Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tohle je jedna z věcí, kterou EU vyčítám. Tj. nesjednocení trakčního napájení (EN 50163), stejně tak třeba el. zásuvek a dalších norem. Nemůžu to teď najít, ale četl jsem studii kolik by se ušetřilo na lokomotivách, když by všude bylo stejné napájení a ty čísla mi přišli děsivá.
Soustavy používané v Evropě |
|
|
|
| Pardubice: 25 kV, 50 Hz! Hell it's about time! Jedna z věcí, kterou vyčítám SZ je neschopnost pokročit ve sjednocování trakčního napájení. I když se mě to nedotkne, tak každé vylepšení kolejové dopravy vítám. Osobně spíš řekám na Praha-Kladno, ale kdo ví jestli se toho dožiju. |
|
|
|
| anubis: No hurá! Někdo taky konečně myslel... Mám nefalšovanou radost :) Ušetřilo nám to mnoho desítek minut navíc každý den. |
|
|
|
| kapitan Pike: Tak vzhledem k tomu, že jednu takovou křižovatku mám téměř pod okny a pravidelně jí buď projíždím nebo přecházím... :-)
A další legendární křižovatka je na Smíchově u lihovaru... ovšem tam většinou hodí člověku do cesty červenou právě autobus. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 314173: Zkratka pro Pardubice :) Pce - > v Pcich :) |
|
|
|
| leena:
v Pcich
Kdeže? :-)
Pozemstan:
Ale souhlasím, že 160 km/h by dnes měl být, kde to umožňuje tvar trati, minimální standard...
No naprosto rozhodně! naivně jsem se domníval, že proto jezdí lidi vlakem :) Popravdě mě provozní rychlost odpovídající Jižní spojce dopoledne šokovala. |
|
|
|
| Pozemstan: "za čas o 9 delší než u Jančury"
o 9 minut...
|
|
|
|
| Telemachus Rhade: "že to ještě v roce 2020 trvá 150 minut"
Zajímavé, a přitom je to dokonce trochu rychlejší než nedávno částečně zmodernizovaná trať Praha-Plzeň, kde trvá 103 km mezi Smíchovem a Plzní 68 minut, tedy s průměrnou rychlostí nějakých 91 km/h, zatímco na trase Praha-Brno (255 km) máš i u nejrychlejších vlaků ČD, které to zvládají za čas o 9 delší než u Jančury, průměrnou rychlost cca 99 km/h... -)
Ale souhlasím, že 160 km/h by dnes měl být, kde to umožňuje tvar trati, minimální standard...
|
|
|
|
| Telemachus Rhade 314156: jen upozorneni, ze v Pcich se zaclo rekontruovat nadrazi tj je tam celkem velka pravdepodobnost, ze to i tak jako tak bude mit spozdeni a nezalezi na dopravci. |
|
|
|
| Macek:
Auto?
Bude v Brně. Jinak bych se na vlak ani neptal ;) |
|
|
|
| Macek: To by šlo, pokud by na Brno nevedlo nejdelší schodiště ve střední Evropě... :-(
(tedy alespoň co se mne týče - ahodou okolností jsem někdy před měsícem řešil ev. cestu do Brna, nakonec z ní sešlo kvůlivá Covid-19, ale auto jsem přesně z tohoto důvodu zavrhnul +/- předem) |
|
|
|
| Děkuji, ale ne. Pointa byla v tom dojet do Brna na otočku na odpoledne za klukem, ale celkem 4 hodiny od dveří ke dveřím jsou prostě objektivně moc, čili to nechám až na víkend. Nenapadlo mě, že to ještě v roce 2020 trvá 150 minut, když se všichni holedbají těmi 160 km na železnici. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|