|
|
| Je fakt, že ve VOY mě naopak mrzí, že se ten námět s holoprogramy, které se staly téměř vlastním druhem (v podstatě podobně jako Doktor, jen tedy byli agresivnější a upravení těmi Hirogeny), nevedl k dalším epizodám. Z nich mohli být sakra nápadití nepřátelé, kdyby holotechnologii uměli využít nejen v lodi, ale i ve vesmíru naplno. Mohl z toho být krásný námět na padoucha poslední řady. Kdyby se navíc chtěli vrátit do své kolébky, na Zemi, mohl tam být vesmírný závod:-). Nebo jak jsem dříve naznačoval, bylo by zajímavé, kdyby doletěli k Zemi první, s falešným Voyagerem. |
|
|
|
| Yakuzza: Ale tak, co si vzpomínám, ten samotný princip záření omezujícího parazita byl docela zajímavý nápad, byť možná ne zcela originální. -) Jinou otázkou je realističnost dočasnosti tak rozsáhlého poškození mozku, resp. prakticky okamžitého zotavení...
Jinak se už tedy mohu vyjádřit ke konci Weirové. Tam podle mě porušili zásadu, že své lidi neopouštějí... Carterovou svého času zachránili, i když byla převedena do formy čisté energie. Uvěřili, že je to ona. V případě Weirové jí sice možná nakonec také věřili, ale stejně ji, byť tuším z její vůle, nechali odejít prakticky navždy, navíc zradit nové přátele...
Mvek: Replikátoři mi také občas vadili, ale když útočili na goauldské lodě, bylo to docela zábavné... -) Později jsem uvítal, že se tak vyvinul alespoň jeden druh na úrovni původních čtyř nejvyspělejších, resp. téměř na úrovni antiků... Problém je, že tady bohužel SG opět nepřekročilo stín známého sci-fi klišé, že stroj musí vždy nějak selhat, ztratit lidskost, zradit apod. Tomu pak odpovídal i téměř vždy nekompromisní přístup SG týmů k replikátorům, a to i v případech, kdy narazili na některé zprvu ne tak agresivní a existovala naděje na lepší vztahy... Osud replikátorských příznivců povznesení i Weirové to vlastně jen potvrdil. -( Na druhou stranu k SG stylu patří jistá vojenská obezřetnost, při kontaktech s mimozemskými druhy ostatně logická, často nezbytná k přežití... Ke goauldům, oriům či wraithům se vlastně až na výjimky nechovali jinak, byť nešlo o stroje...
Razer: Pravda, Todd nebo tokrové byli oněmi čestnými výjimkami. -) |
|
|
|
| Yakuzza: Ale pokud si vybavuji po přečtení popisu, co se tam dělo, tak ty pasáže na Atlantis, když třeba Jeannie sledovala ty video záznamy, nebyly špatné, to se mi líbilo. Zatímco děj na té planetě se svatyní byl asi děsný, ten si nepamatuju naštěstí vůbec:-), jen že tam šlo o nějakou tu ujetou operaci. |
|
|
|
| 5x06 The Shrine - kristepane, taková kravina stojí za zmínku, to bylo něco otřesného... |
|
|
|
| V SG1 jsem neměl rád Replikátory. Aspoň ne do toho konce 8. řady. A vůbec celkově docela do 8. řady. Byť Pátý mi neseděl od začátku. |
|
|
|
| Náhodou mě tématika Goauldů v SG vždycky bavila, stejně jako politikaření system lordů atd. Jasně, občas to mělo slabší chvilky, ale vždycky mi to přišlo lepší než třeba Replikátoři apod. Navíc to, co na začátku SG vypadá jako utopie je v osmé sezóně velmi dobře zakončeno. |
|
|
|
| Yakuzza: Nevyužití potenciálu Carterové mi také vadilo. Nedokázali ji pořádně zapojit do příběhu ani tehdy, kdy se to u ní jako jednoho z nejlepších vědecko-technických mozků nejen na Atlantidě, přímo nabízelo...
Také bych měl poznámku k Weirové, ale nechci ti ještě spoilovat... -) |
|
|
|
| sense of wonder
¨
Ten taky první řada SGA měla, a v druhé se vytrácel.
|
|
|
|
| Forever in a Day: Jedna ze slabších haluškových epek DJeje. Zajímavý byl nápad s manipulací myšlení za pomoci "léčebného" náramku. |
|
|
|
| Jak už tu padlo SGA šla do kopru v okamžiku kdy totálně "zdegenerovali" Wraithy.
Lidem to možná ani nepřišlo vzhledem k tomu co SG1 prováděla s Goauldy (každý týden jeden mrtvý system lord). Ale SG1 mělo v začátku hodně samostatných epizod (a je jedno že třeba i TNG vykrádaček) + sense of wonder + pár relativně zajímavých záporných postav jako svého času YU (Ti), později Anubis, Baal + nové rasy jako Asghardi.
Wraithové měli nonamekrálovny, na které stačil jeden prolet okolo "puddlejumperem"... . A díky bohu alespoň neutrálního Todda, ale to je tak všechno.
Přitom ten potenciál udělat z Wraithů nebezpečné a zajímavé nepřátele byl obrovský - když měli už tak dávno srazit na kolena samotné Antiky. Právě i klidně "ohraně" novým nepřítelem.
Tady šlo hodně stavět, třeba nápad s "undercover" Teylou z dílu Queen šel roztáhnout na minisérii klidně o 6 dílech, team se tak mohl dostat k nějakým novým informacím/technologii, poznat zase něco nového.
Někteří Wraithové i dle skutečných náznaků (Todd) nebyli proti tomu s lidmi spolupracovat (mohla se nahodit obdoba "neutrálních" tokrů) a zase by bylo o čem točit.
Do toho namixovat nějaké nové druhy z galaxie Pegasus, které se snaží využít oslabení Wraitů namísto provařených replikátorů, trapných geniů a zase by ta show byla úplně o něčem jiném... . |
|
|
|
| Jn, chyběl v tom ten pocit beznaděje a omezenosti zdrojů (jak materiálních, tak lidských). Pokud tam mermomocí chtěli cpát guesty z SG1, tak se to dalo vždycky "nějak" udělat. |
|
|
|
| Jo, SGA zabilo mimo jiné to propojení s SG-1, a to v tom smyslu, že prostě našli tak rychlé způsoby cesty domů. To byl problém. Proto první řada byla o něco lepší. Je to jak VOY, prostě nevyužili ten potenciál. Možná se o to snažila SGU, ale holt to nezvládla dostatečně a zkazila si to jinak.
Tímhle ale právě asi ztratili poprvé ty souvislejší linii. |
|
|
|
| Mvek: Ten peckovej díl je až 5x07 :-)) |
|
|
|
| Problém SGA je v tom, že už někdy koncem druhé řady prostě nevěděli kudy kam. A to absolutně v ničem. Nedokázali dotáhnout do konce jedinou ústřední zápletku a neustále vytvářeli nové a nové. Nedokázali zabít jedinou postavu, aniž bysme ji pak v nějaké kapacitě stejně nevídali dál. Všechno je samoúčelné a vytvořené pouze na efekt (v určité míře bych tohle SG seriálům odpustil, ale tohle bylo moc). Přesto všechno mě mrzí, že filmu se nejspíš nedočkáme :-/
Přitom první sezóna byla v rámci možností naprosto skvěle rozvržená, ale tam holt bylo ještě hodně naboostované storylinem z SG1 Lost City. |
|
|
|
| Teda pokud tě to teprve čeká,t eď nevím. |
|
|
|
| Yakuzza: Jak tě pobavila ta epizoda se zombie a ženským týmem?:-) V té mlze. Mně to přišlo jako fajn parodie, ale jinak to všichni strhávají. Mě to ale právě nějak bavilo jako ujetá spíš parodie. |
|
|
|
| Jsem aktuálně u SGA 5x04, takže pár průběžných postřehů:
- Bylo třeba si zase zvyknout na inteligenční level toho seriálu, člověk u toho nesmí moc přemýšlet :-)
- Co se logiky týče, vývoje příběhu apod., tak občas mám pocit, že to je totálně mimo, logika prostě nula...
- Naprosto nechápu, proč dávají Carterovou jako regulara a pak se tam prakticky neobjevuje, plus po jedné sezóně ji vymění. Uvidíme jak s Woolseym. Vyznělo to ale vyloženě jako zoufalý tah.
- Podobně nechápu, proč do seriálu vrací staré postavy, kor u Weirové mi to přišlo až donebevolající, jak odchod té postavy sráží...
- Co se postav týče: Ronon stále úplně mimo, ta postava je opravdu nekonečně tragická. Teyla podobně, ale ne tak strašně. McKay mi kupodivu přestal vadit, svého času jsem měl pocit, že díky popularitě byla každá epizoda hodně "přeMcKayovaná". Doktorka jako regular proč ne, na Shepparda, který mi vždycky vadil, jsem si zvykl. Co se Carterové týče, bych snad jenom dodal, že nedostala absolutně prostor a podle mě to je velká škoda. Woolsey ještě uvidíme, jak se vykreslí jako šéf Atlantis, zatím jsem ho měl docela rád.
- Co je asi dost podstatné, absolutně mě nebaví hlavní příběh s Wraithy. Mám pocit, že to totálně domrvili někdy v době, kdy se začal objevovat Michael. Tam ten příběh podle mě měli utnout a vydat se úplně jiným směrem. Nevím, třeba je to jenom vyloženě subjektivní věc. Ale nestává se mi obvykle, že by mě stand-alone epizody bavily víc než epizody okolo hlavního příběhu.
- No ale nějak to už doklepu :-) |
|
|
|
| 4x16 Trio - ok, tak to je teda opravdu síla. Tak příšerné dialogy se jenom tak nevidí. |
|
|
|
| Ještě k dabingu - ok, dostal jsem se i do momentu, kdy Ronon řekl více než větu holou (tzn. dvě věty holé po sobě) a ten je tagy řádně tragický... |
|
|
|
| Eňa k čemukoliv je špatná :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|