|
| Mvek:
A že tedy také měli tak detailní info o tom můstku (museli někdy stihnout udělat sakra dobrý senzorový průzkum, než byly štíty nahoře).
Tady mě napadla taková ochcávka - že ten simulátor na holo-lodi byl natolik sofistikovaný, že během transportu stihl udělat i přesný sken okolí a na základě něj vytvořit naprosto přesně stejné prostředí, něco jako holokamera. To by pak vysvětlovalo i zcela totožné údaje na displejích. A není to zas až tak nereálná teorie, řekl bych.
A jinak ano, vlivem toho záření se dá obkecat spousta podivností v chování posádky... Nicméně je to trochu levné :-) |
|
|
|
| Yakuzza: No jo, a to jsem si to ani neuvědomil, když jsem se na to nedávno znovu díval.
Nicméně chování posádky na planetě se dá vysvětlit vlivem toho omlazování. Prostě mládli, a to hlavně též psychicky, takže více riskovali, měli větší tendenci po dobrodružství (no a Picardovi to zjevně přetrvalo do Nemesis, když si vyjel Argem:-)).
Ale ten závěr to neokecá. Dřív mě napadlo akorát to, že se docela strefili, aby se nijak výrazně nezměnily údaje na můstku. A že tedy také měli tak detailní info o tom můstku (museli někdy stihnout udělat sakra dobrý senzorový průzkum, než byly štíty nahoře). |
|
|
|
| Včera jsem si pustil víceméně jenom tak Star Trek: Insurrection, takže pár postřehů po bůhvíkolika letech:
Je to obecně jeden z uznávanějších filmů, i u mě vždycky patřil k nejoblíbenějším. Vytváří působivý příběh, aniž by měl potřebu ničit planety, cestovat časem, bojovat s extrémně nebezpečnými emzáky atd.
Nicméně.
Jak poslední dobou zaznívá značná kritika Nemesis a ST XI, tento film na tom v mnoha směrech taky není nijak zvlášť úžasně, když se nad tím člověk zamyslí.
Už jenom samotná konstrukce, na které se děj vyvíjí, je podle mého dost chatrná. Picard si byl nějak zatraceně jistý, když se vypravil na planetu zachraňovat obyvatelstvo. Byl si nějak zatraceně jistý, že Ru'afo nevezme planetu silou/nespustí kolektor ignorujíc lidi na planetě. Protože krátce nato Son'a stejně vzali planetu útokem, i když zaměřovali jen inhibitory transportérů. I přesto Picard dál vedl obyvatele do jeskyň, aniž by tušil nebo byl schopen předpovídat, jak se Ru'afo zachová. To je něco, co se táhlo celým filmem a i když to jakousi logiku dává, místy mi ta konstrukce přišla hodně vratká :-)
Jinak Picard mi přišel v celém filmu, jak kdyby v něčem jel :-)
No a potom spousta takových drobností, které byly kolikrát pro efekt (transport v poslední sekundě a tak, to je podle mě ve filmu ok :-)), nicméně občas to bylo docela dost mimo - ve finále stihl Picard zorganizovat z cizí lodi následující věci, a to ještě na nějaké šifrované frekvenci
- aby Data na planetě nasedl do jachty a začal střílet po Son'a lodi
- aby někdo uvedl do provozu holo-loď a dovezl ji na orbitu
- aby někdo naprogramoval simulované prostředí můstku Son'a lodi, a to se stejnými údaji, jako na obrazovce budou mít v době transportu (!!!)
- aby někdo transportoval posádku Son'a na hololoď
A to všechno prosím během asi dvaceti sekund :-)
Ale jinak mám ten film hodně rád, jsou tam moc kouzelné okamžiky, výborná hudba, místy pěkné hlášky, výborné zmínky o událostech v DS9 apod. |
|
|
|
| :D ok tohle se mi začíná nebezpečně líbit, měli bychom přestat a nebo to zrealizovat !! |
|
|
|
| A bylo by to v zrcadlovém vesmíru, kde by byl Shinzon ten dobrej.. Taže by hrál vlasntě Picarda :-D |
|
|
|
| TelemachusRhade: Možná by to přitáhlo nové fanoušky.... |
|
|
|
| lagga: Může ho pak hrát v remaku :-) |
|
|
|
| divný - Eminem a Shinzon si jsou strašně podobní |
|
|
|
| Souhlas s Pozemstanem, to UFO je určitě záměr a vlastně poprvé a naposled v ST, kdy mohli placatý talíř ukazat jako část ST lodě ala UFO!
Pád Ent v ST3 je sice možná efektní, ale není moc reálnej. Prč tam nevybuchlo jádro, ale jenom talířová sekce??? |
|
|
|
| TelemachusRhade: "připomínalo havárii nějakého ufa" Proto se mi to líbilo. -) Jinak ty další záběry jsou také skvělé, to ano. Zajímavý je i třeba úvodní pohled na letící láhev šampaňského, která zprvu připomíná nějakou anomálii...
Mvek: Ano, psal, jsem, že by to "sluneční" také šlo použít... Slunce s malým S se používá i obecně pro jev na obloze, tedy asi i pro podobné osvětlení tělesa mimo planetu, nehledě na, jak zmiňuješ, i obecně synonymum pro hvězdu... |
|
|
|
| S Generations přišel naštěstí jiný kameraman a na celé ENT "zhasl". Jako důsledek potom prochází okny svit hvězdy Amargosa, když jsou u ní. Nikoli už když jsou na orbitu nějaké planety.
Podobná situace byla i v S1 (než potom v S3 interiéry příšerně přesvětlili), když se pokoušeli z korony hvězdy vytáhnout ty féťáky v "Symbiosis".
A ikdyž ENT v Generations vypadá velmi dobře - právě u té Amargosy - její "finální jízda" na mě nikdy moc nezapůsobila. Vždy mi to připomínalo havárii nějakého ufa, byť po technické stránce je to hodně dobré.
Z tohohle filmu mám jiné silné vizuální žážitky - jednak všechny pohledy na ENT-B, prosluněný bar a samozřejmě astrometriku. |
|
|
|
| Pozemstan: Tak já nevím, slunce s malým S se snad používá pro lecjakou hvězdu. Podobně jako "země" s malým Z (spadnout na zem). |
|
|
|
| Mvek: Ano, původně jsem chtěl místo hvězdné napsat sluneční světlo, ale pak jsem si uvědomil, že se nejednalo o Slunce, i když i tak by to šlo použít... Jasně, dalo by se to zaclonit, jak píše S.S.Enterprise, ale takto to dodává filmu zajímavou atmosféru, ostatně o osud (nejen) této hvězdy se tam i jedná...
Jinak souhlasím, to osvětlení často moc neřešili. |
|
|
|
| No tak ty okna musí mít minimálně automatické potemňování (dnes to jde udělat maskou z tekutých krystalů a dvou polarizačních folií), takže to světlo od Slunce nemusí být takovej problém..
|
|
|
|
| Pozemstan: Pronikající světlo hvězd - to myslíš jako sluníčko, co jde okny?
No, ono tohle mi přijde teoreticky jako blbost (ne tohoto filmu, ale všeho ostatního), že když je loď na orbitě, nikdy nic takového nevidíme (tedy myslím, že v ENT jo), přitom podobně by měly paprsky procházet okny často (pomíjím to, jak je trup často osvícený, takže to vypadá, že je loď v soustavě pořád), když jsou u nějaké obydlené planety. |
|
|
|
| Je fakt, že i když jsem viděl Generations poprvé před lety na Sat 1, barvy se mi oproti seriálu nezdály, ale zase to hvězdné světlo pronikající na Enterprise má své kouzlo a asi celkem odpovídá danému prostředí. Záběry na přistávající "létající talíř" pak, i přes možná místa patrnou modelovost třeba při pohledu na "brzdnou stopu", působí úchvatně, pro mě je to jeden (byť z mnoha) nejlepších vizuálních zážitků v ST vůbec... |
|
|
|
| Ale i kontrast, prostě nešlo mi o zelenou rostlin, ale o věci, které by musela ovlivnit fakt i jinak se chovající atmosféra:-), a o porovnání s DVD. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Ten film je zelený
Jo, to je možná ono, to bývají i některé staré malby a fotky.
Mně to zaskočilo tím vzhledem oproti zas domodra DVD screencapům, které mi ale přijdou nakonec o dost hezčí, byť mi tam přijde vyvážení bílé moc jak při zářivce.
|
|
|
|
| Jo a proč to vypadá jak to vypadá.. Do střetu s dravým ptákem je použito DNR jen jednou. Od výbuch ENT je použito 2x. Takže proto má od té doby všechno tak výrazný voskový nádech. |
|
|
|