|
|
| + Nebo též "nové" klingonské lodě... |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Ta chemie na jejich je úžasná
*na jejich můstku... |
|
|
|
| Tak jsem to dokoukal...
S2 byla produkčně rozdělená na 2x01 - 2x07, kteroužto část měl scénáristicky na svědomí starý tým, a 2x08+ pod kompletní taktovkou Secret Hideout, přestože SH stojí za celou S2 a Kurtzman do první půlky výrazně zasáhl.
Nicméně druhá půlka byla nesrovnatelně lepší. Sice to stále má své neduhy, jako Sonequino dojímání se, Tilly jako celek, neskutečné prostoje, když jim jde o čas, atd... Ale je to celkem bez problému koukatelné.
Za mě Kurtzman celou show hodně pozvedl – jednak formátem obrazu 21:9, druhak světlejším a barevnějším vizuálem a potom samozřejmě efekty, které jsou oproti šílené S1 na de facto současné filmové úrovni.
Oceňuju mnohem bližší vztah ke kánonu, ať už záběry ze samotné Klece, nebo samotné provedení Talosu IV, či Enterprise, která konečně má správnou barvu trupu a navíc střílí modré NEpulzní fázery v setu po dvou; a od sebe! ♥ :-)
A teď ke 2x14, které mimochodem dávám 5/5 ;)
- Tohle je podle mě ten vzácný typ epizod, kde se nažerou úplně všichni. Něco jako byl svého času První kontakt.
- Přitom stačilo ucelit příběh, dát tomu hlavu a patu, přidat trochu epiky, nekašlat na kánon a při scénografii použít mozek.
- Ovšem lví podíl na úspěchu téhle epky má Pikeova posádka a Enterprise, a to včetně *skvělého epilogu, takže Enterprise evidentně psát umí, což pro Disco po Bragově manévku, kdy si bude muset poradit celou řadu samo, paradoxně nemusí věštit vůbec nic dobrého*.
- Nicméně tato epka mi potvrdila, že seriál s ENT zkrátka chci! Ta chemie na jejich je úžasná a v Number one vidím obří potenciál.
Takže celkově pod Kurtzmanem velké zlepšení. Snad si to dokážou udržet a vlévá mi to trochu naděje do "Picarda". |
|
|
|
| Mirak: Mňa hej, ale ešte som to nevidel:) Skoro som sa na tú poslednú časť začal aj tešiť... |
|
|
|
| Mvek: Ale divím se, že to jinak nikoho nezarazilo :) |
|
|
|
| Mvek:
takový řeši mi sedí do akčních filmů
Ehm, a tohle není ten případ? Efekty jak z Beyondu, akční až na půdu, ergo akční film. |
|
|
|
| jinak ty dialogy jsou fakt Hrůza, např. když Georgeou řekne Leelandovi jako první a větu, když se objeví na obrazovce, že ho nikdo nemá rád, jako nevim, takový řeši mi sedí do akčních filmů s policajty a gangstery, ale do ST nějak ne... |
|
|
|
| Mvek:
Torpéda v této době tedy moc účinek nemají
.. ano, to mě taky šokovalo, ale vubec sem to nepobral, asi jak jsem namahal mozek při sledovani anglickeho zneni, tak sem na to pak zapomnel...
pritom technologicky vzato by měly být fotonová torpéda nejůčinější právě v ranné fázi jejich užívání, protože jsou založena na neřízeném sloučení hmoty a antihmoty a teprve budoucí zdokonalené štíty by si s nimi měly poradit lépe... (obdobné platí v celé historii vojenství, že vývoj pasivního obranného prostředku je teprve reakcí na nějakou novou silnou zbraň)
|
|
|
|
| Mvek: Musíš číst celej příspěvek, nějak mi asi vypadl spoiler tag :) |
|
|
|
| Budu reagovat hlavně na S.S.Enterprise 305481, ale i obecně. Také mě napadlo, že ty akční scény stále ST neumí. Sice vypadají hezky akčně, ale nesmí se nad nimi sebevíce myslet.
Příběhově to nějak neumím hodnotit. Hlavně pořád nechápu, proč mluví od začátku o 7 signálech, ale přitom čekají na jejich objevení. Ale jsem líný se podívat na pilot řady. Jinak fajn, určitě bych radši viděl Pikeovy příběhy. A ano, pokusili se uklidit, co se dalo. I když nevím, proč houbičkový pohon zahrnuli do té sbírky věcí, které se musí utajit. Navíc nepředpokládám, že o něm nebylo mnoho záznamů a experimentů ještě někde jinde. Ostatně Discovery byla původně jedna ze dvou lodí s tímto pohonem.
Takže celkové hodnocení by asi bylo: zaplaťpánbůh, že většinu věcí uzavřeli a uklidili. I když se tu pořád najdou méně okaté problémy.
Nejprve bych pohaněl nesmysly, jako Michael, která pomalu znovu brečí a zdržuje, když jim jde o každou sekundu, místo aby vlezla do obleku.
Pak bych se přidal na stranu S.S. Enterprise, že se tam paluba nijak netřásla.
Dále mě fascinuje, že nápad útočit na Lelandovu loď dostali až v průběhu bitvy... To snad mělo být to první, co měli zkusit.
Torpéda v této době tedy moc účinek nemají, když stačí zavřít nějaké super přepážky a vše za nima je v pohodě (mám na mysli hlavně Pika, který za nimi stojí a kouká na smrt admirálky). WTF? Jako, že by pomohly ochránit základní systémy lodi, to budiž. Ale tohle bylo strašně pitomé. A to nemohli zavřít přepážku o kus dál, a přijít o větší kus talíře? Aspoň jako plán D.
Pozitiva jsou drobnosti, jako paprskové phasery Enterprise, nebo už i předtím velká paleta sedících zvuků. I když musím podotknout, že se tam taky ozývá jeden z můstku Ent-D a ten signál lodního interkomu je tam skoro na každém začátku scény na můstku (na Disco), ale to jsem už psal.
Pozitivem je samozřejmě celkem závěr. |
|
|
|
| Mirak: V čem to finále bylo úžasné? Asi nějak Disco neumím vnímat. A tak nějak i po tvém hodnocení TNG bych to nečekal. |
|
|
|
| Mvek:
NO ok, mají problém i v TNG, na objem i hmotnost hmoty si myslím, že je to srovnatelné s velrybami a vodou okolo nich v ST4
ENT ... pokud se nepletu, tak tam bylo nataženo jen jedno lano a po něm šplhal jen jeden člověk, určitá paralela v to ale je, to je fakt |
|
|
|
| S.S.Enterprise: V Discovery by mě ten masový transport nepřekvapil, jinak přece jen to bude asi na počítač moc najednou. I v TNG mají problém transportovat hodně lidí nebo věcí najednou. Ale právě, už v TMP a dál mají lodě ty průlezy, kam třeba přiletí ten pidiraketoplán v TMP s Kirkem a Scottym, takže těmi by se mohli spojovat.
Toto mi připomnělo ENT a výlet mezi dvěma loděmi letícími ve warpu... |
|
|
|
| Mvek: no je to kravina celkově, normálně se měli transportovat paprskem např. z hangáru do hangáru. Toto bylo sice efektní a novátorské, ale do ST to vůbec nepatří. Je totiž nesmyl očekávat, že by všechny lodě UFP měly vchody z boku trubu na stejných pozicích a ve stejných rozestupech od sebe tak, aby je bylo možné propojit takovými tunely. O chybějícím prostoru pro generátory umělé gravitace se snad ani nemá cenu zmiňovat... |
|
|
|
| Asi u toho často "spím", takže mi pořád uniká, jak to, že mluví vždy o tom, že x z y signálů je někam dovedlo... To se objevily na začátku, a pak za nimi letí jen, když se objeví znovu? Nebo co jim brání letět na všechna ta místa rovnou a nečekat...? |
|
|
|
| 2x13 - V DSC jsem tedy čekal lepší provedení evakuace lodi než těmi můstky, které se snad ani do toho krku nemohly vejít, a jsou děsně citlivé na jakýkoliv problém... Co takhle radši soulodit talíři? Nebo talíř na sekundární trup? Nebo co soulodit sekundár na sekundár, ale v 90stupňovém tvaru (jasně, to by nešlo za letu někam, ale s tímhle můstkem asi moc uhánět stejně nemůžou, nebo je to rychlá defenestrace posádky).
Jasně, že je to drobnost, ale ani to nevypadalo moc efektně a cool... Natož efektivně.
Jinak nemám problém s melodramatickými scénami a ledacos mě dokáže dojmout, ale proč to v DSC vidím nějak často, a nikdy to na mě nepůsobí...? Možná proto, že jak jsme říkali v první řadě, hned vystříleli vše možné, tak už nic moc nepřekvapí, nešokuje a nedojme... Možná proto, že ty postavy mi nejsou sympatické... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|