|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| AVip: Mno, potom, co jsem uhrál cca 80 hodin Forza Horizon 3, jsem si zapnul datadisk a k mému úžasu se najednou změnily ovládací klávesy bez možnosti je přemapovat - například se nově potvrzuje escapem namísto enteru. Při stejném nastavení obtížnosti se skutečná obtížnost posunula 2x - normál je řekněme nightmare :) A do třetice se závody změnily z cílení na výhru na cílení na "skilly", což mě ani trochu neba. Prostě 3x špatně za 500 Kč :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Taky milujete ten pocit, když vám DLC změní herní model? :-/
Care to elaborate?
Ale ono stačí, když DLC přehází a rozbijí priority v zápletce, není nutné dělat změny až tak drastické... |
|
|
|
| Taky milujete ten pocit, když vám DLC změní herní model? :-/ |
|
|
|
| Hmm... BaK kapitoly 5 a 6 mají přesně to, co mi v kapitolách 3 a 4 tolik chybělo - tu extra větu (či věty), co člověka navede na stopu správného řešení.
Buď dostal někdo v Dynamixu za uši - a nebo měl sám záchvat soudnosti a došlo mu, že s tradičními "adventurními" přístupy tahle hra padne na hubu...
on ten opravdu masivní zákys v kap. 3 možná stál i za tím, že se ta hra ve finále prodávala ze začátku hůř, než všichni čekali (na konci 3. kapitoly je učebnicová falešná stopa, za jejíž sledování hráč sice nějakou kompenzaci dostane, ale nedostane se na stopu správného řešení). |
|
|
|
| Damar: Přiznám se, že se sérií Wizardry jsem se do jisté míry minul... kdysi jsem měl floppy verzi W7, kterou se mi podařilo rozjet asi na rekordně nízké konfiguraci (286, 1 MB, EGA), což pochopitelně nebyla žádná hitparáda, W6 (na které by to železo bylo OK) bohužel republikou nekolovaly a ani po té, co jsem si koupil lepší počítač mne to k W7 nijak netáhlo.
Vydání W8 jsem zaznamenal, železo jsem na to tehdy i měl, ale tehdy vyšlo docela dost zajímavých her předtím i potom...
to je případně docela dobrý tip na klasiku!
Ono Wizardry postihnul podobný problém jako Ultimy a Krondory, t.j. obrovská prodleva mezi dvěma díly - nebo ještě horší, protože ta prodleva mezi dvěma díly je v tomto případě asi opravdu rekordní (na svou dobu), zhruba 10 let, pokud to počítám správně. |
|
|
|
| AVip: Wizardry 8 si občas zahrám aj dnes a táto hra mi ju trocha pripomenula. |
|
|
|
| A ještě něco...
ono jde totiž i o to, že když už BaK na hráče valí tuny textu, tak by klidně vždycky mohla vždycky přibalit jednu - dvě další věty s nápovědou...
a kdyby BaK vznikala o nějakých 10 - 20 let později, tak by to tak asi i bylo.
Jinak ta hra je řešitelná v rámci sebe sama a aby se hráč dostal do vyloženě slepé uličky, to vyžaduje nezanedbatelnou snahu to zkurvit (což JE rozdíl oproti mnoha jiným hrám té doby, pamatuju se, že u BaK jsem nápovědu kdysi doopravdy potřeboval vlastně jen na dvou místech a u toho druhého jen napůl, protože tam bylo záhy jasné, že "když to není koza, tak to musí být petržel", což samozřejmě svědčí o dobře udělaném game designu. |
|
|
|
| Betrayal at Krondor...
Dalších pár poznámek.
Je open world, ale není to sandbox (to byly např. Ultimy V - VII).
Obecně je zajímavé, s jak jednorozměrným řešením zápletek se podařilo autorům odkráčet - v podstatě existuje jen jedno hlavní řešení...
Nejmarkantnější je to na konci 3. kapitoly, která si tak v podstatě nezadá s nejhoršími manýry 2D adventur (nejen) té doby.
Ale dobře, autoři chtěli vyprávět příběh - budiž.
Ovšem to, co vyvedli ve 4. kapitole, to je na facku designérům - skoro to vypadá, jako by se při vývoji pohádaly dvě frakce a přijaté řešení mělo být (neuspokojivým) kompromisem pro obě.
Ale na straně druhé, ta hra má pořád svůj šarm a to i přes to všechno, že místy je vidět, jak se "katovaly kosty" a to -kupodivu- zejména v podzemí/dungeonech, hra má v podstatě jen tři typy textur pro podzemí. A je sranda vidět na stěnách svítí pochodně, které nesvítí.
Jinak engine 3Space předvádí maximum, co od něj lze čekat, normálně poháněl simulátory. zejména ty letecké... upřímně, nejsem si úplně jistý, jestli v této hře neměly premiéru zimní textury pro krajinu (Aces a A-10 jsem nehrál snad 20 let - herdek, proč tohle nevydá GOG? no nic... v Red Baronovi nebyly, pozdější Red Baron II je má, ale ten je pozdějšího data výroby).
Přesto ta hra pořád funguje... ona je totiž dobře napsaná, míněno z hlediska textu. Je také zajímavé, že často neprávem chybí v přehledech RPG té doby a to i přes poměrně velkou a veskrze pozitivní pozornost, které se jí dostávalo ze strany tehdejších herních časopisů... asi holt byli už tehdejší hráči líní číst a radši zběsile klikali v Beholderech a Landsech...
Finálně, BaK je určitě jednou z inspirací pro vznik herní série Zaklínač a zajména zaklínač 1 přes úplně jiné herní mechanismy svou duchovní spřízněnost s BaK opravdu nezapře.
Je škoda, že plánovaná pokračování (Thief of Dreams a ev. Betrayal in Kelewan) na stejném engine se nikdy nedostala přes fázi plánování - jenže je také otázkou, jak by dopadla? Betrayal in Antara nám dává odpověď - a i když by se asi jednalo o lepší hry dějově, technicky by to velmi pravděpodobně byl stejný zprasek jako je BiA.
A pak je tedy škoda, že to s Return to Krondor nevyšlo, RtK je přece jenom moderněji udělaná věc, i když už má taky 20+ let... (RtK z GOGu je funkční, jediné omezení na dnešních systémech je velikost videí). |
|
|
|
| Disney is Reviving Lucasfilm Games
|
|
|
|
| První poznatek ke GOG verzi BaK (dtto. pro Steam verzi, AFAIK):
Fakt se vyplatí nahodit stand alone Dosbox a ručně předělat nastavení driverů pro zvuk - změnit ho z Roland MT-32 na SoundBlaster.
Hudba je stejně v *.ogg souborech pro emulaci CD Audio (na funkci to nemá vliv a na funkci rostlináře už teprve ne) a SoundBlaster aspoň vrátí do hry digitalizované zvukové efekty. |
|
|
|
| Jinak ve snaze odvést svou pozornost od nalomeného bolavého ramene a z prosté potřeby se nějak zabavit do doby než to sroste, jsem se rozhodl "oprášit" nějaký starší titul, o kterém si už roky říkám, že si ho musím někdy zahrát znova... bohužel zostřující podmínkou bylo (a je), že musí jít hrát jednoruč... (nehledě na to, že cokoliv s WASD taky nepřichází do úvahy, naopak, kurzorové klávesy jsou nyní to pravé)
Volba padla na Betrayal at Krondor. S odstupem let si člověk říká, že to "dělali dospělí lidé pro dospělé lidi", protože ten interface se fakt dá ovládat jednoruč myší, aniž by si člověk uhnal zánět karpálního tunelu a vypadá to, že se někdo doopravdy zamyslel na ergonomickým rozmístěním ovládacích prvků na obrazovce...
(tímto m.j. zdravím imbecilně-debilní kretény z Originu a Bioware, které t.č. akutně podezírám, že ve své době měli kartelovou dohodu s několika klinikami, které se zabývají léčbou zmíněného zánětu)
O celkových dojmech budu referovat. Každopádně, zatím to vypadá dobře a je docela sranda si uvědomit, že Open World hry opravdu nejsou nic nového... |
|
|
|
| Kdyby někdo chtěl experimentovat s vláčkovou strategií, tak je na Steamu ještě asi dva dny v akci (-70 %) Railway Empire. Tedy za 13 euro. Na GOGu je taky, ale tam je v plné ceně za 50 euro. Hodnocení má celkově slušná, z poslední době mixed. Já jsem váhal, ale mám toho moc, co případně hrát, tak zatím nekupuji. |
|
|
|
| AVip: Se dalo čekat. Publisheři jsou greedy v každé zemi.
Jinak dívám se teď na Gameplay Walkthrough, Telemachem zmíněného Anthemu. Grafika dobrá i když třeba Metro Exodus vypadalo výrazně lépe. Bohužel je to na mě moc akční, ale na příběh se rád podívám (zatím vypadá velmi lineárně, 2 kosmetické volby v dialozích)... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|