Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

2) Ostatní filmy a seriály => Stargate aneb Hvězdná brána

Spravuje: Pozemstan
Počet příspěvků: 6620
Toto fórum je věnováno vědeckofantastickému světu Hvězdné brány (Stargate), ať už tomu filmovému, nebo seriálovému, mnohem rozsáhlejšímu. Díky bývalému správci Razerovi za téměř deset let skvělého vedení této diskuse a ještě delší přispívání.

Stargate Command (oficiální web MGM) | GateWorld | SG Omnipedia | SG Solutions | SG Wiki | SG Wikia | SG1.cz | SGA - Project | Gateverse.cz | SG na webu Postavy.cz | Chevron 24 - fanklub SGC | Telemachův "watchorder"

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 429 - 448 / 6620Starší   Nejstarší

Mvek - 18. září 2014 14:06sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ona je to spíš lenost jít pro anglické na opensubtitles, kde už je problém najít download link...
A bohužel těm se věřit nedá. Už jsem tady u nějakého filmu nedávno řešil nějakou hovadinu, kdy se i v titulcích aj i čj objevilo něco "czech", přitom tam o Česku nebo českém vůbec nemluvili, to by bylo hodně divné.
Telemachus Rhade - 18. září 2014 11:57sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Matter of Time je dobrá.. Do Iris nezapočítávíš čas skutečně strávený v červí díře, takže se tam dá naskákat docela rychle, ale samozřejmě bezpečnější je chvíli počkat.

Ty drobnosti už nevím, samozřejmě, ale kdyžtak na to koukej s eng titulema, pokud máš s angličtinou rozpoznávací problém.
Mvek - 18. září 2014 10:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Opět jsem si užil, jak je "Matter of Time" krásně hard-sf epizoda, dost vyčnívající z SG, kde přece jen bývají občas sci-fi témata, ale není to moc o nich. Zatímco tahle epizoda funguje, aniž by zabředávala do sociologických témat (i když je tam krátce ta nevraživost mezi Jackem a jeho kolegou).

Jedinými pihami na kráse je snad přílišná horlivost Jacka jít na tu planetu bez ověření situace (ještě předtím, než tam pošlou sondu).
A také klasické problémy SG, že se nikdo nezamyslel, jestli ty vysílače kódu čekají na ověření, že je iris otevřená, nebo ne. Protože někdy to skutečně trvá dost dlouho, a někdy oni musí rychle utíkat a vyšlou kód a hned běží dovnitř.



Nicméně si to budu muset ještě v klidu prokliknout, poprvé jsem to viděl v originále a měl jsem dojem, že je tam několik podivností...

1) Carterová ve fázi, kdy jdou zkusit odpojit svorky na bráně, jestli se pak zavře, řekne něco, co zní jako "Seržante Silere, jděte jim/mu pomoct k bráně", přičemž u brány je právě Siler. Patrně to bylo jako "Seržant Siler - jděte mu pomoct", ale zní to hodně divně.

2) Nevím co.

3) Někdy v průběhu, kdy do SGC vstupuje ta jednotka a snad i pak přepadne doktorku nebo co, se z tlampačů ozve "MALP went to the auxilliary power" nebo něco podobného. Nechápu, co je to za nesmysl, nebo jestli může něco jiného týkajícího se celého SGC znít jako MALP.
Telemachus Rhade - 16. září 2014 14:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo, u SG to vychytali. Mají všechno 16:9. Například u Farscapeu naprosto zaspali.
Mvek - 16. září 2014 11:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mimochodem docela mě překvapilo, že už od první řady je SG-1 16:9. Myslel jsem si, že s tím přišli až později (no a Nova až u posledních řad).
Mirak - 02. srpen 2014 22:45sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Razer: No, to že to vznikalo ve stejné době a za podobných podmínek považuju spíš za jeden z důvodů, proč se spousta věcí zdá podobných.

Heh, tak u Enterprise už si myslím něco jinýho. Tam je ta lenost autorů u prvních dvou sezón natolik zřetelná, že se tomu už ani snad nedá říkat inspirace. To je pure rehash nastokrát semletých nápadů a to nejen v rámci sci-fi, ale v rámci celého Treku. To jen TR to tady zábavně labeloval jako "poctu TNG" :-)
Razer - 02. srpen 2014 22:30sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mirak: Ale je to blbé, když jsou ony seriály od sebe vyloženě pár let, ne třeba 20.

A kdybychom se v tom pitvali mohl bych říct, že proto Enterprise třeba taky měla menší sledovanost, protože úvodní zápletky byly podobné jak dřívejším ST, tak SG a po třetí/páte to diváci už tak nezbaštili.
Mirak - 02. srpen 2014 22:14sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Což se nějak moc nevylučuje s tím, že nejsou originální už na prvním místě. Když vyprodukuju 2x 200 epizod relativně konvečního vesmírného sci-fi seriálu, tak je prostě nanejvýš pravděpodobné, že hned celá řada epizod si bude podobná ať už o sobě seriály navzájem vědí nebo ne.
Telemachus Rhade - 02. srpen 2014 22:07sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mirak: No jenže zrovna u té SG to vycházelo +- v řádu týdnů :)
Pozemstan - 02. srpen 2014 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mirak: Ano, je to spekulativní, ale vzpomínám si, že jsem si těch podobností také všímal.
Mirak - 02. srpen 2014 21:50sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Já myslím, že to s tím opisováním je to v tomhle případě stejně strašně spekulativní, většina zápletek SG1 a VOY nebyla moc originální už v rámci žánru a ty podobnosti, co v tom spatřuje třeba Mvek mi přijdou strašně nahodilé (ostatně jako většina podobností, které tu zmiňuje po celém SN :-)

A příklad co uvedl TR je přesně ze stejné kategorie.
Telemachus Rhade - 02. srpen 2014 21:43sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Check production/release dates. Opisovali od sebe navzájem. A proč ne, ty epizody nebyly špatné. viz Workforce vs. ta jak SG-1 byla v podzemí toho dómu na nějaké ledové planetě (S4).
Mvek - 02. srpen 2014 16:47sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: Závod je určitě dost obecný a myslím, že přišel i s větším odstupem.

Ovšem Thaw a Gamekeeper se podobají dost. Správce chce nové duše, aby obohatil již vyčerpané náměty svěřenců. Úplně pro to samé nechce šašek pustit posádku VOY.
Jediný rozdíl je ten, že správce je živá postava, a ne umělý výtvor. Navíc ve VOY si s tím hráli lépe, byl vlastně větším nepřítelem, protože znal jejich myšlenky, byť se zpožděním, v tom je VOY epizoda zajímavější.

Už si nepamatuji, jestli i ve Thaw je ten klasický "fór", že si myslí, že jsou venku a nejsou. Ale to není nic překvapivého a nového.

Celkově těžko říct, já můžu obě epizody (zvláště, když už dnes poznám, že jde o Dwighta Schultze v roli Správce). Thaw mě částečně odpuzuje tím, že to občas působí jako Teletubbies horor, a to hlavně samotný šašek.
V Gamekeeperovi mi nesedí Tealcova nedovtipnost, ale to je běžný nešvar SG, kdy tvůrci nevěděli, nakolik inteligentní, ale hlavně znalý, Tealc má být, a tak to kolísalo podle toho, jak se to hodilo. Epizoda je navíc zase ponurá vzhledem k době natáčení (zjevně tak březen/duben našeho podnebí).

Ale epizody vyšly zhruba 2 roky po sobě, takže si myslím, že ta podobnost docela musela být tehdejšími diváky znát, pokud umí myslet (pokud ne, tak si spíš vzpomenou na TOS: Shore Leave, se kterou se to už opravdu nedá srovnávat, tam je jen jedne spojující prvek).
Mirak - 02. srpen 2014 16:34sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Zrovna tyhle případy mi přijdou dost obecné, "vesmírný závod" je snad něco s čím prapůvodně žádný VOY nepřišel, akorát s tímhle námětem natočili epizodu, toť vše.

Gamekeeper a Thaw mi vůbec nepřijdou podobné.
Razer - 02. srpen 2014 16:10sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Nejen od VoY od ST obecně. Ale nikdy ne tolik, aby to bylo příliš okaté.
Mvek - 02. srpen 2014 15:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No jo, tak SG-1 opisovala koukám od VOY víckrát, nejen vesmírným závodem, ale i v případě Gamekeepera od epizody Thaw.
Mvek - 02. srpen 2014 11:47sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Protože by šel i tak kompromis. Je mi jasné, že těžko zavedou do seriálu, že každý příchozí z nedostatečně prozkoumaných planet stráví týden v karanténní části komplexu (i když po Brocca Divide by to měli zavést), ale stačilo by mít nějaké ty dezinfekční rámy u východu z prostoru brány, jako je použili v díle s Cassandrou a Nyrti.

Je tu hlavně ta absence ponaučení a vývoje v dalších řadách. SGC se prakticky nemění až na přidané senzory a projekční zařízení:-).
Mvek - 02. srpen 2014 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: To bylo jen postesknutí, že to i tehdy působilo v tomhle amatérsky a dnesk ještě víc. Samozřejmě, že jsem se přes to přenesl hned. Jen na to teď koukám jinak, když ten seriál sleduji s nováčkem.
Razer - 02. srpen 2014 00:41sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Pořád byla alespoň pár set metrů pod zemí.

To na Atlantis uprostřed operačního střediska :-)
Mirak - 01. srpen 2014 23:35sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Mvek:
ale že by měli prostor brány propojený s nějakou karanténou a izolovaný přes nějakou přechodovku se zbytkem komplexu, to ne.

Jako jo, ale tohle je pro mě tak nějak ten případ, kdy je to v rámci dramatizace zábavnější, tak jak to je. Je intenzivnější, když postavy sledují z toho "můstku", co k nim leze atp.

Nejnovější   Novější 429 - 448 / 6620Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o