Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2812
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 48 - 67 / 2812Starší   Nejstarší

Mvek - 18. září 2021 22:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A vůbec je to ze zajímavého seriálu o rozdělené MHD v Berlíně od války. Některé informace jsou fascinující, jako různé zákulisní boje, otevřené střety, politikaření atd.
Mvek - 18. září 2021 22:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
M-Bahn v Berlíně
Aneb krátká kapitola z magnetické dráhy v západním Berlíně, která se dočkala jen krátkého provozu s cestujícími, a pak byla kvůli sjednocení Německa zase demontována, protože stála v cestě obnovení provozu jedné linky U-Bahnu...
Mvek - 06. září 2021 21:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Z povinného ručení viníka máte nárok na náhradní vozidlo po dobu opravy vašeho vozidla (když jste poškozený, ne viník, pochopitelně). Nj, jenže v praxi pojišťovna nezaplatí víc jak 2 týdny, ačkoliv domovský servis to vidí možná na déle. A hlavně pokud si nechcete škodu (nejméně sto tisíc v samotných dílech) platit sami a pak nechat vyplatit od pojišťovny, ale chcete to vše nechat vyřídit smluvní autorizovaný servis, tak musíte čekat třeba až týden na vykrývací dopis. Po tu dobu vám opravené vozidlo nevrátí, ale půjčené musíte vrátit, to hradí povinné ručení jen po dobu opravy. Leda si to můžete platit (třeba i 700 denně).

A to, že třeba v podmínkách půjčovny servisu/autosalonu máte spoluúčast 40 tisíc na ukradení nebo vandalismus (a kolegovi takhle auto vykradli druhý den na sídlišti, tak zaplatil asi 15k), o tom ani nemluvě.

Ale pravda, místo Fabia combi zkoušímw Octavia combi, a tak se nám tam vešlo i to, na co jsem jinak měl autobox na střeše (dvě děti, jedno s kočárkem, už chtějí prostor).


PS: Náklaďák nám u statistického úřadu v Praze nedal přednost při odbočování doleva a já to na mokru nedobrzdil a narazil do zadních kol, která asi auto zkroutila, protože náraz to byl krokem, žádné airbagy, ani snad zaseklé pásy, ale zarazilo to kapotu do předních sloupků, pohnulo kdoví čím a SPZ jsem si všiml o deset metrů dál, když jsem telefonoval s policií (mimochodem tu mi taky servis nevyřeší, to mě ještě bude čekat asi registr řidičů). Aspoň si tříletá dcera užila interiér policejního auta při čekání na odvoz asistenčkou. Nikomu se nic nestalo, všichni navíc byli v pohodě (i viník), vlastně to byl takový očistný zážitek a až na komplikovanou domluvu s asistenční službou (když chcete odvézt ženu a dvě děti dřív, než chcete odtáhnout vozidlo), vlastně bylo příjemné, jak vše fungovalo. Jasně, počkal jsem si ve slejváku, co byl před týdnem v pátek, a byl promočený durch, ale prostě to nějak fungovalo.
Telemachus Rhade - 20. srpen 2021 21:01sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
leena: Ještě odpoledne mi IDOS hlásil na 22 na zítra objížďku přes Moráň a Palackého náměstí. Teď už ukazuje Národní třídu. Nevím, už jsem se zařídil jinak.

kapitan Pike:
"MHD" v New Yorku
To je jako srovnávat La Paz a Oslo :-)
kapitan Pike - 20. srpen 2021 19:48sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Poté, co jsem zažil "MHD" v New Yorku, hodnotím tu pražskou taky celkem pozitivně :-)
leena - 20. srpen 2021 19:41sipka
ZAMĚŘIT
leena
Telemachus Rhade 319833: heled ted koukam na to spojeni na dpp v sobotu okolo obeda a fakt Ti ta 22 jede z Narodky a ano jede nejdriv na narodku pres Karlak, ale pak pokracuje v pohode dal primo na Brusnici takze netusim kde mas problem.

A jinak mapy.cz mi hlasi z Brusnice do stredu Stromovky cca 45 minut. Takze pokud teda chces jo jo usetrit cas tak jeste muzes jet z Brusnice na Malostranskou, prestoupit myslim 15 na Cechuv most a pak 17 na Vystaviste ...

Jako me nahodou prijde MHD v Praze jako jedna z nejlepsich a popravde ikdybych mela auto tak by me do nej nikdo na bezny pochuzky po Praze nedostal ... a zoufale pomala fakt neni, staci jedna blba kolona nekde a muzem si rict, ze oproti autum je pak vyrazne rychlejsi a pohodlnejsi :)
Telemachus Rhade - 20. srpen 2021 19:28sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
leena:
dyt normalne jezdi 22 z Narodky primo na Brusnici
Krom toho, že nejezdí. Jezdí z Karlova náměstí přes Moráň. Jo.

a pak z Brusnice na Vystaviste zpatky na Narodni divadlo a 17 pak na Vystaviste cca 30 minut
A víš kolik je to z Brusnice pěšky do Stromovky? 30 minut :-)

Ne, MHD v Praze je postavená tak, že jednak nejezdí tam, kam já potřebuju, a potom je zoufale pomalá. Zase se mi to potvrdilo.
leena - 20. srpen 2021 18:53sipka
ZAMĚŘIT
leena
Telemachus Rhade 319831: dyt normalne jezdi 22 z Narodky primo na Brusnici a mas to 15 minut a pak z Brusnice na Vystaviste zpatky na Narodni divadlo a 17 pak na Vystaviste cca 30 minut... dpp.cz a cca 45 sekund nez jsem zadala ty dva spoje.
Telemachus Rhade - 20. srpen 2021 18:41sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
V sobotu potřebuju tramvají po Praze Národní třída - Brusnice, Brusnice - Výstaviště Holešovice. Co to znamená?

Hodinu googlení kudy teď, co jezdí a smutná realizace toho, že pojedu z Karláku. Prdele práce...
anubis - 15. srpen 2021 09:22sipka
ZAMĚŘIT
anubis
Leena: Tyto změny, ale nejsou o právě stavěném nádraží Zahradní Město. Jsou o Černokostelecké a okolí
leena - 15. srpen 2021 08:58sipka
ZAMĚŘIT
leena
anubis 319728: tak o tech Strasnicich se snad vi uz minimalne rok ne? od doby co se zacal stavet ten novy koridor hlavak az Hostivar.
anubis - 15. srpen 2021 05:38sipka
ZAMĚŘIT
anubis
Změny v dopravě ke konci srpna Je tu někdo ze Strašnic? Tak trochu se tam posune jméno zastávky a v budoucnu i celá zastávka
Pozemstan - 08. srpen 2021 12:12sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Ano... Je to důsledek stavu českých železnic, hodnotí tragickou srážku vlaků Němci

Zaujala mě i tato věta: "„Pro infrastrukturu je dobře, že tyto tratě zůstaly v provozu, na druhé straně to ale znamená také bezpečnostní rizika,” řekl Iffländer s tím, že mnohé současné tratě v Česku by v Německu byly nejpozději v 80. letech zrušeny."

Trochu se smutným sarkasmem by šlo poznamenat, že se o to v 90. letech např. ministr dopravy Říman, přezdívaný "likvidátor českých železnic", docela snažil... -)( Podle mě by ale přímo rušení tratí místo modernizace dobrým řešením nebylo (byť u některých tratí, kudy mají jezdit nejrychlejší vlaky nebo i rychlovlaky, je asi logická kompletní "výměna", narovnání apod.). Otázkou je, zda je ale tedy modernizace vůbec ekonomicky únosná (byť asi bude hrát stále silnější roli i environmentální hledisko) a zda se třeba budoucí vlády nevrátí k "římanovštině"...
AVip - 08. srpen 2021 08:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade: Tak ono je to tak trochu "spojené nádobí"... aneb nejde mít jedno bez druhého.

A každopádně, současná situace, kdy je jednodušší ČR objet, než jet přes ní, je do značné míry symptomatická pro celý stav naší železniční sítě.
Telemachus Rhade - 07. srpen 2021 20:15sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Vlaky Berlín - Vídeň to mají rychlejší přes Mnichov.

To prostě mluví za vše. Zabezpečení nezabezpečení. Zavedení ETCS je doslova to 3. nebo 4., co by nás teď stran drah mělo zajímat. Sorry, jako.
AVip - 07. srpen 2021 20:07sipka
ZAMĚŘIT
AVip
leena: Já mám akorát takový pocit, téměř hraničící s jistotou, že zatímco doba zůstává konstantní (bude zavedeno za x let), tak ten letopočet se tak nějak furt zvyšuje.

Nehledě na to, že "stop-gap" řešení zavedené na skoro dvacet let už v podstatě není "stop-gap", to už je "semi-permanent" řešení...
leena - 07. srpen 2021 19:40sipka
ZAMĚŘIT
leena
AVip 319649: no co jsem nekde cetla tak to bude u nas trvat jeste 19nact let nez to bude uplne na vsech trati.
AVip - 07. srpen 2021 18:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade: Mne hlavně nepřestává fascinovat to, že se už celá desetiletí ví, že stávající zabezpečovače nestačí a že po každé podobné nehodě se vynoří naprosto teflonoví "odborníci", kteří nás ujistí, že zavedeme ETCS a všechno bude OK a že nebudeme zavádět žádná zastaralá řešení...
Telemachus Rhade - 07. srpen 2021 17:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Podívej se, přejít na standard TGV/ICE se dalo v roce 1990. Stejně tak se ZLPS dala zakotvit v ústavě, atp. Vládlo tu, co tu vládlo a pohrobky toho vládnou dodnes.
AVip - 07. srpen 2021 14:35sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jen na okraj současných debat na téma (objektivní) zaostalosti zabezpečovacích zařízení na českých železnicích a kdy k tomu došlo...
no, nepotěším nikoho - pohled do historie prozradí, že české dráhy začaly zaostávat za světovým vývojem ještě za časů Rakouska - Uherska více než před sto lety a nikdy tuto "technologickou sekeru" nedokázaly dohnat, byť v tomto směru diktatury 20. století udělaly docela dost (byť i tam to často byla z nouze ctnost, ale alespoň udělaly něco - na rozdíl od naprosto neschopných "kdemohkradických" vlád, které ostatně svou totální neschopnost v případě velkých liniových staveb osvědčují nejen v tomto případě).

Ostatně, od Malé Listopadové Buržoazní Kontrarevoluce nás dělí více než 30 let a za tu dobu bylo času na implementaci nějakého modernějšího řešení až - až...

Nejnovější   Novější 48 - 67 / 2812Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o