|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mvek: To ano, ale jiný - DualShock 4. A s tím jsem teda nad míru spokojený. Páčky jsou na osy X|Y, dominantní tlačítka na pravé straně. |
|
|
|
| Marshall: Kdybys hrál třeba toho Drivera, tak bys zjistil, že klávesnice použít moc nejde. Chvíli jsem to hrál a byl to děs, pak o něco menší. Stiskneš šipku doleva velmi rychle a dostaneš se při vyšší rychlosti takřka do smyku. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Dobře, ale ten má také gamepad, ne? |
|
|
|
| Mvek: Hraju výhradně na PS. |
|
|
|
| Gamepad jsem nikdy nepoužil. |
|
|
|
| Jsem tu jediný, kdo má problém hrát hry s gamepadem (XBox One, nebo jaký, prostě poslední Xboxí s kabelem)?
Jednak to bude tím, že prioritní je levý palec, nikoliv pravý (a to jsem na mnoho věcí obojetný a záleží na zvyku, nebo mám dominantnější levou ruku), jednak mám problém s tím, že je to polohovací zařízení, kde hraje roli, nakolik se klobouček přihne ke straně. Na to je příliš neohrabaný, jde moc snadno nadoraz a sklouzává z něj palec, navíc je to palec... Když mám klobouček používat jen jako klávesové šipky, tedy nadoraz, tak to jde.
Zkoušel jsem mu dát šanci opakovaně u řízení vozidel i u řízení raket apod. v 2D, něco jako Asteroids. Obvykle jsem s klávesnicí šikovnější, pouze tedy u třeba Driver: San Francisco a dalších her, kde klávesy jsou moc citlivé, nakonec je ten gamepad o chlup lepší.
Mimochodem Euro Truck Simulator 2 přišel s úžasným řešením pro ovládání kamionu bez volantu - myš ovládala točení volantu. Posun doleva točil doleva a naopak. Samozřejmě se řízení nevracelo. Pro názornost navíc na obrazovce byl zobrazený rejd, aby hráč vždy věděl, jestli má kola zatočená do strany a jak moc. Pro citlivé řízení to bylo super. Kéž by to některé tyhle hry implementovaly také. |
|
|
|
| Mass Effect: Andromeda (PS4) playtime 122:30
- Nevím, jak verze pro PC, ale na PS4 je hra kompletně bez bugů. Neobjevil jsem jediný za celou dobu.
- Kdyby byla hra takhle doladěná v den vypuštění, odvrátila by dobrou polovinu kritiky.
- A tu druhou polovinu potom kdyby vyšla dřív. Vývoj DAI trval 3 roky a základní hra trvala o 50 hodin déle. V roce 2015 by nikdo necekl, v 2016 při uvedení PS4 Pro ještě bylo místo, ale 2017 už zkrátka bylo pozdě.
- Strašně moc se snaží být DAI v ME univerzu, a to jim naštěstí a bohužel nevyšlo. Hra je dostatečně svá, což je plus, ale na několika místech je vidět, že toho v plánu prostě bylo víc. Rozvedu níže.
- Velmi dobře je ošetřená návaznost na klasickou trilogii - z děje MEA později vyplývá, že za celou akcí stojí "you know who" z dvojky a verbovalo se velmi pokoutně. V podstatě to celé spolu-zorganizoval Shadow Broker, který tam má i voice-cameo, jako jediný z původního castu.
- A termínem odletu se velmi šikovně vyřešila absence Iniciativy, protože jsme dění mimo Cerberus přílišně nesledovali, a hlavně - není potřeba vůbec nijak řešit konec trojky. Celkově velmi elegantní řešení!
Tak... A ke hře samotné:
- Je to Mass Effect se vším všudy, o tom není nejmenších pochyb. Potom, co dvojka i trojka byly čistě o průchodu tunelem, tak sem se vrací i průzkum. Krom klasického vesmírného i planetární.
- Je tu 5 obřích map, kde na 4 z nich potřebujete vozidlo, a tu poslední si pěkně proťapete pěšky, protože je džungle příliš hustá. Dál 2 mapy menší, ale na jednu z nich stejně potřebujete Nomada, a potom několik základen s vlastní mapou, které jsou občas součástí mapy velké, ale často stojí i osamotě. Lokací habaděj a těch questů na nich... No, počet dělá značce čest. Některé jsou vyloženě terciární, jiné naopak důležité i pro hlavní linku.
- Tempest je loď, jakou chci. Už SR-2 byla nádherná, ale tohle je vybroušený diamant!
- Hlasový cast opět vynikající. Vypíchl bych Natalie Dormer, Christine Lakin, Katy Townsend, Stanleyho Townsenda a pak hlavní roli: Frydu Wolff - opravdu zajímavý hlas.
- Jak mi přišlo přirozené hrát trilogii za Johna, tak mi tady přišlo přirozené zvolit Saru. A dobře jsem udělal - je rozhodně charismatičtější, má více možností osobnostního vývoje a celkově je prostě zajímavější.
- Pokud dokážete rozpoznat hlasy, tak camea tu má kompletní tým DAI.
- Příběh se většinu času soustředí na terraformaci a vztahy různých frakcí vzniklých na základě prequelové knihy "Vzpoura na Nexu". Ale není se čeho obávat, není potřeba ji číst - hra vše dostatečně osvětlí. Hlavní dějová linka pak sleduje docela zajímavě vystavěné záporáky coby druh - hlavní záporák je spíš figurka v čísi hře. A to je mi taky sympatické - není vykecáno kde co, jak tomu dnes bývá zvykem. A hlavní dějová linka B potom sleduje Saru Ryder, postupně vyjevované úmysly jejího otce, a zraněného bratra Aleca. Pokud si zvolíte Aleca, bude zraněná Sara.
- Hlavní linka ubíhá dost rychle, až jsem se musel v jednu chvíli zastavit a dojet průzkum Heliu, abych si neodbouchl finální misi :)
- Side-questy se pohybují v rozmezí dojdi a přines po multi-planetární giganty o padesáti krocích.
- Loyalty mise přidávají dalších 6 lokací a jsou vždy minimálně na 30 minut.
- Sktrukturou jsme u ME1, a to je zatraceně dobře. Zatímco ME2 a ME3 bez DLC v podstatě nedávaly smysl, tak tady je vše už součástí základu; včetně třeba ekvivalentu k Citadel Party - tady je to Movie Night. To je třeba jeden z těch dlouhých side-questů ;)
- Rozhodně nesouhlasím s tím, že jsou postavy kopie svých předchůdců. Liara byla svá, stejně jako Lexi Tě'Péro a Pelessaria B'Sayle jsou své. Drak taky není Wrex, Vetra není Garrus, atd. Na začátku je to značně nesourodá parta, ale když si je prostřídáte v Nomadu, tak si neustále povídají a na konci je to skvělý tým a nejde si je neoblíbit. Drak je první Krogan, který mě fakt bavil.
- Finální mise je take-the-flag stíhačka a svým rozsahem opět připomíná DAI, čili paradoxně není až tak dlouhá. Nicméně na rozdíl od předchůdců, i toho DAI, tady po titulcích následují ještě dobré 2,5 hodiny děje. Respektive povídání si s postavama, co budou dělat dál, a dokončování nějakých osobní questů, atd. Velmi příjemné.
- A v rámci tohohle extended finale právě proběhne ona nešťastná vějička na "Quarian ark". Nicméně na první dobrou je jasné, že jde o druhou vlnu, a všechny 4 akry, na které je Nexus stavěn, ve hře jsou. Čili jde o návnadu spíš na druhý díl, než jakékoli DLC.
- A pak tu jsou ty drobnosti, na kterých si uvědomíte, že hra není úplně dokončená. Třeba z turijského heorického dramatu vidíme jen nákresy. Nebo hůř - vy si na sobě vytuníte cokoli, ale postavám nové oblečení a zbraně nepořídíte ani náhodou. Některé side-questy skončí evidentně předčasně, ale nic tragického.
Romance: Suvi Anwar
Nej. postava: nedokážu si vybrat, výborní jsou skoro všichni
Černý petr: Liam Kosta
Nej. vedlejší postava: Lexi T'Pero
Nejlepší planeta: Kadara
Nejhezčí planeta: Elaaden - nikdy bych si nemyslel jak dokáže krásná poušť učarovat
Nejhorší planeta: Eos - ale zase je tam nejzajímavější osada Nexu
I přes několik nedodělávek 100 %. Jde o jednu z nejucelenější Bioware her a absence DLC vůbec nevadí. Doufám, že se Casey Hudson v případném ME5 k Andromedě nějak vrátí. |
|
|
|
| Mirak 296370:
sobně mi přijde mimo v recenzích zohledňovat bugy, které budou za pár týdnů odstraněny.
Přesně tak. Bylo tomu tak vždycky, ale poslední dva roky je z toho najednou halo. Abych zůstal tématicky u aktuálního tématu, tak MEA toto doslova odsrala snad úplně nejhůř ze všech. |
|
|
|
| BorgDog: Jo, samozřejmě původní trilogie je vynikající taky a teď už zřejmě lze sehnat ve výhodných combech vždy se všemi DLC. |
|
|
|
| Otázka proč nejít do původního ME že |
|
|
|
| BorgDog: Už jsem dohrál - když mi dnes zbude čas, spíšu obšírné zhodnocení. Nicméně znalost původní trilogie netřeba. Když ji znáš, spousta vějiček ti přijde kouzelně nostalgických, ale dějově významné nejsou. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ty tvoje reporty mě začínají lákat. Otázka. Jak moc je MEA závislá na znalostech předchozích dílů? Dá se hrát samostatně, nebo když je neznám, nemá to cenu? |
|
|
|
| MEA - Jeden z asi 60ti děkovných in-game emailů :)
|
|
|
|
| kapitan Pike: Vida, nevím přesně, kterou variaci, ale možná přesně tuhle mám též, ovšem ještě asi měsíc v záruce. |
|
|
|
| kapitan Pike: A jakou grafiku máš? |
|
|
|
| School shootings: Kentucky Gov. Matt Bevin blames violent video games and shows, not guns
Here we go :) |
|
|
|
| kapitan Pike: Dle videí musíš vypít šnaps nebo se vyspat ve "svojí" posteli ALE!!! Na forum napsali, že to změní a bude tam save on exit. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|