|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint
Dostal jsem to od Ubisoftu za korekci českých textů k Days Gone, tak jsem to zkusil...
- V takovéhle hře bych něco jako „Cara Delevigne avatar“ asi úplně nečekal :)
- Začátek je kinda epic a bavil mě hodně moc, a to včetně lokace základny a vybudování zázemí operací.
- Premisa je taková, že v relativně blízké budoucnosti (cca 2035) obsadí polo-vojenská junta nemalé souostroví 2000 km východně od Nového Zélandu, na kterém si technologická korporace vybudovala HQ a špičkové zázemí včetně brilantně navržené infrastruktury typu dobíjecích silnic. Taková big-style Dharma.
- Jenže... HUD je totálně nepřehledná šílenost; to samé upgrade postavy a zbraní. Nepřehledný je dokonce i roster misí, kde se snoubí main single, vedlejší mise, taktické operace pro upgrade, PvP, time-limited a frakční mise. Jednotlivé předměty jsou naskilované na level 0 - 500! :-D Je to v zásadě nesledovatelné.
- Taky jsem očekával vyladěný Far Cry jízdní model, když už jsme u Ubisoftu... Dostal jsem zhruba NfS 4. Při sebemenším zatočení uletí prdel, motorka najede do skály a přeskočí ji...
- Nedá se skákat. Na tropickém ostrově se nedá skákat.
- Mise jsou neskutečně repetitivní a dialogy jalové.
- Neustále chodím shrbený a jak je někde zeď, okamžitě se začne krýt. Super je to v rozhovorech!
- Až směšný level používání jarhead slangu. Zelené mozky jsou asi v sedmém nebi.
- Nabídky na PvP a loots skáčou hodně často. Ne extrémně, ale už to ruší.
Takže to po nějakých 10 hodinách opouštím a mám-li hodnotit to, co jsem zatím uhrál, tak slabých 2/5. Škoda, potenciál to mělo. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: No tak nějak... panují obavy, že z toho bude Battlefront 3, tenotkrát pro změnu bez pozemní části.
Battlefront 2 jsem nakonec, když byl v ultra slevě, vyzkoušel... no, řeknu to takto... když jsem zjistil, že technika je k mání v arénách jen v multiplayeru (t.zn. nelze si ji osahat dopředu atp.), tak jsem to po dohrání singlu + několika single tréninkových arén smazal...
není to špatná hra a těch pár € za ni zas nelituju, ale zas tak dobrá, aby mi žrala místo na disku, ta hra taky není...
(dopadlo to tak, že jsem si z Originu nainstaloval starý dobrý Battlefield 1942, který je bohužel x krát zábavnější než BF2) |
|
|
|
| AVip: Fallen Order se povedl, tak je třeba udělat další Battlefront? :-/ |
|
|
|
| Tak nám prý EA chystá další hru ze světa Star Wars...
Za rebely i Impérium. Na říjen se chystá vesmírný Star Wars: Squadrons
Ohlasy jsou zatím od nekriticky nadšených až po vysoce skeptické... osobně se přidávám spíš ke skeptikům, silně pochybuju, že bychom se v dnešní době měli šanci dočkat něčeho, co by se třeba jen vzdáleně podobalo sérii X-Wing. |
|
|
|
| kapitan Pike: Pořád je to v hávu otázek. Ale i kdyby reál vypadal jako Mafia 2 def, tak budu pořád těžce spokojený. Nedojebou-li příběh, což se zatím nezdá. |
|
|
|
| Nápis "Záběry nejsou ze hry" mě trochu znepokojuje :-( |
|
|
|
| Jinak EA se vrátili na Steam (+/-), včetně DA2/3 a ME3/A...
a v diskuzích už teče proudem vitriol, jak jinak. |
|
|
|
| Mirak:
On třeba i obsáhlý manuál ke Starcraftu byl naprosto stěžejní pro hlubší pochopení universa a děje
Jj, Starcraft jsem nakonec zas tolik nenahrál, i když online jsem to párkrát taky zkusil na počátcích ADSL, ale ten manuál jsem si docela užil. |
|
|
|
| Nehledě na to, že manuál kolikrát slouží jako příběhové intro.
On třeba i obsáhlý manuál ke Starcraftu byl naprosto stěžejní pro hlubší pochopení universa a děje, protože do žánru strategie se v té době rval děj docela složitě. |
|
|
|
| AVip: Jo, obecně bych řekl, že u těchto starých her je dobré se s manuálem seznámit, pokud člověk nemá dny času jako třeba u mě v dětství v 90. letech. Totéž jsem si řekl, že konečně zkusím pochopit, v čem je tak slavný Populous (radši rovnou oba první dva díly), a tam to bude totéž. |
|
|
|
| Ještě k Wingům... doporučuji si přečíst manuál k Wingovi 1 (Claw Marks), který je sám o sobě velice slušná ukázka na téma, jak udělat kvalitní herní manuál a hlavně, jsou v něm skryté i nápovědy k různým situacím (ne, že by to bylo nějak 100%, ale je to lepší než nic).
Wing 2 je pak docela speciální v tom, že se, tedy pokud se hráč vyloženě nesnaží, nedá vyloženě tragicky prohrát (což je třeba rozdíl oproti 1 i 3 a svým způsobem i 4), 2 má navíc tu příjemnou vlastnost, že díky několika drobným úpravám v herním systému se podobá mnohem víc reálné válce v Pacifiku, kdy stíhačka nemá šanci bez správné výzbroje ohrozit těžkou válečnou loď (a tedy, pokud hráč nemá protilodní výzbroj, může si být jistý, že těžké lodě, které potkal, nejsou v ten okamžik jeho problém, což v ostatních dílech bohužel neplatí).
Mimochodem, Wing Commander byla pravděpodobně také hra, kterou začal ústup Amigy ze slávy coby hlavního herního počítače.
První port pro Amigu měl sice (mírně) lepší zvuky, než PC (což by s ohledem na rozdílné vybavení obou platforem v tomto směru bylo docela smutné, kdyby to bylo jinak), ale zato paradoxně horší grafiku s menším počtem barev (64 vs. 256 u PC VGA)
Wing Commander I se nakonec portace na Amigu v plné palbě dočkal (ve verzi pro CD 32), ale to už bylo v době, kdy na PC byl Wing Commander: Privateer, který jak z hlediska grafiky, tak zvuku si jen tak ležérně přibrzdil, aby se podíval, co se to támhle pachtí za vykopávku a pak Amize uletěl do dáli...
Wing Commander II (ani žádný další díl) nebyl nikdy nikdy na Amigu portován.
|
|
|
|
| Ad Mafia II Definitive Edition - popravdě nějak moc nevidím rozdíl, a to jsem si to pustil kousek po sobě stejnou první misi. Ano, obličeje jsou hladší a obecně některé textury jsou určitě ostřejší, ale celkově mi ten rozdíl přijde malý oproti původní verzi se vším na max. Asi budou lepší efekty počasí a tak. Sníh byl hezčí, ale pořád mi přijde, že to není velký rozdíl.
Každopádně lze přenést ručně uložené pozice. Sice nelze načíst rozehranou misi, ale Collectibles a to, že mám všechny mise dohrané, takže se můžu vrátit do kterékoliv, se přeneslo. Můžu tak zkusit projet ještě trochu město a dohledat zbylé plakáty a nějaký ten Playboy.
A nově mi to hra ukládá do Dokumentů, a ne do AppData/Local, což je určitě plus. |
|
|
|
| A vůbec mám dojem, že přejdu jen na staré hry...:-) Už se bohužel potýkám častěji s tím, že původní hra byla komplexnější než dnešní napodobenina či remake. Slýchával jsem to, ale většinou jsem se tomu vyhnul.
Nejvíc mě mrzí:
Patrician, kde nejlepší po stránce hratelnosti je izometrická verze III, pozdější díly od jiných studií jsou sice 3D a někdy mají nějakou inovaci, ale spíš je to k horšímu (chybí možnosti a třeba i ovládání bitev je hrozné, že to radši nechám na počítači), totéž platí o Port Royale
Sim Tower - kdosi ji snad tady vychvaloval (ale nedaří se mi najít), chtěl jsem to zkusit, ale je těžší ji získat (legálně to asi nejde) a zprovoznit. Tak jsem se nechal nalákat na Project Highrise. Jako hratelné to bylo, chvíli to byla i výzva na těžší obtížnost. Ale pak se to zlomí a je to nuda, v podstatě sandbox.
Tak jsem se dneska podíval na informace a videa Sim Tower a hle, ona měla po stránce hratelnosti víc možností. Zejména proti pozdější nudě bojovala tím, že bylo třeba řešit logistiku výtahů v podstatě jako v realitě. Zato v Project Highrise stačí na třeba 80patrový mrakodrap jeden výtah a žádné schody. Asi funguje na principu transportéru, nebo je možná jde budova do hloubky sto metrů a je tam pak hromada šachet za sebou:-D. Sice hra naopak přidala potrubí a vedení (opět ale bez reálných problémů tlakování každých pár desítek pater), která také jsou později jen otravnost bez vlivu na hratelnost.
Tohle samozřejmě často dneska řeší mody. Ale s těmi je to otrava, a tak jsem rád, když si s nimi můžu hrát jen u jedné, dvou her typu těch Cities: Skylines, kde to z hračkové hry udělá realistický simulátor malého města (ano, malého, protože hra neumí víc jak asi 64 tisíc obyvatel, pak už je to stejně zjednodušené a obyvatelé se mezi destinacemi transportují). |
|
|
|
| Mvek: Dej pak vědět, jak jsi pochodil. Wing 1 má své kouzlo a celkem se dá... jeho datadisky se pro změnu nedají, takže když je přeskočíš a/nebo procheatuješ, není to nic špatného.
Neboj se občas prohrát, je tam nejméně jedna prakticky unwinnable mise.
Wing 2 je mnohem propracovanější a ten stojí za to odehrát komplet a to i kvůli tomu, že knihy co vyšly u nás odkazují na něj. Kdyby ti jó nešel, Wing Commander Academy je de facto výcvikový trenažer pro Wing 2 (Origin byl v té době krátce po EA akvizici, se vším, co z toho plynulo a produkční run Winga 2 už v té době byl over a dělalo se na jiných projektech, i proto je standalone, nikomu se nechtělo řešit ev. kolize s engine hry, jejíž vývoj už skončil). |
|
|
|
| AVip: Zbláznil jsem se a i přes tvé "varování" a doporučení jsem nakonec zkusil Wing Commander 1+2 s tím, že když to nedám, tak pak někdy třeba toho Privateera, cos doporučoval jako úvod a pak trojku.
Měl jsem nějak chuť na retro. Stejně tak se už týden chystám, až bude čas, oprášit Heroes II, nikoliv III. |
|
|
|
| Mvek:
hromady modů a assetů, jenže s každou aktualizací hry...
Ještě že tohle nemusím řešit :-) |
|
|
|
| Na Humble je Cities:Skylines. Osobně považuji velkou část toho největšího balíčku za 16,50 za potřebnou.
A navíc je to slušný základ za dobrou cenu, další DLC pak je dobré odchytit po roce a víc se slevou.
Bohužel Cities mám dlouho v TODO, protože jsem se pustil do hromady modů a assetů, jenže s každou aktualizací hry (obvykle, když vyjde DLC, i když si ho uživatel nekoupí) se hromada věcí rozbije nebo zkomplikuje, a přitom nejde update zakázat:-/ (v offline režimu nejsou aktivní mody). To je asi největší výtka vůči této franšíze.
Každopádně z bundle mám vše kromě toho rádia:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|