|
| Pozemstan:
nemluvě o tom, že danému "abstinujícímu" Soranovu já by to zjevně nestačilo (ano, jeho "ozvěna" z 23. století by tam být měla)...
Taky myslím. |
|
|
|
| BorgDog 283949, tz 283948: Z filmu myslím není ten princip Nexu až tak jasný. Soran s Guinan byli z Nexu vytrženi transportním paprskem Enterprise B a oba poté trpěli abstinenčními příznaky, přičemž, jak poznamenala Guinan, Soran se z toho nikdy nevzpamatoval... Ano, na Guinan je vidět, že i po "opuštění" Nexu část nebo "ozvěna" dané osoby v jevu zůstane, ale to zjevně netlumí touhu "vytrženého" se "vrátit", možná tedy i spojit se svým zbytkem. Rozhodně ale není jasné, že by se mohli i po jednom "odchodu" dále "replikovat". Picard i Kirk nebyli vytrženi, nýbrž se rozhodli dobrovolně odejít, což je skutečně trochu zvláštní, i když měli výcvik a zkušenosti předních kapitánů Hvězdné flotily (pravda, pokud jde o zkušenosti, stále by měla mít Guinan velký náskok). Již dříve jsem tady také zmiňoval, že Picardův Nexus byl spíše děsivý, a pro dobrodruha Kirka byla jeho rodinná venkovská idylka příliš umělá... Také je tam řečeno, že z jejich subjektivního pohledu do jevu oba kapitáni právě vstoupili, což možná mohlo posílit jejich schopnost odejít (to ale pak muselo platit i pro Guinan a Sorana, byť ti se vlastně (jestli se nemýlím, platí to i pro Guinan ve ztroskotané lodi), do Nexu znovu vrátili a "sjednotili"...
Ano, je tam bohužel časový paradox v tom, že Picard a Kirk vstupují na místo, kudy Nexus prošel, aby jeho průchodu zabránili. I když se vlastně "vracejí" do situace, kdy Picard ještě žil zcela mimo Nexus, takže skutečně nově přichází a Nexus "opouští" jen Kirk, který také umírá zhruba v době, kdy je zabráněno jeho "příchodu", čímž se paradox tak trochu, byť pokulhávajíce, uzavírá...
Také je trochu zvláštní, že jev, který zjevně vnitřně nevnímá čas zcela lineárně, také podléhá vnějšímu "lineárnímu" dění (trajektorie jeho pohybu). Je tedy otázkou, i přes Kirkův paradox, nakolik Nexus "vnímá" různé časové linie a skutečně by stačilo "prostě říct - Sorane, už nemusíš tu hvězdu odpálit ZNOVU, už se ti to jednou povedlo a ve skutečnosti tam jsi", nemluvě o tom, že danému "abstinujícímu" Soranovu já by to zjevně nestačilo (ano, jeho "ozvěna" z 23. století by tam být měla)... |
|
|
|
| I am happy to see Spot, yet I am crying.
>
Jsem strašně rád, že vidím Spoka,
ale přesto brečím.
Vrchol tvůrčí tvorby! :-D |
|
|
|
| I am uncertain, Counselor.
>
Nejsem si jist, doktorko. |
|
|
|
| Jako jedna věc je špatná stylistika, ale sekat tam rovnou hrubky...
Ovšem po té, co jsem prošel
261. pocitovým stavem, |
|
|
|
| Oficiální titulky: - Dáš si šálek čaje Earl Grey?
To je panečku prvotřídní čeština. |
|
|
|
| S těmi dětmi tu nikdo není, vemte je do Jefferiesova průlezu.
.
No tak, honem, všichni na postel.
.
Rodiče najdeme potom.
OK :) |
|
|
|
| Ale uznávám, že Generations jsem neviděl v kině, FC a Nemesis třeba ano. Možná to má vliv, proto i u Nemesis přes všechny její průsery nemám dojem, že by se tvářila jako televizní film. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ne, až na pár případů to prostě nevidím. Jako jo, Země je ve FC dost televizní, oproti sice dnes zastaralým, ale zajímavějším pohledům v Gen, ale jinak příběh moc možností v FC nedává, a výstup na povrch Enterprise je taky dost filmový.
Navíc FC má filmovou hudbu, u Gen prostě vnímám televizní hudbu.
A FC má spoustu blockbusterových prvků, které jsi tady ostatně i kritizoval a jo, v mnohém se tolik neliší od 2009.
Chyby v kontinuitě vůči seriálům si dopřávají oba filmy:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Zatímco jim tam pobíhá ozbrojený šílenec. :-) Ale to je "ST logic" - to nemá smysl řešit. Jinak ale souhlasím s tebou, že Gen. byl poslední film, co se snažil být "epický." Pak už jsou to skutečně "lepší epizody" a o Nemesis radši vůbec nemluvit... |
|
|
|
| BorgDog: Mě tam nejvíc dostává, jak na sebe Picard a Kirk mávají :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Já chápu pokus o "nehrdinský konec" Kirka. Něco, co nebude nějaké zoufalé klišé typu "legendární kapitán hrdinně umírá na můstku své lodi v bitvě." Kdybych to měl napsat já, budu uvažovat stejným směrem. Jiná otázka je, zda tohle šlo pokládat za uspokojivé řešení. Jinak, ta videa původního konce jsem viděl, a přišel mi možná lepší, než ten nakonec použitý. Pravda, ta pistole v botě, to je jak z levné kovbojky... |
|
|
|
| Mvek:
Zvláštní, já bych řekl, že First Contact je film
To je dojem díky úvodní bitvě. Výprava, úroveň efektů, kamera, svícení - všechno super, ale televizní. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Zvláštní, já bych řekl, že First Contact je film, oproti Generations a Insurrection, které jsou rozšířené epizody. |
|
|
|
| BorgDog, tz: Film mám rád, ale podobně jako Beyond, je to guilty-pleasure - těch nelogičností je tam kopa. Možná by stálo za to to sepsat. Uvidím.
Btw, je můj oblíbený i proto, že jde o poslední ST film. Ty další už jsou jen rozšířené epizody.
Seven: Uprostřed psaní GEN dostali scénáristé nařízeno pozastavit práci a napsat finále TNG. K GEN se vrátili po měsíční pauze, což se asi muselo projevit. + Celé finále se na základě otřesné reakce publika přetáčelo a je celkem zázrak, že to drží nějak pohromadě.
Zde jsou ony vystřižené scény. |
|
|
|
| Seven: Původní scénu s Kirkovou smrtí jsi viděla? |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Možná jsem to podvědomě vnímal, ale nikdy mi to nevadilo. Když se nad tím zamyslím, tak to považuji za plus toho filmu. |
|
|
|
| Druhá otázka je, co jim ten Shatner provedl, že museli Kirka zabít v tak hloupě. A popravdě, ten film je fakt nudný, celkem o ničem a nejsem si úplně jistá tím, co se během jeho natáčení dělo, že to dopadlo jak to dopadlo. |
|
|
|
| tz:
možná mi zrovna tohle nevadilo.
Mně vadilo to, co chápu jako zásadní logickou chybu celé zápletky: Nexus osoby netransportoval, ale duplikoval. Kdo se tam jednou dostal, v pravém smyslu odejít vlastně nemohl - mohl jenom "nahrát" zpět svoji kopii do libovolného času a místa, kterým Nexus prošel. U Guinan to bylo jasně vidět. Takže Picardovo dilema za prvé vlastně žádné dilema nebylo, a za druhé tuhle "přetahovanou" mohl hrát se Soranem buď donekonečna (oba se z Nexu mohli vracet pořád do jednoho místa stále znovu), anebo mu prostě říct - Sorane, už nemusíš tu hvězdu odpálit ZNOVU, už se ti to jednou povedlo a ve skutečnosti tam jsi. Navíc Soran Nexus roky studoval, a o téhle jeho vlastnosti musel vědět. Tady mi přišlo, že ten film spadl do klasické logické pasti "časovek" jenom zabalené do jiného papírku. |
|
|
|