ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
|
|
|
| Ne ?e bych chtěl být nepříjemný, dobře se mi ty va?e příběhy čtou, ale nechcete se zkusit přesunout někam jinam...? |
|
|
|
| Mvek: Jééé?i? teď si mi připomněl několik dost nemilých zá?itků s cikánskejma spolu?ákama ze druhé třídy bo?e chraň je?tě ?e je i z té na?í pří?erné ?koly za půl roku vyexpedovali jinak by to tam byl úplnej horor takhle to byla jen noční můra :-) |
|
|
|
| Já začnu děkovat bohu/bohům za to, jak jsem měl aspoň do pětky dobrou Z?, a pak gympl. Ačkoliv Z? byla na okraji Vinohrad, nad ?i?kovem a gymnázium uprostřed ?i?kova.
?e je to s mláde?í čím dál hor?í je mi jasné, ale co tu sly?ím třeba od Razera i z doby před těmi necelými 20 lety, to mě ?okovalo. Přitom asi neměl ve ?kole moc přiopálených, co? Pak bych to víc pochopil.
Nicméně problém je, ?e kdy? současná mláde? přejde a? k těm přestupkům nebo i trestným činům, jen málokdy si za to odnese trest (pokud se jich rodiče zastanou atd.).
A a? u? je to dáno tím, ?e Policie nemá moc co s takovými dělat, nebo je to i povahou právě rodičů a následně sní?ením autority kantora, jde o dal?í důvod, proč tolik lidí vzpomíná na minulý re?im. |
|
|
|
| Já jich taky je?tě mohu vysypat.... tak třeba tu o těch nacistech z 9A co honili policajti po střechách byla to celkem sranda sledovat |
|
|
|
| Vyslanec: Je to ako keď ?a preradia z romulánskych hraníc na Veliteľstvo Hviezdnej flotily na Zem:) |
|
|
|
| Damar: To jsou neuvěřitelný story!!!! Zlatý muzeum, co? |
|
|
|
| Keď sa nám debata tak milo prehupla, pridám aj ja svoj názor. Tie? stopercentne súhlasím so Sharkom. Učil som na dvoch základných ?kolách a tie deti sú čím ďalej tým viac nezvládnuteľné (teda hlavne na tej druhej)...
Ale čiastočne súhlasím aj s Razerom, niektoré moje kolegyne dokázali ?íri? v triedach atmosféru takého strachu, ?e mi z nich bolo zle. A ich vlastné triedy boli tak vystresované, ?e tam stačilo poveda? výraz "?iacka kni?ka" a pokojne som mohol hodi? na zem ?pendlík, bolo by ho poču?... Ale to bolo na tej lep?ej z tých dvoch ?kôl.
No, ale pri zopár prípadoch mi ostával rozum stá?, napríklad, keď sa ma siedmak (najmlad?í člen nejakého gangu, ktorí be?ne trávil víkendy tak, ?e sa partia zobrala na dvoch mercedesoch a i?li vytrieska? re?azami inú partiu) spýtal, či nemám záujem kúpi? strelnú zbraň. Nemusím poveda?, ?e dokázal dohna? niektoré moje kolegyne k slzám.
Alebo, keď som si dovolil 13 ročnému decku zhaba? cigarety, ohradil sa, ?e prečo, veď to nie je marihuana...
Kolegyňu prepadli cestou domov jej vlasní deviataci a okradli ju...
Môjho predchodcu na jednej ?kole vyhodili deviataci z okna (2 poschodie) a tam ho u? čakali ich star?í kamaráti so ?eleznými tyčami... Nebolo mi v?eko jednono, keď mi ?iak zahlásil na hodine ..."u? sme jedného učiteľa z okna vyhodili"...
Jednému ?iakovi som zhabal vybuchujúce petardy (práskli ho samozrejme spolu?iaci), aby mi to nehádzal po chodbách, ale hneď cez prestávku si ich i?iel vypýta? k riaditeľovi. A riaditeľ bol u? zrejme tak apatický, ?e mu ich vrátil...
Tak?e keď napríklad dvaja ?iaci odpálil na chodbe hasiaci prístroj, ale keď ráno pri?la polícia, ?e dvaja na?i siedmaci vykrádajú byty, u? som sa nedivil...
Ale hnevajú ma výrazy typu "Čo vás v tej ?kole učia"... Učiteľ musí za 45 minút vyskú?a?, prebra? nové učivo, aby ho ?iaci pocopili a potom ho e?te zopakova? na nejakých príkladoch... A v tom istom čase by mal vychova? naraz 30 detí, keď to nezvládnu ich rodičia. |
|
|
|
| Prostě jsem chtěl říci, ?e kdy? se ve ?kole dnes vyskytuje vět?í procento agresivněj?ích (a vět?inou úměrně hloupěj?ích), kterým jejich chování prochází a vidí to i rodiče těch slu?ných je přirozená tendence i je v tom "zdravém" sebevědomí podborovat, proto?e by mohli vypadnout z kolektivu a to by bylo hodně ?patné. Jeliko? ?koly vět?inou vyloučí raději jednoho ?ikanovaného ?áka ne? partu aresorů, proto?e za ně maj víc příspěvků a je?tě mohou rozhla?ovat ?e u nich na ?kole ?ádné problémy nejsou!
Kdo to neza?il na vlastní ků?i asi nechápe proč tu chrlím dlouhé odstavce textu, ale dle mě je i toto jednou z příčin hrubnutí/blbnutí mláde?e. |
|
|
|
| Pozemstan: Chování rodičů je taky jen odrazem stavu společnosti jako osobně sem zjistil ?e dokud sem se choval slu?ně měl sem se celkem blbě pořád sem musel čelit útokům "silněj?ích spolu?áků" co? nakonec ?dy skončilo tak ?e sem někomu musel rozbít hubu (jiní takové ?těstí neměli a ?ikanováni byli neustále jeliko? na to fyzický odpor neměli kurá?/sílu) proto?e ty naschvály začali bejt neúnosný a nějakejm blbejm kecům ze strany učitelů typu před celou třídou třídní alkoholička prohlásila se? nějakej tlustej Jindro (přitom ona měla 140 kilo).
Ov?em někdy v 8? třídě sem řekl a dost a při dal?ích podobnejch kecech jí před celou třídou nahlas odpověděl zato vy jste ale modelka... a výsledek? U? sem nikdy ?ádné blbé kecy nesly?el. A pozor tohle se opakovalo i s účou na Zeměpis které zas komolila mé jméno, dokud jsem mlčel tak z toho byla stra?ná sranda kdy? sem jí v?ak začal nahlas odpovídat a také komolil její jméno okam?itě to ustalo... . Pro mě z toho vyplynulo jasné ponaučení, kdy? jsi hajzl a jsou ti podobní ?mejdi "volní" a dává? jim to najevo má? se kolikrát mnohem ale mnohem lépe ne? kdy? jsi slu?ný blbeček co jen mlčí a má před nima respekt.
Podobné chování bohu?el začíná platit v celé společnosti.
Nikdy jsem v?ak nepře?el na "druhou" stranu kde bych s nově nabitou "mocí" začal ?ikanovat jak to dělali jiní "silní" jedinci, věděl sem ?e by mi to nic pozitivního ve výsledku nedalo trápit jiné a tě?it se ze své "moci". |
|
|
|
| Z vlastní zku?enosti (máma učí na pedáku a bě?ně chodí na praxe na Z?) musím do písmene souhlasit se Sharkem. To, co provádějí v dne?ní době rodiče, pro které je ?kola akorát zaopatřovací ústav pro děti, který si vy?ukaly a nehodlaj se jim věnovat, je neskutečný. Zříkaj se absolutně v?í odpovědnosti, ale v?ichni mají samý práva. To je vůbec v celý společnosti, furt maj v?ichni práva, ale nikdo nemá povinnosti, |
|
|
|
| Pozemstan:
Do těch tříd byli ?áci rozděleni podle schopností?I>
prave ze ne... jedna z tech trid je sportovni (paradoxne ta, kde se mi uci nejlip) a ty druhy dve sou tak proste nahodou. |
|
|
|
| Razer: Tak?e nakonec nejde o spiknutí politiků za účelem vytvoření tupých ovcí, ale o pomstu rodičů - někdej?ích ?áků? -)
Lt.Shark: Do těch tříd byli ?áci rozděleni podle schopností? Vypadá to na nepříli? vhodnou selekci...
U nás se na Z?, hodnocené jako docela presti?ní, podobně ve třetí třídě vyčlenila elitní jazyková třída, která byla na ta vysoké úrovni, ?e z ní např. jen minimum lidí cítilo potřebu odejít na víceleté gymnázium, ačkoli na to měli... Zbytek dvou tříd se pak v páté třídě přerozdělil na angličtináře (já) a němčináře, přičem? při?lo pár nových ?áků hlavně z vesnických ?kol s pouze prvním stupněm apod. Řekl bych, ?e je?tě i tímto rozdělením byli němčináři trochu slab?í, ode?el od nich na víceleté gymnázium jen jeden člověk, by? geniální matematik a zeměpisec, zatímco od nás angličtinářů to byli nejméně tři, na druhou stranu na čtyřleté gymnázium jsme se pak dostali z ka?dé třídy asi po dvou (zatímco téměř polovinu mých spolu?áků tvořila polovina ?áků "jazykovky", druhá polovina pak ?la na druhé gymnázium)... (Samozřejmě je tohle poněkud zjednodu?ující pohled, hlavně z obou tříd s pouze jedním jazykem ?li lidé i na odborné střední ?koly a někteří z nich se pak také dostali na V?, nebo je lze pova?ovat i bez toho za docela úspě?né (podnikatelé) apod.)
Na gymnáziu jsem se pak dozvěděl, ?e na?i vrstevníci ze dvou víceletých tříd byli rozděleni přímo podle schopností tak, ?e se udělala uprostřed seznamu přijatých čára. Ačkoli se na základě jednorázového výkonu při přijímačkách asi nedá spolehlivě usuzovat na celkové schopnosti, přesto prý byl rozdíl dost znát, tak?e vyselektovali "elitu" z "elity"... -)( |
|
|
|
| Lt.Shark: A vá?ně si nechce? ani na okam?ik připustit ?e změny které v na?í společnosti probíhají jsou podporovány přesně tak aby se toto nevhodné chování dětí přehlí?elo, podporovalo? Neříkám ?e je u nás nějaký Palpatine, který v?e řídí, ale určitý vzorec je mě osobně celkem zřejmý.
Jak já to vidím učitel na z? do cca 6 třídy nehraje moc důle?itou roli v tom jaký vzdělaný bude v budoucnu člověk, maximálně ho mů?e otrávit a nebo naopak dobře nasměrovat. Já osobně jsem na Z? za?il ty největ?í učitelské kurvy, tak zlé a omezené, zakomplexované lidi jsem od té doby nepotkal.
Prostě já byl ve třídě kde učila sadistická učitelka kurva která třeba na spolu?áka řvala tak dlouho a? se počůral nače? ho zfackovala, na mě zas třeba tak 30 minut sprostě řvala před celou třídou za to ?e sem na tabuli blbě dělil ?e sem z toho pak den nemluvil.... no a prostě tak dále, dal?í na?e třídní zas byla alkoholička a ruma měla v?dy připraveného jo a ráda si v kabinetě prohlí?ela pornočasopisy a chodila s "oblíbenejma" spolu?ákama do hospody.
Ve třídě B na to učitelka prozměnu totálně srala a kdy? sme tam jednou byli na supl za?il jsem pro mě něco nepředstavitelného... spolu?ák ze třídy b vzal jablko a přes celou třídu trefil učitelku do hlavy nače? se samozřejmě nepřiznal ?e to byl on........
No a výsledky? Produkty obou tříd jak tak sleduju dopadají poměrně stejně v obou se na?lo přes polovinu normálních lidí... celkem chytrých lidí zcela překvapivě.
A teď co slýchám těm samejm učitelkám dávaj ti malý smradi pěéééknej záhul a víte co já jim to přeju jen a? těm kurvám ?ivot pěkně vosolej kdy? ho nám takhle mrvili. Mo?ná ?e podobné uva?ování má i spousta dal?ích lidí a proto to vypadá jak to vypadá... proto?e jak sám říká? rodiče děti doma v nevhodném chování podporují jeliko? si zřejmě vzpomínají na své vlastní hnusné zá?itky. Pak ov?em mů?e nastat druhá extrémní situaci ?e houf sprostých a agresivních výrosků dovede učitele k sebevra?dě prostřednictvím veřejného zesmě?nění.... |
|
|
|
| Lt.Shark: Osobně taky moc nechápu ty rodiče zahleděný do svých dětí, kteří nejsou ochotní připustit, ?e by jejich fakan mohl udělat to nebo tohle. |
|
|
|
| omlouvam se za dlouhej text, ale proste na tohle sem haklivej... |
|
|
|
| Razer: nesouhlasim. Ja mam dnes rozhodne lepsi moznosti vyuky pokud jde o technologie nebo mnozstvi informaci nez pred 20ti lety. Jenze dnesni deti sou opravdu uplne jinde, nez sme byli my. Ucim tri tridy jednoho rocniku a krasne vidim rozdily. V jedne je zajem, bavi je to, kdyz se v dalsi hodine ptam na neco z latky predesle hodiny, vzdy se zaci hlasi, na jakoukoliv otazku mi nekdo odpovi. Ve druhe tride sou sice deti hodne, ale tupe. Ja vyuzivam dataprojektor, interaktivni tabuli, hodne obrazku (protoze oci si pamatuji lip nez usi), ale kdyz se v dalsi hodine zeptam na neco z predesle tak je to problem (nauci se jen na pisemku, jinak na to dlabou a to samozrejme jen cast). A pak je tu ta treti, kde na to serou uplne, kde mi 3 zaci propadaji a je tam nekolik ctyrek (zemepis) a tam je naprosto duto. Priklad z dneska... latka sou staty vychodni a jihovychodni Asie, ja deset minut mluvim o rychle se rozvijejicich zemich (ze se pro tyto zeme pouziva pojem "asijsky tygr"), na konkretnich prikladech vysvetluju proc se tak rychle rozvijely a bohatly, doplnuju to fotkama a zduraznuju ze to je moje oblibena otazka v proverkach... a kdyz se v dalsi hodine vramci opakovani predesle latky zeptam "pro ktere zeme se uziva pojem asijsky tygr a proc"... tak vsichni cumi jako kdyby to slyseli poprve a dva se pokus aspon neco rict, ale vytahnou naprostou kravinu.
Ted trosku odbocim... hlavni problem dneska je ten, ze rodice nejsou na strane ucitelu. Driv kdyz kluk prisel domu a mel poznamku tak doma dostal nejakej trest. Dnes prijde domu, rekne ze dostal poznamku a rodic v lepsim pripade rekne neco jako "to je ale debil", v horsim pripade (svemu diteti samozrejme naprosto a bezmezne veri, jeho syn ktery huli 20 cigaret denne by mu prece nikdy nelhal a on to proste pozna kdyby mu lhal, ale ucitel ma urcite nejakej duvod si vymyslet a psat jeho diteti poznamky za neco co neudelal) si to jde s ucitelem vyrikat.
A to mluvim jen o beznych hodinach ve tride. Krome zemepisu ucim taky telocvik a to, za co dnes davam jednicku, by pred dvaceti lety nestacilo na dvojku... :o(
Tlostnou, slabnou, nenosi si ubory, na koleni si pisou omluvenky... Tohle je podle tebe "ZAMERNY?" To je umele nastaveny trend?
Sorry, ale dnes je bohuzel skuecnost takova, ze rodice na vychovu a vzdelani svych deni kaslou (v hodne velkem procentu), nemaji na ne cas a od skoly vlastne chteji jen to, aby jejich ratolesti pohlidali, kdyz sou oni v praci...
Trosku to zvelicuju, ale vesmes je to tak... bohuzel.
Jeden prikald: Jednomu zakovi svy tridy sem dal dvojku z chovani a jeho matka za mnou prisla a nechapala proc ji dostal... porad omilala proc nebyla dopredu nejak upozornena, aby s tim neco udelala... ten kluk dostal dve dutky reditele skoly, matla byla dvakrat pozvana do skoly (zvlast mimo rodicak), otviral si hubu na vyucujici a dokonce pri pracovkach hazel jabka po kolemjdouci duchodkyni, ale matka me mela za prisnyho debila, kterej si na jejim hodnym diteti vybiji svoje mindraky. :o( |
|
|
|
| Dopustím se generalizace, ale... jsou věci, pro které je lep?í analogový způsob zobrazení (hodiny, rychloměr, otáčkoměr atd.) a pak jsou věci, pro které je lep?í digitální zobrazení (např. takový voltmetr v analogu je zlo největ?í, nebo i zcela prozaická kuchyňská váha je lep?í digitální...). |
|
|
|
| Více k věci... je fakt, ?e dost dlouho preferuju údaj 18:15 ne? čtvrt na sedm odpoledne. Ale to je spí?e zjednodu?ením.
Naopak nad tím, zda čtvrt nebo tři čtvrtě jsem musel v?dy přemý?let snad a? do deseti nebo patnácti let, to byl můj blok. Ale dnes u? fakt ne:-). |
|
|
|
| Mvek: Uh nějak si nerozumíme v tom pojmu "originální" :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|