Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Pozemstan: Patrně, ale reportáž taky zrovna nedává otázku, proč tak přesné tvary. Ta hvězda možná byla spíš kreativita tvůrce mise a asi by to mohly být všelijaké klikyháky. |
|
|
|
| Pozemstan 323623: "Možná měly" *měli
|
|
|
|
| Laicky nejpravděpodobnější mi přijde nějaký test autopilota s naprogramovanou dráhou nebo tak, že po chvíli i přesně se trefí po té smyčce na stejnou dráhu zpátky. |
|
|
|
| Pozemstan: Podle detailů dokonce tohle letěl dneska dvakrát. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé. Před pár lety jsem myslím zaznamenal nízký průlet tohoto letadla nad Jabloncem a na Fligtradaru pak bylo vidět, že proletěl přes velkou část Česka - asi kontrolní let Řízení letového provozu. Možná měly schválně naplánovánu i takto zvláštní trasu... |
|
|
|
| Nedivím se, že vznikají všemožné konspirační teorie. Let tohoto letadla je krajně prapodivný. Pentagram v kroužku?
|
|
|
|
| Mvek: "spolehlivost a možnost volby. A říkal to po tom, co jen tak tak stíhal vlak s přestupem"
Je fakt, že jako člověk často chodící na poslední chvíli u vlaků (oproti mnohem více na čas jezdícím autobusům) občasné lehké zpoždění nebo možnost jízdy pozdějším spojem (pokud nemám jízdenku s povinným vlakem) docela oceňuji. -)
Dnes jsem v Pendolinu z Plzně vyslechl za sebou naštvaného asi Ostraváka, kterému vadilo, že je vlak povinně místenkový až od Prahy (tak to ale na tomto spoji funguje minimálně několik let), takže se musel prodírat ke svému místu plnou uličkou a asi bylo obsazené, což je ale systému "expresních" rezervací ČD běžné (přitom ale seděl kousek od vstupu do vagónu, je fakt, že uličku zaplnila skupina německých dívek). Do telefonu někomu říkal, že už s ČD nikdy nepojede. Zjevně ale byl celkově "pozitivně" naladěn, když si poté neodpustil ani poznámky, jak je mu špatně, když vidí v televizi "hlupáka" premiéra nebo Pekarovou-Adamovou, k čemuž dodal hoax o nákupu plynu od Němců za trojnásobek ceny z Ruska, ale to už je jiné téma... -)(
Jinak, pokud jde o mou cestu z Chotěboře minulý týden, nakonec jsem si ji ještě prodloužil, jelikož jsem z asi o 10 minut zpožděného vlaku již nestihl včas přejít z libeňského nádraží na Vysočanskou, takže jsem poslední autobus do Jablonce ve 22:25 již nestihl a musel jet ve 23 přes Liberec, odkud ale v letním režimu po půlnoci do Jablonce jelo už jen taxi. Ocenil jsem ale systém jedné taxislužby s vlastní aplikací, kdy nebylo nutné pro objednání telefonovat (v autobusu si shodou okolností přede mnou nějaký cizinec objednával taxi "do centra Liberece", i když autobus jede prakticky do centra, telefonicky se silným asijským přízvukem, kdy mu nebylo skoro rozumět). Řidič mého taxi dorazil dokonce o 10 minut dříve, takže jsem po příjezdu autobusu nemusel čekat. Cesta byla i přes hustý déšť příjemná a rychlá, i když po mé poznámce, že dříve existovalo více spojů - zmínil jsem autobusovou linku Brno-Liberec, o které jsem v Chotěboři mluvil i s Telemachem, který dodal, že dříve snad jela i přímo přes Chotěboř - měl ale řidič zbytečně negativistické poznámky, zhruba v tom smyslu, že jde v této zemi "do hajzlu" vše a také dodal, že si vláda "začíná znovu vymýšlet" covid... -)( |
|
|
|
| Jako i Francouz mi tu chválí naši hromadnou dopravu, že ve Francii je to mnohem horší (nesrovnatelné s Itálií). Ale myslel tak celkově spolehlivost a možnost volby. A říkal to po tom, co jen tak tak stíhal vlak s přestupem do Kutné Hory na výletě, ale vlak měl zpoždění jen asi 15 minut. |
|
|
|
| Před chvílí jsem byl 1 hodinu a 14 minut na cestě vlakem z Chotěboře, abych přijel do cca 15 km vzdušnou čarou vzdáleného Golčova Jeníkova. ;-) Nejrychlejší cesta do cca 100 km vzdušnou čarou vzdáleného Jablonce n. N. vede přes Prahu a pak autobusem a trvá celkem přes 4 hodiny. I to jsou specifika české veřejné dopravy, ale na druhou stranu můžeme být rádi za hustotu železniční a silniční sítě...
Setkal jsem se s názorem, že by železniční tratě z Rakouska-Uherska měly zaniknout, jelikož jejich průběh dnešní době nevyhovuje, ale to by podle mě byla velká škoda, i když by některé mohly zrychlit, čemuž přirozeně brání jejich klikatost (deviatilita)... |
|
|
|
| Interjet prý neodporuje klimatizaci na neelektrifikované objízdné trase z Berouna do Prahy přes Rudnou... |
|
|
|
| Důsledky včerejšího vykolejení pokračují. Pendolino z Plzně končí v Kařízku, kam zjevně jezdí kyvadlově. Do Prahy pokračuje kyvadlově Interjet, při přestupu ale pro zmatení cestujících označený ještě opačným směrem. Pendolino už odjelo zpět, Interjet dosud (bez klimatizace) stojí a snad čeká, až naskočí generátor... -) |
|
|
|
| V pondělí měl ten vlak nakonec zpoždění asi 130 minut. Na rozdíl od vlaku zpožděného zabrzděním soupravy asi o 80 minut, kde nám nabízeli doklad o zpoždění, byť dodávali, že podle pravidel ČD asi nic nedostaneme, zde rozdávali alespoň balenou vodu, ale potvrzení žádné, asi proto, že brali jako viníka zásah "vyšší moci"... Atmosféru zajímavě dokreslovalo až kvílivé hlášení průvodčí z reproduktorů.
Jenže s to zpomalení, o kterém průvodčí říkala něco ve smyslu, že "mají své rozkazy", asi mělo smysl. Dnes na téže trati zažili cestující dramatičtější chvíle vlivem padající skály...
U Karlštejna vykolejil rychlík plný lidí |
|
|
|
| :-D
Vždycky u takovýhle zpráv vidím Japonce, jak při zpoždění 4 minuty páchají seppuku a ty vlaky v podstatě jezdí spolehlivě i za tajfunu. |
|
|
|
| A dnešní noční expres na téže licence má již zpoždění 100 minut z důvodu špatného počasí, kdy v zájmu prevence srážky s padajícími stromy apod. jel "krokem"... -)( |
|
|
|
| Vlak se právě rozjel, zpoždění 73 minut - už jsme u Albertova... -) |
|
|
|
| kapitan Pike: Dvakrát jsem na této lince (ale v pondělí večer) zažil zastavení kvůli "zásahu policie", ale toto je už delší, stále stojíme. Teď průvodčí někam telefonuje, říkal, že odpojili všechny vagóny od lokomotivy a že mají problémy s "Interjetem", že nechce odbrzdit... |
|
|
|
| Minule to byla bomba na trati :-) |
|
|
|
| IC 550 Západní expres má již 38 minut zpoždění. Na trase z pražského hlavního nádraží na plzeňské hlavní nádraží jsme uvízli pod Vyšehradem kvůli technické závadě. Podle průvodčího je prý souprava zabrzděná a nedaří se ji odbrzdit. Strojvedoucí se to prý snaží řešit co nejrychleji. To jsem ještě nezažil (nepočítám-li spálené brzdy metra). -) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|