ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF |
Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
|
|
|
| Razer: No, tohle je zbytečné rozebírat, protože se to dost odvíjí i od toho, jaké manévrovací schopnosti loď má. Takže vnímat ledacos by bylo zajímavé. Ale na ovládání by stejně stačilo buď jednoduché zadávání povelů jakýmkoliv způsobem (ala zadání kurzu ve ST, a pak to vykoná počítač), nebo pak při bitvě a jiných věcech, kde to počítač neumí vypočítat, protože se to dost mění a je to i na inutici (takže úhybné manévry apod.) klidně asi různé mechanické prvky (joysticky, pedály). |
|
|
|
| Mvek: Tady bych problém neviděl, při úrovni ST techniky by určitě nebyl problém odlišit jestli něco plánuješ, nebo ses už rozhodl jakoby skutečně pohnout. Řekněme třeba pomocí interní umělé inteligence, která by při různých simulacích studovala tvé reakce a dovedla na 99.99% určit z nich následně určit co se chystáš zrovna udělat tj. třeba střílet/změnit rozhodnutí.
Navíc řekněme, že ve skutečném konfliktu se takhle stejně nemáš moc co rozmýšlet, vím to celkem z countera, tam musíš jet jako automat a co se pohne a neni modré bleskově rosekat na žádné velké přemýšlení právě až třeba na nějakou analýzu třeba nějakých futuristických blbin jako výpočet síly tlumícího na uzemnění senzorů nepřítele by nebyl čas a to by provedl počítač za tebe.
Pak je tu otázka toho, že když by měl konkurenční druh podobnou technologii jako např "zlí" vulkánci lidé by neměli moc na výběr a museli by tohle používat jestli by se nerozhodli svěřit své lodě kompletně bojovým AI... .
|
|
|
|
| Nevím, dost bych se tohoto řešení bál, že by bylo jen pro Vulkánce a vysoce trénované lidi. Bylo by to hrozně efektivní, ale jak zabránit nehodám?
Vždyť člověk hrozně odbočuje myšlenkami. Při řízení vás najednou napadne, co byste neměli dělat, abyste se nenabourali. Nebo někdy člověka napadne, co by se mohlo stát, kdyby třeba udělal to a to (prudce trhnul řízením apod.).
Takže ano, pro konkrétní kratší manévry by to bylo zajímavé, ale ne pro celkové řízení. |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Asi tak, i ve Voy ten nápad byl (epka s emzolodí pro Parise), ale zase neuvěřitelně pomrvenej.
Určitě by to musel bejt zážitek nějak naparsovat výstup senzorů do lidského vnímátí tj. jakoby na "kůži" cítit různé gravitační deformace okolo lodi, zrakové centrum pořádně potrápit a nacpat do vizuálního výstupu i nějaké třeba barevné ekvivalenty tepelných a jiných záření do sluchu napasovat různé vibrační vlny hehe... . A kdyby ještě stačilo jen pomyslet a počítač by vám přímo do mozku prdnul výpočet nějaké složité rovnice o stabilitě warppole... to by bylo jiné kafčo, než čučet na obrazovku a mačkat tlačítka.
|
|
|
|
| Tak v té době bych spíš čekal ovládání pomocí myšlenek. Jen by tam seděl, v hlavě by se mu promítala situace kolem lodě a myšlenkami by jí ovládal.. no asi by to bylo pro TV nudné, tak vítězí řešení ala joystick ve Vzpouře.. :) |
|
|
|
| Mvek: Hádal se kvůli tomu s Tuvokem (myslím) i když stavěli druhý Deltaplán... Bylo to buď v Imperfection nebo v Drive... |
|
|
|
| Jo, že to připomíná Parisovx fetiše jako na staré kino, TV, nebo kapitána Protona, to mě napadlo, ale ještě v Inside Man, nebo nějaké epizodě brzy po Drive montovali nějaký zlepšovák, přídavné zařízení nebo tak, a myslím přímo ve strojovně, a též mě překvapilo, že to mělo buď vystouplá tlačítka, nebo knoflíky. |
|
|
|
| Mvek: Tie protónovské tlačítka v Deltapláne Paris vysvetlil v už v epizóde Extreme Risk:
"l am tired of tapping panels.
For once, l want controls
that let me actually feel
the ship l'm piloting." |
|
|
|
| Mvek: Tak to byl účel, jak sis jistě všiml, zdůraznění Parisovy infantility :-) |
|
|
|
| Mvek:
Asi už je to táhlo k páčkám a proto se pak natočili ENT. |
|
|
|
| Jinak jsem si všiml, že docela rádi mají různé páčky a mechanická tlačítka:-). Ve VOY tedy ke konci. Deltaflyer II má takovou staře vypadající konzoli a ještě někde jsem to viděl. |
|
|
|
| Sorry, teď jsem to řekl úplně blbě. Myslel jsem to prostě takhle:
|
|
|
|
| Pokud tedy šlo o omyl a myslel jsi zvenku vnějšího prstence.
Nicméně měl jsem dojem, že i runabouty přistávaly na vnějším prstenci. |
|
|
|
| Yakuzza: Jo, pardon, no ale tak to prostě, aby byly kus od sebe i ty lodě. Je to stejně "docking ring", ne obytný, takže i když to vyrve kus dokovacího, způsobí to méně škody. A jak to bylo kdysi, kde se těžilo, to si nepamatuji, kde byly sklady apod.
Samozřejmě design taky. Ostatně viz různé věci na federačních lodích. Proč třeba nejsou víc podlouhlé, něco jako válec jen s gondolama (které tedy zřejmě kdysi měli důvod cpát od lodi). |
|
|
|
| Yakuzza:
zvenku vnitřního prstence
Nope. |
|
|
|
| Mvek:
Ale upřímně moc si nepamatuji, kdy kotvila loď ve vnitřním prstenci.
Já jsem nic takového netvrdil, myslel jsem to tak, že některé lodě kotvily zvenku vnitřního prstence... Defiant nebo Miranda např. |
|
|
|
| Design DS9 je od začátku náhodný. Ospravedlňovat to můžeme jak chceme, ale že ty pilony nejsou nahoře a dole spojené není nic jiného než náhoda. Teď nevím jestli to byl Zimmerman, nebo někdo jiný.. Každopádně už si nevěděli rady kudy kam, tak zkusili spojení na výkresu umazat. Něco jako když Dreyfus urval vrchol stolové hory v Blízkých setkání. Zas ale nutno říct, že cardassijskou architekturu dokázali tomuhle dost přizpůsobit, takže OK. Ale o funkčnosti určitě lépe nepřemýšlet.
Ve vnitřním prstenci lodě nekotví, nemají kde. Jsou tam pouze plošiny pro runabouty. |
|
|
|
| Yakuzza: Ale upřímně moc si nepamatuji, kdy kotvila loď ve vnitřním prstenci.
To by bylo ale dlouhé hledání, ale kdyby náhodou... |
|
|
|
| Mvek: Čekal jsem, kdy někdo použije tento argument :-) Bohužel nepatří mezi nejplatnější, lodě kotví nahoře zvrchu, dole zespodu, takže by se vešla sebevětší loď i kdyby ty pylony byly nižší. Pokud by byly extrémně velké, že by zasahovaly do středové vyvýšeniny (ops apod.), tak by nemohly kotvit ani nahoře, protože by se začaly mlátit samy o sebe, kor když jsou pylony nahoře zahnuté směrem k sobě :-) |
|
|
|
| Yakuzza: A nebo, aby se k těm vnějším vešly i obrovské lodě, které jsme ale asi nikdy neviděli:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|