ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
|
|
|
| Yakuzza: Přímo od Paramountu, pota?mo Okudy... jméno Max Rem je pouze pseudonym, podle v?ech indicií se pod ním schovává Doug Drexler (nebo spí? schovával, dokud byla natáčena ENT, tak ?lo tak trochu o konflikt zájmů, ?e)...
pro Paramount jsou NV (a samozřejmě i HF nebo i SE, ale u? v men?í míře) laciný způsob, jak udr?et značku ST v povědomí publika. |
|
|
|
| AVip: A od koho tedy mají NV "po?ehnání TPTB"? |
|
|
|
| Yakuzza: TPTB... The Powers That Be (nebo tak nějak, je to takové rčení, popravdě, o překlad se ani nesna?ím)... jinými slovy, ti kdo? mají rozhodující slovo v tom či onom... nejčastěji se to pou?ívá pro vedení toho či onoho studia, ale vztahuje se to obecně k jakékoliv skupině, která má u něčeho rozhodovací pravomoc. |
|
|
|
| Lt.Shark: No kdyby to bylo 5m x 5m, tak by to mo?ná i ?lo... |
|
|
|
| Yakuzza: jenze velikost mustku by byla asi jen 5 m :o))) |
|
|
|
| AVip: No mo?ná by se tam nějak nacpat dali... Jak u? jsi říkal, NX je placatěj?í - ta koule u Daedala by mohla být celkem prostorná... Vět?ina sekundárního trupu bude asi zabitá technikou, ale i tam se najde nějaké místo... Navíc nikdo netvrdí, ?e Daedaly byly určeny pro dlouhodobé mise, k tomu v té době slou?ily jiné lodě... (snad pořád je?tě DYčka, Yčka, Jéčka...)
Co je TPTB? :-) |
|
|
|
| Yakuzza: V?dyť pí?u, ?e to není v?eobecně akceptováno, ale dá se na to tu a tam narazit. Osobně mi to taky připadá jako blbost, ale zas je IMHO fér na to upozornit, proto?e by na to mohl někde někdo narazit... (jinak ta přestavba má být z mnohem vět?í "Daedalus-like" třídy Horizon, ale stejně je to nesmysl).
Co se NCC-1017 celkově týče (a tuplem Eagle, kterou jsme nadto ani neviděli), ta registrace je prostě mimo ... vyargumentovat se dají obě varianty (t.j. jak to, ?e to "connie" byla, tak pravý opak, předpokládám, ?e se k tomu je?tě někdy dostaneme a teď nechci jít vylo?eně OT).
Stejně tak mi ov?em připadá jako blbost těch cca. 100 metrů+ u Daedala, loď schopná nějak rozumně udr?et při ?ivotě posádku cca. 200 lidí po dobu mnoha měsíců prostě nemů?e mít takové "kapesní" rozměry, kór bez replikátorů. V IHW vychází třída Daedalus na 200 metrů+ (pokud to porovnám s Constitution, její? rozměry známe) a to by tak zhruba odpovídalo (a nezapomínejme, ?e NV mají po?ehnání TPTB, tak?e se nejedná o cosi jen tak vycucaného z palce).
NX má 225 metrů a to má cca. 80 - 90 členů posádky! Jasně, je mhohem placatěj?í, ale taky se nikdy nepou?těla takj daleko, v?dyť i pro Kirka byly některé planety, které byly nav?tíveny loďmi třídy Daedalus dost z ruky a to byla jeho Enterprise x-krát rychlej?í.
Jinak ano, panuje v celé věci mírně řečeno chaos a jedním z důvodů, proč jsem ENT neměl po shlédnutí prvních pár dílů zrovna v lásce byl i fakt, ?e tento seriál situaci zrovna nezjednodu?il - v tenhle okam?ik máme k dispozici tolik vzájemně se vylučujících "vývojových stromů", ?e je to a? ?ílené - téměř ka?dý pociťuje potřebu udělat vlastní přechodové designy, ani? by bral ohled na cokoliv jiného... |
|
|
|
| Co se týče vývoje lodí před TOSkou, tak to je bohu?el dobrý chaos... V Enterprise v tom udělali bordel je?tě vět?í...
Ale jasno v tom nemají ani v TNG, např. v epizodách Up the Long Ladder nebo Samaritan Snare se objevují informace, které absolutně nekorespondují s jinými údaji o té době... Např. pořád se je?tě nevyjasnilo, kdy se vlastně pou?ívala třída DY-500... |
|
|
|
| AVip: Ta Constellation teorie je IMHO bullshit, u? jenom proto, ?e Constitution a Daedalus nemají prakticky nic společného... Stačí porovnat rozměry - Daedalus má men?í gondoly i men?í sekundární trup, přestavovat Daedala na Constitution je nesmysl...
No a registrační číslo... U.S.S. Eagle měla je?tě ni??í číslo... Z třídy Constitution byli v?ichni v té době na větvi, tak prototypu přiděli přehnaně vysoké číslo... Podobně, jak tomu bylo u třídy Federation... |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Klikni na sekci "Holodeck", je tam obrovské mno?ství obrázků lodí... |
|
|
|
| O třídě Daedalus bych spolu se ?vejkem s klidem prohlásil, ?e je tak o?klivá, a? je krásná...
Jinak na Netu se dá najít spousta inspirovaných designů, zajímavé na nich m.j. je i to, ?e mají mnohem vět?í primární trup (jakkoliv tvar obou trupů je +/- stejný) a také to, ?e často pou?ívají gondoly podobné těm, které pou?ívá SS Bonaventure (TAS), její? datace je ov?em značně "v luftě".
Často je tato třída označována jako třída "Horizon" (záměna za vět?í primární trup oproti třídě Daedalus se přímo nabízí).
Existuje dokonce teorie, ?e jednou z těchto "Daedalus-like" lodí byla původně USS Constellation NCC-1017, která pro?la radikální přestavbou, aby byla experimentálně ověřena pou?itelnost designu třídy Constitution (čím? by se vysvětlily v?echny drobné rozdíly oproti Enterprise a hlavně značně odli?né číslo registrace - tato teorie není v ?ádném případě v?eobecně akceptována). |
|
|
|
| The Guardian of Forever - nějak sem bneobjevil kouzlo těch stránek linkovaných v záhlaví... |
|
|
|
| Yakuzza:
jo chybička se vloudila, sem tam nakopíroval shránku... :) |
|
|
|
| Jinak s hrůzou jsem zjistil, ?e na Sickbay mám jenom jeden obrázek Daedalu!!! Na aktualizaci jich mám ale připraveno spoustu... |
|
|
|
| AVip: Myslím, ?es to vystihl dokonale... :-)
S.S.Enterprise: Sydney???? :-)
Pozemstan: No nikdo neříká, ?e deflektor musí být v?dycky obrovský a pestrobarevný, jak tomu je u Galaxy nebo Intrepidu... IMHO bude tam, kde být má, čili na přední podstavě válce, nebo i klidně na kouli (i kdy? tam bývají spí?e nápisy...) |
|
|
|
| Deadalus je docela pěkná loď, i kdy? Olympic se mi líbí trochu více. Deflektor mů?e být to ?luté po stránách. Někde jsem tu?ím četl, ?e ani u Constitution není deflektorem ta parabola, ale zařízení po stranách za ní. |
|
|
|
| Ale tu to připomíná fakt jen trochu. |
|
|
|
| a trochu mi připomíná tyk tu loď z filmu HOrizont události..
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|