Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
Někdej?í Technologie ve Star Treku zde v archivu.

U.S.S. Titan NCC-80102



Zajímavé stránky o lodích:
Ex Astris Scientia | Federation Starship Datalink | neutralzone.de | The Starchive | Daystrom Institute Technical Library | Lodě Federace na Star Trek Sickbay | Starship Dimensions | The Guardian of Forever | Trekmania | Madman's Shipyard


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 39 - 58 / 3429Starší   Nejstarší

S.S.Enterprise - 30. květen 2012 13:56sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Mvek:

Viděl jsem zajímavej dokument o bitvě u Midway a tam byl mimo jiné zmíněn rozdíl ve velení, resp. akceschopnosti posádek USA a Japonska. Zatímco japonci jen strojově čekali na rozkazi a důsledně dodržovali hierarchii velení, američani byli více flexibilnější a rozhodovali se více autonomě. Projevilo se to především na schopnosti udržet na hladině a provozuschopnou roztřílenou letadlovou loď.
Mvek - 30. květen 2012 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Četl někdo něco o tom, jak vypadá velení třeba jaderné ponorky nebo velké bitevní lodi, letadlové lodi apod.? Filmy to přece jen budou zkreslovat.

Mě by to zajímalo jen tak zběžně, jak získává kapitán informace, ve srovnání se ST. Odjakživa mi přijde podivné, že si kapitán nechává říkat spoustu údajů (hlavně ty číselné) ústně, což musí být hrozná prodleva při bitvě. A ještě podivnější je, pokud takové údaje dostává přes interkom ze strojovny, když by čísla zrovna měl mít dostupná přímo na můstku a čekal bych, že se šéfinženýrem probere spíše teoretické možnosti apod.

Nesouvisí to přímo se ST XI, ale znovu jsem si na to vzpomněl právě při čtení úvodní pasáže knižního zpracování.
Yakuzza - 04. duben 2012 23:06sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Ano, i v Babylonu neodolali :-)



Mvek - 04. duben 2012 22:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Není nad UFO tradici:-)
Yakuzza - 04. duben 2012 22:47sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
(A je to zcela oficiální informace. Název "Calypso" je polooficiální, resp. vymyslel si ho Patrick Stewart. Zalistoval jsem si ve Star Trek Encyklopedii a zmínka o názvu, vymyšleném Patrickem Stewartem je uvedena kurzívou s dodatkem "We believe him." :-))
Yakuzza - 04. duben 2012 22:43sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Yup... a celkem škaredá...

Mvek - 04. duben 2012 22:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zajímavé, tento článek na anglické Memory Alpha uvádí, že i Enterprise-D měla "kapitánovu jachtu", ačkoliv mimo jiné i z rozpočtových důvodů ji nakonec nikdy nepostavili a nepoužili, a raději ani nezmínili, byť tam byla navžena na spodní části talíře od začátku seriálu.
Pozemstan - 19. září 2011 09:05sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Razer. Mvek: Zajímavé, pokud by se odfiltrovaly ony různé myšlenky nesměřující k akci a zároveň by se omezil i vstup různých vjemů na únosnou míru rozsahem i intenzitou, tak, aby se pilot množstvím údajů nezahltil a aby mu také třeba náraz torpéda "neusmažil" mozek i v případě, že by loď přežila, snad by to mohlo fungovat. Ostatně ve světě ST už něco možná trochu podobného na svých lodích z hlavních mocností používal Dominion, o borzích nemluvě... -)
Mvek - 14. září 2011 21:10sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jasně, nesmí to být "čtení myšlenek", ale spíš propojení nervových spojů. Teoreticky možná něco jako že pak místo prstů budu ovládat rovnou loď. Tam by už selhání nemělo hrozit.
Razer - 14. září 2011 20:45sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Defacto pokud by tenhle koncept byl doveden k dokonalosti a existovalo 100% kompatibilní propojení, tak by se palubní počítač stal takovým polo rozšířením tvého mozku (dobrá epka v TNG s Barclayem a tou sondou) a loď rozšířením tvého těla (nebo spíš obdobou exoskeletu jako je nanooblek v Crysis).

Když by se to udělalo pořádně neděly by se žádné hrůzy jako právě v epce s Barclayem, ale počítač by fungoval jen jako dodatečná paměť + část mozku zodpovědná za komplexní matematické operace bez nějaké složité zpětné vazby jako u ostatních částí mozku + jednoduchý překladač vědomé vůle na úroveň lodních systémů.


Abych to přiblížil, už dnes to co si představuju velmi primitivně funguje, když někdo z nás neví kdy se narodil Shatner zadáme to do googlu (nemusíme ručně procházet celý internet od www.a.cz do www.zzzzzzzzzzz9999999.com, chodit po sousedech) a po tak minutě to vypadne. Při přímém spojení mozku s superobdobou interního lodního AI googlu ze ST by člověk dostal odpověď ještě než by domyslel otázku + další info co by se mu mohlo hodit jako v případě naší skutečné paměti kdy se rozsvítí i neurony vedle a vzpomenem si, na další věci co sme chtěli.

Komplexní matematika by byla asi o řád složitější tam by asi nestačilo jen dostat výsledek a doufat, že to "plecháč" spočítal dobře a mi teď nepřetížíme warp reaktor a nevybuchnem, ale snad by to bez nějakejch zvěrstev jako nepřirozený "zápis" do našeho mozku taky šlo.


EEH snad to někdo dočet celkem sem se rozjel :-)
Mvek - 14. září 2011 20:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale Star Trek nebyl v tomhle nikdy inovativní. Vemte si, jak strašně předpokládá, že všichni, jakmile létají mimo svoji soustavu, znají transportér a mají warp. V podstatě až na pár výjimek nikdo nelétá nadsvětelně jinak než warpem. Každý má svůj transportér, umělou gravitaci (dobře, to má filmařské důvody a samozřejmě máme výjimku jako třeba Meloru), většinou phasery a fotonová torpéda atd.
Jsou ty federační technologie nějak moc univerzální, že je každý pozná. Jako ve Void jim oznámil, že si všiml, že mají fotonová torpéda. Přitom je to v delta kvadrantu.
Mvek - 14. září 2011 20:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: No, tohle je zbytečné rozebírat, protože se to dost odvíjí i od toho, jaké manévrovací schopnosti loď má. Takže vnímat ledacos by bylo zajímavé. Ale na ovládání by stejně stačilo buď jednoduché zadávání povelů jakýmkoliv způsobem (ala zadání kurzu ve ST, a pak to vykoná počítač), nebo pak při bitvě a jiných věcech, kde to počítač neumí vypočítat, protože se to dost mění a je to i na inutici (takže úhybné manévry apod.) klidně asi různé mechanické prvky (joysticky, pedály).
Razer - 14. září 2011 20:26sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Tady bych problém neviděl, při úrovni ST techniky by určitě nebyl problém odlišit jestli něco plánuješ, nebo ses už rozhodl jakoby skutečně pohnout. Řekněme třeba pomocí interní umělé inteligence, která by při různých simulacích studovala tvé reakce a dovedla na 99.99% určit z nich následně určit co se chystáš zrovna udělat tj. třeba střílet/změnit rozhodnutí.

Navíc řekněme, že ve skutečném konfliktu se takhle stejně nemáš moc co rozmýšlet, vím to celkem z countera, tam musíš jet jako automat a co se pohne a neni modré bleskově rosekat na žádné velké přemýšlení právě až třeba na nějakou analýzu třeba nějakých futuristických blbin jako výpočet síly tlumícího na uzemnění senzorů nepřítele by nebyl čas a to by provedl počítač za tebe.


Pak je tu otázka toho, že když by měl konkurenční druh podobnou technologii jako např "zlí" vulkánci lidé by neměli moc na výběr a museli by tohle používat jestli by se nerozhodli svěřit své lodě kompletně bojovým AI... .
Mvek - 14. září 2011 20:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nevím, dost bych se tohoto řešení bál, že by bylo jen pro Vulkánce a vysoce trénované lidi. Bylo by to hrozně efektivní, ale jak zabránit nehodám?

Vždyť člověk hrozně odbočuje myšlenkami. Při řízení vás najednou napadne, co byste neměli dělat, abyste se nenabourali. Nebo někdy člověka napadne, co by se mohlo stát, kdyby třeba udělal to a to (prudce trhnul řízením apod.).

Takže ano, pro konkrétní kratší manévry by to bylo zajímavé, ale ne pro celkové řízení.
Razer - 14. září 2011 19:49sipka
ZAMĚŘIT
Razer
S.S.Enterprise: Asi tak, i ve Voy ten nápad byl (epka s emzolodí pro Parise), ale zase neuvěřitelně pomrvenej.

Určitě by to musel bejt zážitek nějak naparsovat výstup senzorů do lidského vnímátí tj. jakoby na "kůži" cítit různé gravitační deformace okolo lodi, zrakové centrum pořádně potrápit a nacpat do vizuálního výstupu i nějaké třeba barevné ekvivalenty tepelných a jiných záření do sluchu napasovat různé vibrační vlny hehe... . A kdyby ještě stačilo jen pomyslet a počítač by vám přímo do mozku prdnul výpočet nějaké složité rovnice o stabilitě warppole... to by bylo jiné kafčo, než čučet na obrazovku a mačkat tlačítka.
S.S.Enterprise - 14. září 2011 19:30sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Tak v té době bych spíš čekal ovládání pomocí myšlenek. Jen by tam seděl, v hlavě by se mu promítala situace kolem lodě a myšlenkami by jí ovládal.. no asi by to bylo pro TV nudné, tak vítězí řešení ala joystick ve Vzpouře.. :)
Yakuzza - 14. září 2011 16:28sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Hádal se kvůli tomu s Tuvokem (myslím) i když stavěli druhý Deltaplán... Bylo to buď v Imperfection nebo v Drive...
Mvek - 14. září 2011 16:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, že to připomíná Parisovx fetiše jako na staré kino, TV, nebo kapitána Protona, to mě napadlo, ale ještě v Inside Man, nebo nějaké epizodě brzy po Drive montovali nějaký zlepšovák, přídavné zařízení nebo tak, a myslím přímo ve strojovně, a též mě překvapilo, že to mělo buď vystouplá tlačítka, nebo knoflíky.
Damar - 14. září 2011 15:50sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Mvek: Tie protónovské tlačítka v Deltapláne Paris vysvetlil v už v epizóde Extreme Risk:
"l am tired of tapping panels.
For once, l want controls
that let me actually feel
the ship l'm piloting."
Yakuzza - 14. září 2011 14:25sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Tak to byl účel, jak sis jistě všiml, zdůraznění Parisovy infantility :-)

Nejnovější   Novější 39 - 58 / 3429Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o