|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7031 |
|
|
|
| Včera jsem dokoukal S3 Lostu, ale až na konci finále mi docvaklo, že ten další útrpný Jackův flashback, který se táhnul přes obě epizody, a který jsem pochopitelně přeskakoval, je vlastně první flashforward, takže to budu muset asi ještě absolvovat. |
|
|
|
| Atmosféru to mělo, jako by to připomínalo ty parodické epizody. Takže jsem asi čtvrtinu pořád čekal, jestli se to zvrátí k odlehčené, nebo ne. Nestalo se, a díky tomu to vnímám jako špatné.
Jinak bych proti námětu nic neměl, ani proti tomum, že to bude taková komornější epizoda. A sežrání psíka ale s hodnocením nemá nic společného, to byla poznámka na okraj. |
|
|
|
| Mne přijde celkem dost dobrá a s netradiční atmosferou, ale pobavilo mě že sežrání Q se doma s pochopením nesetkalo :) |
|
|
|
| Mvek:
3x22 Quagmire
Je tam sice spousta účelových nesmyslů, ale celkově se mi ta epizoda zafixovala jako lepší. |
|
|
|
| 3x21 Avatar
Ale jo, Carterová a Vash, proč ne:-). Něco se mi v té epizodě nelíbilo, ale celkově byla ok.
3x22 Quagmire
Ale to mi přišlo tak nepovedené. Sice se Seven jste tu vysvětlili aspoň část nelogických věcí, takže to je fajn. Ale doma se sežrání Q... s pochopením nesetkalo, když byl tak roztomilý. Nicméně aspoň se objevil víckrát než O'Brienův kocour od zlodějů... I když to bude tím, kdo psal předchozí epizodu, kde psík byl.
Jeho jméno tedy nakonec možná odpovídalo zvuku, který vydal, když se krokodýlovi na moment vzpříčil v tlamě...
Jinak ale je fascinující nápad, že se takhle v noci vydají na lodi na vodu, když už vidí, co se tam děje. Navíc si tedy v pohodě takhle pozdě zapůjčí loď a nechají vysvětlit, jak ji ovládají, ale už se pak nikomu nedovolají.
A celkově mi to přišlo tak straně odfláknuté po stránce "triků", že to působilo snad hůř než většina první řady. Nebo spíš jako béčkový horor. Jako díky krokodýlovi chápu, že to bylo taky kvůli tomu, aby divákovi neprozradili, ale působilo to směšně.
Kdybych se při té epizodě navíc dost nenudil, tak bych ještě řekl budiž, ale takhle je to pro mě možná druhá nejhorší této řady a možná tak třetí ze všech tři řad.
|
|
|
|
| Desmond je rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších postav a jsem rád, že zůstal i do trojky. Ten jeho britský přízvuk docela žeru, kam se hrabe Charlie.
Ve třetí sezóně se právě podobně zajímavých postav objeví vícero a dost to zvedá úroveň seriálu. Desmond, Juliet nebo Ben Linus jsou napsaní dobře. Jsou inteligentní, psychologicky hodně vysoko a z našich trosečníků dělají slušné blbečky, což ale vpodstatě odpovídá realitě prvních dvou sezón. Rozepíšu až dokoukám.
Kate je aspoň pěkná, dokonce jsem včera mrknul i na jeden její flashback. |
|
|
|
| Kate je mi někdy po 10 epizodách úplně u prdele a doufal jsem, že umře. |
|
|
|
| Mimochodem až dnes jsem zjistil, že Sonya měla původně hrát Kate, ale odmítla se kvůli tomu přestěhovat. Za to jsem celkem rád, jako Kate si ji vůbec nedokážu představit. |
|
|
|
| Doteď si vybavuju, způsob jakým Sonya Walger hraje breceni :)
Ale epizody typu Flashes Before Your Eyes povazuju za absolutní top. |
|
|
|
| Schválně jsem si pustil finále druhé řady LOSTu, abych viděl, jak to bude po těch letech působit. Asi nemá cenu sepisovat nějaké obsáhlé hodnocení, ale výsledný dojem byl hodně dobrý.
Pouze bych rád vypíchl jednu věc. Cusick má obrovské charisma a všechny flashbacky s ním byly super. Včetně toho s Penny. Sonya Walger není tak dobrá herečka (což tady tolik vidět není, ale v The Constant už ano), ale oba dva dohromady fungují naprosto perfektně. Lépe, než třeba Katic a Fillion v Castle.
Docela chápu, že jsem ten seriál tolik žral :-) |
|
|
|
| Jsem u 3x17, tuhle řadu nejspíš dojedu vpravdě TXF tempem :) |
|
|
|
| Třetí řada Lostu mě zatím baví suverénně nejvíc. Prvních 9 epizod tvoří souvislý příběh, až 3x10 je částečně oddechovka. (Ale opravdu jen částečně, nalezení onoho klasického VW vanu je jenom vedlejší linka.) |
|
|
|
| 3x20 - Jose Chung's From Outer Space
Já mám trochu obavu, že to s tou hypnózou zapadne, a že se to objevilo jen tady, i když by to bylo hezké, kdyby to takhle na pozadí souviselo s hlavním příběhem TXF. Bylo by to pak trochu jako In the Cards v DS9.
Je hezké, že ta epizoda tak trochu nechtěně dělá reklamu MiB, které vyšly za rok. Jinak jsem taky v rozpacích, ale pobavil jsem se, to jo. |
|
|
|
| Ono zase jako ukažme si seriál, kde se čas od času nechovají postavy imbecilně, protože to prostě děj vyžaduje :)
Tohle skvěle popisuje výtečná stránka TV Tropes:
Idiot Ball
A moment where a character's stupidity fuels an episode, or a small plot line. If multiple characters have the Idiot Ball, it becomes an Idiot Plot. Temporary (or permanent) Genre Blindness is often a cause of this trope.
Coined by Hank Azaria on Herman's Head: Azaria would ask the writing staff, "Who's carrying the idiot ball this week?" This is generally not a compliment. Frequently, the person carrying the idiot ball is acting out of character, misunderstanding something that could be cleared up by asking a single reasonable question or not performing a simple action that would solve everything. It's almost as if the character holding the ball is being willfully stupid or obtuse far beyond what has been established as "natural" for them. Frequently, it's only because the story (and by extension, the writers) need them to act this way, or else the chosen plot/conflict for the episode won't happen.
Unsurprisingly, this provokes a What an Idiot response from the audience. However, sometimes, the purpose is to help the audience. Sometimes, the holder of the idiot ball asks the dumb question to allow a certain amount of exposition to occur, that wouldn't naturally be talked about, but needs to be stated for the audience.
On the other hand, making stupid mistakes can be the hallmark of Character Development if the person recognizes it in the end. Seeing someone discarding the idiot ball can be a rewarding moment when they are Taught by Experience.
Idiot Balls can also deflect a boring Invincible Hero, which is positive for an audience reaction. There is nothing like a "Why on earth did he do that?" to get the fans talking about the show after it's over. However, Idiot Balls can be really bad when it's caused by Character Derailment (or vice versa).
This trope can be seen as Truth in Television, as everyone makes stupid mistakes every once in a while.
:)
Stránku vřele doporučuju, např. popis některých traitů Bena Siska :)
Authority Equals Asskicking: Takes on several Jem'Hadar on the ground, and also leads several of the fleet battles. He was a star wrestler at the Academy and, in a pinch, knows his way around the bat'leth (presumably he trained with Curzon); imagine the look of surprise on that Klingon boarding party when he swipes a bat'leth from their fallen comrade and goes to town on them in "The Way of the Warrior". Among military buffs, Sisko is regarded as the most believable military officer in the franchise.
Badass Baritone: Even when he's being introspective.
Bald Black Leader Guy: Current trope image holder. Sisko looks far more badass once he goes bald.
Chekhov's Skill: Ben has memorized long strings of statistics from the greatest 20th century players. This came in handy when trying to make small talk in 2024 A.D. ("Past Tense")
Did You Just Punch Out Cthulhu?: The only being to knock Q flat on his ass and get away with it.
I Will Fight Some More Forever: Surrender to the Dominion? Not on his watch! Bashir is lucky the Captain didn't feed him his own iPad at that suggestion.
Important Haircut: Sisko grows a goatee and loses the buzz cut after he's promoted. It's around the same time the series started to get dark.
The Kirk: He will act on his emotions, sometimes to the degree that It's Personal, but he's also able to see all sides of an issue and weigh the choices between what feels right and what will be best in the long term.
Offscreen Moment of Awesome: Between his stint as First Officer of the Saratoga and being assigned to command Deep Space Nine, he was responsible for designing the Defiant-class starships.
Smart People Play Chess: Several times throughout the series.
Suddenly Shouting: Sisko getting pissed about something and switching from his Barry White whisper to his trumpety high voice when yelling. |
|
|
|
| Mirak, Telemachus Rhade: S Ekem jako takovým problém nemám. Nebavily jenom jeho flashbacky, halucinace s bratrem apod.
Finále se mi líbilo hodně, ale poměrně zásadně mi ho kazila jedna věc. Bylo úplně strašně zjevné, že Michael jedná pod tlakem a vede ostatní do léčky. A bylo hrozně smutné, jak mu to ostatní žrali, to byl zase jeden ze záchvatů imbecility několika postav. |
|
|
|
| Yakuzza: Zrovna včera jsem si říkal, jestli jsi se na to vlastně nevybod.. :)
Každopádně souhlas až na toho Eca, kde to vidím stejně jako Mirak.
A dodám, že S2 LOSTu pokládám za jedno z nejlepších TV season finale ever. |
|
|
|
| Akorát teda Eko je cool badass a jedna z mých nejoblíbenějších postav z LOSTu :) |
|
|
|
| +- souhlas (ale viděl jsem to před 10 lety), jen dodam, že Henry Gale tam měl původně být jen 3 epizody a že kilnout Annu Luciu bylo v plánu od začatku (Michelle Rodriguez by se asi na dyl neupsala). Libby zabili jen proto, že se zjistilo, že Anu Luciu většina diváků nenávidí a její smrt by u diváků nevyvolala požadovaný emocionální dopad :) |
|
|
|
| Lost - Season 2
- Tak nakonec zvládnuto. Velice podobný vývoj jako v první sezóně. Prvních několik dílů parádních, pak to jde od desíti k pěti. Kolem 2x11 to už je hodně špatný, ale od 2x14, kdy se objeví Michael Emerson jako "Henry Gale", jde kvalita prudce nahoru, až k samotnému finále.
- Začátek sezóny se povedl, pochopitelně především kvůli novému prostředí objeveného bunkru. Celý tenhle koncept je velice zdařilý. Ač má bunkr vlastně jenom tři místnosti, interiér je skvělý a má to tam výborně tajemnou atmosféru. Hodně dělá i fakt, že tam je spousta blbostí pro zpříjemnění života - gramofon, rotoped apod. V kontrastu s džunglí okolo to působí neskutečně dobře, kor když je jasně vidět, že cílem bylo, aby obyvatelé neměli nejmenší tušení o tom, jak vypadá venkovní svět.
- V bunkru se ale vyskytovalo jenom pár vyvolených, kteří se tam váleli po gaučích a užívali si sprchy. Jakože chápu, že tam nemohli nacpat všechny lidi, ale nevíc mě zaráží, že samotným lidem na pláži to nijak nevadilo. "Jo, slyšeli jsme, že kdesi našli bezpečné místo s jídlem a tekoucí vodou, ale asi whatever."
- Z nových postav je super rozhodně Desmond Hume, ve finále se dočkáme dokonce i jeho vlastního flashbacku. (Což zvedá počet zajímavých flasbacků v druhé sezóně na 1.) A pochopitelně "Henry Gale", jehož věznění mi ale přišlo šíleně natahované. Měl jsem taky pocit, že "naši lidi" nemohli mít důvody mu už tak extrémně nevěřit.
- Druhá skupina přeživších z letadla se možná mohla zdát zbytečná, ale nakonec to docela fungovalo. Jeden by řekl, že postav už tam je habaděj i tak, ale on ani v S2 nebyl děj bůhvíjak nahuštěný, takže prostor nakonec dostal každý. Je třeba ale také dodat, že komparzové křoví se objevuje méně a méně.
- Ana Lucia byla ze startu pochopitelně těžce napřesdržku, ale to byl zjevně zase záměr vyhánět postavy do extrému. Později se uklidnila a nakonec jsem si ji dokonce docela oblíbil. Úplně jsem ale zapomněl, že ji zabijí, a vyznívá to poněkud zbytečně. Libby nebyla špatná, ale to stejné, nevím, proč ji museli zabíjet. Eka moc nemusím a Bernard s Rose patří k těm lepším.
- K původním postavám moc komentářů nemám. Snad jen že Jack je opravdu nekonečný píčus a u mě pravděpodobně nejnenáviděnější seriálová postava ever.
- Dementní chování a nepochopitelné pohnutky se ale objevují stále. To je vždycky hrozné zklamání, když i ten relativně rozumný Locke se zničehonic začne chovat jako nebetyčný vůl. A prochází si tím každá postava.
- Opět si mezi sebou nikdo nesděluje, co objevil. Claire, Kate a Rousseau najdou na bitches-výpravě další bunkr, ale že by to někomu řekly? Na co.
- Flashbacky už vůbec nebavily. V lepším případě byly jenom nezajímavé, v horším vyloženě útrpné. Jackovy father issues postopadesáté už nikoho nezajímají, Lockovy father issues to samé. Až na pár epizod jsem flashbacky nakonec úplně přeskakoval. Mrknul jsem vpodstatě jenom na Anu Lucii, Bernarda s Rose, Desmonda a ještě mě relativně baví Jin a Sun. Třeba Eko je děsně boring.
- Ještě k obecným věcem - výprava opět paradoxně docela nudná, co se hudby týče, nepamatuji si, že by mě něco zaujalo. Mimochodem, Downtown zazní jen ve 2x01 a pak až ve 3x01.
- Ale zpátky k bunkru, zadávání číselné sekvence apod. Zajímavý nápad s nutností zadávat kód každých 108 minut. Všechno kolem toho mělo správně tajemnou atmosféru. Dočkali jsme se ve finále i vysvětlení, které není bůhvíjak zajímavé, ale nic lepšího se asi ani čekat nedalo.
- Neskutečně mě vytáčela jedna věc. To je opět jedna z oněch trapně zjednodušených věcí, aby to pochopil i ten nejtupější divák. Zadávání sekvence a potvrzení enterem jsme zjednodušili na "pushing the button" a opakujeme to pořád dokola, aby bylo jasno! A hlavně v Previously in Lost, abysme to slyšeli co nejvíckrát. "The button must be pushed!", "Did you push the button?", "You have to PUSH THE BUTTON!!!" Tohle nějak uráží moji inteligenci, vždyť to je kokotina. Pod tímto souslovím si představím spíš něco v tomto smyslu.
- V místnosti s počítačem bylo obrovské množství jakýchsi blikajících přístrojů, které se daly ovládat, ale on to snad nikdo ani nezkusil. What?
- Elektromagnetické okénko. Zrovna u tohoto seriálu asi nemá smysl se v tom nějak víc vrtat, ale ta hlavní myšlenka vlastně není vůbec špatná, i když ne zrovna dotažená. Magnet, který díky nehodě stále zvětšuje svou magnetickou sílu a každých 108 minut je třeba jej vybít. Vratké aspekty kurzívou. Kromě toho je tady i spousta dalších otázek, nad jejichž odpověďmi asi nemá smysl pátrat. A pochopitelně, samotné zvětšování magnetické síly poněkud popírá fyzikální zákony, ale to neřeším. Jen ale pro zajímavost, vysvětlení, kterého jsme se dočkali: Electromagnetism, geologically unique. The incident—there was a leak. So now the charge builds up and every time we push the button it discharges it before it gets too big. Smutným faktem je, že na poměry Lostu je to vlastně ještě docela detailní a vědecké vysvětlení.
- Padly nějaké zmínky o zachraňování světa a to by vlastně mohla být pravda. Zkusil jsem si představit, co by způsobil takový magnet a asi by to pěkné vůbec nebylo.
- Ve finále ale Desmond spustí nějakou failsafe záležitost, která způsobí temné hučení a jasnou záři. Po pár sekundách se vše vrátí do normálu a frčíme dál. Vysvětlení jsme se dočkali poměrně vágního: Failsafe. Turn this key and this all goes away. Vyhodil tedy off-screen celý bunkr do vzduchu? To by si asi moc nepomohl. Jak se takový magnet ničí? To už jsme se nedozvěděli, ale příběh s bunkrem je tímto uzavřen. Mno, nevím.
- Pro záznam, v druhé sezóně se objevily tři bunkry: The Swan ("náš" bunkr), The Staff (lékařský, kam byla unesena Claire, t.č. opuštěný) a The Pearl (pozorovací, také opuštěný).
- Kontinuita tady pořád ještě jakž takž drží, ale už se objevují náznaky, že všemu nelze úplně věřit a dá se tušit, že uceleného vysvětlení se nejspíš nedočkáme. Spousta náznaků z první sezóny nebyla dořešena, namísto čehož otevíráme věci nové.
- Takže ve výsledku zase takové ambivalentní pocity. Vpodstatě dobrý, ale s milionem výhrad. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|