|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| kapitan Pike: Což o to, vypadá to hezky... jen si tak říkám, že než "Star Conman" vyjde v nějaké ostré verzi, dojde k totálnímu posunu paradigmatu, co se herních počítačů týče a všechno to bude akorát spláchnuté do -píííp-...
(protože jak to tak vypadá, budoucnost nebude v aluminiu, bude v "APUminiu", paradoxně... a Intelu se tím "en passant" splní jeho jeden mokrý sen ještě z 90. let 20. století a sice skoncovat s dedikovanými grafikami "once and for all"... je třeba poznamenat, že dedikované grafiky se sebou skoncovaly do jisté míry samy, ať už svou cenou nebo spotřebou a to už v pre-crypto/pre-covid/pre-"grendel" časech...) |
|
|
|
| AVip: Krásné, ale o settingu opět ani slovo :) |
|
|
|
| Errata: "splitscreen" :-)
Moje ostatní typické "přelkepy" určitě už nějak přežijete. ;-) |
|
|
|
| Meleme MELE...
Tak jo, ME3.
ME3 doznal na jedné straně vylepšení nejmenší na straně druhé největší - graficky vypadá ME3 z MELE stejně jako stand alone verze z roku 2012 (+/-), což je dáno i tím, že ME3 naopak sloužil jako zdroj objektů a textur, které byly v rámci MELE backportovány do ME1 a ME2.
Vylepšení největší je v tom, že se singleplayer zbavil závislosti na multiplayeru - bez hraní MP nebo bez klikání na relativně obskurní webovky kdesi u EA nebylo možno vůbec dosáhnout vysoké EMS pro finální bitvu.
Obecně, MELE se +/- zbavila závislosti na online komponentách (což zbavuje EA nutnosti do budoucna udržovat specializované servery) a myslím, že ani kompletně DRM-free verze není do budoucna úplně nereálná a nepřekvapilo by mne, kdybychom se časem dočkali i verze pro GOG.com (jen podotknu, že zrovna v tomhle ohledu byla ME3 vyloženě "royal pain in the ass, protože do něj byly online komponenty vyloženě zažrané, ani DAI ani MEA není tak závislá na provozu online složek, jako původní release ME3).
Btw. nepřekvapilo by mne, kdyby EA časem oznámila stand-alone multiplayerový modul na motivy ME (ovšem to, že by ho udělali buď crossplatformový a/nebo by udělali splipscreen režim asi zůstane z ranku zbožné přání).
A teď hra jako taková... integrace DLC je tentokrát... taková divná. Že jsou AA packy rovnou v základu - budiž, aspoň jsem mohl Liaru (a ostaně nejen ji) obléknout do oficiálně vypadající uniformy, když jde na misi.
Příběhová DLC byla už v původním release integrovaná celkem příčetně, takže tady nebylo moc co zkazit a také na tom v EA nic nezkazili.
A tím se dostávám k DLC zbraňovým a zbrojovým... au. Opravdu AU. Že DLC zbraně si musí hráč +/- všechny nakoupit - no dobře, dejme tomu.
Že si musí koupit i N7 Defender Armor, zatímco Cerberus Ajax Armor (součást jednoho AA packu) najde jen tak na palubě Normandy, to už je solidní renonc, ten by měl být k mání někdy v pozdější fázi hry, zatímco N7 Defender měl být na palubě k dispozici coby alternativa k defaultnímu N7 brnění.
(a samozřejmě, proč doprčic má veškeré brnění původem z Cerbera pořád jeho výsostné znaky?!?!? - už v čase staré ME3 jsem uvažoval o aplikaci modu, který by mne tohoto nesmyslu zbavil a u MELE k tomu asi definitivně dojde - mmch. ten rozdíl je, že Cerberovská brnění byla postupně "backportována" do ME3 MP, takže pro ně vznikly alianční textury, které v době vydání ME3 ještě nebyly k dispozici, není to tedy tak, že bych od Bioware chtěl něco extra, změny v ME1 byly větší než toto!).
Obecně, ME3 je paradoxně hra, která je nejvíc zralá na remake (kvůli svému zbytečně uspěchanému vývoji) a ne, (jen) kvůli koncům to fakt není, je to kvůli zběsilému railroadingu během hlavní hry - ale i tak je to pořád celkem solidní hra, která rozhodně stojí za zahrání.
Bottom line - pro newcomers je MELE jasná volba, je to pořád jedna z nejlepší SF her, co pro současné herní platformy vznikly a pro staré veterány je fajn, že sice za krvavé peníze, ale přece jenom jsme se dočkali odstranění některých otravností původních stand alone her a to oficiální cestou.
|
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, Redcliffe jsem taky jako jediný vágně poznával.
Upřímně, mne třeba mrzí absence Denerimu, který pokud vím v DAI není a jelikož se přes něj přehnala na konci DAO fronta, tak by stačilo dodržet vágně tvar a formu řeky a umístění hradu.
Abychom si nerozuměli špatně, já si DAI nechci zošklivovat, to vůbec ne, ale jak říkám, něco mi tam nějak nesedlo... |
|
|
|
| AVip:
*stran osady Haven a dalších lokalit z DAO a DAI
No společné jsou dvě, nepletu-li se. Haven a Redcliffe. A nevím nakolik brát DAO jako bernou minci, neboť ta hra byla grafická zastaralá už ve své době. (O DA2 pšššt) Tady je ohledně Redcliffu menší analýza, která ukazuje, že je toho společného docela dost, nicméně blbě zafinišováno :)
Haven má facelift o něco totálnější, ale na druhou stranu - DAI lokace jsou fakt nádherné kousky! Včetně Havenu. O čem z DAO se to dá říct? V DS4 se taky nepodíváme nikam z DAI – je to takový trademark.
Nicméně grafiku stranou... Příběh Inquisition mi přijde zdaleka nejlépe napsaný. Dtto pro dialogy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Stalo se tam to, co se mi stalo, když jsem hrál před x lety DAO za "human mage"... přestalo mne to najednou bavit a to shodou okolností v osadě Haven*.
Je to paradox, já se totiž dostal relativně daleko a rozhodně jsem došel výrazně za Hinterlands a některé oblasti jsem už dostal pod svou kompletní správu, nebo jak to přesně nazvat...
Dokonce jsem i kvůli tomu znova přehrál právě DAO a DA II, kdy jsem doufal, že mne to nakopne tak, abych to buď dotáhl do vítězného konce - nebo v nejhorším i třeba začal novou kampaň.
Ale něco tam prostě někde u mne "neclicklo", nevím co, TBBH.
*stran osady Haven a dalších lokalit z DAO a DAI - chápu, že recyklovat mapy mezi enginy Aurora a Frostbite asi není úplně triviální úloha -eufemisticky řečeno- ale jedna z věcí, která mi od jistého momentu začala v DAI opravdu vadit, bylo i to, že nešlo navštívit vůbec žádné povědomé místo z DAO/DAA/DA II.
Haven vypadá dost jinak v DAO než v DAI a to nejen z hlediska budov (to se nakonec nechá okecat událostmi z DAO), ale i z hlediska charakteristiky terénu - a to už se okecává podstatně hůře. |
|
|
|
| AVip:
A DAI jsem nikdy nedal a je tč. na totálním backburneru, prostě mne nebaví
A dostal ses vlastně někam dál za Hinterlands? Já že vkus na hry máme stejný a DAI je podle mě nejlepší hra ze všech, tak mi to přijde podivné :-) |
|
|
|
| Já DAO dal přesně cca. 2,5x... :-) (jeden playthrough jsem nedohrál, takže famílie Hawke/Amell se nikdy nedozví, co se stalo jejich příbuznému) a někdy v budoucnosti plánuju playthrough, který jsem sám pro sebe nazval "nasraný trpoš se mstí celému světu".
DA II jsem dal dvakrát (s odstupem cca. 10 let, podruhé se všemi DLC integrovanými a pokud možno i rodinou, mmch. DA II je v mnoha aspektech, dobrých i zlých, strašně podobná MEA)...
A DAI jsem nikdy nedal a je tč. na totálním backburneru, prostě mne nebaví, což je sice divné, ale je to tak (mmch. během hraní jsem si ještě říkal - jo, MEA na Frostbite asi bude nakonec nějak fungovat :-D, btw. nikdy jsem nepochopil, proč v Bioware "nepoolovali" resources, co se práce s Frostbite týče a proč oba týmy -jak DA, tak ME- musely vždy znovu "vynalézat kolo", což ve finále vývoj MEA strašně poškodilo, ale co už, to je holt korporát... :-/). |
|
|
|
| Damar:
hral som ju len raz
No já všechny DA hrál jenom jednou :) Ono sice dvojka je i s DLC nejkratší, ale i tak je to nějakých 70 hodin na detailní průchod a kde na to člověk má brát čas, že jo :) |
|
|
|
| AVip: Pri Dragon Age som dvojku neuviedol schválne, hral som ju len raz a viac som sa k nej nevrátil. Aj keď predstavili Varrica, čo je určite plus. |
|
|
|
| Damar:
že ME sa mi dosť dlho vyhýbalo, pritom iné veci od Bioware ako Dragon Age (jednotka a trojka), či KOTOR ma nesmierne bavili
Tak jsem zvědav, co na to budeš říkat... btw. co Dragon Age II? ;-)
(ne, ta hra není skvělá a bohužel v ní Bioware zvládli nasekat bugy pomocí DLC -což mimochodem postihlo i ME2, některé z jeho stávajících bugů byly introdukovány právě až DLC).
***
Abych nebyl nefér, ME2 LE se dočkal různých "touch ups", ale o to víc zamrzí, že si nikdo nedal práci s tím, aby opravil i některé další bugy (zas - některé jsou spravené, ale jiné zůstaly).
Jinak i ME2 ve vanilla stavu neměl dost expů na level 30 při jednom průchodu (a ani "autorů" na nákup upgradů a vybavení), ale protože DLC k ME2 by dohromady vydala na plnotučný datadisk, tak se to samozřejmě časem srovnalo...
Jinak za mne musím říct, že DLC k ME2 dost zásadním a ne úplně šťastným způsobem přerovnaly moje priority plnění misí v rámci ME2 (zas je to hezká ukázka na téma, proč je tak špatně, že pro MEA vůbec nic nevyšlo, protože u všech ME dokázala DLC změnit můj styl průchodu hrou ve srovnání právě s vanilla stavem bez DLC). |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Myslíš, že se na 30 nedostanu?
Mezi 29 a 30 (historicky 59 a 60) je strašlivý xp gap, který AFAIK nejde dát v jednom průchodu, jde to jen v režimu NG+. Na Ilosu toho zas tolik není a ve finále už tuplem ne.
Kdyby zůstala Pinnacle Station, tak možná.
Ale pochopitelně, pokud se ti to povede, tak respekt atd.!
Ale když jsem si zjišťoval, jak je na tom ME1 LE, tak gethský, eh pardon, internetový (:-D) konsensus byl, že to nejde ani v LE.
Historicky byl ME1 pro první průchod zastropován na levelu 50 a ani to nebylo úplně easy (bez DLC). |
|
|
|
| AVip:
Každopádně, v ME1 není pořád (a už nikdy nebude) dost "expů" k dosažení levelu 60 (ev. 30 podle nového počítání)
Jsem na Virmiru a zbývá mi pár XP k levelu 29. Myslíš, že se na 30 nedostanu? |
|
|
|
| AVip: Musím povedať, že ME sa mi dosť dlho vyhýbalo, pritom iné veci od Bioware ako Dragon Age (jednotka a trojka), či KOTOR ma nesmierne bavili (dobre Jade Empire ma až tak nechytilo).
Ale asi tak až v auguste tohto roka som začal hrať ME1 a už to mám prejdené dva krát, pričom Renegade Shepard ma bavil oveľa viac ako jeho kladná verzia. V niektorých hrách sú rozdiely medzi kladnou a zápornou postavou minimálne, ale tu sa s tým celkom vyhrali...
Takže sa celkom teším na dvojku a trojku. |
|
|
|
| Jojo, MELE se pěkně mele...
Po ME1 a ME2:
Celkově - zmizely některé vyloženě otravné achievementy.
ME1 - takhle nějak si představuju citlivý remaster, v podstatě nemám +/- co vytknout, snad až na to, že v některých scénách jsou postprocessingové filtry až moc tmavé (což ovšem s ohledem na to, že v těch původních byly bugy, je i tak spíš "+" než "-"), otázka je, jestli v Bioware napsali komplet znova, nebo jestli je jen backportovali z pozdějších iterací. Opravené a vylepšené textury na mnoha místech mne taky potěšily.
A to že Mako přestalo krást "expy" je taky fajn, aspoň dává smysl, že v ME2 jsou Krogani z jisté akce opravdu v šoku. :-)
Každopádně, v ME1 není pořád (a už nikdy nebude) dost "expů" k dosažení levelu 60 (ev. 30 podle nového počítání) a naštěstí import do ME2 už počítá i level 57, jako "plný".
ME2 - no, tady je to docela "mixed bag".
Nejprve klady.
Všechna možná výstrojní DLC byla celkem dobře zakomponována do hry tak, aby najednou na začátku neměl hráč plnou zbrojnici.
Posprocessingové filtry jsou tmavší, což asi odpovídá tvůrčímu záměru (jas LCD vs. CRT, moc by mne nepřekvapilo, kdyby byly původní filtry optimalizované ještě na CRT, dtto. u ME1. ostatně)
Bohužel všechny možné chyby zůstaly pietně zachovány.
Ale zatím fakt všechny.
Au.
Integrace DLC je taky moc na sílu ála původní release, alespoň u některých by to chtělo lepší timing (speciálně u Shadow Broker a Overlord, kde by to vyloženě chtělo nechat proběhnout určitý děj ještě před tím, než bude vůbec možnost tato DLC "odpálit").
Taky by bylo fajn, kdyby odpadlo omezení diskových verzí stran rekrutačních misí, protože zejména Haestrom až ve druhé polovině hry byl už před těmi 11 lety vyložený opruz. na hodně věcí existují mody, ale tady zrovna byla šance to spravit oficiálně.
Aspoň že má ME2 díky DLC dost "expů" a peněz na dosažení levelu 30 a plné upgrady všeho, byť je to docela těsné a například rybičky a křečka jsem si koupil až na konci hry, kdy jsem už věděl, že vyjdu s penězi (resource management je v ME2 na ránu stejně dnes jako před 11 lety).
Tak uvidíme, co ME3...
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|