|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Hmm... BaK kapitoly 5 a 6 mají přesně to, co mi v kapitolách 3 a 4 tolik chybělo - tu extra větu (či věty), co člověka navede na stopu správného řešení.
Buď dostal někdo v Dynamixu za uši - a nebo měl sám záchvat soudnosti a došlo mu, že s tradičními "adventurními" přístupy tahle hra padne na hubu...
on ten opravdu masivní zákys v kap. 3 možná stál i za tím, že se ta hra ve finále prodávala ze začátku hůř, než všichni čekali (na konci 3. kapitoly je učebnicová falešná stopa, za jejíž sledování hráč sice nějakou kompenzaci dostane, ale nedostane se na stopu správného řešení). |
|
|
|
| Damar: Přiznám se, že se sérií Wizardry jsem se do jisté míry minul... kdysi jsem měl floppy verzi W7, kterou se mi podařilo rozjet asi na rekordně nízké konfiguraci (286, 1 MB, EGA), což pochopitelně nebyla žádná hitparáda, W6 (na které by to železo bylo OK) bohužel republikou nekolovaly a ani po té, co jsem si koupil lepší počítač mne to k W7 nijak netáhlo.
Vydání W8 jsem zaznamenal, železo jsem na to tehdy i měl, ale tehdy vyšlo docela dost zajímavých her předtím i potom...
to je případně docela dobrý tip na klasiku!
Ono Wizardry postihnul podobný problém jako Ultimy a Krondory, t.j. obrovská prodleva mezi dvěma díly - nebo ještě horší, protože ta prodleva mezi dvěma díly je v tomto případě asi opravdu rekordní (na svou dobu), zhruba 10 let, pokud to počítám správně. |
|
|
|
| AVip: Wizardry 8 si občas zahrám aj dnes a táto hra mi ju trocha pripomenula. |
|
|
|
| A ještě něco...
ono jde totiž i o to, že když už BaK na hráče valí tuny textu, tak by klidně vždycky mohla vždycky přibalit jednu - dvě další věty s nápovědou...
a kdyby BaK vznikala o nějakých 10 - 20 let později, tak by to tak asi i bylo.
Jinak ta hra je řešitelná v rámci sebe sama a aby se hráč dostal do vyloženě slepé uličky, to vyžaduje nezanedbatelnou snahu to zkurvit (což JE rozdíl oproti mnoha jiným hrám té doby, pamatuju se, že u BaK jsem nápovědu kdysi doopravdy potřeboval vlastně jen na dvou místech a u toho druhého jen napůl, protože tam bylo záhy jasné, že "když to není koza, tak to musí být petržel", což samozřejmě svědčí o dobře udělaném game designu. |
|
|
|
| Betrayal at Krondor...
Dalších pár poznámek.
Je open world, ale není to sandbox (to byly např. Ultimy V - VII).
Obecně je zajímavé, s jak jednorozměrným řešením zápletek se podařilo autorům odkráčet - v podstatě existuje jen jedno hlavní řešení...
Nejmarkantnější je to na konci 3. kapitoly, která si tak v podstatě nezadá s nejhoršími manýry 2D adventur (nejen) té doby.
Ale dobře, autoři chtěli vyprávět příběh - budiž.
Ovšem to, co vyvedli ve 4. kapitole, to je na facku designérům - skoro to vypadá, jako by se při vývoji pohádaly dvě frakce a přijaté řešení mělo být (neuspokojivým) kompromisem pro obě.
Ale na straně druhé, ta hra má pořád svůj šarm a to i přes to všechno, že místy je vidět, jak se "katovaly kosty" a to -kupodivu- zejména v podzemí/dungeonech, hra má v podstatě jen tři typy textur pro podzemí. A je sranda vidět na stěnách svítí pochodně, které nesvítí.
Jinak engine 3Space předvádí maximum, co od něj lze čekat, normálně poháněl simulátory. zejména ty letecké... upřímně, nejsem si úplně jistý, jestli v této hře neměly premiéru zimní textury pro krajinu (Aces a A-10 jsem nehrál snad 20 let - herdek, proč tohle nevydá GOG? no nic... v Red Baronovi nebyly, pozdější Red Baron II je má, ale ten je pozdějšího data výroby).
Přesto ta hra pořád funguje... ona je totiž dobře napsaná, míněno z hlediska textu. Je také zajímavé, že často neprávem chybí v přehledech RPG té doby a to i přes poměrně velkou a veskrze pozitivní pozornost, které se jí dostávalo ze strany tehdejších herních časopisů... asi holt byli už tehdejší hráči líní číst a radši zběsile klikali v Beholderech a Landsech...
Finálně, BaK je určitě jednou z inspirací pro vznik herní série Zaklínač a zajména zaklínač 1 přes úplně jiné herní mechanismy svou duchovní spřízněnost s BaK opravdu nezapře.
Je škoda, že plánovaná pokračování (Thief of Dreams a ev. Betrayal in Kelewan) na stejném engine se nikdy nedostala přes fázi plánování - jenže je také otázkou, jak by dopadla? Betrayal in Antara nám dává odpověď - a i když by se asi jednalo o lepší hry dějově, technicky by to velmi pravděpodobně byl stejný zprasek jako je BiA.
A pak je tedy škoda, že to s Return to Krondor nevyšlo, RtK je přece jenom moderněji udělaná věc, i když už má taky 20+ let... (RtK z GOGu je funkční, jediné omezení na dnešních systémech je velikost videí). |
|
|
|
| Disney is Reviving Lucasfilm Games
|
|
|
|
| První poznatek ke GOG verzi BaK (dtto. pro Steam verzi, AFAIK):
Fakt se vyplatí nahodit stand alone Dosbox a ručně předělat nastavení driverů pro zvuk - změnit ho z Roland MT-32 na SoundBlaster.
Hudba je stejně v *.ogg souborech pro emulaci CD Audio (na funkci to nemá vliv a na funkci rostlináře už teprve ne) a SoundBlaster aspoň vrátí do hry digitalizované zvukové efekty. |
|
|
|
| Jinak ve snaze odvést svou pozornost od nalomeného bolavého ramene a z prosté potřeby se nějak zabavit do doby než to sroste, jsem se rozhodl "oprášit" nějaký starší titul, o kterém si už roky říkám, že si ho musím někdy zahrát znova... bohužel zostřující podmínkou bylo (a je), že musí jít hrát jednoruč... (nehledě na to, že cokoliv s WASD taky nepřichází do úvahy, naopak, kurzorové klávesy jsou nyní to pravé)
Volba padla na Betrayal at Krondor. S odstupem let si člověk říká, že to "dělali dospělí lidé pro dospělé lidi", protože ten interface se fakt dá ovládat jednoruč myší, aniž by si člověk uhnal zánět karpálního tunelu a vypadá to, že se někdo doopravdy zamyslel na ergonomickým rozmístěním ovládacích prvků na obrazovce...
(tímto m.j. zdravím imbecilně-debilní kretény z Originu a Bioware, které t.č. akutně podezírám, že ve své době měli kartelovou dohodu s několika klinikami, které se zabývají léčbou zmíněného zánětu)
O celkových dojmech budu referovat. Každopádně, zatím to vypadá dobře a je docela sranda si uvědomit, že Open World hry opravdu nejsou nic nového... |
|
|
|
| Kdyby někdo chtěl experimentovat s vláčkovou strategií, tak je na Steamu ještě asi dva dny v akci (-70 %) Railway Empire. Tedy za 13 euro. Na GOGu je taky, ale tam je v plné ceně za 50 euro. Hodnocení má celkově slušná, z poslední době mixed. Já jsem váhal, ale mám toho moc, co případně hrát, tak zatím nekupuji. |
|
|
|
| AVip: Se dalo čekat. Publisheři jsou greedy v každé zemi.
Jinak dívám se teď na Gameplay Walkthrough, Telemachem zmíněného Anthemu. Grafika dobrá i když třeba Metro Exodus vypadalo výrazně lépe. Bohužel je to na mě moc akční, ale na příběh se rád podívám (zatím vypadá velmi lineárně, 2 kosmetické volby v dialozích)... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Uvažoval jsem, že Tempest zmíním, ale zrovna tuhle část MEA opět považuju za jednu z těch, která je prostě dobře udělaná jako taková a není třeba to nějak extra pitvat (ale když jsme u lodí, štve mne, že MEA nemá žádné velké lodě, pokud tedy pominu hlavní antagonisty - zase, ukazuje to jednak na přehnané šetření a ukazuje to na jistý nedostatek kreativity - například by AI (a spol.) mohla mít více funkčních lodí stejné třídy jako je Tempest, akorát je za dobu co Nexus čekal na archy někdo dílem ukradl/předělal na dopravní atp. - tohle by šlo dobře využít i v ději,
nakonec, vtipnou recyklaci prostředí lodí typu archa naopak vyloženě oceňuji, to bych dokonce dal jako jeden z highlightů MEA a ukázku na téma, jak správně recyklovat prostředí).
Hinterlands z DAI na mne působí stylem, že napřed začali tvůrci dělat na nich a pak jim teprve někdo jemně připomenul, že v DAI mají být i jiné lokality.
Takže abych to zpřesnil - variabilita lokalit v DAI se líbí, nelíbí se mi, že je hráč na začátku hozen do jedné z největších oblastí ve hře a je nechán, aby se v ní utopil i se svým nadšením z nové hry.
Tohle zrovna má MEA vyřešené velice dobře a je tady přesně vidět, že v Bioware si byli vědomi poměrně velkého designerského kiksu, který se jim v DAI podařil a tady se mu snažili vyhnout, což se jim podařilo. |
|
|
|
| AVip: Překvapuje mě, že nezmiňuješ Tempest. Kdybych si totiž měl ze všech univerz vybrat nějaké osobní menší plavidlo, bylo by to právě toto.
Frostbite není dobrý engine pro příběhové RPG hry
Souhlas, ale stejně jako u Star Treku V pronesu: Není to o efektech ;)
tímto zdravím Hinterlands vs. zbytek světa z DAI
Ouch, to bolí... :) A samozřejmě teda nesouhlasím, rozmanitost map DAI je neskutečná!
MEA by klidně mohla být pomalejší
Rozhodně, ale i tak tam jsou pořád věci jako Movie Night ;) A mě prostě bavilo hledat po tržištích křupky, ne že ne :-D
škoda, že se evidentně "katovaly kosty" i co se planet týče, zejména, co se vzhledu týče
Souhlasím, že se katly kosty třeba v případě Ayai, ale i tam, a dvojnásob na plnotučných planetách, z toho dýchá genius loci, jako málo z čeho. Navíc právě Aya mi hodila nostalgickou směrem ke KotORu :) |
|
|
|
| Tak jsem dorazil MEA (patch 1.10)...
Pár postřehů:
- solidní 75% hra, celková známka "B+"... při troše snahy to mohlo být i "A-". V současném SF herním suchopáru ovšem zapaťpámbu i za toto...
- technické problémy na PC (špatný výkon, nutnost strašně "šaškovat" s nastavením grafiky)
- tvůrčí tým evidentně věděl, že nebude pokračovat a snažil se tam narvat, co se dalo (absence Day 1 DLC taky napovídá, že tvůrčí byl byl de facto rozpuštěn už před vydáním a že zůstali jen programátoři, kvůli patchům a i ti nejspíš jen z toho důvodu, že BEAware dobře věděli, v jak syrovém stavu tu hru vydávají), to vedlo k tomu, že:
- MEA je dlouhá hra. To není nutně špatně, troufnu si říct, že herní doba MEA u mne atakovala herní dobu ME2 + ME3 (bez DLC).
- Frostbite není dobrý engine pro příběhové RPG hry, přesto je na MEA vidět "poučení z krizového vývoje DAI", mapy jsou vyrovnanější (tímto zdravím Hinterlands vs. zbytek světa z DAI), ořezání inventáře jen na hlavní postavu je trošku škoda, nemůžu než zopakovat, že minimálně přidělit jiný kvér parťákům by mělo být možné a taky by bylo fajn mít zkratky pro více než tři schopnosti hlavní postavy, o možnosti zapauzovat boj ani nemluvě. Absence quick save mne taky nenadchla.
- Nomad je skvělé vozítko, jediné, co mu chybí je dělová věž. :-D No dobře, AI je civilní akce, ale aspoň kulometná věž by fakt bodla.
- děj působí jako adaptace původně nesouvisejícího námětu (který ovšem mohl vzniknout i uvnitř EA/Bioware), ale jde to...
- za některé neobratnosti v ději může bohužel i to, že kdyby byl děj správně rozfázován, tak by vřeštící (post)puberťáci MEA roztrhali v"recenzích" ještě víc, je znát, že některé věci byly vraženy do děje dost "na sílu" a hlavně trošku předčasně. Jo, MEA by klidně mohla být pomalejší a tím pádem o dost delší... nevadilo by mi to (je ovšem otázka, jestli by to s ohledem na i tak nevalné prognózy bylo únosné pro EA).
- škoda, že se evidentně "katovaly kosty" i co se planet týče, zejména, co se vzhledu týče (na druhou stranu, planety jsou v rámci možností udělané OK, jakkoliv je tam několik zoufale nevyužitých možností, ale o tom by se dal napsat separátní článek)
- obecně, podle mého názoru je obrovská nápověda zkratka AI, kterou nese Andromeda Initiative a která je shodná s Artificial Intelligence, což je ostatně otázka, která se v rámci MAE řeší taky hodně... |
|
|
|
| Včera jsem měl možnost zahrát si Far Cry: New Dawn a musím říct, že mě to vizuálně uchvátilo!
1000x vymleté post-apo konečně vypadá jinak. Docela odvážná sázka na růžovou, clear sky a prostě barvičky, vyšla na jedničku. Konečně něco není šedo-hnědé a ještě k tomu v noci. Bavil mě i herní model a dokonce mě neštval ani FPS pohled. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|