|
|
|
| Pozemstan: Však jsem psal, že "technicky" nemají nic společného :)
National Amusements jsou majoritním vlastníkem akcií obou společností, ale pouze proto, že v rozmezí 1930 - 1950 byly střídavě jednou firmou, přestože CBS je zkratka pro Columbia Broadcasting Company. Columbia se tehdy zbavila CBS kvůli finanční tísni. |
|
|
|
| Mirak: Naštěstí následuje tento odstavec:
"The next chapter of the Star Trek franchise will also be distributed concurrently for television and multiple platforms around the world by CBS Studios International." |
|
|
|
| Yakuzza, Telemachus Rhade: CBS a Paramount (Viacom) mají ale také společného vlastníka. -)
Jinak bych vlastně nic neměl ani proti Tripově představě o pokračování Enterprise (ta vlastně zapadá i do JJ vesmíru), kde by se nabízelo ztvárnění romulanských válek, které by zřejmě nemuselo popírat knihy, pokud vše řídí CBS... |
|
|
|
| Nevím proč, ale mám z toho iracionálně optimistický pocit. Snad při srovnání s posledním filmem, kdy se zdá, že cokoliv už může být jen lepší. (Ale to není pravda.)
1.)
- 25. století
- mladá posádka s důrazem na mezilidské vztahy.
- efekty a akční scény
- reflektující současné módní věci, na které ještě nebyl ve ST tak velký důraz (ekologie, sexuální menšiny, asymetrické konflikty)
- možná nějaký úplně nový svět s novými přiliežitostmi i hrozbami, (něco jako SG:Atlantis, ale těžiště nebude v návratu domů jako u VOY, spíše to bude o prozkoumávání a interakci "světa za branou" s UFP)
2.)
- Chtěl bych, aby to bylo mezi Enterprise a TOSkou, pozdní 22. století.
- Osobně bych uvítal i zasazení mezi Prvním kontaktem a Enterprise, ale to je hodně nepravděpodobné, obtížné na vymýšlení "cool zápletek".
- Chci aby to bylo trochu filozofické a řešilo to stále ty samé problémy a otázky, které se řeší v příbězích už od starověku, ale v ST kulisách a způsobem, kterým to jiné současné seriály nedělají (tj. někdy i neočekávané vyústění, opak některých morálních poselství současnosti).
- Schéma seriálu především osvědčené "Loď která prozkoumává" s občasnými epizodami na Zemi, občas v cizím prostoru, občas ucelené trojepizody. Střídmě i časovky (oběma směry). |
|
|
|
| Ale pokud budeme brát historickou zkušenost, že po klinické smrti přijde série kinofilmů a pak seriál, jehož úspěch dopředu není zaručen, tak Star Trek znovu umře někde lehce po 2030 ;) |
|
|
|
| A na 2021 předběžně zamluven slot pro Abrams Trek 5. Wow, Paramount si věří :) |
|
|
|
| Jinak tedy na 2019 oznámen Abrams Trek 4.
Jenom pro zajímavost, ve stejném roce vyjde Epizoda IX, Avatar 4 a Avengers 4 ;) |
|
|
|
| Dík, už to tady vlastně myslím zaznělo. |
|
|
|
| Yakuzza: Paramount má práva na filmy. Všechny. A může točit nové. Naopak nemá práva na natáčení ani vysílání jakéhokoli seriálu, minisérie, nebo TV filmu.
CBS naopak drží práva na veškerou televizní produkci. Odkoupila je necelý rok po skončení Enterprise. Dál má práva na veškerý merchandise s tím spojený, všechny knihy (i ty české) a STO i další herní licence mimo Abrams filmy. A právě nesmí natočit kinofilm. Což ale není ani jejich ambicí, že :)
Proto ta větička, že nový seriál nebude mít nic společného se STB. |
|
|
|
| Jak to je vlastně s právy na Star Trek? Paramount i CBS mohou oba produkovat díla ze světa Star Treku? Existuje nějaká relace mezi Paramountem a CBS? Je nějaký rozdíl mezi ST filmy a seriály z tohoto pohledu?
(Sry že se ptám takhle blbě, ale o tomhle jsem vždycky věděl prd.) |
|
|
|
| Mirak: Jasně, to je přímá reakce na úspěch Netflix, ale na statutu série to nic nemění. |
|
|
|
| Jo, pozor, ještě tu asi na plnou hubu nezazněla jedna dost podstatná informace:
"The new series will premiere in January 2017 and be streamed exclusively via CBS All Access, aside from a "preview" episode on the CBS Television Network.
It will be the first television series to launch on a broadcast network but air primarily on an video-on-demand service.
The network was not sure whether it would release the season's new episodes a week at a time or all at once."
Jen pro vysvětlení, co CBS All Access vlastně je:
"On October 28, 2014, CBS launched CBS All Access, an over-the-top subscription streaming service – available for $5.99 per month – that allows users to view past and present episodes of CBS shows." |
|
|
|
| Je tu ještě jeden aspekt celé věci... je otázka, jak si povedou v přímé konkurenci fanfilmy a to zejména ty, které závisí na fundraisingu (a speciálně se teď dívám směrem na Axanar).
Je příliš brzo na závěry, každopádně, lze celkem oprávněně spekulovat, že to byly právě funraisingové akce jednotlivých fanfilmů, co "TPTB" přesvědčilo, že v ST ještě pořád nějaké peníze jsou.
Co se Abramsversa jako takového a nového seriálu týče... film je film a TV je TV, je to klišé, ale je to pravda a každý by si teď měl vzpomenout na frančízu Terminator, kde TV seriál jel ve své vlastní kontinuitě od samého začátku (byť tedy v předposledním a posledním filmu jsou jisté náznaky, že tato kontinutita nebyla úplně odervaná od hlavní terminátoří timeline - i když sanmozřejmě, po posledním filmu je na místě otázka, jak ta timeline vlastně vypadá, že).
Samozřejmě, nejde srovnávat ST a Terminatora, už jen kvůli jejich rozsahu ne, ale precedens by tu byl. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Postem XP získává herec i jakous takous možnost mluvit do podoby seriálu.
No, jasně, ale v praxi jsou pro herce důležitější peníze, než nějaká podoba seriálu :)
Jinak myslím, že ta větší producentská jména se na seriálech podílejí hlavně v první sezóně, kde tomu dají jakousi podobu a řekněme vytvoří šablonu podle které se potom jede.
Např. Abrams ve Fringe, Kurtzman v Hawaii bude imo úplně to stejný. |
|
|
|
| Mvek: Netuším, je možné, že konkrétně on se na tom podílel. |
|
|
|
| Mirak: Není to ale jen o penězích. Postem XP získává herec i jakous takous možnost mluvit do podoby seriálu.
Těžko říct, kde se všude Kurtzman aktivně pohybuje, ale XP není a nikdy nebyl o psaní, ale o dozoru, pokud je ta funkce skutečně vykonávaná. Pokud Kurtzman opravdu převezme Bermanovy otěže a na place bude přítomen, pak je to z těch klasičtějších Abrams jmen ta nejlepší volba. Oriho moc nezajímá SF a Lindelof je koncentrované zlo. |
|
|
|
| Mirak: Nevěděl jsem to, myslel jsem si třeba u toho RDA, že se na tom fakt nějak víc podílel. Ale jeho jméno se myslím v titulcích objevilo snad už u druhé řady, tak nevím, jestli už to byl takový hít. |
|
|
|
| Mvek: Fakt to není ojedinělý, vidím to skoro v každým druhém seriálu, který běží víc jak 4-5 sezón.
Ono jde o to, že herci na začátku seriálů zpravidla podepisují třeba pětileté smlouvy a pokud je ze seriálu hit, tak má pak herec pocit, že by si "zasloužil víc" - kompromisem bývá právě tohle. |
|
|
|
| Mirak: Že by totéž R.D.A. u SG-1? |
|
|
|
| No, když se podívám, jaké nové seriály Kurtzman aktuálně produkuje (Scorpion, Limitless, Sleepy Hollow), tak i když jsem z nich viděl vždycky jenom otravně vlezlé a všudypřítomné ukázky, tak to na mě bohužel působí jako, že je kladen extrémní důraz na formu na úkor obsahu. Nic proti Hawaii Five-O, ale to je policejní procedurálka a i když je třeba dobrá, tak vypovídací hodnota pro ST je nula. Navíc se dívám, že Kurtzman napsal 2 epizody ze 130, pochybuju, že už se na ní ještě jakkoliv podílí.
Ale jinak bych se nenechal zbytečně unést jedním jménem. Producent se nerovná showrunner a budou tam zcela jistě lidi, kteří se na tom budou kreativně podílet mnohem víc. Důvod, proč někoho vidíte jako executive producer u seriálu je zejména ten, že z toho má peníze. Můžete si třeba všimnout, že u některých seriálů jsou v pozdějších sezónach jako výkonní producenti uváděni i sami herci (napadá mě teď třeba Hugh Laurie v Housovi) a je to opět jen proto, že jim takhle můžou dát nad rámec hereckého kontraktu více peněz, není to proto, že okolo seriálu cokoliv zařizovali.
Co se týče vazby na kontinuitu, tak mě zaráží, že měli potřebu oznámit jednu jedinou informaci a to je, že to nebude souviset s ST Beyond. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|