Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1441 - 1460 / 3046Starší   Nejstarší

Mvek - 23. leden 2016 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 261783: Tak jestli je ten premium víceoktanový, a ne 95, tak to určitě vliv mít bude. Jiná otázka je, zda se vyplatí, ale u firemního proč ne:-). Jinak uvidíme, asi se tím budu zabývat, až bude nové auto. Zrovna u ONO máme poslední dva roky pocit, že se benzín zlepšil (tím nechci říct, že by se to mělo dát srovnat), ale netuším, co je na tvrzení, že berou procházející německé rezervy, takže kvalitnější benzín, ale uleželý, tudíž tím zase horší...

A odpůrce páteřních linek asi nejsem, jen mi asi vždy vadilo to, že čím delší linka přes místa bez vyhrazeného pruhu/tramvajového pásu, tím větší nepravidelnosti jízdního řádu. Takže 22ku jsem nikdy neměl rád.
Pozemstan - 23. leden 2016 12:31sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Telemachus Rhade: Ne, se stevardkami (stevarda jsem u nich snad neviděl, u SA jednou) skončili krátce poté, co zlikvidovali/pohltili veškerou konkurenci... I tak bývaly přítomné jen na klasické lince Praha-Jablonec. -)
Telemachus Rhade - 23. leden 2016 12:26sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan: Už jsem tím nejel asi 5 let, ale stewardi nejsou přítomni? Žádný horký nápoj, noviny?
Telemachus Rhade - 23. leden 2016 12:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Jen se mi prostě nezdá shazovat to u neznámého auta hned na kvalitu benzínu.
Večer, když už jsem jel na té rezervě, jsem do toho nalil premium Agip a začalo se to chovat jako obyčejný sporťák. Sorry, nechci mít poslední slovo, ale prostě poznám, odkud vítr vane.

Stejně jako ta moje Fabia 1,9 má úplný jiný výkon při naftě z ONA a při DieselTechu ;)

Mvek 261772:
Proč zrovna pro mě?
Pamatuje si tě jako nepřítele páteřního spojení.
Pozemstan - 23. leden 2016 12:23sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Nakonec mi sice ujel ještě autobus v 7:45, ale podařilo se mi dostat do autobusu v 8:30, plného lyžařů, mířícího přes Jablonec až do Rokytnice nad Jizerou... V Jablonci měl být a snad i byl jen o 30 minut později než ten první... Na zimní podmínky byl asi připraven dobře, když směřoval dál do hor. Je fakt, že na dálnici byl vidět mezi pruhy sníh a už od Prahy sněžilo docela vydatně... Po dlouhé době jsem u Busline opět viděl řidičku, snad tutéž, se kterou jsem jezdil dříve často na normální lince Praha-Jablonec...
Mvek - 23. leden 2016 09:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan 261770: Jestli jedeš teď, tak good luck.
Mvek - 23. leden 2016 08:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 261768: Proč zrovna pro mě?

V rámci metra žádné úpravy nechystá.
Začíná mě děsit, že takovéto věty brzy nemusí být jen žert.

Jinak těžko posoudit, jen mě fascinuje, co napáchali 2012, a pak přijdou s vlastně i protichůdnou revolucí. Fakt mi to přijde jako generování práce.

Jinak jako teoreticky mi to přijde nejlepší, prakticky je to horší, protože je stále příliš úseků, kde tramvaje ve špičce budou mít vždy nahodilé jízdní řády, takže se pak nepůjde možná dát spolehnout už téměř na všechny linky. A samozřejmě budou nejvíc postižení důchodci, což dokud není rozumně finančně dostupná alternativa (třeba s nějakou úlevou ze strany zdrav. pojišťoven nebo jiným způsobem) v podobě "taxi" k lékaři apod., tak samozřejmě je to problém. Nemocný nebo špatně pohyblivý člověk prostě s přestupy má problém.
Navíc bych byl zastánce radši zdvojení linek, kdy prostě jedno číslo končí na dřívější smyčce, než zavádět výjimky do jízdního řádu jedné linky, že prostě tyhle spoje končí dřív.

Já bych měl jiné návrhy, ale ty by vyžadovaly zřízení pár smyček. Pak bych si dovedl představit páteřní linky, které ale končí v širším centru. Např. z Dejvické já nevím kam, třeba na Otakarovu. A pak linka, která jezdí z Podbaby na Divokou Šárku, jako dvojitý přivaděč k té Dejvické. Totéž třeba linka z Barrandova na Řepy a jiná linka z centra končící na Andělu (kdyby tam byla smyčka, jinak na Smícháči). Atd.
Mvek - 23. leden 2016 08:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade 261767: O spojce bych se nehádal, vím jak tátu trochu překvapí spojka v naší Feldě, když přesedne ze své...
Jen se mi prostě nezdá shazovat to u neznámého auta hned na kvalitu benzínu.
Pozemstan - 23. leden 2016 02:01sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Dnes jsem se dvakrát podíval na ujíždějící metro (jednou si téměř sáhl na zavírající se dveře), další metro minul o tři minuty a autobus o minutu, takže nakonec pojedu do Jablonce o nějakých 11 hodin později... -)(
Telemachus Rhade - 22. leden 2016 23:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Něco pro Mveka, aneb páteř na každou linku :-D ROPID chce zase čarovat.

Z Prahy zmizí až polovina tramvajových linek, říká návrh přečíslování
Telemachus Rhade - 22. leden 2016 23:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Akorát tě podezřívám, že se snažíš hodit neobratnost s citlivou spojkou a prostě jiným autem na benzín:-)
Řídil jsem kde co, včetně V8, a zatím nic nemělo tak zuřivě citlivou spojku jako tahle 16V RS Fabie. Ale jinak ano, spojka je jeden z důvodů proč se kloním k dieselu, kde můžu řadit rychlostí blesku.

Yakuzza:
Nemáš sníh rád? :)
Miluju ho, ale on to neopětuje :-)

Zítra zkusíme dobíjecí kolo 3, tedy víc než 15 minut. Jasně, koupím novou, ale zajímalo by mě, jestli se z ní dá ještě něco vyrazit, když poleví mráz.
Yakuzza - 22. leden 2016 12:08sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Brno-Kyjov vlakem: Jízdenka ČD 99 Kč, IDS JMK jízdenka na 9 zón 71 Kč, IDS JMK univerzální jízdenka 65 Kč. Docela rozdíl.
Yakuzza - 22. leden 2016 10:14sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
A nebyl jsem sám :) Kolega to samé a další kolega zase našel na autě botu :)
Yakuzza - 22. leden 2016 09:21sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dneska chcipla baterka mne :)
Mvek - 21. leden 2016 11:30sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na druhou stranu stejně tak Varta v současné Feldě, se kterou jezdím, má stále výborné hodnoty, a to je stará asi 7 let.
Mvek - 21. leden 2016 11:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nám odešla baterka bez jediného varovného příznaku jednou na Velikonoce. Koupili jsme si pak novou Bull, kterou zřejmě špatně skladovali (nenabíjeli pravidelně), ukazovala hodnoty mimo správná rozmezí. Nepovedlo se to ale vyhádat a po pár letech máma byla moc nervózní, že se koupila nová, ale tahle občas nabíjená stále vykazuje stejné hodnoty, takže asi by držela, jen se dá čekat, že odejde dřív.

To tedy je obecně riziko, že si člověk koupí baterku, která ležela dlouho na skladě. Přitom to není snadné ověřit.
Yakuzza - 21. leden 2016 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade: Nemáš sníh rád? :) BTW není žádná ostuda, když člověku chcípne cizí auto. A že budeš potřebovat novou baterku bylo jasné už na začátku příběhu ;)
Mvek - 21. leden 2016 10:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Hezké:-). Akorát tě podezřívám, že se snažíš hodit neobratnost s citlivou spojkou a prostě jiným autem na benzín:-). Otevírání nádrže je ale teda taky zajímavý postřeh.
A co myslíš tím prašenem? Prašan se přece lehce smete smetáčkem, takže je to to nejlepší, co může být na uklízení auta (když máš smetáček a ne deštník:-)).
Telemachus Rhade - 21. leden 2016 10:01sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Předvčerejší cesta do Plzně:

Za ranního kuropění jsem vzal notebooky, Marti uniformu, co jsem potřeboval předělat, nějaké další věci, co jsem chtěl vyřídit v Plzni a odebral se v mínus deseti, nebo kolik bylo, k autu. Auto jsem očistil od několika centimetrové vrstvy sněhu; nebo respektive prašanu, který se odhrabuje dosti blbě, a vlezl dovnitř. Kontrolky se rozsvítili, čili jsem počítal, že baterka je ok. To jsem se ale přepočítal. Blaf, blaf, chcíp. OK, volal jsem Pelekovi, jestli mi nepřijel s kabelama nastartovat. Nevzal mi to. Pak jsem si všiml, že někdo krouží kolem a hledá parkplatz. Tak jsem ho zastavil a domluvil se, že jestli mě nahodí, tak si může zaparkovat místo mě. Zastavili jsme dopravu v ulici (to bylo čuráků a prostředníčků :) ) a zkoušeli jsme dobíjet. Marně. Po pěti minutách se stav zlepšil na Blaf, blaf, blaf, chcíp. Čili chlap, evidentně nespokojen se situací, jel parkovat jinam.

Poté zavolal Pelek s tím, že sice je v Praze, ale ne u auta. Nabídl se však, že když si dojedu pro klíče, tak si ho můžu půjčit, což mě efektivně zachránilo. Všechno z auta jsem tedy hodil zpátky domů a vzal si jen nutné notebooky a pití, což naštěstí znamená jen jeden baťoh. Dojel jsem si na Křižíkovu pro klíčky a vysvětlení, kde je auto. Auto bylo "na Karláku", což nakonec znamenalo u ministerstva práce a soc. věcí - budova B, čili pěkná procházka kolem Emauz do Podskalí. Auto bylo kompletně zasněžené. Hradečák Pelek logicky nemá nic, co by připomínalo zimní výbavu, a tak jsem veškerý prašan sundával deštníkem, co jsem našel v kufru. Výborná podívaná pro všechny kuřáky z ministerstva i přilehlé základní školy. Fakt jsem čekal, že to nakonec nechytne :) Ale dobrý, chytlo krásně. Vyjel jsem.

Popeláři! Naštěstí tak nějak vím, jak v Praze fungují jednosměrky, takže potom, co vysypaly všechny popelnice v ulici a mě se stihl vůz vytopit, jsem se vymotal bokem a vjel do kolony, která je pro úterní dopoledne velice nezvyklá. Nuž, po Andělu už to až na Zličín jelo. Koukal jsem, že má auto tempomat, takže jsem zadal 160 a myslel si, že v Plzni budu alespoň o něco dříve než obvykle. Kamiony na D5 nemají jinou zálibu, než se předjíždět, čili moje jízda vypadala následovně - 2 minuty 160, 2 minuty 90. S tímto průměrem 125 mi cesta do Plzně trvala o 5 minut déle než obvykle. Na první křižovatce v Plzni mi to chcíplo, protože byl zřejmě natankován jakýsi noname benzín, což u vysokootáčkových motorů jaksi není košer, že. Kor u benzínu a tím pádem citlivější spojky.

Dorazil jsem. V Laseru kleknul počítač, čili jeden z mých notebooků teď slouží jako firemní main computer. OK. Pak už kupodivu probíhalo všechno podle plánu. Akorát mi nesedl oběd, ale to už mě fakt nerozhodilo :-)

S Marťou jsme se domluvili, že namísto návštěvy kamarádů, pojedu rovnou domů, po cestě koupím kabely a zkusíme auto dobíjet delší dobu. Cesta zpátky probíhala stylem 140/90, čili jsem jel ještě déle. Chtěl jsem natankovat cestou, protože další výhoda vysokootáčkových motorů je, že hrozně žerou, jenže se mi nepodařilo otevřít nádrž. Jaksi mě v tom mrazu nenapadlo, že se to dělá čudlíkem u sedačky, jako mají jiná auta otevírání kufru. Odjel jsem od stojanu tedy nejenom bez placení, ale i bez benzínu.

Když jsem přijel domů, došlo mi, že jsem nevzal ty kabely. Takže ještě výlet na OMV u kongresáku. Poté, už na rezervě, jsem dojel domů a modlil se, abych to pak ještě zvládl na benzínku, když už jsem zjistil, jak otevřít nádrž. Dobíjeli jsme 15 minut s výsledkem blaf, blaf, blaf, blaf, chcíp, čili zřejmě je baterka v čoudu úplně. (nová stojí 5 litrů). OK, ještě jsem pak na revanš dělal taxikáře, ale to mi vyhovovalo, protože jsem mohl hodit domů a majitel tak majiteli vůz přímo u svých dvěří. Zabouchl jsem v 21:36 a spal skoro 12 hodin.
Mvek - 21. leden 2016 09:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Divili bych se, kdyby ne. Ostatně furt marně vyhlížím to "plovoucí městoů", které mělo podle časopisu ABC z 90. let touhle dobou obeplouvat během roku celý svět...

Tak kéž by už technologie postoupily natolik, že by to výhodněji šlo zrealizovat, nejen mít patent. Navíc v článku je zmíněn i koncept vyměnitelných kabin bez padáků, na kterém pracuje Airbus. Takže konstrukční problémy rozdělení se už řeší, tak ještě přidat padáky a plováky.

Nejnovější   Novější 1441 - 1460 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o