|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Před osmi lety vyšel Mass Effect 2. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Na mne to působí tak, že v koncové fázi vývoje přišel nějaký ma(na)gor, který nařídil, že MEA bude na PC podporovat určité grafické featury atp., aby si mohl odškrtnout v kolonce příslušný check box. A ono to prostě padlo na hubu...
Ale jako fest, výpadky obrazu, změny barevné palety a celkově vyloženě hnusný vzhled v defaultu - a pozor, neřeším výtvarnou stránku, o občas problémovém nasvícení scény ani nemluvím - ale tohle je dost obecný problém.
Jak jsem napsal, jsou na to in game workaroundy, ale už jen ten fakt, že je člověk musí hledat, je prostě špatně a v defaultu vypadá MEA na PC výrazně hůř než ME3 (což muselo dát docela práci), po vychytání nejhorších bugů je už vidět, že se jedná o jinou hru od jiného týmu výtvarníků, která má priority trošku někde jinde (OK, s tím jsem schopen žít) a ne o nějakou podivnou parafrázi.
Ale abych jen nehaněl.
Na herních mechanismech je celkově dost vidět (v pozitivním slova smyslu), že se bavíme o čtvrté hře ze série a tak třeba po stránce herních mechanismů toho mnoho vytknout nemůžu, naopak oceňuju, že MEA konečně používá pro různé akce různé klávesy (tohle je rozdíl oproti DAI, kde autoři zapomněli na to, že i ve fantasy by bylo dobré mít možnost rychle přepnout zbraně -což u DAO bylo- a celkově ovládání DAI na PC je špatný vtip, bohužel a dost často jsem si v při srovnání DAO vs. DAI vzpomněl na srovnání her Ultima VII vs. VIII/IX, zatímco VII měla sice real time, ale pořád ještě RGP ovládání, VIII/IX měly ovládání ála -nepovedená- akční hra, je až děsivé, jak se historie studií vlastněných EA opakuje).
Přesto jsou tu dvě mušky:
1. Ryder má málo slotů na rychlé akce (ano, dá se to přepnout, ale tam, kde měly předchozí hry 8 slotů, má MEA jen 3)
2. zrušení mikromanagementu u parťáků, nejde jim velet (to je +/-, protože některé featury parťáků vyžadovaly ruční aktivaci a to bylo poněkud otravné, zas to umožňovalo lépe plánovat comba) a nejde je vyzbrojit (to je jasné -, protože tak se dalo dosáhnout alespoň jisté změny v jejich přístupu a stylu boje, zejména co se jejich vzdálenosti od nepřítele a palebné kadence týče) |
|
|
|
| AVip:
"Buy" u ME Andromeda
No konečně! :-)
je tu velice slušná šance, že tohle dohraju (což mmch. nebyl případ DAI
To je fakt, DAI je lepší ;) Ne, zcela nestoudně prohlásím, že je pro mě DAI vrchol svého žánru. Ale stranou - MEA je ukrutně podceňovaná. Bugfest stranou, tohle byla jediná možnost, jak se do toho univerza vrátit, a příběhově to provedli to na jedničku! O tom vůbec žádná.
na PC je to příšerný bugfest
To mě fakt mrzí, protože na PS4 je ta hra ve verzi 1.10 zcela odbugovaná.
protože po cca 35%...
Dvě slova: Kedara, Tempest.
začátek MEA je v podstatě na "rage quit"
Začátek ME1 je na rage quit. Sorry, ale jo. Začátek ME2 jakbysmet a jestli začátek ME3 vychází líp, tak jsem japonská princezna. Jen to člověk vidí zpětně z perspektivy zlatého grálu poněkud jinak ;) Naopak MEA je možná první, kde to na vyložený rage quit není, protože ta linie dává smysl a rozehrává (byť pomalu a klišé).
Jinak teda jsem to hrál za Sáru a dobře jsem udělal. Za Aleca to podle mě nefunguje. |
|
|
|
| Jen telegraficky... o Vánocích jsem nakonec po velkém váhání zmáčkl v Originu tlačítko "Buy" u ME Andromeda.
Zatím pár věcí:
- je tu velice slušná šance, že tohle dohraju (což mmch. nebyl případ DAI a po rozehrání DAI jsem dostal chuť na replay DAO, což jsem učinil a k DAI jsem se pak nebyl schopen vrátit už tuplem)
- na PC je to příšerný bugfest, už jen za to si MEA zasloužila ten strašný flak zcela oprávněně (MEA je na PC nestoudně zbugovaná, žádná předchozí hra od Bioware nebyla buglá tak strašidelně, konfigurace DAI byla ve srovnání s tímhle dětsky jednoduchá -bavíme se zde o stejném engine-, o předchozích ME hrách ani nemluvě a tolik chyb v renderingu jsem už dlouho nikde neviděl - a bavíme se opravdu o tvrdých chybách, na které sice existují workaroundy, ale podobně jako MEA jsem ladíval hry někdy před 15 lety)
- celkově to působí jako sice poměrně poctivě udělaná hra, ale přesto hra, kterou dělal tým "B" a výsledek tomu odpovídá, protože po cca 35% hry je moje hodnocení B+ (předchozí ME působily spíš jako A-)
- a stejně tak mnoho partií ve hře působí dojem, že vznikly na korporačním brainstormingu, můj názor, že méně by bylo více se v plném rozsahu potvrdil a popravdě začátek MEA je v podstatě na "rage quit" (což hodnocení MEA určitě taky moc nepomohlo), začátek je jasné D a možná i E (těch klišé je tam zbytečně moc). |
|
|
|
| Marshall: Takže mezi misemi si můžu letět kamkoliv, kde se mi už mapa odemkla?
Samozřejmě předpokládám, že se nedostanu na DS9 s TOS postavou. |
|
|
|
| Mvek: Musíš tam doletět až se dostaneš do sektoru :D |
|
|
|
| Marshall: No, to jsem si myslel, ale celou dobu se snažím pochopit, jak se do těchto zón a kdy taky dá dostat:-). |
|
|
|
| Mvek:
ááá, tak to je něco jiného. Jsou místa (social zóny), kde se shromažďuje hodně lidí (DS9, Starbase, Fleet Starbase atd), ale tam se nebojuje a nehrají se klasické epizody.
|
|
|
|
| Marshall: Vida, díky, ale pořád mi uniká jedna věc. Jestliže mluvíš o tak malých frontách, tak mi pak nesedí, co jsem tehdy v dobách počátků četl, že je tam DS9, ale že je ve větším měřítku, aby se tam vešlo více lidí. |
|
|
|
| Mvek: Takže udělal jsem pro tebe tabulku. Tabulka pro MVeka
Jak vyplývá z tabulky, mám teď šest postav, ale hraji s pěti (STD nemá žádné výhody).
Federální (stará) - první a prapůvodně jediná.
Klingonská (stará) - původní myšlenka Crypticu byla na PvP fokus, ale dnes už je to stejné jako FED.
Romulanská - vlastní start, pak volíš mezi FED/KDF (což je imo nesmysl, ale je kvůli herní mechanice - flotily/armády))
TOS - vlastní start, pak FED mise
Džem - vlastní start, pak volíš mezi FED/KDF
STD - vlastní start, pak FED mise
Romulanskou a Klingonskou postavu doporučuji, kvůli vlastní kampani, která se mě velmi líbí - obzvláště ta Romulanská (s ostatními postavami se ty mise hrát nedají).
Některé fronty (5/20 lidí) umožňují kombinovat KDF a FED postavy některé ne.
Všechny epizody/mise, kromě těch počátečních je možné hrát až v 5tičleném týmu. |
|
|
|
| A druhá věc, která mi zatím není jasná, jak je to s těmi érami. Jestli za každou éru si musím založit postavu, nebo jak to je?
Na jednu stranu to tak vypadá, na druhou mě zmátlo, když mi velitel doku v rámci dotazů, jaké jsou typy lodí a detaily o nich, u raketoplánů zmiňuje Deltaplán a Runabout v TOSce. |
|
|
|
| Marshall: Je mi jasné, že to jde hrát vesměs sólo, ale právě mi pořád uniká, jak může vypadat nějaká multiplayer, ať už ve stylu MMO, co-op, nebo PvP situace. |
|
|
|
| Mvek:
Můžeš to hrát samozřejmě sám, ale můžeš to hrát i s někým jiným když chceš.
Jinak ten MMO efekt není moc silný pokud nechceš, jsou tam fronty (queue) pro 5 nebo 20 lidí.
Pak je tam aspekt flotily, kde je imho k dostání nejlepší vybavení (ale není nutné na běžný provoz) a má to výhodu, když máš ochotné fleeties, že ti můžou pomoci s něčím na co nestačíš.
Pokud chceš něco vědět napiš mi na Steam (akorát teď se nemůžu zalogovat, chm). |
|
|
|
| Marshall: Furt úplně nerozumím, epizody přece asi obvykle nezahrnují setkání více hráčů, nebo ano? Zkrátka, jak je to s tím MMO elementem? |
|
|
|
| Marshall: Ad 2), zřejmě to tedy byly nápovědy ve špatném kontextu. Asi to poznám až v misi, kdy budu kapitánem lodi, a ne tehdy, kdy jsem měl jen kormidlo. Protože stejně jsem podle mě dal phaser, jak mi radila nápověda, protože cíl měl štíty, a vystřelilo to i torpéda. |
|
|
|
| Mvek:
1) Je to featura, já to mám, tak, že přepínám (klávesou) často. Bojuji v "shooter" módu a ostatní v RPG.
2) Všechno kontroluješ ty, akorát to střílení energetických zbraní je v "salvu" s obvykle 4 výstřely.
3) TOS charakter si už nepamatuju, ale jedeš podle epizod v žurnálu.
-- Když budeš chtít, tak ti občas můžu dělat doprovod. Nebo až začneš toužit po flotile a nebude ti vadit anglicky mluvící, tak se ozvi. |
|
|
|
| Better late than never...
Aneb před lety mi STO moc nefungovalo a až dnes jsem sebral sílu ho zkusit znovu. Zkusil jsem tedy vytvořit znovu postavu a v TOS éře.
No, zatím z toho mám rozpačité pocity. Ale možná něco plyne z mého nepochopení hry...
1) Je to nějaký bug, nebo skrytá klávesa, že když si ovládání v Ground mode přepnu na FPS styl, tak pak nemůžu použít myš, tedy ani zavřít nápovědy:-) (musím kvůli tomu otevřít znovu nastavení, pak jde ovládat myší i hru, nebo přepnout ten mód)? Čekal jsem třeba nějakou zkratku jako držet pravé tlačítko myši nebo tak, aby myš přestala ovládat pohyb postavy, ale to při vytažené zbrani střílí.
2) Já vím, že je to MMORPG, se kterými až na Runescape nemám zkušenost, ale znamená to, že i ve vesmíru si loď dělá co chce? Jako sice mi to nabízelo únikové manévry, které nevím, jestli něco udělaly, než se zase začal odpočítávat čas, nebo mi to nabízelo extra torpédo, ale přišlo mi, že loď si jinak stejně střílí sama automaticky jak phasery, tak torpéda, takže je to vlastně úplně fuk, co dělám.
Na jednu stranu mi vesmírný boj přišel strašně rychlý, a přitom nepřehledný, ale zároveň jednoduchý. Jasně, byla to úvodní mise. Předpokládám, že najdu hromadu tutorialů, jak loď ovládat, jen je otázka, které budou zastaralé.
3) Zatím mě tedy asi vláčí mise s NPC, nyní jsem dostal loď, ale kdy/jak budu moct potkat jiné hráče? Jen pro představu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|