ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
|
|
|
| Z vlastní zku?enosti (máma učí na pedáku a bě?ně chodí na praxe na Z?) musím do písmene souhlasit se Sharkem. To, co provádějí v dne?ní době rodiče, pro které je ?kola akorát zaopatřovací ústav pro děti, který si vy?ukaly a nehodlaj se jim věnovat, je neskutečný. Zříkaj se absolutně v?í odpovědnosti, ale v?ichni mají samý práva. To je vůbec v celý společnosti, furt maj v?ichni práva, ale nikdo nemá povinnosti, |
|
|
|
| Pozemstan:
Do těch tříd byli ?áci rozděleni podle schopností?I>
prave ze ne... jedna z tech trid je sportovni (paradoxne ta, kde se mi uci nejlip) a ty druhy dve sou tak proste nahodou. |
|
|
|
| Razer: Tak?e nakonec nejde o spiknutí politiků za účelem vytvoření tupých ovcí, ale o pomstu rodičů - někdej?ích ?áků? -)
Lt.Shark: Do těch tříd byli ?áci rozděleni podle schopností? Vypadá to na nepříli? vhodnou selekci...
U nás se na Z?, hodnocené jako docela presti?ní, podobně ve třetí třídě vyčlenila elitní jazyková třída, která byla na ta vysoké úrovni, ?e z ní např. jen minimum lidí cítilo potřebu odejít na víceleté gymnázium, ačkoli na to měli... Zbytek dvou tříd se pak v páté třídě přerozdělil na angličtináře (já) a němčináře, přičem? při?lo pár nových ?áků hlavně z vesnických ?kol s pouze prvním stupněm apod. Řekl bych, ?e je?tě i tímto rozdělením byli němčináři trochu slab?í, ode?el od nich na víceleté gymnázium jen jeden člověk, by? geniální matematik a zeměpisec, zatímco od nás angličtinářů to byli nejméně tři, na druhou stranu na čtyřleté gymnázium jsme se pak dostali z ka?dé třídy asi po dvou (zatímco téměř polovinu mých spolu?áků tvořila polovina ?áků "jazykovky", druhá polovina pak ?la na druhé gymnázium)... (Samozřejmě je tohle poněkud zjednodu?ující pohled, hlavně z obou tříd s pouze jedním jazykem ?li lidé i na odborné střední ?koly a někteří z nich se pak také dostali na V?, nebo je lze pova?ovat i bez toho za docela úspě?né (podnikatelé) apod.)
Na gymnáziu jsem se pak dozvěděl, ?e na?i vrstevníci ze dvou víceletých tříd byli rozděleni přímo podle schopností tak, ?e se udělala uprostřed seznamu přijatých čára. Ačkoli se na základě jednorázového výkonu při přijímačkách asi nedá spolehlivě usuzovat na celkové schopnosti, přesto prý byl rozdíl dost znát, tak?e vyselektovali "elitu" z "elity"... -)( |
|
|
|
| Lt.Shark: A vá?ně si nechce? ani na okam?ik připustit ?e změny které v na?í společnosti probíhají jsou podporovány přesně tak aby se toto nevhodné chování dětí přehlí?elo, podporovalo? Neříkám ?e je u nás nějaký Palpatine, který v?e řídí, ale určitý vzorec je mě osobně celkem zřejmý.
Jak já to vidím učitel na z? do cca 6 třídy nehraje moc důle?itou roli v tom jaký vzdělaný bude v budoucnu člověk, maximálně ho mů?e otrávit a nebo naopak dobře nasměrovat. Já osobně jsem na Z? za?il ty největ?í učitelské kurvy, tak zlé a omezené, zakomplexované lidi jsem od té doby nepotkal.
Prostě já byl ve třídě kde učila sadistická učitelka kurva která třeba na spolu?áka řvala tak dlouho a? se počůral nače? ho zfackovala, na mě zas třeba tak 30 minut sprostě řvala před celou třídou za to ?e sem na tabuli blbě dělil ?e sem z toho pak den nemluvil.... no a prostě tak dále, dal?í na?e třídní zas byla alkoholička a ruma měla v?dy připraveného jo a ráda si v kabinetě prohlí?ela pornočasopisy a chodila s "oblíbenejma" spolu?ákama do hospody.
Ve třídě B na to učitelka prozměnu totálně srala a kdy? sme tam jednou byli na supl za?il jsem pro mě něco nepředstavitelného... spolu?ák ze třídy b vzal jablko a přes celou třídu trefil učitelku do hlavy nače? se samozřejmě nepřiznal ?e to byl on........
No a výsledky? Produkty obou tříd jak tak sleduju dopadají poměrně stejně v obou se na?lo přes polovinu normálních lidí... celkem chytrých lidí zcela překvapivě.
A teď co slýchám těm samejm učitelkám dávaj ti malý smradi pěéééknej záhul a víte co já jim to přeju jen a? těm kurvám ?ivot pěkně vosolej kdy? ho nám takhle mrvili. Mo?ná ?e podobné uva?ování má i spousta dal?ích lidí a proto to vypadá jak to vypadá... proto?e jak sám říká? rodiče děti doma v nevhodném chování podporují jeliko? si zřejmě vzpomínají na své vlastní hnusné zá?itky. Pak ov?em mů?e nastat druhá extrémní situaci ?e houf sprostých a agresivních výrosků dovede učitele k sebevra?dě prostřednictvím veřejného zesmě?nění.... |
|
|
|
| Lt.Shark: Osobně taky moc nechápu ty rodiče zahleděný do svých dětí, kteří nejsou ochotní připustit, ?e by jejich fakan mohl udělat to nebo tohle. |
|
|
|
| omlouvam se za dlouhej text, ale proste na tohle sem haklivej... |
|
|
|
| Razer: nesouhlasim. Ja mam dnes rozhodne lepsi moznosti vyuky pokud jde o technologie nebo mnozstvi informaci nez pred 20ti lety. Jenze dnesni deti sou opravdu uplne jinde, nez sme byli my. Ucim tri tridy jednoho rocniku a krasne vidim rozdily. V jedne je zajem, bavi je to, kdyz se v dalsi hodine ptam na neco z latky predesle hodiny, vzdy se zaci hlasi, na jakoukoliv otazku mi nekdo odpovi. Ve druhe tride sou sice deti hodne, ale tupe. Ja vyuzivam dataprojektor, interaktivni tabuli, hodne obrazku (protoze oci si pamatuji lip nez usi), ale kdyz se v dalsi hodine zeptam na neco z predesle tak je to problem (nauci se jen na pisemku, jinak na to dlabou a to samozrejme jen cast). A pak je tu ta treti, kde na to serou uplne, kde mi 3 zaci propadaji a je tam nekolik ctyrek (zemepis) a tam je naprosto duto. Priklad z dneska... latka sou staty vychodni a jihovychodni Asie, ja deset minut mluvim o rychle se rozvijejicich zemich (ze se pro tyto zeme pouziva pojem "asijsky tygr"), na konkretnich prikladech vysvetluju proc se tak rychle rozvijely a bohatly, doplnuju to fotkama a zduraznuju ze to je moje oblibena otazka v proverkach... a kdyz se v dalsi hodine vramci opakovani predesle latky zeptam "pro ktere zeme se uziva pojem asijsky tygr a proc"... tak vsichni cumi jako kdyby to slyseli poprve a dva se pokus aspon neco rict, ale vytahnou naprostou kravinu.
Ted trosku odbocim... hlavni problem dneska je ten, ze rodice nejsou na strane ucitelu. Driv kdyz kluk prisel domu a mel poznamku tak doma dostal nejakej trest. Dnes prijde domu, rekne ze dostal poznamku a rodic v lepsim pripade rekne neco jako "to je ale debil", v horsim pripade (svemu diteti samozrejme naprosto a bezmezne veri, jeho syn ktery huli 20 cigaret denne by mu prece nikdy nelhal a on to proste pozna kdyby mu lhal, ale ucitel ma urcite nejakej duvod si vymyslet a psat jeho diteti poznamky za neco co neudelal) si to jde s ucitelem vyrikat.
A to mluvim jen o beznych hodinach ve tride. Krome zemepisu ucim taky telocvik a to, za co dnes davam jednicku, by pred dvaceti lety nestacilo na dvojku... :o(
Tlostnou, slabnou, nenosi si ubory, na koleni si pisou omluvenky... Tohle je podle tebe "ZAMERNY?" To je umele nastaveny trend?
Sorry, ale dnes je bohuzel skuecnost takova, ze rodice na vychovu a vzdelani svych deni kaslou (v hodne velkem procentu), nemaji na ne cas a od skoly vlastne chteji jen to, aby jejich ratolesti pohlidali, kdyz sou oni v praci...
Trosku to zvelicuju, ale vesmes je to tak... bohuzel.
Jeden prikald: Jednomu zakovi svy tridy sem dal dvojku z chovani a jeho matka za mnou prisla a nechapala proc ji dostal... porad omilala proc nebyla dopredu nejak upozornena, aby s tim neco udelala... ten kluk dostal dve dutky reditele skoly, matla byla dvakrat pozvana do skoly (zvlast mimo rodicak), otviral si hubu na vyucujici a dokonce pri pracovkach hazel jabka po kolemjdouci duchodkyni, ale matka me mela za prisnyho debila, kterej si na jejim hodnym diteti vybiji svoje mindraky. :o( |
|
|
|
| Dopustím se generalizace, ale... jsou věci, pro které je lep?í analogový způsob zobrazení (hodiny, rychloměr, otáčkoměr atd.) a pak jsou věci, pro které je lep?í digitální zobrazení (např. takový voltmetr v analogu je zlo největ?í, nebo i zcela prozaická kuchyňská váha je lep?í digitální...). |
|
|
|
| Více k věci... je fakt, ?e dost dlouho preferuju údaj 18:15 ne? čtvrt na sedm odpoledne. Ale to je spí?e zjednodu?ením.
Naopak nad tím, zda čtvrt nebo tři čtvrtě jsem musel v?dy přemý?let snad a? do deseti nebo patnácti let, to byl můj blok. Ale dnes u? fakt ne:-). |
|
|
|
| Mvek: Uh nějak si nerozumíme v tom pojmu "originální" :-) |
|
|
|
| Razer: Sakra, asi jdu pozpátku, já vím víc, co je originálka dneska, ne? dříve. A to kvůli cenám.
No a pak tu máme lidi je?tě o pár let star?í (i kdy? se to týká i mě), kteří si hráli na osmibitech, a tam by mě zajímalo, kolik desítek lidí z celé ČSR si nějakou hru kdy koupilo:-). |
|
|
|
| AVip:
"na analogové hodinky člověk koukne a vidí, zatímco digitálky musí v?dycky "dekódovat"."
To ale podle mě mů?e být právě jen otázkou zvyku, občas si uvědomuji, ?e "dekóduji" i analogové hodiny, i kdy? poskytují o čase přehledněj?í grafickou představu... -)
Jinak na hodinky ve Windows 3.11 si vlastně také matně vzpomínám, i na to, jak jsem se přes ně, zhýčkaný nověj?ími Windows, před pár lety marně sna?il přenastavit čas...
Lt.Shark: Třeba jde o ?ir?í záměry vlády atd., jaké vám nastaví podmínky k výuce, osnovy atd., k čemu vede děti a jejich rodiče. Ale takovému spiknutí a tajnému záměru vytvořit tupé ovce sám nevěřím... Ostatně sebevědomé "blbce", spí?e nevědomé, ne? neinteligentní, mů?e být obtí?né krotit a mohou se spí?e stát velkou hrozbou (nejen teroristé)...
Razer: To je snad trochu přehnané, ?e by ?lo o něčí záměr, viz vý?e. Ale s těmi penězi a obecně poklesem presti?e, a? opovr?ením učiteli (i jako studenty na V? oproti "odborníkům") má? pravdu.
Jinak ano, s hodnocením té zvlá?tní doby 90. let, kdy byly v něčem vět?í mo?nosti ne? dnes, souhlasím.
Pokud ale jde o originální hry, řekl bych, ?e naopak tehdy moc dostupné nebyly, proto?e i tehdy stály tisíce Kč, mo?ná více ne? dnes, při mnohem ni??ích příjmech. Navíc nebyly tak cenově dostupné ani samotné počítače... Je ale fakt, ?e nelegální hru na CD asi moc získat ne?lo, proto?e vypalovačky i internet se roz?iřovaly a? v druhé polovině 90. let, u disket to bylo asi jiné. I kdy? u? tehdy tu působili i trhovci... Řekl bych ale, ?e po roz?íření počítačů jsou s levnými knihami a různými příbaly tiskovin, ale třeba i s internetovými bazary, mo?nosti získat (by? spí?e star?í) originální hry za příznivěj?í cenu vět?í a? po roce 2000 či v posledních letech... |
|
|
|
| Lt.Shark:Mo?ná kdyby jste měli více peněz učilo by se vám líp :-) ale počkej ty jsi v opozici tak?e ví? co učíte pěkně BLBĚ a je to VA?E ne TVOJE chyba :-)
Ale cosi asi blbě bude proto?e podle nějakého srovnání je propad matematických atd. dovedností v ČR za posledních 10? let nevět?í na světě. |
|
|
|
| Razer:
Ov?em problém degenerace mláde?e je záměrný
to si vazne myslis? Sakra a ja myslel ze ty deti sou tak blby pre na vsechno ser..
no nic, mozna mas pravdu a nasi zaci si mysli, ze mulat je misenec psa a mamuta proto, ze je to tak "záměrně" učíme... :o) |
|
|
|
| Tedy ve ?kole nás nikdy ručičkové hodiny neučili. Asi ve 4-6 letech mi je vysvětlil ta?ka, pamatuji si ?e sem s tím měl je?tě asi půl roku nějaký problémy ale od té doby to celkem zvládám :-)
Ov?em problém blbnutí mláde?e je záměrný, proto?e se zase nastavil trend kdy pár chytrých má ovládat houfy tlustých/hubených debilů co by sice chtěli dělat prezidenta ale nevědí ?e Afrika je kontinent.
Navíc jak to tak pozoruju my co jsme vyrůstali v porevoluční éře na ?elezného Nově a prvních PC hrách jsme chytli neobyčejně osvícenou dobu viz. vysílání ST a mnoha mnoha jiných věcí (originální PC hry dovedete si to dnes představit?), které dne?ní děti prostě nemají... Dnes si sice mohou z netu stáhnout v?e co chtěj ale jen mizivé procento ví co chce :-) |
|
|
|
| Pozemstan:
í ručičkových hodin na plochu PC
Nejen v těchto dvou prostředích, nicméně k věci - u? ke konci 80. let se začaly objevovat digitální analogové hodinky, které měly ručičky z LCD displaye.
Důvod byl prostý - na analogové hodinky člověk koukne a vidí, zatímco digitálky musí v?dycky "dekódovat".
(btw. co se hodin na plo?e v počítači týče, geniální byly v tomto směru základní hodiny z Windows 3.1/3.11, to byly z hlediska zobrazování času jedny z nejlep?ích počítačových hodin co jsem kdy měl, by? v nich poněkud paradoxně ne?el změnit "palubní čas" počítače jako takového). |
|
|
|
| Za nás prodávali v papírnictví ?kolní pomůcku v podobě papírových hodin, tu jsme si pak myslím k výuce museli pořídit. Nevím, jak to chodí dnes. Fakt ale je, ?e tehdy jsme myslím ani na prvním stupni Z? (1989-1993) neměli dovoleno nosit hodinky, popřípadě to bylo výjimečné...
Ale jinak jsem si myslel, ?e právě oproti tehdej?í či je?tě dřívěj?í době ochabla populární vlna "digitálek", které spí?e nabízejí trhovci na stáncích v pochybné kvalitě, zatímco bě?né funkční hodinky jsou vět?inou ručičkové...
Ale dnes u? asi i na prvním stupni Z? nemohou (nebo kvůli komplikacím nechtějí) dětem zabránit v pou?ívání mobilu, a ve v?ech elektronických přístrojích jsou dostupné hodiny převá?ně v digitální podobě... Přesto se mi zdá vytahování mobilu kvůli zji?tění času trochu nepraktické, ale to mů?e být jen zvykem, dříve byly také v módě kapesní hodinky, i kdy? asi i vlivem technických velikostních omezení. -)
V tomto ohledu ale paradoxně třeba nepříli? oblíbené Windows Vista nebo KDE 4 v Mandrivě 2009 nabízejí ulo?ení ručičkových hodin na plochu PC a v nastavení času (kalendáři) ve Windows jsou vedle sebe ručičkové a digitální hodiny vlastně ji? nejméně od roku 1995. To spolu s dokonalej?ími displeji a mo?nostmi nastavení je?tě podle mě dává ručičkám ?anci... -)
Jinak např. před pár lety, jak uvádělo LK, české letectvo vybíralo nové hodinky pro stíhací piloty, přičem? se přiklonilo opět k ručičkám, prý jsou pro pilota v nouzové situaci čitelněj?í ne? čísla. Ale i tady mů?e jít o generační zvyk. Navíc k tomu asi vedl i po?adavek pohonu automatickým nátehem, nikoli baterií... |
|
|
|
| ano, buhuzel je to smutne :o(
a nutno dodat, ze bude jeste hur |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|