|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7031 |
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:14 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Částicový trans-hyper pohon (trans-warp pohon): tento pohon je tvořen generátorem částicového hyper-tunelu. Hyper-tunel je vlastně upravený hyper-prostor, který funguje jako částicová červí díra ? respektive je to částicová červí díra, která se táhne napříč hyper-prostorem. Částicový hyper-tunel má odbě?ného hyper-tunelu tu nevýhodu, ?e přená?ený objekt demolekularizuje na základní stavební částice. Částice pak proletí tunelem a opět se zhmotní na jeho konci. Dal?í nevýhodou je to, ?e částicový hyper-tunel je jednosměrný, není trvalý (za určitou dobu se sám zavře a pokud ho chceme znovu pou?ít, musíme ho opět vygenerovat) a zároveň skrze něj mů?e proletět jen jedna loď. Stále platí, ?e loď během letu v hyper-tunelu nemů?e změnit svůj kurz. Je přímo závislá na tom, kam hyper-tunel vede. Výhodou je to, ?e částicový hyper-tunel poskytuje lodi několikanásobně vy??í rychlost, ne? bě?ný hyper-tunel. Generátor částicového hyper-tunelu se vyskytuje např. ve Starcraftu, kde ho pou?ívají Protossané. Ti vynalezli tři typy generátorů částicového hyper-tunelu. Dva z nich jsou stacionární generátory. Jeden je určený pro přesun pěchoty (Gateway), tak?e nemusí vytvářet tak velký portál. Druhý je určený pro přesun letectva (Stargate) ? tento generátor je obrovský, proto?e musí vytvořit portál dostatečně velký pro přenos rozměrných vesmírných lodí. Ka?dý z těchto generátorů je propojen s identickým generátorem na jiné planetě a přesun probíhá v?dy mezi dvěma z nich. Protossané si mohou vybrat, do jakého bude tunel ústit. Třetí typ je ?mobilní? a jednorázový. Je umístěn v malém pohyblivém robotovi a pou?ívá se pro přesun prefabrikovaných protosských budov. Robot se přesune k po?adovanému bodu a pomocí generátoru otevře portál částicového trans-hyper tunelu. Portál přesune budovu a poté se uzavře. Oproti Gateway a Stargate má tento generátor tu výhodu, ?e nemusí být v provozu (ani přítomen) po celou dobu přenosu. Portál zůstane otevřen tak dlouho, dokud nebude budova přesunuta ? na generátoru, který ho otevřel, je nezávislý. Podobným systémem Protossané vybavili i některé své lodě. Např. lodě typu Arbiter mohou otevřít i několik portálů najednou. Tyto portály mají v?ak opačnou funkci, ne? portály stavebních robotů. Jejich úlohou je přemístit objekty ke generátoru, tzn. k Arbiteru. Tato loď otevře portály na libovolném místě v dosahu. Portálů je v?dy tolik, aby ka?dý přesunovaný objekt měl jeden (bere se v?ak v úvahu maximální mno?ství najednou otevřených portálů). Poté, co se v?echny objekty přesunou k lodi, portály se uzavřou. Tento systém hromadného přesunu má v?ak velmi omezený dosah ? byl zkonstruován jen pro pou?ití v rámci jedné planety či velmi omezeného prostoru vesmíru. Výhodou je to, ?e narozdíl od předchozích typů je objekt přesunut velmi rychle, během vteřiny. Av?ak obecnou nevýhodou v?ech typů částicového trans-hyper pohonu je to, ?e přesun objektu trvá poměrně dlouho. Hodně zále?í také na tom, jak velký je přená?ený objekt, nebo na jakou vzdálenost je objekt přená?en. Přesto je v?ak částicový trans-hyper pohon druhým nejrychlej?ím typem mezihvězdného cestování, hned po vířivém pohonu. |
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:13 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Antigravitační pohon: tento pohon se skládá z antigravitačního generátoru, který vytváří tzv. zápornou gravitaci, neboli gravitační sílu, která od sebe věci odpuzuje. Ve vesmíru nelze tento pohon pou?ít, proto?e zde není ?ádná gravitace a tím pádem je zde nemo?né vytvořit antigravitaci. Na planetách je to v?ak velmi dobrý způsob cestování. I ta nejtě??í vesmírná loď, která pou?ívá antigravitační pohon, se mů?e bez jakýchkoliv potí?í vzná?et na místě několik kilometrů nad povrchem. Antigravitační pohon je snad skoro v?ude ? ve Starcraftu, kde ho pou?ívají Terrani a Protossani, ve Star Wars či v Dark Reign atd. |
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:12 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Přibli?ovací pohon: pou?ívají Zergové ve Starcraftu. U zergských létavců se vyvinul zvlá?tní orgán, který doká?e násobit gravitační pole vyzařující z jakéhokoliv dostatečně velkého objektu. Zerg se tak v podstatě nechá dobrovolně přitáhnout silou objektu (např. planety). Čím blí?e je Zerg u objektu s dostatečnou gravitací, tím rychleji se pohybuje. Také platí, ?e čím je daný objekt vět?í, tím rychleji se k němu Zerg přibli?uje, proto?e jeho gravitační pole je velké. Kdy? se chce Zerg od tohoto objektu vzdálit, jeho orgán začne dělat přesný opak ? gravitační pole vyzařující z objektu začne zmen?ovat. Tento typ pohonu se dá bez problémů pou?ít i v atmosféře planet. |
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:11 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Plachetní pohon: v podstatě není ?ádný pohon. Jedná se v podstatě jen o plachtu či ?padák?, který loď natáhne před sebe. Ten zachycuje sluneční vítr, který loď tím pádem táhne vpřed. Čím blí?e je loď pou?ívající plachetní pohon u hvězdy, tím rychleji se pohybuje, proto?e sluneční vítr je zde silněj?í. Plachetní pohon se vyskytuje např. ve Star Wars.
|
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:10 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Přírodní červí díra: je určitý typ vesmírné anomálie vzniklý deformací prostoru. Přírodní červí díra je obvykle nestabilní (otevírá se a zavírá v určité časové periodě). Během letu v červí díře nemů?e loď změnit svůj kurz; je závislá na tom, kam červí díra vede. Výstupní bod červí díry se mů?e nacházet kdekoliv ve vesmíru, čeho? vyu?ívá vý?e zmíněný vířivý pohon. Navíc, vytvořená červí díra je obousměrná. Zároveň skrze ní ale nemohou proletět dvě lodě ve vzájemném protisměru. Jedna musí počkat, a? skrze díru proletí druhá, a pak teprve vletět. Skrze díru mů?e letět více lodí, ale v?echny musí letět ve stejném směru. Přírodní červí díra se nachází např. ve Star Treku, Andromedě a ve Starcraftu, kde ji pou?ívají Zergové jako prostředek pro mezihvězdné cestování. |
|
|
Anonym: Dr. Gediman - 01. duben 2003 13:07 | |
| ZAMĚŘIT
|
|
| Generátor červí díry: vytváří umělou červí díru. Nevýhodou je to, ?e není trvalá (za určitou dobu se sama zavře a pokud ji chceme znovu pou?ít, musíme ji opět vygenerovat). Během letu v červí díře nemů?e loď změnit svůj kurz; je závislá na tom, kam červí díra vede. Výstupní bod červí díry v?ak mů?e být nagenerován kdekoliv v prostoru. Vstupní bod se automaticky nageneruje v blízkosti lodi. Navíc, vytvořená červí díra je obousměrná. Zároveň skrze ní ale nemohou proletět dvě lodě ve vzájemném protisměru. Jedna musí počkat, a? skrze díru proletí druhá, a pak teprve vletět. Skrze díru mů?e letět více lodí, ale v?echny musí letět ve stejném směru. Generátor červí díry mů?e být namontován do lodi, nebo mů?e existovat samostatně. V tom případě má podobu kruhové brány, do které loď vletí. Něco jako generátor červí díry (namontovaný do lodi) pou?ívá ve Star Treku rasa 8472. Tento generátor v?ak místo červí díry generuje trhlinu do jiné dimenze (konkrétně do tekutého prostoru, domoviny této rasy). Do vzniklé trhliny vletí loď, která se tak ocitne v dané jiné dimenzi. Energetická zásoba lodi ji umo?ní vytvořit trhlinu je?tě jednou ? z tekutého prostoru do normálního vesmíru, ze kterého loď přiletěla ? tentokrát ale na jiné souřadnice. Tak vlastně loď letí ?zkratkou, přes jinou dimenzi?. Mo?nost vytvořit umělou červí díru mají i Zergové ve Starcraftu. Tato červí díra je v?ak normální a slou?í výhradně k cestování prostorem. Zergské Nadvědomí, obrovský nepohyblivý tvor, doká?e pouhou myslí vytvořit červí díru. Tuto díru pou?ívá ale jen k přemístění na orbitu planety, na které se právě nachází. Nadvědomí se touto dírou nechá vysát, vzniklé gravitační pole pak také pou?ije k opu?tění orbity. I tato červí díra je v?ak dočasná a mů?e být pou?ita pouze Nadvědomím, které ji vytvořilo. |
|
|
|
| Krak MaegBrano:Nebyl bys ochotnej ty DVD nagrabovat a prepalit na CD? Pripadne to nekomu pucit kdo to umi? |
|
|
|
| Krak:jo taky doufám chystáme titulky kdyby se ?elezný zbláznil a A nedal Indoran::)) jo to jo, ale co byste s nima dělali celej den se jen modlí a kdy? jim někdo zabije dítě jsou schopní pro pomstu udělat cokoliv - určitě i něco co by ani Nietszcheáni nečekali |
|
|
|
| Tak jsem při?el na to, ?e Iranci malí velké ?těstí.. ?e na ně utočí jen USA..
Kdyby na ně utočili ničeani, nemněli by ?anci na ně střílet zezadu.. (Asi by je rovnou zotročili) |
|
|
|
| Mo?ná nepravděpodobná-ale naděje je určitě vět?í ne? v Andromedě,tu?ím,?e tam byla naděje na lep?í budoucnost 1 356 814 : 1 , tak?e věřím,?e Andromedu vysílat bude a kdyby ne stejně mám 3.sérii na DVD(bohu?el v angličtině)...:( |
|
|
|
| ... btw, byl(a) to Cetus. |
|
|
|
| Krak MaegBrano - 28. březen 2003 21:52: To je krajne krajne nepravdepodobna spekulace.
|
|
|
|
| uff, tak jsem se rozhodl zaregistrovat znova pod trochu jinym nickem, protoze heslo se mi nepodarilo jakkoliv zjistit, takze zdravim vsechny (nadeje zije dal)... |
|
|
|
| Ja viděl TH jen 2x, co bylo s tím cetitem??? |
|
|
|
| Dil s Cetitem byl remake hodne velkeho poctu dilu ruznych serialu - samotna myslenka a zapletka je hodne oblibena. |
|
|
|
| Indoran: A co díl s Cetitusem? To byl úplný remake jednoho dílu TOS(akorát tam to byla buňka, kterou zničili taky antihmotou, ale z hyper pohonu)! |
|
|
|
| Bzuk: jo to jo já si nemyslím ?e by ?elezný dal A po SG pro něj by to byla sázka do loterie proto?e spousta lidí kteří se na to původně dívala by se na to vyka?lala proto?e se jim určitě nebude chtít dívat se na pokračování nějakýho seriálu případně dílu co? 222/301 je po nějakým půl roce...i kdy? by se mi to líbilo :) |
|
|
|
| A kdepak jsi si to Kraku vycucal, to o dal?ím vysílání A. To je tro?ku citlivé téma, na to, aby jsi tady pou?těl takový rozruchy :-))) |
|
|
|
| JO na gumítky jsem se před 5 lety stra?ně rád díval... |
|
|
|
| Dneska jsem se nudil a tak jsem shlédl dal?í díl totalní kraviny a hle: Oni pou?ili stejné téma jako před 10 lety v serialu gumidci (nebo jak se jmenovaly ty potvory s hopsinkama) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|