Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Nejen Star Trek gamesy

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 8050
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.

Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com

Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).

Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.

A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server EA Origin.


Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem...

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 550 - 569 / 8050Starší   Nejstarší

Mirak - 18. duben 2019 12:10sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
V mém okolí mám spíš zkušenost, že většina konzolistů jsou casual hráči. RPG bych na konzoli nehral nikdy.
Mvek - 18. duben 2019 11:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Třeba pro děti konzoli taky jednou koupím, a přiznávám, že jedna se nám domů dostala, ale to je Playstation 1 od tchána:-).
Mvek - 18. duben 2019 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: "Já bych všechny ty herní počítače zakázala?"

A co to množství klientů pro koupi a hraní PC her (a nově vznikající), co to množství hráčů PUBG a nyní Fortnite apod.? Tyhle hry sice nakonec dojdou i na konzole, ale boom začal na PC.

Co třeba všichni ti bezdětní, co stejně potřebují doma počítač. Co ta hromada let's playerů a jejich fanoušků (dnes už ne tolik na googlím YT, ale na amazoním Twitch)?

Nemyslím si, že mladí dneska kupují konzoli, protože by měli doma další krám a často bydlí v malém bytě s dalšími, na intru apod. Konzoli kupují spíš rodiče, nebo nadšenci té či oné série, nebo ti, co počítač doma nepotřebují, nebo mají jen notebook a nechtějí tahat herní.

Takže ani konzole ani hraní na počítačích imho nemíří k zániku. Uvidíme, co se bude dít časem s distribuovaným hraním, možná časem nahradí jak konzole, tak herní počítače. Už i u nás v městech by to bylo reálné, natož v mnoha jiných zemích.
Mirak - 18. duben 2019 11:40sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
A já, na konzole seru a většina kamarádů v mé sociální bublině taky.
Damar - 18. duben 2019 11:31sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Telemachus Rhade: Napríklad ja:)
Telemachus Rhade - 18. duben 2019 11:30sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Damar: Hezké gesto a hezká reklama. Ale kolik lidí dnes doopravdy hraje na PC?
Damar - 18. duben 2019 11:18sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Po požiari Notre-Dame bude hra Assissin’s Creed: Unity úplne zadarmo
Mirak - 16. duben 2019 23:15sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Replaying Pillars of Eternity

Po třech letech a uzivam si to neskutečně
Telemachus Rhade - 16. duben 2019 20:49sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Mno, potom, co jsem uhrál cca 80 hodin Forza Horizon 3, jsem si zapnul datadisk a k mému úžasu se najednou změnily ovládací klávesy bez možnosti je přemapovat - například se nově potvrzuje escapem namísto enteru. Při stejném nastavení obtížnosti se skutečná obtížnost posunula 2x - normál je řekněme nightmare :) A do třetice se závody změnily z cílení na výhru na cílení na "skilly", což mě ani trochu neba. Prostě 3x špatně za 500 Kč :)
AVip - 16. duben 2019 09:09sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade:
Taky milujete ten pocit, když vám DLC změní herní model? :-/

Care to elaborate?

Ale ono stačí, když DLC přehází a rozbijí priority v zápletce, není nutné dělat změny až tak drastické...
AVip - 16. duben 2019 09:08sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Tentokrát něco z historie:
The Digital Antiquarian: Interplay Takes on Trek

(něco z historie her ST 25th a ST:JR)
Telemachus Rhade - 14. duben 2019 10:50sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Taky milujete ten pocit, když vám DLC změní herní model? :-/
Telemachus Rhade - 09. duben 2019 10:17sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
LCARSuj se! – Star Trek a Android, 6. část
AVip - 07. duben 2019 08:23sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Hmm... BaK kapitoly 5 a 6 mají přesně to, co mi v kapitolách 3 a 4 tolik chybělo - tu extra větu (či věty), co člověka navede na stopu správného řešení.

Buď dostal někdo v Dynamixu za uši - a nebo měl sám záchvat soudnosti a došlo mu, že s tradičními "adventurními" přístupy tahle hra padne na hubu...
on ten opravdu masivní zákys v kap. 3 možná stál i za tím, že se ta hra ve finále prodávala ze začátku hůř, než všichni čekali (na konci 3. kapitoly je učebnicová falešná stopa, za jejíž sledování hráč sice nějakou kompenzaci dostane, ale nedostane se na stopu správného řešení).
AVip - 03. duben 2019 17:20sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Damar: Přiznám se, že se sérií Wizardry jsem se do jisté míry minul... kdysi jsem měl floppy verzi W7, kterou se mi podařilo rozjet asi na rekordně nízké konfiguraci (286, 1 MB, EGA), což pochopitelně nebyla žádná hitparáda, W6 (na které by to železo bylo OK) bohužel republikou nekolovaly a ani po té, co jsem si koupil lepší počítač mne to k W7 nijak netáhlo.
Vydání W8 jsem zaznamenal, železo jsem na to tehdy i měl, ale tehdy vyšlo docela dost zajímavých her předtím i potom...
to je případně docela dobrý tip na klasiku!

Ono Wizardry postihnul podobný problém jako Ultimy a Krondory, t.j. obrovská prodleva mezi dvěma díly - nebo ještě horší, protože ta prodleva mezi dvěma díly je v tomto případě asi opravdu rekordní (na svou dobu), zhruba 10 let, pokud to počítám správně.
Damar - 03. duben 2019 09:53sipka
ZAMĚŘIT
Damar
AVip: Wizardry 8 si občas zahrám aj dnes a táto hra mi ju trocha pripomenula.
AVip - 03. duben 2019 09:20sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A ještě něco...
ono jde totiž i o to, že když už BaK na hráče valí tuny textu, tak by klidně vždycky mohla vždycky přibalit jednu - dvě další věty s nápovědou...
a kdyby BaK vznikala o nějakých 10 - 20 let později, tak by to tak asi i bylo.

Jinak ta hra je řešitelná v rámci sebe sama a aby se hráč dostal do vyloženě slepé uličky, to vyžaduje nezanedbatelnou snahu to zkurvit (což JE rozdíl oproti mnoha jiným hrám té doby, pamatuju se, že u BaK jsem nápovědu kdysi doopravdy potřeboval vlastně jen na dvou místech a u toho druhého jen napůl, protože tam bylo záhy jasné, že "když to není koza, tak to musí být petržel", což samozřejmě svědčí o dobře udělaném game designu.
AVip - 02. duben 2019 18:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Betrayal at Krondor...

Dalších pár poznámek.
Je open world, ale není to sandbox (to byly např. Ultimy V - VII).

Obecně je zajímavé, s jak jednorozměrným řešením zápletek se podařilo autorům odkráčet - v podstatě existuje jen jedno hlavní řešení...
Nejmarkantnější je to na konci 3. kapitoly, která si tak v podstatě nezadá s nejhoršími manýry 2D adventur (nejen) té doby.
Ale dobře, autoři chtěli vyprávět příběh - budiž.
Ovšem to, co vyvedli ve 4. kapitole, to je na facku designérům - skoro to vypadá, jako by se při vývoji pohádaly dvě frakce a přijaté řešení mělo být (neuspokojivým) kompromisem pro obě.

Ale na straně druhé, ta hra má pořád svůj šarm a to i přes to všechno, že místy je vidět, jak se "katovaly kosty" a to -kupodivu- zejména v podzemí/dungeonech, hra má v podstatě jen tři typy textur pro podzemí. A je sranda vidět na stěnách svítí pochodně, které nesvítí.
Jinak engine 3Space předvádí maximum, co od něj lze čekat, normálně poháněl simulátory. zejména ty letecké... upřímně, nejsem si úplně jistý, jestli v této hře neměly premiéru zimní textury pro krajinu (Aces a A-10 jsem nehrál snad 20 let - herdek, proč tohle nevydá GOG? no nic... v Red Baronovi nebyly, pozdější Red Baron II je má, ale ten je pozdějšího data výroby).

Přesto ta hra pořád funguje... ona je totiž dobře napsaná, míněno z hlediska textu. Je také zajímavé, že často neprávem chybí v přehledech RPG té doby a to i přes poměrně velkou a veskrze pozitivní pozornost, které se jí dostávalo ze strany tehdejších herních časopisů... asi holt byli už tehdejší hráči líní číst a radši zběsile klikali v Beholderech a Landsech...

Finálně, BaK je určitě jednou z inspirací pro vznik herní série Zaklínač a zajména zaklínač 1 přes úplně jiné herní mechanismy svou duchovní spřízněnost s BaK opravdu nezapře.

Je škoda, že plánovaná pokračování (Thief of Dreams a ev. Betrayal in Kelewan) na stejném engine se nikdy nedostala přes fázi plánování - jenže je také otázkou, jak by dopadla? Betrayal in Antara nám dává odpověď - a i když by se asi jednalo o lepší hry dějově, technicky by to velmi pravděpodobně byl stejný zprasek jako je BiA.
A pak je tedy škoda, že to s Return to Krondor nevyšlo, RtK je přece jenom moderněji udělaná věc, i když už má taky 20+ let... (RtK z GOGu je funkční, jediné omezení na dnešních systémech je velikost videí).
Mirak - 25. březen 2019 21:19sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
‘Beyond a Steel Sky’ Is a Sequel to Classic ’90s ‘Beneath a Steel Sky’
MickTheMage - 20. březen 2019 15:37sipka
ZAMĚŘIT
MickTheMage
Len jeden maly picturik :)

Nejnovější   Novější 550 - 569 / 8050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o