|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Pětku jsem si koupil asi před dvěma roky, ale pořádně jsem si to ještě nezahrál. Asi bych to měl napravit :-) |
|
|
|
| Viděl jsem videa z Tropica 6 a zdá se, že opět platí pravidlo lichých verzí :) Pětka prostě vypadá vizuálně líp. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Fascinující. Já právě nadávám, když občas nějaká hra má v popisu, že vyžaduje ovladač, a přitom jde o něco typu Lara Croft apod. Nic, co by nešlo namapovat na klávesnici, ale asi lenost a peníze...
Nicméně objevil jsem před časem asi indie hru Tale of Two Brothers nebo tak nějak na Steamu, kde je gamepad vyžadován a je to smysluplné - hráč ovládá dva malé bratry v 3D mapách s minimem prostoru pro pohyb, a často musí ovládat oba najednou, každého jinou páčkou a akčním tlačítkem. Aby třeba jeden držel páku, zatímco druhý přejde přes plošinu, jinak spadne. Nebo jeden musí jít jedním směrem a odlákat psa, zatímco druhý jde druhým. Není to nijak těžké na pochopení, ale je to zajímavá výzva pro mozek ovládat dvě postavy najednou. |
|
|
|
| Mvek:
A vršek té páčky
Je to nějaká forma tvrdé pryže. Velmi přesně to drží na prstu, netřeba nijak tlačit.
Myš a klávesnice je pro mě herně naprosto nevhodná - neumím to s nimi. Pokud teda nejde o nějaké extraHUDové simulátory, tam to pak svůj smysl má. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: A vršek té páčky, na které máš palec, je tvrdý tvarovaný plast, nebo je tam nějaká měkčí hmota?
Já totiž nechápu principiálně, jak to může jít ovládat přesně. Abych páčku vychýlil, musím ji trochu přitlačit, aby mi z ní nesjel prst. No a když tlačím, tak pak zas je těžké citovat to jen trošku a neujet s ní moc nebo málo/vůbec.
Xbox tedy má ten klobouček myslím jako mírně prohnutý cylindr, z tvrdého plastu. Možná mám moc plochý palec, nebo to má Xbox celkově špatně navržené, ale spíš mám furt pocit, že jsem jak důchodce, který používá myš tak, že s ní přesně najede na požadované tlačítko a pak třeba i pozdvihne ruku a silou zmáčkne tlačítko, takže mu ujede...
Jen u ovladače jsem nenašel způsob, jak to používat jinak. |
|
|
|
| Mvek:
Takovou nějakou hru jsi hrál a s přesností jsi neměl velký problém?
Grand Turismo 6 celé a ovládání výtečné! Byť teda to jsem hrál na PS3, čili DualShock 3; ale ty ovladače jsou víceméně totožné. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To je skoro podobné, jde o ten princip. I když koukám, že PS má obě páčky na stejné úrovni, zatímco Xbox má levý hozený místo kříže. Netuším, jestli je to pohodlnější pozice, nebo naopak horší pro levý palec, ale rozhodně u Xboxu je ten kříž z ruky, protože je až "za" tou páčkou.
Ale nebavím se o RPG, sice WASD a myš považuji za bezkonkurenční i když to není FPS, ale kdybych měl ovládat postavu gamepadem, tak to by šlo.
Jde mi třeba o závody čehokoliv, kde potřebuješ vykružovat víc a víc pozvolna, takže vychýlíš páčku kýženým směrem nejprve kousek, a pak víc a víc. Takovou nějakou hru jsi hrál a s přesností jsi neměl velký problém? |
|
|
|
| Mvek: To ano, ale jiný - DualShock 4. A s tím jsem teda nad míru spokojený. Páčky jsou na osy X|Y, dominantní tlačítka na pravé straně. |
|
|
|
| Marshall: Kdybys hrál třeba toho Drivera, tak bys zjistil, že klávesnice použít moc nejde. Chvíli jsem to hrál a byl to děs, pak o něco menší. Stiskneš šipku doleva velmi rychle a dostaneš se při vyšší rychlosti takřka do smyku. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Dobře, ale ten má také gamepad, ne? |
|
|
|
| Mvek: Hraju výhradně na PS. |
|
|
|
| Gamepad jsem nikdy nepoužil. |
|
|
|
| Jsem tu jediný, kdo má problém hrát hry s gamepadem (XBox One, nebo jaký, prostě poslední Xboxí s kabelem)?
Jednak to bude tím, že prioritní je levý palec, nikoliv pravý (a to jsem na mnoho věcí obojetný a záleží na zvyku, nebo mám dominantnější levou ruku), jednak mám problém s tím, že je to polohovací zařízení, kde hraje roli, nakolik se klobouček přihne ke straně. Na to je příliš neohrabaný, jde moc snadno nadoraz a sklouzává z něj palec, navíc je to palec... Když mám klobouček používat jen jako klávesové šipky, tedy nadoraz, tak to jde.
Zkoušel jsem mu dát šanci opakovaně u řízení vozidel i u řízení raket apod. v 2D, něco jako Asteroids. Obvykle jsem s klávesnicí šikovnější, pouze tedy u třeba Driver: San Francisco a dalších her, kde klávesy jsou moc citlivé, nakonec je ten gamepad o chlup lepší.
Mimochodem Euro Truck Simulator 2 přišel s úžasným řešením pro ovládání kamionu bez volantu - myš ovládala točení volantu. Posun doleva točil doleva a naopak. Samozřejmě se řízení nevracelo. Pro názornost navíc na obrazovce byl zobrazený rejd, aby hráč vždy věděl, jestli má kola zatočená do strany a jak moc. Pro citlivé řízení to bylo super. Kéž by to některé tyhle hry implementovaly také. |
|
|
|
| Mass Effect: Andromeda (PS4) playtime 122:30
- Nevím, jak verze pro PC, ale na PS4 je hra kompletně bez bugů. Neobjevil jsem jediný za celou dobu.
- Kdyby byla hra takhle doladěná v den vypuštění, odvrátila by dobrou polovinu kritiky.
- A tu druhou polovinu potom kdyby vyšla dřív. Vývoj DAI trval 3 roky a základní hra trvala o 50 hodin déle. V roce 2015 by nikdo necekl, v 2016 při uvedení PS4 Pro ještě bylo místo, ale 2017 už zkrátka bylo pozdě.
- Strašně moc se snaží být DAI v ME univerzu, a to jim naštěstí a bohužel nevyšlo. Hra je dostatečně svá, což je plus, ale na několika místech je vidět, že toho v plánu prostě bylo víc. Rozvedu níže.
- Velmi dobře je ošetřená návaznost na klasickou trilogii - z děje MEA později vyplývá, že za celou akcí stojí "you know who" z dvojky a verbovalo se velmi pokoutně. V podstatě to celé spolu-zorganizoval Shadow Broker, který tam má i voice-cameo, jako jediný z původního castu.
- A termínem odletu se velmi šikovně vyřešila absence Iniciativy, protože jsme dění mimo Cerberus přílišně nesledovali, a hlavně - není potřeba vůbec nijak řešit konec trojky. Celkově velmi elegantní řešení!
Tak... A ke hře samotné:
- Je to Mass Effect se vším všudy, o tom není nejmenších pochyb. Potom, co dvojka i trojka byly čistě o průchodu tunelem, tak sem se vrací i průzkum. Krom klasického vesmírného i planetární.
- Je tu 5 obřích map, kde na 4 z nich potřebujete vozidlo, a tu poslední si pěkně proťapete pěšky, protože je džungle příliš hustá. Dál 2 mapy menší, ale na jednu z nich stejně potřebujete Nomada, a potom několik základen s vlastní mapou, které jsou občas součástí mapy velké, ale často stojí i osamotě. Lokací habaděj a těch questů na nich... No, počet dělá značce čest. Některé jsou vyloženě terciární, jiné naopak důležité i pro hlavní linku.
- Tempest je loď, jakou chci. Už SR-2 byla nádherná, ale tohle je vybroušený diamant!
- Hlasový cast opět vynikající. Vypíchl bych Natalie Dormer, Christine Lakin, Katy Townsend, Stanleyho Townsenda a pak hlavní roli: Frydu Wolff - opravdu zajímavý hlas.
- Jak mi přišlo přirozené hrát trilogii za Johna, tak mi tady přišlo přirozené zvolit Saru. A dobře jsem udělal - je rozhodně charismatičtější, má více možností osobnostního vývoje a celkově je prostě zajímavější.
- Pokud dokážete rozpoznat hlasy, tak camea tu má kompletní tým DAI.
- Příběh se většinu času soustředí na terraformaci a vztahy různých frakcí vzniklých na základě prequelové knihy "Vzpoura na Nexu". Ale není se čeho obávat, není potřeba ji číst - hra vše dostatečně osvětlí. Hlavní dějová linka pak sleduje docela zajímavě vystavěné záporáky coby druh - hlavní záporák je spíš figurka v čísi hře. A to je mi taky sympatické - není vykecáno kde co, jak tomu dnes bývá zvykem. A hlavní dějová linka B potom sleduje Saru Ryder, postupně vyjevované úmysly jejího otce, a zraněného bratra Aleca. Pokud si zvolíte Aleca, bude zraněná Sara.
- Hlavní linka ubíhá dost rychle, až jsem se musel v jednu chvíli zastavit a dojet průzkum Heliu, abych si neodbouchl finální misi :)
- Side-questy se pohybují v rozmezí dojdi a přines po multi-planetární giganty o padesáti krocích.
- Loyalty mise přidávají dalších 6 lokací a jsou vždy minimálně na 30 minut.
- Sktrukturou jsme u ME1, a to je zatraceně dobře. Zatímco ME2 a ME3 bez DLC v podstatě nedávaly smysl, tak tady je vše už součástí základu; včetně třeba ekvivalentu k Citadel Party - tady je to Movie Night. To je třeba jeden z těch dlouhých side-questů ;)
- Rozhodně nesouhlasím s tím, že jsou postavy kopie svých předchůdců. Liara byla svá, stejně jako Lexi Tě'Péro a Pelessaria B'Sayle jsou své. Drak taky není Wrex, Vetra není Garrus, atd. Na začátku je to značně nesourodá parta, ale když si je prostřídáte v Nomadu, tak si neustále povídají a na konci je to skvělý tým a nejde si je neoblíbit. Drak je první Krogan, který mě fakt bavil.
- Finální mise je take-the-flag stíhačka a svým rozsahem opět připomíná DAI, čili paradoxně není až tak dlouhá. Nicméně na rozdíl od předchůdců, i toho DAI, tady po titulcích následují ještě dobré 2,5 hodiny děje. Respektive povídání si s postavama, co budou dělat dál, a dokončování nějakých osobní questů, atd. Velmi příjemné.
- A v rámci tohohle extended finale právě proběhne ona nešťastná vějička na "Quarian ark". Nicméně na první dobrou je jasné, že jde o druhou vlnu, a všechny 4 akry, na které je Nexus stavěn, ve hře jsou. Čili jde o návnadu spíš na druhý díl, než jakékoli DLC.
- A pak tu jsou ty drobnosti, na kterých si uvědomíte, že hra není úplně dokončená. Třeba z turijského heorického dramatu vidíme jen nákresy. Nebo hůř - vy si na sobě vytuníte cokoli, ale postavám nové oblečení a zbraně nepořídíte ani náhodou. Některé side-questy skončí evidentně předčasně, ale nic tragického.
Romance: Suvi Anwar
Nej. postava: nedokážu si vybrat, výborní jsou skoro všichni
Černý petr: Liam Kosta
Nej. vedlejší postava: Lexi T'Pero
Nejlepší planeta: Kadara
Nejhezčí planeta: Elaaden - nikdy bych si nemyslel jak dokáže krásná poušť učarovat
Nejhorší planeta: Eos - ale zase je tam nejzajímavější osada Nexu
I přes několik nedodělávek 100 %. Jde o jednu z nejucelenější Bioware her a absence DLC vůbec nevadí. Doufám, že se Casey Hudson v případném ME5 k Andromedě nějak vrátí. |
|
|
|
| Mirak 296370:
sobně mi přijde mimo v recenzích zohledňovat bugy, které budou za pár týdnů odstraněny.
Přesně tak. Bylo tomu tak vždycky, ale poslední dva roky je z toho najednou halo. Abych zůstal tématicky u aktuálního tématu, tak MEA toto doslova odsrala snad úplně nejhůř ze všech. |
|
|
|
| BorgDog: Jo, samozřejmě původní trilogie je vynikající taky a teď už zřejmě lze sehnat ve výhodných combech vždy se všemi DLC. |
|
|
|
| Otázka proč nejít do původního ME že |
|
|
|
| BorgDog: Už jsem dohrál - když mi dnes zbude čas, spíšu obšírné zhodnocení. Nicméně znalost původní trilogie netřeba. Když ji znáš, spousta vějiček ti přijde kouzelně nostalgických, ale dějově významné nejsou. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|