|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mirak: Ad charm person... To nějak nechápu. Třeba na Dynaheir to zakouzlím a nic. Na některou postavu jsem to zakouzlil, měla úplně jiný dialog (naopak nepoužitelný, zatímco bez toho byl k něčemu), a po chvíli se změnila na nepřítele, a přitom to byla normální NPC ve městě.
A když jsem to zkusil na nějakou znovu, tak se mi sice ona změna na nepřítele nestala, ale po opuštění lokace a návratu postava zmizela:-). Na druhou stranu asi to pomůže na stráže, když jsem musel do města a potkaly mě, že jsem zatčen. Tak jsem to změnil na boj a začaroval to na ně a utekl (teda pokud mě nezradila AI a moje postavy na ně nestihly zaútočit dřív).
Takže vlastně tohle kouzlo kromě použití v boji nechápu. Ještě vím, že je tam dire charm a je tam taky friends. To poslední snad ano, to je někde i popsané, že u pár postav pomůže, ale výjimečně. |
|
|
|
| GOG má deset let a jsem rád, že tu je. |
|
|
|
| Mirak: Hm, já si myslel, že když je ToSC původně datadisk, tak to jde hrát i po dokončení základní hry. |
|
|
|
| Mvek: No, doporučuju jít do Ulgoth's Beard před tím, než rozjedeš úplný finále v BG, odchod z Candlekeepu se mi jeví jako ideální čas, jít tam až před finálním soubojem je takový divný. V ToSC jsou v podstatě tři dobrodružství, Durlagovu věž si nech až na závěr.
Siege of Dragonspear doporučuju. Není to bez výhrad, ale celkově si myslím, že na tom odvedli spoustu dobré práce a bavil jsem se u toho hodně dobře. |
|
|
|
| Mirak: Ale to já vím, že to tím mělo skončit. Já si tedy i zaspoiloval, protože jsem to už věděl, předtím, když jsem si jen ověřoval, jestli jsem něco neminul, takže jsem si říkal, že bude lepší se jít na to vyspat do hostince (a změnit si kouzla, kam jsem si předtím naházel dost poznání přesvědčení, najití zla a poznání přeludu, která mi byla k ničemu) v předhradí... Samozřejmě jsem už nedočetl, že je možné se vyspat při útěku po teleportu.
Ano, dialogy vypadají primitivní. Ostatně trapné je, když ti v hospodě nebo chrámu i v kapitole 5 nebo 6 řeknou, že železo z Nashkelu je špatné, že kdoví, co tam dělají. Jako jo, zprávy se šíří pomalu, ale přece jen to je už trochu extrém, když vesničané v Beregostu mě poznávají jako hrdinu, který doly osvobodil...
Jinak ne, jednak jsi mě varoval ty, ať do Ulgarth's Bead, nebo jak se to jmenuje, nechodím, a já tam předtím už jednou zašel, ale questy vyžadovaly BG, nebo mě přesunuly na ledový ostrov, na což jsem zjistil, že tak moc nemám. No a o té věži na jihu ani nemluvě, když tam mě rozsekal nějaký ten titán hned na začátku. Takže jsem předpokládal, že to nechám na konec.
Pak budu zvažovat, jestli si někdy v akci koupit ten datadisk od nynějších tvůrců. BG II EE si nikdy nekoupím, potřetí to rozehrávat nechci, to se radši vrátím k té BG II v češtině s Unfinished Businessem, který jsi mi kdysi doporučil. Tam jsem nasbíral potřebné peníze, takže mě asi teď čeká odjezd a zrada Yoshima. |
|
|
|
| Mvek: Co jsem četl, tak problém s pathfindingem (specificky to, co popisuješ ty) přinesl patch 2,5 :) To je bohužel realita zákeřného infinity enginu. Spousta hráčů říká, že nejlepší verze byla 2,3. Já BG1 EE někdy na přelomu 2012/2013 a tam byly hlavně u nového obsahu opravdu brutální bugy a nikdy nezapomenu na to jak vypadala původní "inkarnace" nového deníku, kde se chybně odškrtávaly questy a v zápisech byl celkově guláš.
Na druhou stranu jsem hrál v lednu 2015 BG2 EE a byl to prakticky bezchybný zážitek a to včetně nového obsahu, který je kvalitativně úplně někde jinde než to, co vypotili v jedničce.
Snad neprozradím moc, když řeknu, že tvým zatknutím tahle fáze skončit má, ale přirozeně z toho dostaneš víc, když prolezeš všechny patra. Ale asi měli hráči lineárně zakázat vylézt ven no :)
Moc se o tom nemluví, ale systém dialogů je v BG1 poměrně primitivní :) Vliv na ně má občas charisma a to ještě většinou jen čistě jako dobrá vs. horší odměna za questy. Jediné s čím si tvůrci vyhráli je kouzlo charm person, to jsou pak některé dialogy napříč hrou zajímavé :) Např. když se to zakouzlí na Dynaheir: *I am Dynaheir, a witch of Rashemen. I and my comrade Minsc have been sent by the Wychlaran to determine whether the prophecies of Alaundo are true. We search for the spawn of Bhaal.*
Btw. vidím, že už jsi skoro u finiše, do questů v rámci Tales of Sword Coast ses pouštěl? |
|
|
|
| A to nemluvím o tom, že člověka by napadlo zkusit kouzla jako odhalit klamy, nebo odstranit magii, ale tím se nedá odhalit obvykle nic, vlastně nevím, na co to kouzlo na klamy vůbec je. Zrovna u těch měňavců bych čekal, že se tím dá vyhnout někdy i delším dialogům, aby se prozradili sami. |
|
|
|
| Ad Baldur's Gate EE - jako stejně je neuvěřitelné, co bugů/problémů tam zůstává. Třeba pathfinding, kdy se nějaká postava kvůli úzké uličce klidně vydá na okružní cestu po celé mapě. Nebo nově i situace, kdy se najednou tři postavy zaseknou na jednom fleku přes sebe a chce to většinou zjistit, která to blokuje, a té říct zvlášť, ať jde jinam...
Jinak ale nevím, zda je bug EE, nebo celkově, nebo jen špatný design, že v kapitole 6 v Candlekeepu nemusím jít ani do vyšších pater, stačí se zevnitř vydat znovu ven a stráže mě zatknou za vraždu někoho, kdo ani nevím, že v budově je a nepřiblížil jsem se k němu:-). Radši jsem loadoval, protože tím bych přišel o nějaký ten svitek a pár dalších věcí či informací, byť asi by to hru nerozbilo. |
|
|
|
| Driveclub
Dlouho se mi nestalo, aby mě uchvátila závodní hra... Tahle už je lehce starší, ale je nádherná. Asi stovka tratí z Canady, Chile, Skotska, Indie, Japonska a Norska - všechny moc pěkně graficky vyvedené - na kterých se dá zvolit čas, kdy se jede, počasí, jízdní podmínky, atd. Čili i jedna trať se dá jet na 20 způsobí.
Herní model se hodně podobá GT, ale půjčuje si i z NFS, řekněme tak 60 % sim, 40 % arkáda.
Hodně se mi líbí míra detailů, a nejenom grafických - v jednu chvíli mi přes cestu přeletěla plastová taška :) Zatím jsem prozávodil jen Kanadu a ždibky z ostatních, nemám na to moc čas, ale strašně mě to chytlo.
video 1, video 2 |
|
|
|
| STO - New Romulus
Dovolím si zde odkázat na starší, ale stále nejlépe umístěnou hudbu v Star Trek Online. Legacy of Romulus byla pro mě osobně nejvýznamnější expanze (přinejmenším časem ztráveným ve hře, který jsem považoval za zábavu).
Jinak nutno přiznat, že po včerejším zhlédnutí Cyberpunku, jsem stále natěšený jako už dlouho ne. |
|
|
|
| Respawn v BG byl vždycky dost na hovno, to asi není bug, spíš to je divně nastavený.
Ulgoth's Beard je lokace z datadisku Tales of Sword Coast a hub pro datadiskový questy. Doporučuju tam zatím ani nechodit.
S rybáři je to škoda, ten quest je celkem zajímavej tím, že zlý jsou obě strany, rybáři jsou rozhodně větší svině :) |
|
|
|
| Ok, quest The Fishermen and the Priestess je rozbitý, misku od rybářů získám, zápisy do deníku taky, ale v dialogu s Tenyou nic o tom není, můžu ji jedině zabít, nebo odejít.
Ok, no kašlu na to, asi holt budu muset zvolit variantu pomoct rybářům, i když hraju za dobré přesvědčení, abych z toho něco získal. |
|
|
|
| Mimochodem někdo na wiki to vyřešil tak, že Edwina zabil, pak přes konzoli spawnoval znovu, a už se s ním zase dalo mluvit.
Připomíná mi to story z jiné stránky tuším o questu Raasada. Kdy se v určité fázi objeví v rozhovoru, ať už ho mám v partě, nebo ne. A že prý se někomu objevil druhý Raasad, a zaútočil na ně. Takže svým Raasadem zabil jeho klon. |
|
|
|
| Mirak: Tak ještě jedna věc je humorná. Nepřátelé se spawnují v některých lokacích zpožděně. Už před patchem se stalo, že při náhodném setkání po cestě jsem neviděl nepřítele, tak jsem popošel a objevil se, ale to prostě jen byl mimo dohled.
Nicméně teď konkrétně v Gnoll's Stronghold se část respawnujících se nepřátel kolem pevnosti objevovala třeba až, když jsem tam šel podruhé, poprvé tam vůbec nebyli. Na druhou stranu na wiki je zmínka, že můžu rozestavit postavy, aby hlídaly a nespawnaovali se další nepřátele, tak možná je to specifikum této lokace.
Navíc jsem tam šel trochu napřeskáčku. Nějak jsem si pamatoval, že Dynaheir je spojená s doly, takže to jsem si nechával až si vezmu Minsca. A vyvraždil jsem celou pevnost, pak jsem teprve vzal Minsca a šel tam znovu a vyvraždil opět kus pevnosti (už jen asi respawny kolem jam na vězně). Tam to taky zablblo, ale to bych tomu nevyčítal.
Je ale smutné, že celkově je v té hře tolik bugů nebo obnovených bugů po takové době. Předpokládám, že to je taky bug a ne feature, že do Ulgoth's Beard se dá jen hranicí pár metrů na západ od lokace s farmáři severně od brány do Baldur's Gate. Rozhodně to tam nevypadá jako logické obcházet takhle plot farmy malinkým průlezem.
A co tam očividně bylo už déle a jen asi pro některé hráče (podle wiki, nebo možná pro všechny hráče EE), že když se promluví s Edwinem v Nashkelu a odmítne se jeho spolupráce, tak nezmizí, ačkoliv to má ve skriptech, ale zůstane v Nashkelu, a když na něj promluvím příště, tak na mě štěkne, že mi říkal, abych ho nechal být, a že kouká, že ji už u sebe nemám, ale že budu pykat za to, že jsem se spolčil s tou temnou čarodějnicí. Přitom Dynaheir jsem v té době ještě ani nešel zachránit (ale pravda, přišel jsem z té pevnosti), náznak jejího questu jsem se dozvěděl jen od nějakých Gnollů mezi hlavními lokacemi.
No a zaútočí na mě. Bohužel za jeho zabití nejsou XP a vypadne z něj jen pár zlatých, tak jsem to naloadoval a nemluvil s ním, stejně s ním hrát nechci. |
|
|
|
| MickTheMage: Pod TV mam PS3 a PS4, nevim kam tam narvat jeste PC :) |
|
|
|
| Telemachus: Mozes zahrat na PC, no problem... Preto kazdy kto ma rad hry ma doma herne PC a PS4 :) Aj ked teda, ak je k dispozicii len na Windows Store, tak potom radsej nic :) |
|
|
|
| Tak jsem si chtěl zahrát Forzu Horizon 3. Hmm, XBOX Exclusive. To nasere :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Já byl spokojen s 2070 |
|
|
|
| Otázka:
Anno 2070, Anno 2205 nebo Aven Colony?
Chci si stavět - žádné sračky v podobě mimozemských invazí. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|