|
| Mvek: Na druhou stranu, nevidím důvod, proč by lodě do atmosféry nemohly, spíš k tomu není pořádně důvod. Shuttly lítají v pohodě a to nevypadají, že by byly z nějakého odolnějšího materiálu. Voyager podle mě v tomhle směru taky není vybaven ničím závratně nadstanardním. |
|
|
|
| Yakuzza: Taky to nechápu, leda by byl Kirk tak úžasně přes krátké hlášení komunikátorem informován, že když je Ent stahována do atmosféry, tak se ta síla zaměří na warp motory, a části lodi se povede odrazit:-).
Jinak si ale nějak nemůžu vzpomenout na jiné případy, kdy by se loď UFP krom Runaboutu a Voy ocitla v atmosféře. Možná ještě Defiant, ale zkrátka loď v TNG a dřív:-). |
|
|
|
| Mvek:
vtažena až do atmosféry
Tak ale to se stává docela často, nebo ne? (Nebo si to pletu s B5 :-D) |
|
|
|
| Mvek: Tak ale oddělení gondol je vpodstatě docela nesmyslná věc. Gondoly samy o sobě nijak zvlášť nebezpečné nejsou a co se zbytkem lodi, která není schopná generovat warp pole?
Zrovna ten případ z TOS: The Apple je dost mimo, alespoň podle toho popisu níže. Epizodu bych si musel pustit, ale jak jim oddělení gondol může pomoct k útěku kromě toho, že jim vezme možnost utéct do warpu? :-)
(Mezi námi, že by taková mimózní ptákovina napadla zrovna Kirka, by mě nepřekvapilo :-)) |
|
|
|
| Yakuzza: Není, toskaři to celkem vědí, že minimálně jednou zaznělo cosi o oddělení gondol nebo tak. Ale viděl jsem to jen v dabingu a nepamatuji si, jak je to přesně tam.
No a navíc ještě se ví, že v plánu bylo, že Enterprise v Shore Leave bude vtažena až do atmosféry (na druhou stranu v Tomorrow is Yesterday se to vlastně stane). |
|
|
|
| Projížděl jsem si na MA články o třídě Galaxy, včetně právě oddělení talířové sekce a narazil jsem na:
While unable to perform a saucer separation, per se, the Constitution-class was able to perform a precursor emergency maneuver when trapped in orbit by discarding the nacelles, and rocketing the ship into space.
In 2267, Captain James T. Kirk considered a plan wherein chief engineer Montgomery Scott would discard the warp drive nacelles and escape with the main section when the original USS Enterprise was threatened by Vaal at Gamma Trianguli VI. Ultimately, the separation was never ordered. (TOS: "The Apple")
Kirk attempted to order Scott to disengage nacelles, and jettison if possible, in 2269, while the ship was in orbit of Excalbia, but the transmission was cut-off before the order was received. (TOS: "The Savage Curtain")
To jsem vůbec nevěděl, že takové šílenosti jsou možné. Vím, že v knížce Black Fire Enterprise odřízla talíř, nechali ho stranou ležet nechat muset (pro Eodeona - Cimrmani) a odletěli se sekundární částí. Ale ta knížka byla celá tak ujetá, že jsem to nebral moc vážně.
Ale tady vidím, že to úplně nesmyslné není...
|
|
|
|
| Yakuzza: Však já to jen Telemachovi vracel, je mi jasné, že ať by mysleli cokoliv, stejně by tam byly chyby.
Jinak tedy to, že syčení je důsledkem toho, že jsou vzduchotěsné, jsem myslel s nadsázkou, spíš bych viděl možné obojí, jak že mají být pneumatické kvůli buď těsnosti (aby držely), nebo nouzovému otevření, tak že by měly být vzduchotěsné (a možná bychom vyhrabali díly, kde se opravdu hrálo na to, že byly vzduchotěsné a zadržovaly nějakou entitu nebo plyn, vodu apod.) |
|
|
|
| Mvek: Nemůžeš brát vždycky extrémní příklady. To platí i pro Telemacha :-) Ta scéna z Conspiracy, kde mají dveře konzistence lepenky, se brát vážně nedá. Podobně jako některé Odovy eskapády, kdy ještě úplně nebylo jasné, čeho je schopný.
Jinak slyšeli jste někdy, jak blbě zasouvací dveře zní bez toho syčivého efektu? :-)
Zde cca 0:20 |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nic si nepřekrucuji, s číslováním jsem se nedávno potýkal u DS9, kde některé zdroje braly Emissary jako 1x01 a 1x02, některé ne.
A ohledně dveří, to je spíš pokus to nějak vysvětlit, že v daleké budoucnosti máme hlučnější dveře než nyní. A v TOS to tedy jako vzduchové písty nezní.
Nicméně fajn, máme tu dvě teorie, obě mají chyby:
- jsou to vzduchové písty, pak jediný důvod pro ně v daleké budoucnosti mě napadá, že stačí udělat díru (otevřít ventil) do pístu a otevřou se samy, ale mnohokrát museli při nouzovém otevření dveře táhnout ručně poté, co něco odjistili
- mají být vzduchotěsné, ale scénáristům se to nehodilo/nevěděli to, a tak to nefunguje. Ostatně Odo se také dokázal jednou dostat do uzavřené lodi, viz epizoda Nagus, kde proteče přechodovou komorou.
A nezapomeňte, že jednou v TNG dveře odolají kdovíčemu, jindy jimi právě v Conspiracy admirál prohodí člověka jen díky "vitamínům" a látkám od těch parazitů. |
|
|
|
| Mvek: Mě naprosto fascinuje ta tvoje neoblomná snaha překroutit všechno na své potřeby :)
V Conspiracy ty preberky probíhali pode dveřmi a svítilo z pod nich světlo z místnosti. Ten zvuk bude to, co říkal Yakuzza. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Někdo ta čísla počítá na stejnojmenné dvojdíly jako 1 epizodu, někdo ne.
Nicméně tento díl jsem teď viděl, ale netuším, takže co v Conspiracy máš na mysli? |
|
|
|
| TelemachusRhade: Neutral Zone? |
|
|
|
| Mvek: (Nejen) 1x25 tvou teorii celkem nabourává. |
|
|
|
| Mvek: A já si vždycky myslel, že to nějak souvisí se syčením dveří u autobusů, především starých Karos :-) |
|
|
|
| Mimochodem, je to sice docela logické, ale neproběhlo to ještě kolem mě, takže vysvětlení, proč jsou dveře v ST (od TOS) tak hlučné, je proto, že jsou vzduchotěsné, takže tam dojde vždycky k vyrovnání tlaku, jen v TNG se jim to už daří lépe ho mít vyrovnaný celou dobu, tak to není tak slyšet:-D.
Ne, ale když jsem tak na ně v TNG někde koukal, došlo mi, že asi fakt něčí myšlenka byla, že mají být vzduchotěsné, jako nouzové přepážky, když by došlo k porušení trupu. Ve ST XI šli dál a mají mezi můstkem a chodbou přímo přechodovou komoru, kdyby něco (otázka proč zrovna tady, jestli tam mají skafandry, nebo k čemu by jim to bylo). |
|
|
|
| Deus: Jo, taková by se mi líbila o něco víc, možná by fanoušci méně řvali něco o nekonzistenci. |
|
|
|
| NX-01 Refit
http://www.modelermagic.com/?p=26713 |
|
|
|
| Jo, ta Koernerova sa da najst aj v pohybe http://www.youtube.com/watch?v=PXa0cfaTlfk ale bohuzial len v par kratkych ukazkach. |
|
|
|