|
Spravuje: Mirak Počet příspěvků: 7031 |
|
|
|
| Lost - Season 3
- Třetí řada je oproti prvním dvěma zaměřena spíše na příběh, než na postavy, a když už, tak spíše na postavy nové. Určitě to je pozitivní změna.
- Z příběhové stránky super. Čekal jsem, že se jim to začne někdy v téhle době sypat, ale k mému překvapení to je úplně naopak. Dozvíme se toho tak dvakrát tolik, než za první dvě sezóny dohromady, a ono to dokonce dává i smysl! Odkazujeme se na spoustu načatých věcí z dřívějška a dočkáme se spousty vysvětlení. Záležitosti, které vysvětleny nejsou, se alespoň pravidelně objevují, a to konzistentně s předchozími událostmi. Palec nahoru!
- Za zmínku stojí, že se nám dostalo alespoň jakéhosi vysvětlení zničení bunkru z finále. Magnet jsme zničili implozí. No budiž. Mimochodem, v rámci dodržení debility se tato událost označuje výlučně jako "when the sky turned purple".
- Hluchých míst je zde minimálně, větší první polovinu tvoří příběh se zajetím Jacka, Sawyera a Kate. K mému velkému překvapení je zde Jack podstatně snesitelnější, a to i poté, co se vrátí na pláž. Bude to ale i tím, že dostává oproti minulým sezónám mnohem méně prostoru. Sawyer a Kate v klecích takoví spíše nezábavní, ale vyloženě hrůza to nebyla.
- Od začátku seriálu mi vrtá hlavu, jak je náš ostrov vlastně velký. Po této sezóně jsem dospěl k závěru, že musí být obrovský, tudíž nerozumím tomu, jak kdo došel k přesvědčení, že po ztroskotání nejsou na pevnině. Objevuje se tady také sousední menší ostrov, který je zhruba dvakrát větší než Alcatraz. To už nám jakousi představu o rozloze dává, ale jaktože si kurva toho menšího ostrova nikdo nevšiml, to snad ne (!!!)
- Others! Konečně jsme se o nich dozvěděli spoustu věcí a je to docela sympatická parta. Vůbec by mi nevadilo, kdyby byl seriál jen o nich. V kombinaci všelijakých informací, dialogů a flashbacků dává jejich přítomnost na ostrově naprostý smysl. Vysvětlitelné je potom i jejich všelijak podivné chování v předchozích sezónách. Popravdě mi to celé dává podstatně větší smysl, než když jsem to sledoval při premiéře.
- Máme tady několik nových postav z řad Others, a to je velice dobře. Všichni jsou napsaní dost komplexně (nebo tak alespoň působí, což je pořád o level výš), díky čemuž vypadají naši trosečníci jako ještě větší blbečci, ale oni prostě blbečci asi opravdu jsou. (I když je třeba uznat, že se jim párkrát podaří Others slušně zavařit.) Když dostanete do ruky diktafon, pustíte si jenom první nahrávku, na kterou narazíte, a pak to okamžitě vypnete? Ze čtyřiceti lidí nenapadlo nikoho pustit si to dál! Musela přijít Juliet a pustit jim ty další :)
- Ben Linus. Vynikající postava! Juliet Burke, to samé, ale Elizabeth Mitchell hraje hrozně málo, což mě překvapuje. Pro oba platí, že mají parádní flashbacky. Za jednu z nejlepších scén seriálu považuji příchod Juliet na ostrov (3x16 One of Us). Za zajímavě nervózní hudby Juliet vystupuje z ponorky, záběr na exteriéry ostrova, který vidí poprvé v životě a vítá ji s úsměvem Ben. Nevím proč, ale utkvěla mi v paměti a i teď jsem u ní měl husí kůži.
- Co se dalších týče, Richard Alpert je takový divný a nevím, proč se maluje. Tom Friendly je dobrý týpek, škoda, že ho zabili. Mikhail Bakunin mě bavil hodně. Škoda toho cigareťákovského syndromu aneb kolikrát tě ještě budem muset zabít. Karl a Alex Rousseau taky v pohodě, Alex je v podstatě dost pěkná.
- Plus taky za Danielle. Z nějakého důvodu jsem myslel, že zmizela někdy na konci první sezóny, ale stále je s námi. Opět nezapomenutelná scéna z finále, kdy jednu napálí Benovi a nasadí nezapomenutelný výraz.
- Nepochopil jsem tu ženskou, kterou hrála Fionnula Flanagan, a ještě děsně blbě. Tvářila se jako nějaký další leader, ale pak se už nezjevila. Místo toho vymyslíme jakéhosi neviditelného Jacoba. Well... wtf/meh?
- Když se vrátíme zpět k našim, tady není moc co komentovat. Postavy se pořád chovají tak nějak stejně přiblble a zachraňoval to maximálně tak Desmond. Z něj jsem byl sice zpočátku docela nadšený, ale dolů to šlo poté, co mu vymysleli ony záblesky z budoucnosti. Asi tvůrčí krize, protože se okolo toho nakonec točila většina dění na pláži :/
- Locke byl vpodstatě celou sezónu s Others, ale bylo to dost slabé. To stejné se týká jeho flashbacků a otce s ledvinou. V první řadě to byla jenom nuda, v druhé už značná otrava, v třetí jsem nemohl uvěřit, že se k tomu zase vracíme, a oni nakonec toho otce dotáhnou i na samotný ostrov. Prokrista!!!
- Zabili Eka, což asi whatever. Charlieho sebevražda byla úplně mimo mísu, to asi netřeba komentovat. To bylo jako stát v přízemí domu, který hoří od stropu, neutéct a uhořet.
- Díkybohu se nevrátili Michael s Waltem.
- Flashbacky. Extrémně zajímavé - Juliet, Ben. Extrémně útrpné - Locke, Jack. Zbytek vesměs nezajímavý. Ač byly flashbacky dobrý nápad, jejich potenciál byl vyčerpaný už někdy ve druhé sezóně. Ono by ale taky stačilo necpát je na sílu vyloženě do každého dílu. Úplně jiné kafe jsou každopádně flashbacky, které se odehrávají v minulosti na ostrově, to je vyloženě bomba.
- Pár obecných poznámek. Mám pocit větší snahy o zajímavé exteriéry, alespoň při záběrech na ostrov z dálky. Je to tak nějak působivější. K hudbě opět nějak nemám co dodat.
- Zajímavé je, že seriál je obecně vcelku sterilní, co se sexu týče. Za tři sezóny jsme zde měli jen dvě soulože (se střihem dostatečně zavčasu), a to Sawyer s Anou Lucií a Sawyer s Kate. Nepřímo ještě Jin a Sun, kteří tam otěhotněli.
- Bunkry/stanice: The Swan to už má za sebou a zbyla po něm jen dost podivně vypadající díra. Znovu se podíváme do lékařského The Staff a pozorovacího The Pearl. Nově zde máme zoologickou výzkumnou stanici The Hydra na vedlejším ostrově, t.č. sloužící jako vězení, Mikhailův komunikační The Flame, který Lock úspěšně vyhodil do vzduchu, a samozřejmě podvodní The Looking Glass. Ještě dodám, že v druhé řadě jsem zapomněl na The Arrow.
- Finále se mi líbilo. Pominu-li Charlieho, nebyly tam žádné zjevné logické krpy. Vrací se nám Penny, jejíž agenda je ale stále obestřena tajemstvím. Získali jsme kontakt s venkovním světem, což je bod, u kterého jsme skončili. Uvidíme, co bude dál, flashforwardy a příběh 4. řady si pamatuju už jen velice matně, protože jsem z další sezóny viděl jenom několik epizod. Ani nevím, jestli třeba tři nebo deset.
- Celkově jsem s touhle sezónou spokojený. Hlavními plusy je rozhodně kontinuita (nečekal jsem, že to řeknu) a potom postavy z řad Others. |
|
|
|
| Yakuzza:
BTW nejvíc mě ale opět zarazila nepochopitelná Charlieho smrt, která byla naprosto zbytečná a dala by se zcela vážně klasifikovat jako sebevražda.
Souhlas, to bylo hodně stupidně natočené. |
|
|
|
| Mirak: Mně se to finále líbilo velice hodně i bez ožralého píčuse, z těch tří dosavadních asi nejvíc. Docela jsem si ten příběh i pamatoval.
BTW nejvíc mě ale opět zarazila nepochopitelná Charlieho smrt, která byla naprosto zbytečná a dala by se zcela vážně klasifikovat jako sebevražda. |
|
|
|
| To sis imho docela zkurvil zážitek, to finále je super. |
|
|
|
| Včera jsem dokoukal S3 Lostu, ale až na konci finále mi docvaklo, že ten další útrpný Jackův flashback, který se táhnul přes obě epizody, a který jsem pochopitelně přeskakoval, je vlastně první flashforward, takže to budu muset asi ještě absolvovat. |
|
|
|
| Atmosféru to mělo, jako by to připomínalo ty parodické epizody. Takže jsem asi čtvrtinu pořád čekal, jestli se to zvrátí k odlehčené, nebo ne. Nestalo se, a díky tomu to vnímám jako špatné.
Jinak bych proti námětu nic neměl, ani proti tomum, že to bude taková komornější epizoda. A sežrání psíka ale s hodnocením nemá nic společného, to byla poznámka na okraj. |
|
|
|
| Mne přijde celkem dost dobrá a s netradiční atmosferou, ale pobavilo mě že sežrání Q se doma s pochopením nesetkalo :) |
|
|
|
| Mvek:
3x22 Quagmire
Je tam sice spousta účelových nesmyslů, ale celkově se mi ta epizoda zafixovala jako lepší. |
|
|
|
| 3x21 Avatar
Ale jo, Carterová a Vash, proč ne:-). Něco se mi v té epizodě nelíbilo, ale celkově byla ok.
3x22 Quagmire
Ale to mi přišlo tak nepovedené. Sice se Seven jste tu vysvětlili aspoň část nelogických věcí, takže to je fajn. Ale doma se sežrání Q... s pochopením nesetkalo, když byl tak roztomilý. Nicméně aspoň se objevil víckrát než O'Brienův kocour od zlodějů... I když to bude tím, kdo psal předchozí epizodu, kde psík byl.
Jeho jméno tedy nakonec možná odpovídalo zvuku, který vydal, když se krokodýlovi na moment vzpříčil v tlamě...
Jinak ale je fascinující nápad, že se takhle v noci vydají na lodi na vodu, když už vidí, co se tam děje. Navíc si tedy v pohodě takhle pozdě zapůjčí loď a nechají vysvětlit, jak ji ovládají, ale už se pak nikomu nedovolají.
A celkově mi to přišlo tak straně odfláknuté po stránce "triků", že to působilo snad hůř než většina první řady. Nebo spíš jako béčkový horor. Jako díky krokodýlovi chápu, že to bylo taky kvůli tomu, aby divákovi neprozradili, ale působilo to směšně.
Kdybych se při té epizodě navíc dost nenudil, tak bych ještě řekl budiž, ale takhle je to pro mě možná druhá nejhorší této řady a možná tak třetí ze všech tři řad.
|
|
|
|
| Desmond je rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších postav a jsem rád, že zůstal i do trojky. Ten jeho britský přízvuk docela žeru, kam se hrabe Charlie.
Ve třetí sezóně se právě podobně zajímavých postav objeví vícero a dost to zvedá úroveň seriálu. Desmond, Juliet nebo Ben Linus jsou napsaní dobře. Jsou inteligentní, psychologicky hodně vysoko a z našich trosečníků dělají slušné blbečky, což ale vpodstatě odpovídá realitě prvních dvou sezón. Rozepíšu až dokoukám.
Kate je aspoň pěkná, dokonce jsem včera mrknul i na jeden její flashback. |
|
|
|
| Kate je mi někdy po 10 epizodách úplně u prdele a doufal jsem, že umře. |
|
|
|
| Mimochodem až dnes jsem zjistil, že Sonya měla původně hrát Kate, ale odmítla se kvůli tomu přestěhovat. Za to jsem celkem rád, jako Kate si ji vůbec nedokážu představit. |
|
|
|
| Doteď si vybavuju, způsob jakým Sonya Walger hraje breceni :)
Ale epizody typu Flashes Before Your Eyes povazuju za absolutní top. |
|
|
|
| Schválně jsem si pustil finále druhé řady LOSTu, abych viděl, jak to bude po těch letech působit. Asi nemá cenu sepisovat nějaké obsáhlé hodnocení, ale výsledný dojem byl hodně dobrý.
Pouze bych rád vypíchl jednu věc. Cusick má obrovské charisma a všechny flashbacky s ním byly super. Včetně toho s Penny. Sonya Walger není tak dobrá herečka (což tady tolik vidět není, ale v The Constant už ano), ale oba dva dohromady fungují naprosto perfektně. Lépe, než třeba Katic a Fillion v Castle.
Docela chápu, že jsem ten seriál tolik žral :-) |
|
|
|
| Jsem u 3x17, tuhle řadu nejspíš dojedu vpravdě TXF tempem :) |
|
|
|
| Třetí řada Lostu mě zatím baví suverénně nejvíc. Prvních 9 epizod tvoří souvislý příběh, až 3x10 je částečně oddechovka. (Ale opravdu jen částečně, nalezení onoho klasického VW vanu je jenom vedlejší linka.) |
|
|
|
| 3x20 - Jose Chung's From Outer Space
Já mám trochu obavu, že to s tou hypnózou zapadne, a že se to objevilo jen tady, i když by to bylo hezké, kdyby to takhle na pozadí souviselo s hlavním příběhem TXF. Bylo by to pak trochu jako In the Cards v DS9.
Je hezké, že ta epizoda tak trochu nechtěně dělá reklamu MiB, které vyšly za rok. Jinak jsem taky v rozpacích, ale pobavil jsem se, to jo. |
|
|
|
| Ono zase jako ukažme si seriál, kde se čas od času nechovají postavy imbecilně, protože to prostě děj vyžaduje :)
Tohle skvěle popisuje výtečná stránka TV Tropes:
Idiot Ball
A moment where a character's stupidity fuels an episode, or a small plot line. If multiple characters have the Idiot Ball, it becomes an Idiot Plot. Temporary (or permanent) Genre Blindness is often a cause of this trope.
Coined by Hank Azaria on Herman's Head: Azaria would ask the writing staff, "Who's carrying the idiot ball this week?" This is generally not a compliment. Frequently, the person carrying the idiot ball is acting out of character, misunderstanding something that could be cleared up by asking a single reasonable question or not performing a simple action that would solve everything. It's almost as if the character holding the ball is being willfully stupid or obtuse far beyond what has been established as "natural" for them. Frequently, it's only because the story (and by extension, the writers) need them to act this way, or else the chosen plot/conflict for the episode won't happen.
Unsurprisingly, this provokes a What an Idiot response from the audience. However, sometimes, the purpose is to help the audience. Sometimes, the holder of the idiot ball asks the dumb question to allow a certain amount of exposition to occur, that wouldn't naturally be talked about, but needs to be stated for the audience.
On the other hand, making stupid mistakes can be the hallmark of Character Development if the person recognizes it in the end. Seeing someone discarding the idiot ball can be a rewarding moment when they are Taught by Experience.
Idiot Balls can also deflect a boring Invincible Hero, which is positive for an audience reaction. There is nothing like a "Why on earth did he do that?" to get the fans talking about the show after it's over. However, Idiot Balls can be really bad when it's caused by Character Derailment (or vice versa).
This trope can be seen as Truth in Television, as everyone makes stupid mistakes every once in a while.
:)
Stránku vřele doporučuju, např. popis některých traitů Bena Siska :)
Authority Equals Asskicking: Takes on several Jem'Hadar on the ground, and also leads several of the fleet battles. He was a star wrestler at the Academy and, in a pinch, knows his way around the bat'leth (presumably he trained with Curzon); imagine the look of surprise on that Klingon boarding party when he swipes a bat'leth from their fallen comrade and goes to town on them in "The Way of the Warrior". Among military buffs, Sisko is regarded as the most believable military officer in the franchise.
Badass Baritone: Even when he's being introspective.
Bald Black Leader Guy: Current trope image holder. Sisko looks far more badass once he goes bald.
Chekhov's Skill: Ben has memorized long strings of statistics from the greatest 20th century players. This came in handy when trying to make small talk in 2024 A.D. ("Past Tense")
Did You Just Punch Out Cthulhu?: The only being to knock Q flat on his ass and get away with it.
I Will Fight Some More Forever: Surrender to the Dominion? Not on his watch! Bashir is lucky the Captain didn't feed him his own iPad at that suggestion.
Important Haircut: Sisko grows a goatee and loses the buzz cut after he's promoted. It's around the same time the series started to get dark.
The Kirk: He will act on his emotions, sometimes to the degree that It's Personal, but he's also able to see all sides of an issue and weigh the choices between what feels right and what will be best in the long term.
Offscreen Moment of Awesome: Between his stint as First Officer of the Saratoga and being assigned to command Deep Space Nine, he was responsible for designing the Defiant-class starships.
Smart People Play Chess: Several times throughout the series.
Suddenly Shouting: Sisko getting pissed about something and switching from his Barry White whisper to his trumpety high voice when yelling. |
|
|
|
| Mirak, Telemachus Rhade: S Ekem jako takovým problém nemám. Nebavily jenom jeho flashbacky, halucinace s bratrem apod.
Finále se mi líbilo hodně, ale poměrně zásadně mi ho kazila jedna věc. Bylo úplně strašně zjevné, že Michael jedná pod tlakem a vede ostatní do léčky. A bylo hrozně smutné, jak mu to ostatní žrali, to byl zase jeden ze záchvatů imbecility několika postav. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|