|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| A vůbec mám dojem, že přejdu jen na staré hry...:-) Už se bohužel potýkám častěji s tím, že původní hra byla komplexnější než dnešní napodobenina či remake. Slýchával jsem to, ale většinou jsem se tomu vyhnul.
Nejvíc mě mrzí:
Patrician, kde nejlepší po stránce hratelnosti je izometrická verze III, pozdější díly od jiných studií jsou sice 3D a někdy mají nějakou inovaci, ale spíš je to k horšímu (chybí možnosti a třeba i ovládání bitev je hrozné, že to radši nechám na počítači), totéž platí o Port Royale
Sim Tower - kdosi ji snad tady vychvaloval (ale nedaří se mi najít), chtěl jsem to zkusit, ale je těžší ji získat (legálně to asi nejde) a zprovoznit. Tak jsem se nechal nalákat na Project Highrise. Jako hratelné to bylo, chvíli to byla i výzva na těžší obtížnost. Ale pak se to zlomí a je to nuda, v podstatě sandbox.
Tak jsem se dneska podíval na informace a videa Sim Tower a hle, ona měla po stránce hratelnosti víc možností. Zejména proti pozdější nudě bojovala tím, že bylo třeba řešit logistiku výtahů v podstatě jako v realitě. Zato v Project Highrise stačí na třeba 80patrový mrakodrap jeden výtah a žádné schody. Asi funguje na principu transportéru, nebo je možná jde budova do hloubky sto metrů a je tam pak hromada šachet za sebou:-D. Sice hra naopak přidala potrubí a vedení (opět ale bez reálných problémů tlakování každých pár desítek pater), která také jsou později jen otravnost bez vlivu na hratelnost.
Tohle samozřejmě často dneska řeší mody. Ale s těmi je to otrava, a tak jsem rád, když si s nimi můžu hrát jen u jedné, dvou her typu těch Cities: Skylines, kde to z hračkové hry udělá realistický simulátor malého města (ano, malého, protože hra neumí víc jak asi 64 tisíc obyvatel, pak už je to stejně zjednodušené a obyvatelé se mezi destinacemi transportují). |
|
|
|
| Mvek: Dej pak vědět, jak jsi pochodil. Wing 1 má své kouzlo a celkem se dá... jeho datadisky se pro změnu nedají, takže když je přeskočíš a/nebo procheatuješ, není to nic špatného.
Neboj se občas prohrát, je tam nejméně jedna prakticky unwinnable mise.
Wing 2 je mnohem propracovanější a ten stojí za to odehrát komplet a to i kvůli tomu, že knihy co vyšly u nás odkazují na něj. Kdyby ti jó nešel, Wing Commander Academy je de facto výcvikový trenažer pro Wing 2 (Origin byl v té době krátce po EA akvizici, se vším, co z toho plynulo a produkční run Winga 2 už v té době byl over a dělalo se na jiných projektech, i proto je standalone, nikomu se nechtělo řešit ev. kolize s engine hry, jejíž vývoj už skončil). |
|
|
|
| AVip: Zbláznil jsem se a i přes tvé "varování" a doporučení jsem nakonec zkusil Wing Commander 1+2 s tím, že když to nedám, tak pak někdy třeba toho Privateera, cos doporučoval jako úvod a pak trojku.
Měl jsem nějak chuť na retro. Stejně tak se už týden chystám, až bude čas, oprášit Heroes II, nikoliv III. |
|
|
|
| Mvek:
hromady modů a assetů, jenže s každou aktualizací hry...
Ještě že tohle nemusím řešit :-) |
|
|
|
| Na Humble je Cities:Skylines. Osobně považuji velkou část toho největšího balíčku za 16,50 za potřebnou.
A navíc je to slušný základ za dobrou cenu, další DLC pak je dobré odchytit po roce a víc se slevou.
Bohužel Cities mám dlouho v TODO, protože jsem se pustil do hromady modů a assetů, jenže s každou aktualizací hry (obvykle, když vyjde DLC, i když si ho uživatel nekoupí) se hromada věcí rozbije nebo zkomplikuje, a přitom nejde update zakázat:-/ (v offline režimu nejsou aktivní mody). To je asi největší výtka vůči této franšíze.
Každopádně z bundle mám vše kromě toho rádia:-). |
|
|
|
| Marshall: Tak když tak poreferuj... momentálně mám takový backlog, že k němu nehodlám nic přidávat. |
|
|
|
| AVip: Pořídil jsem si Prey, tak jsem zvědav. Na trubce to vypadalo hezky. |
|
|
|
| My o Gogu... a Gog má Summer sale
(sice začíná i končí ještě na jaře, ale chápu, že nazvat to Corona emergency sale by za stávající situace, kdy se Polsko promořuje natolik utěšeně, že zvládá covidem oblažovat i okolní země, bylo poněkud unapetitlich). :-D |
|
|
|
| Mvek: Je jich tam trošku víc... ale to neva... ;-)
Přičemž F-19 mám pocit, že neznám, ale vypadá v některých prvcích nápadně podobně tuším F-18 nebo 16 nebo 15,
F-19 používá stejné mapy jako (+/- soudobá) F-15 II od stejného týmu, takže podobnost tam určitě je.
Jinak zrovna F-19, přes svůj vyloženě legendární status, byla v podstatě nahrazena svou verzí 2.0, což je F-117A.
F-19 se ovšem nebrala tak strašně smrtelně vážně jako F-117A a svým způsobem podnítila vznik celé řady dalších her, ať už přímo či nepřímo - například šlo o první simulátor s opravdu těžkým "metálovým" fetišismem, což se potom prosáklo i do jiných simulátorů jiných výrobců a táhlo se to žánrem po celá 90. léta (X-Wing a Tie Fighter dávají pozdravovat), ovšem je také třeba říct, že tehdejší povyšování a medajle byly de facto obdobou dnešních achievementů. |
|
|
|
| AVip: Nějak tam vidím asi jen dvě "archeologické" hry. Přičemž F-19 mám pocit, že neznám, ale vypadá v některých prvcích nápadně podobně tuším F-18 nebo 16 nebo 15, už nevím, co jsem to sledoval tátu kdysi hrát:-). Ale vybavuji si jakýsi malý "radar" seshora, kde bylo vidět jako "sníh", když se aktivoval systém obrany proti nepřátelské raketě. |
|
|
|
| Jinak na Gog.com se objevila nějaká ta herní archeologie... ale těžko z toho něco nějak doporučovat, popravdě.
Ale protože si ty věci vesměs ještě pamatuju z doby, když byly nové, jsem ochoten případně "case by case" poreferovat a porovnat si poznámky. |
|
|
|
| Mirak: Ano a myslím, že je tu o tomtéž stejná diskuze už asi potřetí.
Na druhou stranu zahraniční média hru označovala za kandidáta na hru roku a byla to asi jediná opravdová konkurence GTA, a přitom pořád inovační v tom smyslu, že využila období kolem prohibice.
Samozřejmě, že otevřený svět v kombinaci s příběhem už tu v RPG v té době byl (Gothic, ale jen jednička, na tu nevím, jak moc to pasuje, když se odehrává pod energetickým štítem na docela malém území). A také samozřejmě, že vize kolem Mafie byly mnohem větší, než co splnila a asi i mohla regulérně splnit při plánu nějaké návratnosti. |
|
|
|
| kapitan Pike: To vůbec nerozporuju, ale dost často se setkávám s názorem, že se jedná o nejlepší hru všech dob a už jsem na to trochu alergický :) |
|
|
|
| Mirak:
nejpřeceňovanější hry ever
Zase je potřeba říct, že Mafia byla první skutečně drahou českou příběhovou hrou, navíc s českým dabingem, takže ta popularita je logická. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
A zatímco v roce 2002 hráli všichni Mafii na strojích, které to moc nezvládali, pařil Mirak jakou obskurní 2D RPG? :-)
Ve 2002 jsem myslím poprvé dohrál Fallout 2. Takže ses trefil napůl. 2D ano, obskurní nee :) |
|
|
|
| Já se přiznám, že Mafii I jsem tehdy vynechal, protože mne Illusion Softworks docela nakrkli prvními Hidden&Dangerous (resp. tvrdými chybami v nich) + některé výroky vývojářů Mafie byly taky docela "perly" (byť v retrospektivně docela pochopitelně).
Illusion Softworks si to u mne "vyžehlili" až hrou Vietcong (a to jen díky tomu, že jsem sehnal kvalitně ošetřenou "pravou pálenou" verzi - jen abych vzápětí švihal do krámu pro sběratelskou krabici, protože ta hra si to fakt zasloužila).
Takže já stran Mafie I uvidím, jestli uvidím (Mafii II jsem kdysi dostal v rámci jedné promo akce zdarma, je fakt, že DLC jsem si pak k ní už koupil - byť ve slevě). |
|
|
|
| Mirak:
nejpřeceňovanější hry
A zatímco v roce 2002 hráli všichni Mafii na strojích, které to moc nezvládali, pařil Mirak jakou obskurní 2D RPG? :-) |
|
|
|
| Úplně bych to nehrotil, holt vyjde remaster nejpřeceňovanější hry ever až v srpnu no :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|