|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Jojo, MELE se pěkně mele...
Po ME1 a ME2:
Celkově - zmizely některé vyloženě otravné achievementy.
ME1 - takhle nějak si představuju citlivý remaster, v podstatě nemám +/- co vytknout, snad až na to, že v některých scénách jsou postprocessingové filtry až moc tmavé (což ovšem s ohledem na to, že v těch původních byly bugy, je i tak spíš "+" než "-"), otázka je, jestli v Bioware napsali komplet znova, nebo jestli je jen backportovali z pozdějších iterací. Opravené a vylepšené textury na mnoha místech mne taky potěšily.
A to že Mako přestalo krást "expy" je taky fajn, aspoň dává smysl, že v ME2 jsou Krogani z jisté akce opravdu v šoku. :-)
Každopádně, v ME1 není pořád (a už nikdy nebude) dost "expů" k dosažení levelu 60 (ev. 30 podle nového počítání) a naštěstí import do ME2 už počítá i level 57, jako "plný".
ME2 - no, tady je to docela "mixed bag".
Nejprve klady.
Všechna možná výstrojní DLC byla celkem dobře zakomponována do hry tak, aby najednou na začátku neměl hráč plnou zbrojnici.
Posprocessingové filtry jsou tmavší, což asi odpovídá tvůrčímu záměru (jas LCD vs. CRT, moc by mne nepřekvapilo, kdyby byly původní filtry optimalizované ještě na CRT, dtto. u ME1. ostatně)
Bohužel všechny možné chyby zůstaly pietně zachovány.
Ale zatím fakt všechny.
Au.
Integrace DLC je taky moc na sílu ála původní release, alespoň u některých by to chtělo lepší timing (speciálně u Shadow Broker a Overlord, kde by to vyloženě chtělo nechat proběhnout určitý děj ještě před tím, než bude vůbec možnost tato DLC "odpálit").
Taky by bylo fajn, kdyby odpadlo omezení diskových verzí stran rekrutačních misí, protože zejména Haestrom až ve druhé polovině hry byl už před těmi 11 lety vyložený opruz. na hodně věcí existují mody, ale tady zrovna byla šance to spravit oficiálně.
Aspoň že má ME2 díky DLC dost "expů" a peněz na dosažení levelu 30 a plné upgrady všeho, byť je to docela těsné a například rybičky a křečka jsem si koupil až na konci hry, kdy jsem už věděl, že vyjdu s penězi (resource management je v ME2 na ránu stejně dnes jako před 11 lety).
Tak uvidíme, co ME3...
|
|
|
|
| V Microsoftu jaksi nepochopili, jak se to má ve světě s grafickými kartami :-)
|
|
|
|
| Mvek: Jelikoz je pro me nejdulezitejsi pribeh, je jasnym vitezem DE. Sara, Saliery, plot, sceny navic... Salieriho krmeni holubu dosahuje kmotrovskych kvalit.
Uroven CZ dabingu je konecne vynikajici. Predchozi hodne kulhal ve skriptovani a Sara byla hotova tragedie.
Nova mapa je logictejsi a hlavne venkov nevypada jako z prvniho Test Drivu. Drobne zmeny po odehrani hry spis vitam. (Krome absence prostredniho mostu zapadniho brehu Central Islandu.)
Co DE zazlivam, je vyrazeni tankovani ze hry, protoze ona je na to stavena. Bez toho to asi na trech mistech najednou nedava smysl, viz Luca Bertoni nebo vydelavani taxikarenim. Auta by toho pak rozhodne nemela vydrzet tolik a policejni hlaseni jsou dohromady asi 3 a neustale se opakuji. Nejde jezdit verejnou dopravou, coz je neodiskutovatelna chyba, ale preziju to. Ze stejneho ranku pak pochazi zbytecne prejmenovani ctvrti. |
|
|
|
| Kdo už hrál Mafii: Definitive Edition?
Já se k tomu konečně dostal, ale jen po malých krůčcích (teprve se peru se závodem, na hard). Zatím nemám pocit, že to dopadlo špatně, ale vysloveně nadšený zatím také nejsem. Nejezdil jsem moc po městě jen tak, takže nemůžu celkově zatím lokace ohodnotit. Jen mám pocit, že překvapivě i když předtím byly různé části města víc přes kopírák, co se týče stejných budov apod., tak jsem se v něm lépe orientoval a mělo pro mě větší atmosféru (ale hádám, že v tom tehdy byly jistý sense of wonder, když jsem podobně rozlehlou 3D hru nehrál). Teď se cítím víc zmatený (v rámci zážitku jsem si vypnul navigaci, aby to bylo jako kdysi, tedy jen vědět, kde je cíl a navigovat se sám), ačkoliv město je mnohonásobně víc detailní a spousta lokací je mi zase na druhou stranu povědomá. Neumím to zatím vyjádřit, čím to je, ale uvidíme, jak to bude vypadat v různých denních dobách dál.
Příběh asi fajn, možná je chyba si to dávat s českým dabingem, přece jen někdo zestárl nebo byl přeobsazen, ale tak z nostalgie... Dvojku jsem ale hrál anglicky. Baví mě ale, i když vím, jak dopadne.
Město je samozřejmě krásně živé a nemám problém s tím, že tu auta mají rádio (nevím, jak moc běžné to tehdy doopravdy bylo), nebo že slyším hlášení policie, je to prostě určitá autorská berlička, která doplní atmosféru. I když zatím jsem moc nezaznamenal zprávy v rádiu, to v dvojce bylo mnohem zajímavější. Sice mi chybí charakteristické skladby pro různé čtvrti, ale budiž, chápu, že hrát v jedné čtvrti pořád totéž, by bylo dneska hráči přijato špatně.
No a pak je tu zjednodušení... To z toho samozřejmě čiší na každém kroku a hrozně moc oceňuji, že oproti dvojce se dá vypnout navigace. Ale i když jsem si jinak dal hard obtížnost a ještě si ubral na minimum nějakou pomoc s mířením a tak, tak zatím ty mise jsou snadné. Ne, že bych je dal pokaždé napoprvé, ale to je i tím, že si víc vychutnávám prostředí a zkouším věci. Nicméně dát ten motel (první přestřelka) byla sranda. A i to stíhání padoucha s penězi potom bylo snadné, to jsem dal dokonce napoprvé, a to jsem se extra nesnažil.
Dovezení závodního auta v noci pak byla taky sranda, opakoval jsem to jen jednou, protože jsem myslel, že to už nedám, a přitom se pak ukázalo, že by to možná bylo v pohodě. A to na hard je ten čas kratší.
Závod je pak také jednodušší stejně jako část mise předtím, protože to závodní auto vydrží strašně moc a nepřetáčí se tak na střechu. Ale přitom je pořád velmi těžký a zatím dva pokusy nevedly ani trochu blízko k vítězství, tak uvidíme:-).
A jaké jsou dojmy ostatních, co to už hráli nebo rozehráli? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Aspyr
Jako KOTOR remaster potřebuje jako sůl, ale z remaku mám docela obavy. Obzvlášť když to dělá studio, který se zaměřuje tak maximálně na porty :) |
|
|
|
| Mirak: Nice. Kdo bude remakovat? EA? :) |
|
|
|
| Mvek: Ano. Manuály na Steamu jsou volně dostupné i pro nepřihlášené (alespoň ty základní, malér pochopitelně nastane, když jich má hra z nějakého důvodu víc, což třeba u Railworks nastává celkem běžně a nejsem si jist, jestli TSW taky nemá multi part dokumentaci).
Důkaz místo slibů:
https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1282590/manuals/Train_Sim_World_2_-_Quick_Start_Guide_EN.pdf?t=1631192744 |
|
|
|
| Mvek: Na Windows 10 to funguje a na žádný problém jsem nenarazil, ale zkoušel jsem zatím jen Quick Battle. Ještě chci zkusit přidání nových lodí a můstků, ale tam to bude ovlivňovat samotná kvalita těch kódů od fanoušků (některé padaly už v roce 2005, když jsem to hrál poprvé). |
|
|
|
| Oficiálně oznámen remake KOTORu. |
|
|
|
| kapitan Pike: Dej vědět, vždy jsem ho chtěl zkusit, ale různé okolnosti mě od toho nějak odvedly. |
|
|
|
| AVip:
můžu je stáhnout ze Steamu
Jo, aniž tu hru vlastníš? Nejsem nyní u počítače s klientem nebo vůbec přihlášením na Steam, až příští týden, tak se nemůžu podívat. |
|
|
|
| Mvek: On to Epic de facto sponzoruje... takže DTG dostala prachy od nich za každou kopii.
Jó, není nad rovné tržní prostředí, to říkám pořád... :-D (jinak ano, tohle je čistokrevný cenový dumping ze strany Epicu).
A ano, nebavila mne totální absence manuálů (jako jasně, můžu je stáhnout ze Steamu, ale sakra pes, tohle má být zahrnuto v downloadu, u simulátoru pak zcela určitě).
Chystám se to zase vyzkoušet někdy v průběhu září, jestli se třeba DTG nechytla za nos... protože to vypadá, že Epic berou relativně vážně, dostrkali tam zatím všechna novější DLC. Tak uvidíme, co z toho bude.
|
|
|
|
| AVip: To mě dost překvapuje, když tu hru nabízejí i za peníze a DLC k tomu. To jako rozlišují giveaway a nákup, nebo to mají tak pomrvené i pro ty, co koupí...
Co pro tebe tedy byl hlavní důvod k odinstalaci? Ta absence manuálů, protože instalaci chybějících knihoven jsi zvládl? |
|
|
|
| Bridge Commander koupen, jdu to otestovat :-) |
|
|
|
| Jo jo, MEA utkvívá v paměti :) |
|
|
|
| Jinak jak si s člověkem hraje paměť (jeho vlastní):
Přísahal bych, že Mako v ME1 mělo "mafia-like" automatická světla (ie. při jízdě dozadu se rozsvítila bílá světla vzadu).
A ono ne. :-)
Ani originál to tak nemá (a ano, v nedávné slevě jsem si MELE koupil - a pří mém levelu fanboyismu je spíš div, že jsem to vydržel tak dlouho!).
Samozřejmě, popletl jsem si to s Nomadem z MEA, který to tak má a který má i světlomety hodné toho jména... 0:-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Spousta her měla například 16ti bitové instalátory (ač sama o sobě byla 32 bitová), spousta her měla systémové proměnné nastavené starším proti verzím Windows, DirectX, OpenGL atp., spousta her měla ochranu proti uživateli, která vyžadovala, aby si hrdý vlastník placky tu placku zbytečně "brousil" v mechanice (byť je fakt, že tohle se zrovna řešívá dobovými cracky, což mívá svoje issues).
Tohle všechno jsou nicméně důvody, proč má smysl svou kolekci přenést do plně online světa. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak GOG bude muset minimálně zajistit, aby to zrostředkovali ve formě stáhnutelného offline instalátoru s tím, že to bude rozchoditelné na nových PC systémech.
S ničím víc bych nepočítal. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|