|
|
| Mimochodem docela mě překvapilo, že už od první řady je SG-1 16:9. Myslel jsem si, že s tím přišli až později (no a Nova až u posledních řad). |
|
|
|
| Razer: No, to že to vznikalo ve stejné době a za podobných podmínek považuju spíš za jeden z důvodů, proč se spousta věcí zdá podobných.
Heh, tak u Enterprise už si myslím něco jinýho. Tam je ta lenost autorů u prvních dvou sezón natolik zřetelná, že se tomu už ani snad nedá říkat inspirace. To je pure rehash nastokrát semletých nápadů a to nejen v rámci sci-fi, ale v rámci celého Treku. To jen TR to tady zábavně labeloval jako "poctu TNG" :-) |
|
|
|
| Mirak: Ale je to blbé, když jsou ony seriály od sebe vyloženě pár let, ne třeba 20.
A kdybychom se v tom pitvali mohl bych říct, že proto Enterprise třeba taky měla menší sledovanost, protože úvodní zápletky byly podobné jak dřívejším ST, tak SG a po třetí/páte to diváci už tak nezbaštili. |
|
|
|
| Což se nějak moc nevylučuje s tím, že nejsou originální už na prvním místě. Když vyprodukuju 2x 200 epizod relativně konvečního vesmírného sci-fi seriálu, tak je prostě nanejvýš pravděpodobné, že hned celá řada epizod si bude podobná ať už o sobě seriály navzájem vědí nebo ne. |
|
|
|
| Mirak: No jenže zrovna u té SG to vycházelo +- v řádu týdnů :) |
|
|
|
| Mirak: Ano, je to spekulativní, ale vzpomínám si, že jsem si těch podobností také všímal. |
|
|
|
| Já myslím, že to s tím opisováním je to v tomhle případě stejně strašně spekulativní, většina zápletek SG1 a VOY nebyla moc originální už v rámci žánru a ty podobnosti, co v tom spatřuje třeba Mvek mi přijdou strašně nahodilé (ostatně jako většina podobností, které tu zmiňuje po celém SN :-)
A příklad co uvedl TR je přesně ze stejné kategorie. |
|
|
|
| Check production/release dates. Opisovali od sebe navzájem. A proč ne, ty epizody nebyly špatné. viz Workforce vs. ta jak SG-1 byla v podzemí toho dómu na nějaké ledové planetě (S4). |
|
|
|
| Mirak: Závod je určitě dost obecný a myslím, že přišel i s větším odstupem.
Ovšem Thaw a Gamekeeper se podobají dost. Správce chce nové duše, aby obohatil již vyčerpané náměty svěřenců. Úplně pro to samé nechce šašek pustit posádku VOY.
Jediný rozdíl je ten, že správce je živá postava, a ne umělý výtvor. Navíc ve VOY si s tím hráli lépe, byl vlastně větším nepřítelem, protože znal jejich myšlenky, byť se zpožděním, v tom je VOY epizoda zajímavější.
Už si nepamatuji, jestli i ve Thaw je ten klasický "fór", že si myslí, že jsou venku a nejsou. Ale to není nic překvapivého a nového.
Celkově těžko říct, já můžu obě epizody (zvláště, když už dnes poznám, že jde o Dwighta Schultze v roli Správce). Thaw mě částečně odpuzuje tím, že to občas působí jako Teletubbies horor, a to hlavně samotný šašek.
V Gamekeeperovi mi nesedí Tealcova nedovtipnost, ale to je běžný nešvar SG, kdy tvůrci nevěděli, nakolik inteligentní, ale hlavně znalý, Tealc má být, a tak to kolísalo podle toho, jak se to hodilo. Epizoda je navíc zase ponurá vzhledem k době natáčení (zjevně tak březen/duben našeho podnebí).
Ale epizody vyšly zhruba 2 roky po sobě, takže si myslím, že ta podobnost docela musela být tehdejšími diváky znát, pokud umí myslet (pokud ne, tak si spíš vzpomenou na TOS: Shore Leave, se kterou se to už opravdu nedá srovnávat, tam je jen jedne spojující prvek). |
|
|
|
| Zrovna tyhle případy mi přijdou dost obecné, "vesmírný závod" je snad něco s čím prapůvodně žádný VOY nepřišel, akorát s tímhle námětem natočili epizodu, toť vše.
Gamekeeper a Thaw mi vůbec nepřijdou podobné. |
|
|
|
| Mvek: Nejen od VoY od ST obecně. Ale nikdy ne tolik, aby to bylo příliš okaté. |
|
|
|
| No jo, tak SG-1 opisovala koukám od VOY víckrát, nejen vesmírným závodem, ale i v případě Gamekeepera od epizody Thaw. |
|
|
|
| Protože by šel i tak kompromis. Je mi jasné, že těžko zavedou do seriálu, že každý příchozí z nedostatečně prozkoumaných planet stráví týden v karanténní části komplexu (i když po Brocca Divide by to měli zavést), ale stačilo by mít nějaké ty dezinfekční rámy u východu z prostoru brány, jako je použili v díle s Cassandrou a Nyrti.
Je tu hlavně ta absence ponaučení a vývoje v dalších řadách. SGC se prakticky nemění až na přidané senzory a projekční zařízení:-). |
|
|
|
| Mirak: To bylo jen postesknutí, že to i tehdy působilo v tomhle amatérsky a dnesk ještě víc. Samozřejmě, že jsem se přes to přenesl hned. Jen na to teď koukám jinak, když ten seriál sleduji s nováčkem. |
|
|
|
| Mvek: Pořád byla alespoň pár set metrů pod zemí.
To na Atlantis uprostřed operačního střediska :-) |
|
|
|
| Mvek:
ale že by měli prostor brány propojený s nějakou karanténou a izolovaný přes nějakou přechodovku se zbytkem komplexu, to ne.
Jako jo, ale tohle je pro mě tak nějak ten případ, kdy je to v rámci dramatizace zábavnější, tak jak to je. Je intenzivnější, když postavy sledují z toho "můstku", co k nim leze atp. |
|
|
|
| Myslíval jsem si, že to SG-1+SGC packaly až později, ale koukám, že toho tolik zpackali už na začátku seriálu v prvních dvou řadách... Ukazuje to strašný amatérismus. To mě na seriálu mrzí. Oni cestují na jiné planety, ale že by měli prostor brány propojený s nějakou karanténou a izolovaný přes nějakou přechodovku se zbytkem komplexu, to ne.
Ale jinak jsem myslel i v ostatních směrech. Hned v druhé řadě sice podruhé zachránili svět, ale nechali zabýt Jolinar a pak nechali uprchnout Ničitelku světů a ještě se rozhaštěřili s tou civilizací... |
|
|
|
| Jo, jo, kdyby věnovali 1 minutu tomu, že Carterová jakoby mimoděk před akcí smontovává noťas a jsou v něm vidět třeba goauldské krystaly, bylo by to víc košér, detaily .-/ |
|
|
|
| Pokud se podíváte detailně (na HD), tak to připojují přes to univerzální asgardské gelové rozhraní, co bylo první někde v S3. Takže naopak je to docela dobře vymšlené. Spíš mi vadilo, že Carterová začala používat herní notebooky s tunou modrých ledek :) |
|
|
|
| No jako hloupě okecat se dá, ale já už jsem na to byl celkem alergickej, obzvlášť u Carterové. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|