|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Taková poznámka k platformě EA Origin - pokud vám pod ní nejde spustit nějaká hra, která by vám fungovat měla (např. Mass Effect 1, ale nejen), zkuste spustit Origin jako správce, velice pravděpodobně to pomůže.
Je to nejspíš nějaký problém s děděním práv z nadřazené aplikace a dokonce je i možné, že takto je to vlastně systémově správně... |
|
|
|
| Mirak: Zajímavé... tak to jsi musel mít x86 verzi Windows, protože pod x64 jsou aplikace pro MS-DOS "no-go"... |
|
|
|
| AVip: Ne, pokud si dobře pamatuju, vůbec jsem to Dosboxem neproháněl a proto mě to tak překvapilo. |
|
|
|
| Mirak:
Vím, že mně ta originálka na Pentiu ve Windows původně vůbec nejela no :)
To bylo spíš o špatné konfiguraci MS-DOS boxu ve Windows... (a nejsem si tak docela jist, že to mělo řešení, abychom si nerozuměli špatně, já kvůli ní na 486DX vypínal Widle jako celek a jel v nativním MS-DOSu).
tak mi to na sedmičkách normálně valilo :D
Ale to už jsi jel v Dosboxu, předpokládám...
|
|
|
|
| Ale jinak je to skvělá hra, už ta tuna dialogů / monologů nadabovaných celým castem TNG je skvělá. |
|
|
|
| Vím, že mně ta originálka na Pentiu ve Windows původně vůbec nejela no :)
A úplně jsem právě čuměl, že když jsem to teď instaloval z toho image tím stařičkým instalátorem, tak mi to na sedmičkách normálně valilo :D |
|
|
|
| Mirak: Je to i v knowledge base Dosboxu...
a řešil jsem to někdy v časech, kdy jsme se tady ještě vyslancem bavili o klasických ST hrách jako ST:25th a ST:JR, což už je taky nějaký ten pátek, že... :-D
Znáš to, sejde z očí, sejde z mysli.
Ona ST TNG: AFU byla docela "tricky" i na železe v MS-DOSu, co si tak pamatuju, byla docela vybíravá, co se železa týkalo
(nijak kriticky, ale dost na to, aby to zvládlo řadu lidí odradit - aby bylo jasno, mně to chodilo, ale pamatuju si, že se na to tehdy v diskuzích docela nadávalo - co šláplo tehdy docela dost lidem do úsměvu bylo to, že AFU vyžadovala FPU -ne, tomu se nedá odolat!- , což automaticky diskvalifikovalo 486SX a pod., kterých ve druhé pol. 90. let bylo v oběhu ještě pořád docela hodně a člověka úplně nenapadne, že by kvůli 2D hře musel potřebovat FPU a samozřejmě, striktní požadavek na VESA SVGA taky dost lidí tehdy nepotěšil, byť ten byl v té době už poněkud méně šokující, nějakou VESA kompatibilní SVGA měla už tehdy -i- kvůli Windows většina lidí). |
|
|
|
| AVip: Fakt? Já ji jen tak ze srandy stáhnul tak před rokem z torrentu (CD image) a jelo to bez jakékoliv snahy.
Měl jsem i originálku z 90. let, ale zub času se zakousl :) |
|
|
|
| Mirak: Jo, to je hra, kterou jsem kdysi rozehrál... ale nikdy nedohrál. A tomu, že jsem ji nedohrál dost pomohlo i to, že strašně dlouho nechodila pod Dosboxem.
Ale teď koukám, že by to mělo být už rozchoditelné... no uvidíme, uvidíme. |
|
|
|
| Zcela neceremoniálně proběhlo v těchto dnech třetí výročí vydání hry Mass Effect Andromeda.
Jak to s ní vypadá s odstupem doby?
Především byla opravena většina nejtvrdších chyb a dokonce byla mírně vylepšena (mírný pokrok v mezích zákona) i hra jako taková.
Největším problémem Andromedy tak zůstává její špatně uzavřený konec, který, pokud se něco nestane, bude už navždy deformovat herní zážitek.
Následuje přiměřené množství spoilerů (snažím se je minimalizovat, ale u tři roky staré hry se jim nehodlám vyhýbat).
A bohužel těch zápletek, které nebyly dořešeny, zůstalo na stole hodně.
Jaké to byly?
1. Otázky kolem dějin ve hvězdokupě Heleus - tedy Jardaani, jejich "remnanti", co je "scourge" a co s ním, Angarané, co je zač Meridian atp. Tohle jsou nicméně zápletky (až na nějaké meziřešení "scourge"), které klidně mohou počkat do pokračování a jejich řešení není bezpodmíněčně nutné.
2. Co jsou zač Kettové a jak souvisí jejich téměř současný výskyt ve hvězdokupě Heleus s příletem lodí Andromeda Iniciative. Tohle už je zápletka z ranku, která by stála za rozetnutí, zvlášť s ohledem na jistý scenáristický úlet(?) na planetě Voeld (tohle by byl tvrdý spoiler, takže vám to bude muset stačit takto. ale samozřejmě, i tato zápletka je z ranku "může počkat".
3. Co se děje na Quarianské Arše a proč jsme o ní nikdy před tím neslyšeli (a tedy, nemůže být na trase z domovské galaxie nějaké další překvápko)? Upřímně, tohle považuju za zvlášť zavrženíhodný pokus autorů o nátlak na EA a fanoušky zároveň. Pokud má Quarianská Archa mít na palubě všechny chybějící inteligentní druhy (Quariané, Volusové, Elkoři, Hanaři, Drellové a Batariané /ti se mmch. nakonec objevili v multiplayeru, ale Batariané potřebovali jen novou hlavu, ne celé tělo atp./), tak nás může všechny "uklidnit" tvrzení, že šance, že by někdo kvůli DLC byl ochoten dělat takové úchylné množství nových artworků a modelů se limitně blíží nule (a žádné připravené nebyly, to už by je někdo vynesl) - tohle je něco zamýšleného v nejlepším případě do pokračování, tohle nemělo šanci obsloužit žádné DLC v běžném slova smyslu.
A konečně:
4. Kdo doopravdy stojí za AI, tedy kdo je ten neznámý "dobrodinec"(benefactor) celé výpravy. Ne, nikdo neví, kdo to je a pokud si je někdo jist, že to ví, tak bych jen připomenul všechny ty diskuze na téma "Shadow Broker", které předcházely uvedení DLC "Lair of the Shadow Broker" v roce 2010 (nápověda - nikdo to tenkrát netrefil, samozřejmě, lze tvrdit, že v Bioware cheatovali, když do děje zavedli zcela novou postavu, nadto zcela nového druhu, ale jen tím naznačuji, že to je standardní videoherní postup, na který už nejméně jednou v této sérii došlo).
Ovšem s tímto souvisí dvě podotázky:
- kdo zavraždil Jien Garsonovou, tedy, byl to opravdu někdo, kdo pracuje pro onoho "dobrodince"? Tato otázka nemá zdaleka tak jasnou odpověď, jak bychom si mysleli, nemáme jediný přímý důkaz, který by onu záhadnou postavu jakkoli implikoval, vše co máme, jsou jen tvrzení J.G. a pár náznaků - a už nic víc. Celé to může být i totálně falešná stopa...
- je Alec Ryder opravdu mrtev? Tělo jsme nikdy neviděli a i když hra silně naznačuje, že ano, je tomu tak doopravdy? Ano, SAM něco tvrdí, ale byl to právě A.R., kdo SAM naprogramoval, takže opět... nevíme nic a i děj na planetě Habitat 7/Ryder 1 úplně nevylučuje možnost přežití... ba naopak, dávalo by to docela dobrý smysl...
No nic zaspekuloval jsem si... každopádně, bod 4. by potřeboval "začistit" a to ideálně v DLC (méně ideálně v komiksu atp.).
No a proč toto zmiňuju... on je sice vývoj DLC pro MEA je vysoce nepravděpodobný, jenže pokud by měla vzniknout MEA2 (nebo ME5, chcete-li), nějaká formou by toto chtělo řešit.
A v minulosti se už párkrát stalo, že poslední add-on chystal půdu pro další díl a že už vlastně účetně spadal jeho vývoj do dalšího dílu (nemusím chodit daleko, mezi ME2 a ME3 byl vztah přesně takový a tato tradice sahá hluboko do minulosti, např. druhý datadisk pro Wing Commander už byl de facto Wing Commander II prequel, jak autorsky, tak technologicky)...
No uvidíme. A nejspíš neuvidíme nic, ale přišlo mi to jako doufejme zajímavé intelektuální cvičení. :-D |
|
|
|
| AVip: Uf, kdyby jo, tak si tam nic nekoupím :) |
|
|
|
| Tak abychom taky mysleli na něco jiného...
GOG.com má jarní sale (a jelikož je tentokrát až do 30.3. tak nemám proti tomuto označení námitek :-D). |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že je to víceméně ta freeware trať, jen navíc obalená misemi atd., nebo jak to mám chápat?
V podstatě ano, je obalená několika dalšími traťovými úseky.
Podstatné je, že ta část, kterou pokrývá freeware verze se nekryje s odpovídající částí verze komerční, komerční verze je modernější o cca. 20 let z hlediska infrastruktury a celkové architektury v krajině (a to nejen té železniční).
A-W 3.x jsou 90. léta (spíš konec), zatímco IKB3R2 je +/- současnost (ty zrušené a snesené vlečky a pak i soláry na každém políčku to dost determinují).
(popis IKB3R2 je nepřesný, na 90. léta se tam odkazuje kvůli přiloženému vozovému parku ale ne kvůli layoutu jako takovému).
Jinak IKB3 je název trati a verze jako takové (on je to tak trošku fork původní trati IKB verze 3), R je reloaded a 2 je číslo reloaded verze.
Je v tom trošičku zmatek... |
|
|
|
| AVip: Jako, že je to víceméně ta freeware trať, jen navíc obalená misemi atd., nebo jak to mám chápat?
Do wishlistu zatím přidáno, uvidíme časem. |
|
|
|
| Na Steamu se pro Railworks/TS2020 objevila opravdová lahůdka:
Im Köblitzer Bergland Route
Je to patrně nejlepší existující fiktivní trať pro Railworks a je to už pátá "major verze" této trati.
Vychází z freeware tratě Altenburg - Wildau a je to jedna z mála tratí, která má cenu i za plnou cenu.
Rozhodně doporučuji (a samozřejmě, je nic proti ničemu si počkat na sale, sám to tak dělám).
Tu trať mám proježděnou za poslední cca. 4 roky (v různých verzích) doslova do bezvědomí a jsem schopen a ochoten na toto téma sepsat recenzi (a to mírně kritickou, aby bylo jasno a s ohledem na fiktivní povahu té trati je jedno, že nežiju v Německu a tu trať nemůžu znát v reálu, protože prostě neexistuje) - nicméně:
Je tu podmínka nutná a nepostačující, že o ni několik lidí projeví zájem atd.
...
|
|
|
|
| Marshall: PC Windows 8.1. Verzia, ktorej súčasťou je Unity ide viac menej bez problémov. Zopárkrát mi hra zamrzla, ale len zriedkavo. Vtedy ju vypínam a pustím znova.
Ale keďže je to hra, kde treba naozaj často sejvovať, nijako mi to nevadilo. Hlavne Unity z toho spravilo prakticky 3D, akurát postavy sú 2D, ale to má svoje špecifické čaro a hra je aj po tých rokoch vizuálne príťažlivá. O obsahu ani nehovorím, to by bolo na samostatný článok...
|
|
|
|
| Damar: Tak Daggerfall je považován za v lecčems nepřekonanou hru. Třeba jen množství textu/dialogů. The Elder Scrolls: A Promise Unfulfilled | Complete Elder Scrolls Documentary, History and Analysis - tady je hodně dobré zhodnocení včetně proč a jak.
Jako první hru z TES serie jsem hrál až Morrowind a spolu s Fallout 2 jsou tohle dodnes emoční záležitosti. Ale ten Daggerfall bych rozhodně rád někdy hrál. Můžeš prosím - stačí krátce - na jaké platformě hraješ, jak se to snáší s moderním systémem a tak? Dík. |
|
|
|
| Nainštaloval som si Daggerfall aj s módom Unity a je to neskutočne dobré. V mnohých ohľadoch ma to baví viac ako zvyšné tri hry tejto série. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|