Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

1) Star Trek => Discovery

Spravuje: S.S.Enterprise
Počet příspěvků: 2990


PREMIÉRA 5. SEZÓNY: 4.4.2024

Kontinuum.cz: Základní info o všech epizodách v češtině.

České titulky: http://titulky.trekdnes.cz/dis.htm

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 843 - 862 / 2990Starší   Nejstarší

Mvek - 10. duben 2019 21:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A jestli jsou Short Treky na Netflixu, tak netuším, kde. Mezi řadami Disco nejsou, bonusy tam žádné nevidím a hledání nepomohlo. Nemluvě o tom, že mě Netflix imho informoval jen o nové řadě, o ničem víc.
Mvek - 10. duben 2019 21:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
...oprava, trochu mě bavila 2x07.

Jen jsem zase přemýšlel, jak to je s tím androidem/Bynarem... na můstku.
S.S.Enterprise - 10. duben 2019 21:11sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Mvek: ano, presne tak, meli se normalne zamaskovat a ne se maskovat necim tak nenapadnym jako je sutr letici impulzem nebo warpem
Mvek - 10. duben 2019 21:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já tedy neříkal současné hry, ale hry obecně. Mně to připomíná různé věci od 90. let. Těžko se to vysvětluje, vedle vysloveně výpravy, kterou zmiňoval jak AVip, tak já, u první řady, tak je to ten přístup k příběhu. Zejména mám v mnohých epizodách pocit, že sleduji příběh té fáze, kterou obvykle hráč hraje mezi cutscénami. Něco ve stylu: jdeme vykrást banku ... a další střih je už přestřelka v bance, aniž by se někdo zabýval tím, jak vlastně přepadení spustili.
V Disco například ono objevení se lodě Sekce 31 maskované za asteroid v epizodě se zachraňováním Tilly z mycelia. Sakra, nemám problém akceptovat, že se v Disco vesmíru federační lodě Sekce 31 maskují, a ještě jako asteroid, ale to, že nikomu není divné, že se blíží asteroid, nebo se tam objevil (po klasickém odmaskování) to je krásná ukázka zjednodušení, protože to podstatné v tu chvíli nebylo, ani zpětně. Ale přitom je to podivnost.

Ale to je jeden z mnoha případů, který sám o sobě by samozřejmě pro můj pocit nestačil. Jen vše dohromady včetně toho vizuálu mě v tom pořád utvrzuje. A opět říkám, že jako hráč ve hře bych si to asi užíval bez výtek. Ostatně třeba 2x06 mě docela bavila, i když jsem tam viděl další podivnosti. Zvědavost to navíc upoutalo, jsem zvědav na Talos.
S.S.Enterprise - 10. duben 2019 09:49sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Mvek:
Netflix production, ale short treky nenabízí

pokud vím, tak je tam už přidali...
Damar - 10. duben 2019 09:44sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Mvek: Analógia s počítačovou hrou nie je až tak celkom od veci


CBS And Netflix Sued For Copyright Infringement over Star Trek Discovery Blue Tardigrade

AVip - 10. duben 2019 06:30sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Já tam teda spíš vidím podobnosti s nechvalně známou "kulturou kriplů" z 80. a 90. let, než ze současnosti...

Na to, že přístup STD k designu je vyloženě "herní" jsem tu ostatně už upozorňoval a nakonec, přesně by to zapadalo do "mind setu" generace vyrostlé na hrách u kterých John Carmack (Id Software, série Dúm a Kvák) tvrdil, že v počítačové hře je zapotřebí příběh asi tak stejně, jako v pornu (a je taky třeba dodat, že pokud v nějakém produktu Id Software té doby nějaký náznak příběhu byl, tak za to bez výjimky mohl někdo jiný, než dotyčný fachidiot).

Není náhoda, že příběhově orientované hry se začaly více prosazovat až době, kdy byl vliv Id Software (a spol.) marginalizován vlastně jen na technologickou stránku věci (můžu mít "100+1 výhradu" k původnímu Half-life, -ne, že bych jich měl tolik-, ale byl to právě HL, co masám ukázalo, že ani 3D střílečka nemusí být tupě bezduchá záležitost).
Telemachus Rhade - 09. duben 2019 23:24sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Lara Croft nebo Fallout
No... jak říkám ;)

Vlasntí zkušenost jen už ze starší Mafie II. Nebo kus STO.
STO je MMORPG, tam se o příběhu nedá mluvit, a Mafia II je ukázkový příklad na téma, jak se to nemá dělat.

Zkus třeba Hard Rain.
Mirak - 09. duben 2019 22:45sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Asociace s hrami by mě teda nikdy nenapadla, ale nevím, třeba nehraju ty žánry, kterým to má být podobné.
Mvek - 09. duben 2019 22:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Viděl jsem různé hry v let's play hrách v posledních pěti letech, ale samozřejmě to spíš byly kousky jako Lara Croft nebo Fallout. Vlasntí zkušenost jen už ze starší Mafie II. Nebo kus STO.

Nejde o komplexnost příběhu, jde o to podání. Ve hrách je fajn, nevadí mi, v seriálu to působí jako pěst na oko.
Telemachus Rhade - 09. duben 2019 22:24sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Mně to pořád po 2x05 víc a víc připomíná moderní počítačovou hru a její příběh.
Kdys naposledy něco hrál? Já že dějové hry dneska mají mnohem komplexnější scénáře než filmy, tak shledávám tenhle argument jaksi lichým.

Zároveň ale téměř s každou epizodou potvrzují, že prostě DISCO nemůže pasovat do dosavadního ST.
Vezmu-li stranou vizuál, tak se to do univerza +- narvat dá. A zvuky tady beru jako součást vizuálu, aneb technikálie jsou prostě jinak.

A co se Tilly týče... to je postě megakráva.
Mvek - 09. duben 2019 20:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mně to pořád po 2x05 víc a víc připomíná moderní počítačovou hru a její příběh. Spousta emocí různého druhu, melodramatické scény, velkolepé události, ale vše tak nějak zjednodušeně a prvoplánově podané. Tím to strašně sráží kvalitu. Samotný story arc s pátráním po "supermanovi" by mohl být podán zajímavěji, i když trošku vybočuje ze ST, nebo spíš připomíná Roddenberryho ST...

Zároveň ale téměř s každou epizodou potvrzují, že prostě DISCO nemůže pasovat do dosavadního ST. Nově třeba v minulých dílech to, že Sekce 31 je veřejně známá organizace, která jak zmínil TR, mává odznakem na potkání (a veřejně ho nosí).

Jinak na jednu stranu se mi líbí, že některé toskové zvuky používají v souladu s TOSkou, na druhou stranu nechápu, proč se v každé scéně z můstku musí ozvat hvízdnutí, které, pokud se nepletu, v TOS bylo pro hlášení po celé lodi, takže by ho měla následovat nějaká zpráva. Jestli to tam mají jako já na příchozí SMSky, tak z toho musí na můstku být už na hlavu. Aspoň to tak vypadá, že jim to oznamuje kdejakou příchozí zprávu, a není to zrovna hlavní komunikace.
Mvek - 09. duben 2019 20:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip 304484:
Takže pokud se někdo bude dívat na druhou sezónu jako na seriál bez bonusů, tak přijde o poměrně podstatný kus děje.
Jasně, je to v episodě zrekapitulováno, ale přece jenom, není to ono, že.


Zejména pak, když Netflix sice Disco označuje jako Netflix production, ale short treky nenabízí.
S.S.Enterprise - 09. duben 2019 10:55sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Mvek: no jo, je to pravda
Mvek - 08. duben 2019 21:17sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
K Tilly obecně (2x05 a starší) - hlavně jsem si myslel, že výlet do mirrorverse ji měl trochu vychovat, zvláště, když tam byla schopná hrát kapitánku Disco. Proto mě 2x01 v tomto šokovala a dál jen kroutím hlavou.
S.S.Enterprise - 07. duben 2019 10:58sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
a ještě:

Ochránit *časovou linii* z jednoho místa mi přijde dosti problematické, když může být *ovlivněna prakticky čímkoli a to v lokacích velmi vzdálených (např. Annoraxovou aktivitou někde v delta kvadrantu) *, dovedu si představit, že efekt motýlích křídel pak způsobí *změny i v mnoha částech vesmíru, resp. kontinuity*.

Co se týče Pika na *vozíku*, tak vlastně ukázali rozpor s DSC technologií, protože předvedenou míru *zranění umí vyřešit pomocí implantátů, jako měla např. Airiam*.
S.S.Enterprise - 06. duben 2019 11:15sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
2x12

anketa

jako zaujalo mě to a příběh je už od minulé epizody koukatelnější, ale že bych v tom viděl nápravu kontinuity, ani moc ne.

Těch 97% *kyslíku na můstku* je pitomá chyba i když se dá okecat úrovní oproti normálu.

*Nové uniformy* z budoucnosti jsou odfláknuté a nesedí s časovým zařazením *Pikea v křesle* tak, jak (a kdy) jsme to viděli v TOSce. Samotná scéna je ale super, to ano.

Efekt *časových krystalů spočívající v ukotvení jeho držitele v konkrétní časové linii* je zajímavý nápad, ale kdybych Pike nebyl nucen ten *krystal drzet přímo v ruce* a použil nějaké nářadí, tak by si to mohl odpusit.

Nutnost zničit *celou loď* tvzrená Michaelkou je blbost, stačilo by zničit *paměťové obvody a nebo loď skrýt pomocí spore drive* a ono to tam nakonec i dopadne - aspoň usuzuju podle Short Treku a toho, že teď mají ten *timecrystal*.

*Zmagnetizovatelní naniti* - v ST je to na rozdíl od StarGate nebo *Tarminátora* prvek nový, ale líbí se mi, že je tím zrelativizovaná nebo aspon zkomplikovaná cesta k vytvoření *Borgů*, kteří nakonec s touto *A.I.* ještě nemusí mít ani nic společného.
S.S.Enterprise - 05. duben 2019 18:08sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
bony: jakoby souhlas, vsak me ta myslenka napadla az pri sledovani S2, kde ma sice odznak S31, ale v zasade vystupuje jako prislusnik flotily a to v dobe, kdyzuz vsichni jeho puvod znaji.
bony - 05. duben 2019 12:49sipka
ZAMĚŘIT
bony
S.S.Enterprise 305101: Jasně, ale vzhledem k tomu, že ho defacto stvořili Klingoni, tak by neměl být ani zapsán ve flotile...trochu nelogické, že? najdeš někde člověka vězněného, řekne ti, že patří k vám a hned je z něj důstojník... Teda pokud jsem to špatně nepochopil a nepředělala toho klingona z existujícího člověka, kterého unesli z nějaké lodi...
Mvek - 03. duben 2019 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: Někdo to říkal, ale mně to nikdy nepřišlo. Tam sice byla spousta otázek, ale nepůsobilo to tak jako nyní kladení mystérií za sebou. Nicméně 2x03 mi ten můj dojem trochu nabořila, když se May prozatím vysvětlila. Pouze se zase přidala Spockova vize anděla z dávné doby a záchrana Michael.


Nejnovější   Novější 843 - 862 / 2990Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o