|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Ad Epic a TSW2
Stručně: "epic fail" - TSW2 na "Éprdu" není self-contained, chybí mu dokumentace i run time knihovny
(DTG má sice na svém diskuzáku "sticky" post na téma jaká runtime je nutná, ale to je řešení značně subotimální).
Takže to prozatím letělo z disku... jestli si DTG chtěla rozšířit okruh zákazníků, tak se jí to učebnicově nepovedlo.
***
Westernové add-ony k Railworks/TS20xx:
nádherné modely vozidel, těžce skriptované (což má bohužel špatný vliv na schopnost "přežít" save/load proceduru během scénáře, které jsou nad to velmi dlouhé),
nicméně zároveň s tím jsou lokomotivy a vagóny skriptované velmi inteligentně, ie. ovládání je primárně namapované na defaultní ovládání a tudíž pořád relativně přístupné a s velkou mírou automatizace, protože vlaky v 60. letech 19. století opravdu potřebovaly celou posádku, to (by) jeden člověk fakt nedal.
Zajímavé je, že v operačních procedurách z 60. let minulého století jsou i postupy, za které by o +/- sto let později začínajícím mašinfírům "lámali ruce". :-)
Tedy obecně doporučuji (a nebudu lhát, trochu jsem byl "nervní" jestli to dám, protože zdaleka ne každý "TS Pro" má dobrou ergonomii, která zároveň nevyžaduje, aby člověk absolvoval kompletní rekvalifikační kurs).
***
A na poněkud obecnější notu:
Na GOG se vrátily nějaké hry od EA a tak je GOG rozdává zdarma až do 3.9.
Syndicate & Ultima Underworld |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak ME1 byla de facto v době svého vzniku nezávislá hra, což se na herních mechanismech taky podepsalo.
Podobné problémy s repetitivností prostředí byly v té době poměrně běžné, vedle DA2 si na recyklované dungeony potrpěl i první Zaklínač a nakonec i v DA1 se recyklovalo "až hamba" (byť ne tak okatě).
Ani jedno z toho není vyloženě omluva a a už vůbec není omluva, že se další ME nepokusily o nějakou variaci na ta všechna recyklovaná prostředí, čímž by jejich výskytům v ME1 dodaly alespoň jakous takous "legitimitu". |
|
|
|
| Jo a taky hra nijak nezohledňuje, že mám asi miliardu peněz a dobrých 5000 kanystrů omni-gelu a je mi to úplně k ničemu :-) |
|
|
|
| Mass Effect, pokračování...
Musím to říct: Cokoli mimo hlavní mise a side questy na základnách/stanicích je v ME1 těžká nuda!
That beind said... Luna a Asteroid X-57 jsou asi 2 naprosto zbytečně ztracené hodiny. Nezajímavost těhle příběhů a jejich herních modelů je alarmující: "jdi > vystřílej > odleť", a to všechno v krásných tónech šedé v prefabrikovaných buňkách o výskytu "jo, vážně jsme na každé jiné planetě". (Zdravíme DA2)
Průzkum soustav by mě až tak nevadil, pokud by celý probíhal z lodi. A to ME1 stylem, nikoli ME2 stylem, přirozeně ;) Objíždět Macem vždy stejný obdelník, kde si nikdo nepovídá, to je prostě na palici. Monotónní side questy "jdi do tadyhoto dolu, který vypadá na každé planetě stejně a vystřílej to tam", jsou ubíjející. A to je ještě dobrá polovina z toho textařina! "You've killed the bad guy, but the princess is in another castle." :-/
A ono to ani nijak nemaskuje fakt, že je to ubíjející schválně, protože bez toho balastu kolem se dá hlavní příběh doslova proletět warpem a jediný rozdíl bude v tom, že prostě na 98 % přijdeš o Wrexe.
Další z dnešní pohledu no-go option je Sheppardovo skillování. Nejsi Sentinel, ale Soldier? Neotevřeš bedny vůbec nikde, až teprve když si budeš od dvanáctýho levelu brát na mise Tali. Also... nedáváš si body na "charm"? Hmm, takže se ti neodemknou modré nabídky ukončení hovorů a pa pa full Paragon :-) A to jsou podotýkám věci, které ti hra neřekne.
Toliko k mému divení, že jsem na poprvé zabil Wrexe a nedokázal zachránit Council persons :) Když jsi napůl Paragon a napůl Renegade, tak to prostě nejde :-)
Hlavní příběh stranou... Zbytek je zabugovaný, neoptimalizovaný a nedotažený. |
|
|
|
| Mvek:
že Train Sim World 2 bude brzy free na Epicu:
Tak to je bezesporu zajímavý twist... jen přemýšlím, jestli ta s*ačka za to vůbec stojí (a záměrně nepíšu která :-D).
Není tajemství, že DTG teče do bot, ale že jim do bot teče tak strašlivě, že se budou podbízet až takto... |
|
|
|
| Hm, zdá se, že Train Sim World 2 bude brzy free na Epicu: free games |
|
|
|
| Marshall:
hra nerozpozná některá tvoje rozhodnutí z jedničky
Jau! :-/ |
|
|
|
| Nojono... holt MELE měla několik úkolů...
Dostat kasovní trhák na novou generaci konzolí, opravit ME1 na PC (ME1 byl, málo platné, dělaný ještě pro Windows XP, se vším, co z toho plyne), zbavit EA nutnosti udržovat multiplayer pro ME3 a konečně i zbavit EA/Bioware nutnosti platit Demiurge (moc bych za to nedal, že se EA/Bioware ani moc nesnažili o rekonstrukci Pinnacle Station)...
|
|
|
|
| Telemachus Rhade: připrav se na bugy ve dvojce... hra nerozpozná některá tvoje rozhodnutí z jedničky - a i po tak dlouhé době to je pořád v "known bugs". Neskutečný. |
|
|
|
| Ještě k tomuhle
Povrchy planet jsou tak příšerně jednolité
Vedle Ferosu je ta travnatá planeta s horama. Tak ta má nově docela hezké trsy trávy ;) |
|
|
|
| AVip: Když projdeš Zhu's Hope a odrazíš útok ve veži, napíše ti hra "vrať se k Fei Denovi" (nebo jak se jmenuje), ale už ti nenapíše "ale nechoď do katakomb, které máš nyní nedopatřením otevřené" a kde si samozřejmě odboucháš všechny ty sidequesty, co máš dostat při návratu do Zhu's Hope. Problém je, že tě hra se svým systémem průchozího tunelu navede v podstatě přímo do těch katakomb :-)
Tohle bylo dříve hodně kritizované no a... máme to tu znovu :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Care to elaborate? |
|
|
|
| OMFG, oni neodstranili ani ten největší bug na Ferosu... :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Co mě ale hodně překvapilo, je Míra chyb, která provází rozdělení mezi Paragon a Renegade. Pokud toto bylo i v originále, tak to člověk raději zapomněl.
Předesílám, že ME1 (+ ME2 a ME3) jsem naposled hrál v roce 2015, takže už si to nemusím úplně přesně pamatovat (zas v letech 2008/09 jsem ho hrál docela "do bezvědomí" a to natolik, že jsem pak mohl rovnou plynule pokračovat, jak série vycházela s postavou s totálně vyladěnou historií),
ale pamatuju si, že v původním ME1 bylo třeba rvát expy i do Para/Rene schopností (což nebyl problém, nakonec jich měl člověk tolik, že nevěděl co s nimi).
Tady je otázka, jak dobře či špatně se podařilo tenhle mechanismus přetavit do MELE.
Pohrávám si s myšlenkou že kdyby v roce 2007 nevyšel ME1 ale MEA, byl by to mnohem větší hit než původní Mass Effect :)
Ta myšlenka je zcela validní, IMHO.
Mmch. osobně si pohrávám s podobnou myšlenkou na téma existence "alternativního univerza", kde z nějakého důvodu nevyšly ME2 a ME3 a série z nějakého důvodu rovnou pokračovala hrou Mass Effect 2: Andromeda (a to třeba i právě po těch deseti letech) - a opět, myslím, že by MEA byla přijata mnohem lépe.
(postranní poznámka k MEA - MEA jsem si přehrál znovu před pár měsíci, chtěl jsem otestovat Legion5 "v ostrém nasazení", střídavě jsem ji hrál a dohrál na desktopu i laptopu, to právě kvůli porovnáním a opět jsem i na Legionu s RTX 2060 musel vypínat některé efekty, +/- ty samé jako na GTX 1050 Ti v mém desktopu, prostě a dobře, PC port MEA má hodně technických problémů, kterých jsme měli být ušetřeni, to je taky důvod, proč MEA dostala tak strašný kartáč v online světě; "this being said" šílené přetrvávající útoky na adresu MEA jsou při její současné ceně naprosto neodůvodněné a za peníze, co nyní EA za MEA chce, se jedná o hru velice dobrou) |
|
|
|
| A pokračujeme...
Takhle zpětně je rozdíl mezi ME1 a ME2 propastný. A to nejen po grafické stránce ale v podstatě ve všech ohledech. Dialogy jsou hodně strojové aneb k něčemu by se člověk asi neměl vracet :-)
Co mě ale hodně překvapilo, je Míra chyb, která provází rozdělení mezi Paragon a Renegade. Pokud toto bylo i v originále, tak to člověk raději zapomněl. Dobrá půlka všech rozhodovacích situací je naprogramována špatně, nebo minimálně v rozporu s mím vnímáním reality. Přitom pro záchranu Wrexe potřebujete mít co nejvíc paragon bodů. Žádný div že jsem ho já Mikovec tehdy zabil :-)
Co už je ale vyloženě na přes držku, je systém ukládání. Pokud na to někde náhodou zapomenu, červ mi to zpoza skály okamžitě vysvětlí a ejhle – návrat o 20 minut.
Pohrávám si s myšlenkou že kdyby v roce 2007 nevyšel ME1 ale MEA, byl by to mnohem větší hit než původní Mass Effect :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Díky! V záplavě těch vše "squeee..." hodnocení na Netu těžko něco rozumného zjistit...
No, jak jsem napsal, chystám se na to časem, ale s nějakou slevou hodnou toho jména, ono to má pár bugfixů na PC, a to zejména u ME1, čímž je to docela sexy + dělá to i to, po čem kdysi i tady volal a sice má to stejnou defaultní Femshep napříč trilogií, čímž je to pro mne "středně" zajímavé. |
|
|
|
| AVip 318630:
Si to uži... a poreferuj.
Takže... Je to Mass Effect, který prošel lehkým faceliftem. Je to samozřejmě hezčí než originál, ale nedosahuje to obrazove kvality žádné PS4 hry ani vzdáleně. Dějově žádná změna, je to 1:1, alespoň co můžu soudit.
Skillovani je skrouhnuto na polovinu, tj. 30 levelu a launcher mají všechny tři hry stejny, tj. v podstatě žádný. Zapomeň na postavičky vyrovnané v řadě.
Má to dokonce stejné buggy, kdy dialogy za světlou stranu stejně přidají renegade body :) Bohužel mi přijde, že se některé questy spouští přes sebe. Nejmarkantnejsi je to asi na Citadele, kde máte najednou asi 10 questu v Chora's Den, ale jen 5 hratelných, protoze ty novější obsahem prebily ty starší, ještě než jste tam stihli dojít.
Povrchy planet jsou tak příšerně jednolité, že to poslední, co na nich chcete dělat, je ježdění Macem. A jedno, že ho sladili s MEA. Tezeni jde v tomto průchodu zcela mimo mě. Rovněž zamrzí, že když chcete splnit sidequest, nemáte na něj v úvodu potřebné tech skills. A můžete mít sebou klidně Tali - marně.
Legendary podle mě tlačí na to, aby se člověk nekoukal doleva doprava, ale jel ústřední linku. Minimálně v případě prvního dílu. |
|
|
|
| Mvek 318654: Jsem také jeden z těch, co preferuje klávesové zkratky místo gamepadů... ani ten joystick mi nkdy nešel... |
|
|
|
| Tak jsem se letos po jistém váhání praštil přes kapsu a koupil si sadu "westernových" add onů pro Railworks... :-)
(až něco podobného bude nabízet TSW, tak se můžeme začít bavit).
***
Vedle toho se v poslední době urodily i nějaké ty freeware add ony z USA a sice:
PENNSYLVANIA STEAM
- Conneaut to North Bessemer -
Steam and Steel in the 1920s, tedy trať atp. z časů prohibice, jde o freeware re-release tratě Bessemer & Lake Erie.
G-TraX Maine Maritime Switching Route , což je de facto freeware re-release trati Portland terminal.
Obě tratě vypuštěny autory (ona je to shodou okolností jedna skupina) jako "damage control", když DTG přestala prodávat na mezinárodních trzích kvůli své vlastní pitomosti add ony s BNSF brandigem - tady je třeba hluboko smeknout před autory, protože udělali tu jedinou správnou věc, kterou bylo možné udělat, tj. převedli svá díla na freeware status.
Obě tratě jsou "self-contained", nevyžadují DLC zvící seznamu metropolitní oblasti.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|