Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Vesmírné lodě a technologie ve SF

Spravuje: Yakuzza
Počet příspěvků: 3429
Někdej?í Technologie ve Star Treku zde v archivu.

U.S.S. Titan NCC-80102



Zajímavé stránky o lodích:
Ex Astris Scientia | Federation Starship Datalink | neutralzone.de | The Starchive | Daystrom Institute Technical Library | Lodě Federace na Star Trek Sickbay | Starship Dimensions | The Guardian of Forever | Trekmania | Madman's Shipyard


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2846 - 2865 / 3429Starší   Nejstarší

Razer - 25. srpen 2003 21:35sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Myslete trochu japonsky :) Hooodně stíhaček bez varp matorů bez zbraní nalo?enejch jen antihmotou. Maj efektivní ?títy a rychlej impuls. ?ádná loď jim neunikne a kdyby přece letadlovka začne sma?it 1000 kvantovejch torpéd za sekundu a boj je hotovej. :)
Roco - 25. srpen 2003 20:44sipka
ZAMĚŘIT
Roco
Přesně, a navíc treková technologie ?títů je pro stíha?e dost nevíhodná proto?e nenesou dost výkooné zbraně na jejich prora?ení. Naproti tomu phasery na velkých lodí míří natolik rychle ,aby si se skupinou letadílek (raketoplénů) se slabímy ?títy rychle poradily.
Unimatrix325 - 25. srpen 2003 19:26sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Federální lodě mají dost výkonné senzory, aby odhalily torpédo... a jakýkoliv jiný objekt...

Torpéda jsou vystřelovaná rychlostí blí?ící se rychlosti světla (oficiálně... podle seriálu to vypadá na pár km za sekundu :-)
pouze pokud je loď ve warpu, tak udr?ovač warp pole způsobí, ?e torpédo letí nadsvětelnou rychlostí, ale torpédo odpálené z lodi mimo warp samo na warp nezrychlí !!!

Razer : to je dne?ní bojový model... ale stačí posunout čas o trochu zpět (vpřed) a model se radikálně mění... v minulosti (15-16. st.) se taky plavily jednotlivé lodě...
Ve skutečnosti jsme zatím svědky dvou modelů "kři?ník" a "letadlovka"

první typ se pou?ívá, pokud neexistuje mo?nost, jak malými stroji (letadly) dosáhnout takové manévrovatelnosti, aby byla střelba neefektivní. Tento model převládal do druhé světové.

druhý typ se pou?ívá, pokud neexistují dostatečně rychlé a přesné zbraně, tak?e je výhodněj?í pou?ívat slabá ale rychlá a obratná letadla (+ letadlovky). Toto platí pro dne?ek.

Tento model se ale kdykoliv mů?e znovu změnit na první, pokud bude například vynalezen laser dostatečně efektivní, aby se dal pou?ít jako zbraň.
Stačí namířit a cíl je zasa?en v tom samém okam?iku, kdy byl laser odpálen. Stíhače nemají ?anci -> nadejde stavba veět?ích lodích, schopných odolat laserové palbě /jako kdysi se stavěli lodě schopné odolat granátům atd.)
4of7 - 25. srpen 2003 09:10sipka
ZAMĚŘIT
4of7
JohnyDog: třeba v Andromedě to fungovalo úplně stejně.
No a s tím radarem (senzory) je to tak, ?e ty ho musí? zapnout, u? kdy? jenom tu?í?, ?e tam někde nepřítel je. Jen?e on to pak o tobě s jistotou .
Razer - 25. srpen 2003 08:31sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Ups nějak sem se nechal unýst X)
Razer - 25. srpen 2003 08:30sipka
ZAMĚŘIT
Razer
No já si taky myslim ?e a? moc aplikujete techniku boje z 20-21 století na techniku boje v 24.

Stártrek (a hlavně boje) je prostě nereálnej tak se s tim smiřte. Ve skutečnosti by se na planety pou?ila loď s obr generátorem ?títů která by jí zničila na jeden hit...

Na velke lodě by se pou?ily torpédometné kaťu?e :) takovejch 500 kvanťáků za sebou by zamávalo i se Scimitarem.

A jádro flotily by tvořily tě?ce pancéřované ?títované letadlové lodě podporované měn?ím svazem dal?ích specializovaných lodí. ?ádný takový ?e je jedna loď pro v?echny situace.

JohnyDog - 25. srpen 2003 02:30sipka
ZAMĚŘIT
JohnyDog
4of7: No kdyz na tebe nepritel strili torpedem evidentne o tobe uz vi :) Navic to plati pouze pro nas, ale urcite ne pro 24 stoleti.
4of7 - 24. srpen 2003 23:48sipka
ZAMĚŘIT
4of7
JohnyDog: jen?e radar schopný odhalit řízenou střelu prozradí tvou přítomnost v?em v okruhu stovek kilometrů, navíc podle vyhledávacího radaru se dá vět?inou dost přesně určit typ lodi - tak?e dává? nepříteli dost přesnou informaci o poloze a slo?ení svých sil. Ono má v?echno své výhody i nevýhody.
Roco: IMHO to bude gravitační katapult (něco jako lineární urychlovač, ale pou?ívá gravitační pole místo elektromagnetického). Torpédo má mít zařízení, které ho udr?í ve warpu i mimo warp pole lodi.
Roco - 24. srpen 2003 22:32sipka
ZAMĚŘIT
Roco
Torpeda jsou sice naváděná ale vystřelují je ven warp rychlostí a proto jsou pou?itelná i kdy? je ve warpu loď (to by mě zajímalo čím je vystřelují). V takový rychlosti torpédo nemů?e moc manévrovat i kdyby to byl jen warp 1 proto?e by se roztrhlo. Toho dostřelu 3 500 000km by potom dosáhlo cca za 11,5 vteřiny. Pokud je cíl alespoň tak 1 000 000km má dost času aby uhnul.

Jen?e druhá věc je, ?e v ST vidíme často obě bojující lodě naráz a dobře rozeznatelné. To logicky znamená ?e kdy? loď měří cca 500m tak od sebe nebudou dál ně? 4km a pohybovat se rychleji ne? 1-2 km/s .
JohnyDog - 24. srpen 2003 21:38sipka
ZAMĚŘIT
JohnyDog
Jenze kdyz ma protistrana aktivni radar tak te strele moc nepomuze ze je pasivni :)
4of7 - 24. srpen 2003 21:33sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Problém je v tom, ?e ta loď musí o torpédu vědět, jinak neuhne. V tom je výhoda pasivního navádění. Proto má v současnosti Stinger na svědomí tolik sestřelů. Střela nic nevysílá, tak?e nespustí ?ádný varovný systém a pokud si náhodou nev?imne? odpálení (je chvilku vidět plamen motoru), dozví? se o ní a? kdy? bouchne.
Podobně se dneska pou?ívají torpéda - odpálí se, poměrně nízkou rychlostí a jenom za pou?ití pasivního sonaru nebo navádění po kabelu se přiblí?í k cíli a kdy? je dost blízko, zapne aktivní sonar a zaútočí plnou rychlostí - v tu chvíli si ho sice ka?dý v?imne, ale u? je pozdě.
Unimatrix325 - 24. srpen 2003 19:12sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
torpédo je naváděné, ov?em otázka je, jak moc... vět?inou v?dycky létají celkem rovně a řekl, bych, ?e jsme viděli i střely mimo.
A pokud loď včas zahne kolmo na dráhu torpéda a dá plnej kotel, tak má velkou ?anci... torpédo je IMHO srovnatelná např. se střelou AMRAAM... pokud střelí? ze 3 nebo 9 hodin, tak má? malou ?anci, ?e trefí?, i kdy? je AMRAAM ?pičková střela...
A k sestřelení torpéd je pravděpodobně nutný dostatek času tzn. střelba na velkou vzdálenost... sestřelit torpédo, které letí jen pár desítek metrů nejde, ale pokud má uletět pár set tisíc km, tak u? ano.
Worf tu?ím v Generations říkal, ?e pokud Soren odpálí tu střelu, tak jí nestihnou sestřelit dřív, ne? doletí ke slunci, co? se mi zdá divné...
Mám pocit, ?e jsem kdysi sly?el Picarda říkat něco jako "Worfe, pokuste se sestřelit jejich torpéda..."
A Doktor v VOY:Workforce sestřeleným torpédem neutralizoval dvě lodě, ov?em to bylo JEHO torpédo, tak?e mohl mít potřebné poziční údaje k jeho sestřelení...
4of7 - 23. srpen 2003 21:28sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Unimatrix325: torpédo je snad naváděné (alespoň to, ?e má vět?í účinný dostřel ne? phaser tomu nasvědčuje), tak?e uhnout torpédu nebude tak snadné (asi by to vy?adovalo kombinaci ru?ení a hodně přesného načasování). Sestřelit by jít mělo, problém je ?e pokud by se navádělo pasivně, bude na to dost málo času.
Unimatrix325 - 23. srpen 2003 18:35sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
oficiálně udávaný dostřel phaserů (ov?em spí?e efektivní dostřel) je skutečně 300 000 km...
v seriálech a filmech ale v?dy střílejí na mnohem krat?í vzdálenosti, i torpédy (která mají mít dostřel 3 500 000 km tu?ím...) a hlavně se pohybují mnohem pomaleji, ne? se udává (1/4 c plný impuls)... pohybují se tak max. 1km/s...

A ono je otázka, jak moc jsou torpéda efektivní na velkou vzdálenost proti pohyblivé lodi, třeba by se daly sestřelit, nebo by se jim mohla Enterprise snadno vyhnout...
4of7 - 22. srpen 2003 23:36sipka
ZAMĚŘIT
4of7
Tu?ím ?e se udával dostřel asi 1 ls (300 000 km). V seriálu a filmech po sobě v?dycky střílejí z pár metrů - líp se na to kouká :-)
V reálu by IMHO Scimitar disruptory nepou?íval a střílel z maximální mo?né vzdálenosti torpéda, nejlíp s pasivním naváděním na stopu motorů Enterprise. Picard by ani neviděl, co ho dostalo.
Anonym: Iweou - 22. srpen 2003 18:16sipka
ZAMĚŘIT
0
nevite jaky dosah maji phasery???? v bridge commanderovi maji dosah asi 70 km ale v nemesis to nevypadalo ze by se bojovalo na vetsi vzdalenost(asi kvuli toho ze scimitar byl cloakovany a ze musel byt blizko kvuli toho ze ma disruptory)
Unimatrix325 - 18. srpen 2003 20:54sipka
ZAMĚŘIT
Unimatrix325
Kael : ten je IMHO dost zavádějící a nechtějte abych pou?il tvrd?í slova :-)
Kael - 15. srpen 2003 20:22sipka
ZAMĚŘIT
Kael
Podívejte se na www.voyager.cz/mix technika tam je napsáno o v?ech druzích fázeru.
Razer - 11. srpen 2003 22:59sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Roco tak není co ře?it...
Roco - 11. srpen 2003 21:08sipka
ZAMĚŘIT
Roco
Razer: Teď tě nechápu...já netvrdím, ?e to tak nebylo.
Kulometné palba (neboli cca 4x hned za sebou) by mohli docílit tak, ?e ka?dé phaserové pole by mělo víc emitorů mířících stejným směrem.
Kdy? jsou zbraně na lodi umístěny tak, jak to bývá u lodí Federace, tedy hlavní phasery kolem talířové sekce a rozděleny na pole která míří ka?dé do jiného směru je jen logické, ?e v ka?dým poli bude víc nezávislých emitorů. Jinak kdyby jim jeden v bitvě vypadl u? by nemohli do určitýho směru pálit. To je pro federaci, která si potrpí na X zálo?ních systémů dost netypický.

Nejnovější   Novější 2846 - 2865 / 3429Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o