Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pod autobusem v Mostě se propadla silnice
Vidíte, jak ten nový tarmac leží čistě jen na písku? V asfaltové směsi jsou možná polymery - vypadá jako nová - ale není to vystužené žádnou sutí, kameny? Proč! :-D Prostě uválcovaný drahý písek přetažený asfaltem, aneb 1:1 blízkovýchodní (jejich) low-cost řešení stavby silnic. U nás drahá sranda s děsivými následky.
(To jen kdyby vás zajímalo, proč se většina nových silnic v zemi vlní ;) ) |
|
|
|
| A vůbec je to ze zajímavého seriálu o rozdělené MHD v Berlíně od války. Některé informace jsou fascinující, jako různé zákulisní boje, otevřené střety, politikaření atd. |
|
|
|
| M-Bahn v Berlíně
Aneb krátká kapitola z magnetické dráhy v západním Berlíně, která se dočkala jen krátkého provozu s cestujícími, a pak byla kvůli sjednocení Německa zase demontována, protože stála v cestě obnovení provozu jedné linky U-Bahnu... |
|
|
|
| Z povinného ručení viníka máte nárok na náhradní vozidlo po dobu opravy vašeho vozidla (když jste poškozený, ne viník, pochopitelně). Nj, jenže v praxi pojišťovna nezaplatí víc jak 2 týdny, ačkoliv domovský servis to vidí možná na déle. A hlavně pokud si nechcete škodu (nejméně sto tisíc v samotných dílech) platit sami a pak nechat vyplatit od pojišťovny, ale chcete to vše nechat vyřídit smluvní autorizovaný servis, tak musíte čekat třeba až týden na vykrývací dopis. Po tu dobu vám opravené vozidlo nevrátí, ale půjčené musíte vrátit, to hradí povinné ručení jen po dobu opravy. Leda si to můžete platit (třeba i 700 denně).
A to, že třeba v podmínkách půjčovny servisu/autosalonu máte spoluúčast 40 tisíc na ukradení nebo vandalismus (a kolegovi takhle auto vykradli druhý den na sídlišti, tak zaplatil asi 15k), o tom ani nemluvě.
Ale pravda, místo Fabia combi zkoušímw Octavia combi, a tak se nám tam vešlo i to, na co jsem jinak měl autobox na střeše (dvě děti, jedno s kočárkem, už chtějí prostor).
PS: Náklaďák nám u statistického úřadu v Praze nedal přednost při odbočování doleva a já to na mokru nedobrzdil a narazil do zadních kol, která asi auto zkroutila, protože náraz to byl krokem, žádné airbagy, ani snad zaseklé pásy, ale zarazilo to kapotu do předních sloupků, pohnulo kdoví čím a SPZ jsem si všiml o deset metrů dál, když jsem telefonoval s policií (mimochodem tu mi taky servis nevyřeší, to mě ještě bude čekat asi registr řidičů). Aspoň si tříletá dcera užila interiér policejního auta při čekání na odvoz asistenčkou. Nikomu se nic nestalo, všichni navíc byli v pohodě (i viník), vlastně to byl takový očistný zážitek a až na komplikovanou domluvu s asistenční službou (když chcete odvézt ženu a dvě děti dřív, než chcete odtáhnout vozidlo), vlastně bylo příjemné, jak vše fungovalo. Jasně, počkal jsem si ve slejváku, co byl před týdnem v pátek, a byl promočený durch, ale prostě to nějak fungovalo. |
|
|
|
| leena: Ještě odpoledne mi IDOS hlásil na 22 na zítra objížďku přes Moráň a Palackého náměstí. Teď už ukazuje Národní třídu. Nevím, už jsem se zařídil jinak.
kapitan Pike:
"MHD" v New Yorku
To je jako srovnávat La Paz a Oslo :-) |
|
|
|
| Poté, co jsem zažil "MHD" v New Yorku, hodnotím tu pražskou taky celkem pozitivně :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade 319833: heled ted koukam na to spojeni na dpp v sobotu okolo obeda a fakt Ti ta 22 jede z Narodky a ano jede nejdriv na narodku pres Karlak, ale pak pokracuje v pohode dal primo na Brusnici takze netusim kde mas problem.
A jinak mapy.cz mi hlasi z Brusnice do stredu Stromovky cca 45 minut. Takze pokud teda chces jo jo usetrit cas tak jeste muzes jet z Brusnice na Malostranskou, prestoupit myslim 15 na Cechuv most a pak 17 na Vystaviste ...
Jako me nahodou prijde MHD v Praze jako jedna z nejlepsich a popravde ikdybych mela auto tak by me do nej nikdo na bezny pochuzky po Praze nedostal ... a zoufale pomala fakt neni, staci jedna blba kolona nekde a muzem si rict, ze oproti autum je pak vyrazne rychlejsi a pohodlnejsi :) |
|
|
|
| leena:
dyt normalne jezdi 22 z Narodky primo na Brusnici
Krom toho, že nejezdí. Jezdí z Karlova náměstí přes Moráň. Jo.
a pak z Brusnice na Vystaviste zpatky na Narodni divadlo a 17 pak na Vystaviste cca 30 minut
A víš kolik je to z Brusnice pěšky do Stromovky? 30 minut :-)
Ne, MHD v Praze je postavená tak, že jednak nejezdí tam, kam já potřebuju, a potom je zoufale pomalá. Zase se mi to potvrdilo. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 319831: dyt normalne jezdi 22 z Narodky primo na Brusnici a mas to 15 minut a pak z Brusnice na Vystaviste zpatky na Narodni divadlo a 17 pak na Vystaviste cca 30 minut... dpp.cz a cca 45 sekund nez jsem zadala ty dva spoje. |
|
|
|
| V sobotu potřebuju tramvají po Praze Národní třída - Brusnice, Brusnice - Výstaviště Holešovice. Co to znamená?
Hodinu googlení kudy teď, co jezdí a smutná realizace toho, že pojedu z Karláku. Prdele práce... |
|
|
|
| Leena: Tyto změny, ale nejsou o právě stavěném nádraží Zahradní Město. Jsou o Černokostelecké a okolí |
|
|
|
| anubis 319728: tak o tech Strasnicich se snad vi uz minimalne rok ne? od doby co se zacal stavet ten novy koridor hlavak az Hostivar. |
|
|
|
| Ano... Je to důsledek stavu českých železnic, hodnotí tragickou srážku vlaků Němci
Zaujala mě i tato věta: "„Pro infrastrukturu je dobře, že tyto tratě zůstaly v provozu, na druhé straně to ale znamená také bezpečnostní rizika,” řekl Iffländer s tím, že mnohé současné tratě v Česku by v Německu byly nejpozději v 80. letech zrušeny."
Trochu se smutným sarkasmem by šlo poznamenat, že se o to v 90. letech např. ministr dopravy Říman, přezdívaný "likvidátor českých železnic", docela snažil... -)( Podle mě by ale přímo rušení tratí místo modernizace dobrým řešením nebylo (byť u některých tratí, kudy mají jezdit nejrychlejší vlaky nebo i rychlovlaky, je asi logická kompletní "výměna", narovnání apod.). Otázkou je, zda je ale tedy modernizace vůbec ekonomicky únosná (byť asi bude hrát stále silnější roli i environmentální hledisko) a zda se třeba budoucí vlády nevrátí k "římanovštině"... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak ono je to tak trochu "spojené nádobí"... aneb nejde mít jedno bez druhého.
A každopádně, současná situace, kdy je jednodušší ČR objet, než jet přes ní, je do značné míry symptomatická pro celý stav naší železniční sítě. |
|
|
|
| Vlaky Berlín - Vídeň to mají rychlejší přes Mnichov.
To prostě mluví za vše. Zabezpečení nezabezpečení. Zavedení ETCS je doslova to 3. nebo 4., co by nás teď stran drah mělo zajímat. Sorry, jako. |
|
|
|
| leena: Já mám akorát takový pocit, téměř hraničící s jistotou, že zatímco doba zůstává konstantní (bude zavedeno za x let), tak ten letopočet se tak nějak furt zvyšuje.
Nehledě na to, že "stop-gap" řešení zavedené na skoro dvacet let už v podstatě není "stop-gap", to už je "semi-permanent" řešení... |
|
|
|
| AVip 319649: no co jsem nekde cetla tak to bude u nas trvat jeste 19nact let nez to bude uplne na vsech trati. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Mne hlavně nepřestává fascinovat to, že se už celá desetiletí ví, že stávající zabezpečovače nestačí a že po každé podobné nehodě se vynoří naprosto teflonoví "odborníci", kteří nás ujistí, že zavedeme ETCS a všechno bude OK a že nebudeme zavádět žádná zastaralá řešení... |
|
|
|
| AVip: Podívej se, přejít na standard TGV/ICE se dalo v roce 1990. Stejně tak se ZLPS dala zakotvit v ústavě, atp. Vládlo tu, co tu vládlo a pohrobky toho vládnou dodnes. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|