Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Nejen Star Trek gamesy

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 8028
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.

Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com

Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).

Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.

A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server EA Origin.


Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem...

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 44 - 63 / 8028Starší   Nejstarší

Mvek - 17. březen 2023 10:10sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mimochodem byly (snad na letošek) ohlášeny Cities:Skylines 2.
Ale nechci se moc zdržovat hltáním novinek a slibů. Třeba za rok budu zvažovat, zda si oprášit sbírku modů, nebo přece jen jít na dvojku. Jako, že jednička má dost omezení, která mody neumí vyřešit, protože pramení z enginu atd.:
- počet entit pro vozidla je omezený na nějakých desítkách tisíc, takže s milionovým městem spoléhajícím na silnice, není zas takový problém (ale jo, dopravní zácpy umí i tak potrápit i v malém městě)
- počet úseků silnic je taky dost omezený
- počet stromů a dalších objektů je taky dost omezený
- střídání ročních dob není moc spolehlivě možné

A kdoví co ještě.
AVip - 16. březen 2023 23:07sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak Dark Forces (a Outlaws, je třeba udělat přípravu na TFE 2.0! :-D) se tč. dají koupit ve slevě na Steamu, kde dnes vypukl jarní sale a podle všeho to co nevidět možná bude za podobných okolností možné i na Gogu, který se na jarní sale rovnež chystá.
AVip - 11. březen 2023 18:21sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Když jsem někdy před devíti lety dohrál klasické DOOMy v portu vytvořeném pro DOOM 3 BFG edition (dnes jsou obdobné oficiální porty k dispozici i samostatně, vedle spousty portů neoficiálních), tak jsem si říkal: "a teď by to chtělo sjet zase jednou Dark Forces"...
no chtělo...
ale to by tehdy musel existovat nějaký port jejich engine na aspoň trochu modernější platformu (než je MS-DOS emulovaný via Dosbox) s trochu modernějším ovládáním a s rozumnou stabilitou.

A žádný takový tehdy prostě neexistoval - Lucasarts svoje enginy nikdy neotevřeli a ani oni sami neudělali žádné portace Dark Forces na modernější platformy.
Sice existovala westernová střílečka Outlaws na stejném engine, která je pro změnu Windows-only a má +/- moderní ovládaní, ale bohužel nikdy nedošlo k tomu, aby vznikla mutace Dark Forces pro Windows, ideálně s ovládáním ála Outlaws (WASD + myš místo kurzorových šipek a prstolamných mnohostisků kláves).
Zajímavé je, že sérii X-Wing na novější verze enginu v Lucasarts postupně portovali... takže ono to šlo, když se chtělo... no nic.


Od loňského podzimu takový engine konečně existuje.
Je to:
The Force Engine (TFE)

Dark Forces se konečně dají hrát na moderních počítačích (jako happy bonus je zde to, že jedou úplně na všem, na čem se dá TFE spustit).
Ano, TFE má i ve verzi 1.09 jisté mouchy, ale DF jsou hratelné a dohratelné do vítězného konce (a ten adrenalinovo-endorfinový rauš, když Arc Hammer na konci vybuchuje, funguje i skoro po třiceti letech) a jako happy bonus podporuje TFE i spouštění uživatelsky vytvořených levelů (byť některé mi připomenuly velmi rychle, proč jsem už před těmi cca. 25 lety nad celou záležitostí poměrně záhy pokrčil rameny a šel dál, ale jako dojížďák po hlavním chodu je to samozřejmě fajn i dnes).

Největší změnou v mechanismu hry je to, že z nastavení zmizel "Supershield" (který tam beztak byl jen z toho důvodu, aby to tehdy lidi nahodili Lucasarts na hlavu) a naopak přibyla položka pro uložení hry a pro nahrání uložené hry (původní DF neumí průběžně ukládat a i když to atmosféru zlepšuje, dělá to z některých levelů, zejména z toho posledního -Dark Awakening- záležitost takřka nedohratelnou pro běžného smrtelníka, který musí nějak fungovat v reálném světě (Outlaws na stejném engine ukládání hry samozřejmě umí)).

Jo, sejvoval jsem o sto šest a sejvskamoval jsem, když to bylo třeba (nebudu jak blbec obíhat desítky sekund celý level, jen proto, že mi nevyšel jistý manévr na první pokus ... a ne, nestydím se za to, fakt ne) - je zas fakt, že s ohledem na poměrně zákeřnou situaci s ukládáním hry je ve hře velmi málo vyložených pastí (ne, že by tam žádné nebyly, ale designéři se drželi aspoň trochu na uzdě).

A konečně, už dvacet let (hergot!) tvrdím, že první tolik nenáviděné levely "Dark Forces III": Jedi Outcast jsou poctou právě prvnímu dílu celé série (buhvíproč se to oficiálně jmenuje Jedi Knight II ;-) - kdyby bylo dodrženo číslování zahájené Dark Forces, tak by se už tehdy nikdo ničemu nedivil).

Každopádně, doporučuju, i 28 let od uvedení jsou klasické Dark Forces pořádná řež, v tomto případě navíc vylepšená o množství logických hádanek v designu levelů.

Autoři do budoucna slibují podporu právě i pro Outlaws, na což jsem popravdě upřímně zvědavý. Ale i kdyby toto nevyšlo, máme zde konečně moderní portaci jedné opravdové klasiky, která tehdy velmi ovlivnila vývoj 3D stříleček (i když si to "kultura kriplů" není ochotna často připustit).

Pokud máte někde CD Dark Forces - nebo pokud na vašem accountu na Steamu, Gogu nebo Originu je licence na DF, teď už opravdu nemáte žádný důvod k výmluvám. :-)
Mvek - 03. únor 2023 12:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip 324512: Jen pro pořádek - nedostal jsem se k tomu zkusit ten testovací produkt. Vlastně jsem za tu dobu akorát párkrát řídil kamiony.
Mirak - 10. leden 2023 23:02sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
The Forgotten City

Kdo chce zkusit příjemnou a relativně casual mystery věc s výborným příběhem, tak vřele doporučuju.
AVip - 04. leden 2023 19:25sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mmch. před časem jsem tu psal, že se domnívám, že minimálně první dva Mass Effecty měly post processing filtry optimalizované pro CRT.

Na Redditu se objevil sice nepřímý, ale zato velice silný důkaz.

Tedy, na CRT se rozhodně při vývoji prvních dvou her braly ohledy (a ono je to i vidět).
Telemachus Rhade - 02. leden 2023 20:35sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mirak:
Jinak není to The Wolf Within ale The Wolf Among Us :)
Předám autorce :-)

Jinak jsem taky zvědavý. U něčeho z 2379+ si jsem celkem jistý, že si to užiju – už jen kvůli estetice té doby :)
Mirak - 02. leden 2023 17:23sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Telemachus Rhade: Jo, na to se fakt těším, Telltale uměl pracovat s vypůjčenými universy naprosto dokonale.

Jinak není to The Wolf Within ale The Wolf Among Us :)
Telemachus Rhade - 02. leden 2023 16:33sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Vše, co víme o Star Trek: Resurgence včetně data vydání
Mvek - 02. leden 2023 11:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Není nad vyvozování závěrů vycucaných z prstů, aneb když se nutná podmínka vezme jako postačující. Ale jo, je to taky ukázka, jak Hloupá píše špatně:
České Factorio se prodalo 3,5 milionů kusů, pomáhá, že není nabízená ve slevách
“Stále máme stabilní prodeje kolem 500 tisíc kopií každý rok, což zpětně potvrzuje správnost naší strategie, že nenabízíme slevy, což jsme zavedli v roce 2016,” uvedli také Wube.

Samotný developer už trochu vaří z vody, ale pokud jejich cílem bylo mít stabilní prodeje, ne prodat co nejvíc, tak má pravdu.
Lupa to ale korunuje vyvozením závěru, že to firmě/hře pomohlo. Jenže kusů by bylo prodáno určitě víc, a jestli by to přineslo v průměru vyšší tržby, nebo ne, to je otázka, kterou neumíme zodpovědět.
AVip - 22. prosinec 2022 17:16sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Jo, na SimRail se koukám, ale upřímně, počkám si na finální/koupitelný produkt.
Mvek - 22. prosinec 2022 13:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tohle je spíš pro tebe, na Steamu se objevil další vláčkový simulátr: SimRail
A možná se dá stále požádat o betatestingový klíč. Já jsem jen tak kliknul a dostal jsem ho během dvou, tří dnů. Ale neměl jsem čas to zkoušet:-). Vlastně ani ten Train Life, nebo jak se to jmenovalo, jsem zatím nezkusil.
AVip - 30. říjen 2022 09:15sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Když jsem vedle zmínil barvoslepost...

Hra The Outer Worlds
(námětově by se to dalo charakterizovat asi jako něco mezi Firefly a Obchodníky s vesmírem od Pohla) je hra, kterou mj. dělali barvoslepí vývojáři, čímž se mmch. vysvětluje její lehce šílená barevná paleta (ale ono to funguje - a nakonec, je to jiná sluneční soustava) a prý je to jedna z mála her, která nevyžaduje speciální úpravy, aby byla přístupná i pro barvoslepé.
Nakonec proč ne.

Hra sama o sobě připomíná křížence stylu ála Bethesda a Bioware, mocně říznutého Borderlands od Gearbox Software.

Což není překvapivé, dělali ji Obsidian Entertainment, takže v této souvislosti bývá hodně přirovnávána k novějším dílům série Fallout.

Zajímavé je, že si autoři evidentně vzali i poučení z krizového vývoje jménem Mass Effect Andromeda a určitým problémům se tak dokázali vyhnout.

S oběma DLC jde o pěkně rozsáhlou záležitost a celkově za mne - doporučuji, dal bych tomu, řekněme, 4/5.
Telemachus Rhade - 24. říjen 2022 19:34sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Marshall: Kdo by nemiloval Claudiu Black ;)
Marshall - 24. říjen 2022 18:58sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
They call me prophet... Remember me!

Musím říct, že Crysis trilogie byla nejen fantastickým průkopníkem (vlastně to byl showcase, co dokáže Cryengine), ale byla i perfektně napsaná. Hudba částečně Zimmer, ten tenkrát ještě epickej Zimmer. Perfektní voice acting. Na akční hru, fantazie. FANTAZIE!
17. listopadu bude na steamu remasterovaná celá trilogie (zatím jen první díl).
AVip - 01. září 2022 21:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mmch. na Steamu je původní Mafia dočasně zdarma.
AVip - 10. srpen 2022 07:51sipka
ZAMĚŘIT
AVip
And now for something completely different...

...DTG oznámila uvedení
Train Sim World 3

:-DDD
AVip - 01. srpen 2022 19:42sipka
ZAMĚŘIT
AVip
BioWare Should Release New DLC for Mass Effect: Andromeda Ahead of ME4

Jasně, je to spíš z ranku "mokrý sen", ale faktem je, že obchodně by to smysl dávalo (nejen v tomto případě, btw.).
Ale obávám se, že tohle zůstane v rovině totálních zbožných přání a to jak z důvodů kreativních, tak technických (Frostbite).
AVip - 22. červenec 2022 08:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Nojo, bohatýrské časy her pro MS-DOS.... :-)

Vtip byl v tom, že engine pro Wingy I a II byl ještě v real mode, takže se kvůli větším datovým objemům a to zejména zvukům musela používat EMS paměť (kdyby byl aspoň pro 286 DOS extender -ála Wolf3D- nebylo by podobné cvičení s EMS zapotřebí a data by se nahrávala do XMS, což by ostatně bylo výrazně žánrově čistší).

K tomu přistupovalo i to, že koncem 80. let (Wing I vyšel v roce 1990), nebyla ještě zcela dořešena problematika emulace EMS při použití procesoru 386 a vyšších, EMM386.EXE jak jsme ho znali celá 90. léta přišel až s MS-DOS 5.0 z roku 1991 a v té době si každý výrobce +/- řešil emulaci EMS po své linii a například počítače 286 s chipsetem NEAT byly velmi ostrou a v praxi dostupnější konkurencí pro počítače s procesory Intel 386SX nebo 386DX (v té době Intel ještě držel na 386 monopol, AMD na něm licenci na 386 vysoudila taky až v roce 1991, což vzápětí efektivně zabilo 286).

Takže Wing I musel být 286 kompatibilní (jinak by byl neprodejný) a zároveň musel používat velkou paměť a nejjednodušší bylo použít prožluklý standard EMS, protože na to, aby byl 386-only, bylo mezi lidmi příliš málo 386...

Podobná situace se mmch. o pár let později opakovala u série X-Wing a Tie Fighter, kdy X-Wing teoreticky chodil i na 8086 (no to bych vážně nechtěl vidět), prakticky chodil i na 286 (to jsem viděl, žádná sláva, ale dalo se), zatímco Tie Fighter už si o rok - dva později mohl dovolit ustřelit podporu legacy platforem a chtěl 386SX nebo vyšší (byť pořád pěkně "na prasáka" chtěl EMS i on).
Mvek - 20. červenec 2022 16:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Takhle se prý řešil problém se správcem paměti při ukončování Wing Commandera, ale protože deadline byla za rohem, vyřešili to úpravou té hlášky...


Pokud by to nefungovalo, tak odkaz na článek o aktualitách ohledně bezpečnosti na Root, kde to bylo.

Nejnovější   Novější 44 - 63 / 8028Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o