|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Telemachus Rhade: Stalo se tam to, co se mi stalo, když jsem hrál před x lety DAO za "human mage"... přestalo mne to najednou bavit a to shodou okolností v osadě Haven*.
Je to paradox, já se totiž dostal relativně daleko a rozhodně jsem došel výrazně za Hinterlands a některé oblasti jsem už dostal pod svou kompletní správu, nebo jak to přesně nazvat...
Dokonce jsem i kvůli tomu znova přehrál právě DAO a DA II, kdy jsem doufal, že mne to nakopne tak, abych to buď dotáhl do vítězného konce - nebo v nejhorším i třeba začal novou kampaň.
Ale něco tam prostě někde u mne "neclicklo", nevím co, TBBH.
*stran osady Haven a dalších lokalit z DAO a DAI - chápu, že recyklovat mapy mezi enginy Aurora a Frostbite asi není úplně triviální úloha -eufemisticky řečeno- ale jedna z věcí, která mi od jistého momentu začala v DAI opravdu vadit, bylo i to, že nešlo navštívit vůbec žádné povědomé místo z DAO/DAA/DA II.
Haven vypadá dost jinak v DAO než v DAI a to nejen z hlediska budov (to se nakonec nechá okecat událostmi z DAO), ale i z hlediska charakteristiky terénu - a to už se okecává podstatně hůře. |
|
|
|
| AVip:
A DAI jsem nikdy nedal a je tč. na totálním backburneru, prostě mne nebaví
A dostal ses vlastně někam dál za Hinterlands? Já že vkus na hry máme stejný a DAI je podle mě nejlepší hra ze všech, tak mi to přijde podivné :-) |
|
|
|
| Já DAO dal přesně cca. 2,5x... :-) (jeden playthrough jsem nedohrál, takže famílie Hawke/Amell se nikdy nedozví, co se stalo jejich příbuznému) a někdy v budoucnosti plánuju playthrough, který jsem sám pro sebe nazval "nasraný trpoš se mstí celému světu".
DA II jsem dal dvakrát (s odstupem cca. 10 let, podruhé se všemi DLC integrovanými a pokud možno i rodinou, mmch. DA II je v mnoha aspektech, dobrých i zlých, strašně podobná MEA)...
A DAI jsem nikdy nedal a je tč. na totálním backburneru, prostě mne nebaví, což je sice divné, ale je to tak (mmch. během hraní jsem si ještě říkal - jo, MEA na Frostbite asi bude nakonec nějak fungovat :-D, btw. nikdy jsem nepochopil, proč v Bioware "nepoolovali" resources, co se práce s Frostbite týče a proč oba týmy -jak DA, tak ME- musely vždy znovu "vynalézat kolo", což ve finále vývoj MEA strašně poškodilo, ale co už, to je holt korporát... :-/). |
|
|
|
| Damar:
hral som ju len raz
No já všechny DA hrál jenom jednou :) Ono sice dvojka je i s DLC nejkratší, ale i tak je to nějakých 70 hodin na detailní průchod a kde na to člověk má brát čas, že jo :) |
|
|
|
| AVip: Pri Dragon Age som dvojku neuviedol schválne, hral som ju len raz a viac som sa k nej nevrátil. Aj keď predstavili Varrica, čo je určite plus. |
|
|
|
| Damar:
že ME sa mi dosť dlho vyhýbalo, pritom iné veci od Bioware ako Dragon Age (jednotka a trojka), či KOTOR ma nesmierne bavili
Tak jsem zvědav, co na to budeš říkat... btw. co Dragon Age II? ;-)
(ne, ta hra není skvělá a bohužel v ní Bioware zvládli nasekat bugy pomocí DLC -což mimochodem postihlo i ME2, některé z jeho stávajících bugů byly introdukovány právě až DLC).
***
Abych nebyl nefér, ME2 LE se dočkal různých "touch ups", ale o to víc zamrzí, že si nikdo nedal práci s tím, aby opravil i některé další bugy (zas - některé jsou spravené, ale jiné zůstaly).
Jinak i ME2 ve vanilla stavu neměl dost expů na level 30 při jednom průchodu (a ani "autorů" na nákup upgradů a vybavení), ale protože DLC k ME2 by dohromady vydala na plnotučný datadisk, tak se to samozřejmě časem srovnalo...
Jinak za mne musím říct, že DLC k ME2 dost zásadním a ne úplně šťastným způsobem přerovnaly moje priority plnění misí v rámci ME2 (zas je to hezká ukázka na téma, proč je tak špatně, že pro MEA vůbec nic nevyšlo, protože u všech ME dokázala DLC změnit můj styl průchodu hrou ve srovnání právě s vanilla stavem bez DLC). |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Myslíš, že se na 30 nedostanu?
Mezi 29 a 30 (historicky 59 a 60) je strašlivý xp gap, který AFAIK nejde dát v jednom průchodu, jde to jen v režimu NG+. Na Ilosu toho zas tolik není a ve finále už tuplem ne.
Kdyby zůstala Pinnacle Station, tak možná.
Ale pochopitelně, pokud se ti to povede, tak respekt atd.!
Ale když jsem si zjišťoval, jak je na tom ME1 LE, tak gethský, eh pardon, internetový (:-D) konsensus byl, že to nejde ani v LE.
Historicky byl ME1 pro první průchod zastropován na levelu 50 a ani to nebylo úplně easy (bez DLC). |
|
|
|
| AVip:
Každopádně, v ME1 není pořád (a už nikdy nebude) dost "expů" k dosažení levelu 60 (ev. 30 podle nového počítání)
Jsem na Virmiru a zbývá mi pár XP k levelu 29. Myslíš, že se na 30 nedostanu? |
|
|
|
| AVip: Musím povedať, že ME sa mi dosť dlho vyhýbalo, pritom iné veci od Bioware ako Dragon Age (jednotka a trojka), či KOTOR ma nesmierne bavili (dobre Jade Empire ma až tak nechytilo).
Ale asi tak až v auguste tohto roka som začal hrať ME1 a už to mám prejdené dva krát, pričom Renegade Shepard ma bavil oveľa viac ako jeho kladná verzia. V niektorých hrách sú rozdiely medzi kladnou a zápornou postavou minimálne, ale tu sa s tým celkom vyhrali...
Takže sa celkom teším na dvojku a trojku. |
|
|
|
| Jojo, MELE se pěkně mele...
Po ME1 a ME2:
Celkově - zmizely některé vyloženě otravné achievementy.
ME1 - takhle nějak si představuju citlivý remaster, v podstatě nemám +/- co vytknout, snad až na to, že v některých scénách jsou postprocessingové filtry až moc tmavé (což ovšem s ohledem na to, že v těch původních byly bugy, je i tak spíš "+" než "-"), otázka je, jestli v Bioware napsali komplet znova, nebo jestli je jen backportovali z pozdějších iterací. Opravené a vylepšené textury na mnoha místech mne taky potěšily.
A to že Mako přestalo krást "expy" je taky fajn, aspoň dává smysl, že v ME2 jsou Krogani z jisté akce opravdu v šoku. :-)
Každopádně, v ME1 není pořád (a už nikdy nebude) dost "expů" k dosažení levelu 60 (ev. 30 podle nového počítání) a naštěstí import do ME2 už počítá i level 57, jako "plný".
ME2 - no, tady je to docela "mixed bag".
Nejprve klady.
Všechna možná výstrojní DLC byla celkem dobře zakomponována do hry tak, aby najednou na začátku neměl hráč plnou zbrojnici.
Posprocessingové filtry jsou tmavší, což asi odpovídá tvůrčímu záměru (jas LCD vs. CRT, moc by mne nepřekvapilo, kdyby byly původní filtry optimalizované ještě na CRT, dtto. u ME1. ostatně)
Bohužel všechny možné chyby zůstaly pietně zachovány.
Ale zatím fakt všechny.
Au.
Integrace DLC je taky moc na sílu ála původní release, alespoň u některých by to chtělo lepší timing (speciálně u Shadow Broker a Overlord, kde by to vyloženě chtělo nechat proběhnout určitý děj ještě před tím, než bude vůbec možnost tato DLC "odpálit").
Taky by bylo fajn, kdyby odpadlo omezení diskových verzí stran rekrutačních misí, protože zejména Haestrom až ve druhé polovině hry byl už před těmi 11 lety vyložený opruz. na hodně věcí existují mody, ale tady zrovna byla šance to spravit oficiálně.
Aspoň že má ME2 díky DLC dost "expů" a peněz na dosažení levelu 30 a plné upgrady všeho, byť je to docela těsné a například rybičky a křečka jsem si koupil až na konci hry, kdy jsem už věděl, že vyjdu s penězi (resource management je v ME2 na ránu stejně dnes jako před 11 lety).
Tak uvidíme, co ME3...
|
|
|
|
| V Microsoftu jaksi nepochopili, jak se to má ve světě s grafickými kartami :-)
|
|
|
|
| Mvek: Jelikoz je pro me nejdulezitejsi pribeh, je jasnym vitezem DE. Sara, Saliery, plot, sceny navic... Salieriho krmeni holubu dosahuje kmotrovskych kvalit.
Uroven CZ dabingu je konecne vynikajici. Predchozi hodne kulhal ve skriptovani a Sara byla hotova tragedie.
Nova mapa je logictejsi a hlavne venkov nevypada jako z prvniho Test Drivu. Drobne zmeny po odehrani hry spis vitam. (Krome absence prostredniho mostu zapadniho brehu Central Islandu.)
Co DE zazlivam, je vyrazeni tankovani ze hry, protoze ona je na to stavena. Bez toho to asi na trech mistech najednou nedava smysl, viz Luca Bertoni nebo vydelavani taxikarenim. Auta by toho pak rozhodne nemela vydrzet tolik a policejni hlaseni jsou dohromady asi 3 a neustale se opakuji. Nejde jezdit verejnou dopravou, coz je neodiskutovatelna chyba, ale preziju to. Ze stejneho ranku pak pochazi zbytecne prejmenovani ctvrti. |
|
|
|
| Kdo už hrál Mafii: Definitive Edition?
Já se k tomu konečně dostal, ale jen po malých krůčcích (teprve se peru se závodem, na hard). Zatím nemám pocit, že to dopadlo špatně, ale vysloveně nadšený zatím také nejsem. Nejezdil jsem moc po městě jen tak, takže nemůžu celkově zatím lokace ohodnotit. Jen mám pocit, že překvapivě i když předtím byly různé části města víc přes kopírák, co se týče stejných budov apod., tak jsem se v něm lépe orientoval a mělo pro mě větší atmosféru (ale hádám, že v tom tehdy byly jistý sense of wonder, když jsem podobně rozlehlou 3D hru nehrál). Teď se cítím víc zmatený (v rámci zážitku jsem si vypnul navigaci, aby to bylo jako kdysi, tedy jen vědět, kde je cíl a navigovat se sám), ačkoliv město je mnohonásobně víc detailní a spousta lokací je mi zase na druhou stranu povědomá. Neumím to zatím vyjádřit, čím to je, ale uvidíme, jak to bude vypadat v různých denních dobách dál.
Příběh asi fajn, možná je chyba si to dávat s českým dabingem, přece jen někdo zestárl nebo byl přeobsazen, ale tak z nostalgie... Dvojku jsem ale hrál anglicky. Baví mě ale, i když vím, jak dopadne.
Město je samozřejmě krásně živé a nemám problém s tím, že tu auta mají rádio (nevím, jak moc běžné to tehdy doopravdy bylo), nebo že slyším hlášení policie, je to prostě určitá autorská berlička, která doplní atmosféru. I když zatím jsem moc nezaznamenal zprávy v rádiu, to v dvojce bylo mnohem zajímavější. Sice mi chybí charakteristické skladby pro různé čtvrti, ale budiž, chápu, že hrát v jedné čtvrti pořád totéž, by bylo dneska hráči přijato špatně.
No a pak je tu zjednodušení... To z toho samozřejmě čiší na každém kroku a hrozně moc oceňuji, že oproti dvojce se dá vypnout navigace. Ale i když jsem si jinak dal hard obtížnost a ještě si ubral na minimum nějakou pomoc s mířením a tak, tak zatím ty mise jsou snadné. Ne, že bych je dal pokaždé napoprvé, ale to je i tím, že si víc vychutnávám prostředí a zkouším věci. Nicméně dát ten motel (první přestřelka) byla sranda. A i to stíhání padoucha s penězi potom bylo snadné, to jsem dal dokonce napoprvé, a to jsem se extra nesnažil.
Dovezení závodního auta v noci pak byla taky sranda, opakoval jsem to jen jednou, protože jsem myslel, že to už nedám, a přitom se pak ukázalo, že by to možná bylo v pohodě. A to na hard je ten čas kratší.
Závod je pak také jednodušší stejně jako část mise předtím, protože to závodní auto vydrží strašně moc a nepřetáčí se tak na střechu. Ale přitom je pořád velmi těžký a zatím dva pokusy nevedly ani trochu blízko k vítězství, tak uvidíme:-).
A jaké jsou dojmy ostatních, co to už hráli nebo rozehráli? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Aspyr
Jako KOTOR remaster potřebuje jako sůl, ale z remaku mám docela obavy. Obzvlášť když to dělá studio, který se zaměřuje tak maximálně na porty :) |
|
|
|
| Mirak: Nice. Kdo bude remakovat? EA? :) |
|
|
|
| Mvek: Ano. Manuály na Steamu jsou volně dostupné i pro nepřihlášené (alespoň ty základní, malér pochopitelně nastane, když jich má hra z nějakého důvodu víc, což třeba u Railworks nastává celkem běžně a nejsem si jist, jestli TSW taky nemá multi part dokumentaci).
Důkaz místo slibů:
https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/1282590/manuals/Train_Sim_World_2_-_Quick_Start_Guide_EN.pdf?t=1631192744 |
|
|
|
| Mvek: Na Windows 10 to funguje a na žádný problém jsem nenarazil, ale zkoušel jsem zatím jen Quick Battle. Ještě chci zkusit přidání nových lodí a můstků, ale tam to bude ovlivňovat samotná kvalita těch kódů od fanoušků (některé padaly už v roce 2005, když jsem to hrál poprvé). |
|
|
|
| Oficiálně oznámen remake KOTORu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|