Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek 327217: Pokud vím, schémata celého metra jsou nalepená u každých dveří na jednom bočním skle, ale v rámci jednotlivých linek tam jsou označeny jen konečné a asi i přestupní stanice, jinak tam jsou pro orientaci významné pamětihodnosti (což, pravda, může některým turistům stačit).
Jestliže ale někdo třeba pojeden po lince B a bude mít jen informaci, že má vystoupit např. na stanici Budějovická, ale už nebude znát její linku, mohlo by to být pro něj nově komplikovanější, pokud se nezorientuje ve stanici před nástupem do vozu (tam jsou skutečně detailní mapy) nebo nevyužije internet v mobilu...
Také jsem zaznamenal názor, že by šlo ty jednotlivé testované typy "jezevčíků" v rámci vagónu nad jednotlivými dveřmi střídat, což tuším na Twitteru Hřib připustil jako jednu ze zvažovaných možností. |
|
|
|
| Ad lanovka - mně by se sice na jednu stranu líbila, ale opravdu budu radši, pokud by Praha šetřila a místo lanovky tedy holt počkala na tramvaj a peníze dala do jiných projektů. Už se netají tím, že má velký seznam přání, ale musí se v něm škrtat, a bohužel i v dopravě. Ostatně lanovka nemůže jet za jakéhokoliv počasí.
Hřib se v rozhovoru v rámci podcastu deníku zdopravy.cz vyjádřil, že se prý jede nynější posuzování lanovky a tramvaje paralelně s tím, že snad jedno z toho dostane kladné vyjádření, a to se zrealizuje, ne že by se mělo dělat obojí. |
|
|
|
| Pozemstan: No, bylo to dost malé už teď, s trasou D si to nedovedu představit, zejména ve chvíli, kdy nebude končit na Pankráci. Ale jistě, do toho máme ještě čas.
Hlavně ale pořád jsou v každém vagónu plnohodnotná schémata celé Prahy, ta k tomu slouží. Dokonce si nejsem jist, jestli to není u každých dveří, ale to bych kecal. U dveří mi stačí přece právě vědět, kde nastupuji a vystupuji v rámci dané linky a soupravy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Neumím posoudit, jak inverzní režim v editorech, IDE a vůbec v aplikacích nemám rád, tak zrovna se mi rychleji orientuje v inverzních panelech. Podle hledání navíc bývá zase naopak lepší pro fotofobiky. A pokud vím, Praha není jediný, kdo (znovu)zavádí inverzní i z vyspělých zemí. Takže to asi tak žhavé nebude.
Ale - mně to vyhovuje a dává smysl jen v podzemí a interiérech, nikoliv venku. A to zejména tam, kde je menší osvětlení, tak že to tolik nepálí do očí (a fotofobik asi nejsem). A také jen pokud bude většinou cedule OLED nebo černě nabarvené sklo s podsvícením, ne osvícená žárovkami, což je nyní situace u Jiřáku. |
|
|
|
| Pozemstan 327213: zrovna tohle me fakt stve .. lanovku bych celkem uvitala namisto treba dostavby severni casti orkuhu, ktery ma ted planovanou trasu zrovna v tom nejvic zachovanmy prirodnim uzemi na P8 .. proste des :( lanovka by byla moc fajn jak se rychle a efektivne dostat z P8 na P6. |
|
|
|
| Mvek, Telemachus Rhade: Osobně mi tmavý podklad nevadí, ale myslím, že se od něj před lety upustilo i z důvodu úspory barvy, což je důvod, který je snad relevantní dodnes, nemají-li v úmyslu zavést displeje, kde by možná byla naopak úspornější tmavá barva. Jinak ale "jezevčík" pouze s jednou linkou, jak podle mě správně upozorňovali někteří kritici, nemusí být tak užitečný zejména pro mimopražské, třeba i zahraniční turisty, kteří se orientují podle názvu výchozí a cílové stanice, což jim umožňuje přehled všech linek, kterých v Praze zatím, na rozdíl od mnoha jiných měst, není zas tolik, aby se to nedalo čitelně graficky zvládnout v jednom schématu... |
|
|
|
| V týdnu v Plzni mou pozornost několikrát upoutal výrazný a trochu zvláštní zvuk leteckých motorů (zřejmě proto, že šlo o velký vrtulový stroj). Pohled na Flightradar24 odhalil, že se jednalo o opakované lety amerického vojenského transportního letounu Lockheed C-130H Hercules na trase z Belfastu na Krétu...
Let RCH 654
Let RCH 656
Let RCH 657
Vedle toho letěl přes Plzeň i italský Lockheed C130J Hercules od Gdaňsku do Foggie.
Let IAM4662
Podobně ale zněl i Antonov An-12B na trase Frankfurt - Athény.
Let CVK7072 |
|
|
|
| Je mi úplně jedno, co na tom černém podkladu bude - nelíbí se mi ten černý podklad. Tohle je stejné, jako když některá hra ignoruje prohození os X a Y, protože většina hráčů je okay s defaultem. Že to nějakých 5 % bez toho prostě nedokáže hrát, je jedno. Že tohle nějakých 5 % procent lidí, včetně moji ženy, nedokáže přečíst dal jak z půl metru, je jedno.
Úplně stejně by to bylo u mě, kdyby byly názvy a čísla linek vysvícena na autobusech modře. Naše minimum lidí se seříznutými očima by prostě nevědělo, kam jede - proto je tam oranžová. Černá na zastávkách a značeních je prostě píčovina, proto se od ní kdysi upustilo. Ach jo. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ve zkratce: Newag* naistaloval** do vlaků update těsně před tím než měli být poslány do servisu po 1 milionu kilometrů.
*výrobce kolejové dopravy - vlaky, tramvaje, motorové jednotky...
** bez vědomi provozovatele a certifikační autority
Update zahrnoval:
1) Geofencing (nebylo možné opravovat vlaky v servisních střediscích konkurence a dopravce)
2) Výroba umělé poruchy po definovaném čase (vypnutí sekundárního kompresoru), takže vlak nebylo možné nastartovat bez toho aniž by zahlásil chybu.
Motivací bylo omezení servisu konkurencí.
Pokud vím, tak Newag dodal / má dodat vlaky i do ČR. (miliardové zakázky)
Mám spoustu otázek a absolutně nechápu, proč to není velká kauza. Jak se k tomu staví ČD, SŽ případně ministerstvo dopravy? Myslím, že toto téma je extrémně důležité téma i pro AŽD, protože má kritický vliv na bezpečnost kolejové dopravy.
Nejsem šotouš a tudíž nevím, jak funguje certifikace vlaků u nás / v EU, ale jsem jist, že certifikační autorita by měla k tomuto mít přístup a někdo nedělal svoji práci. Pokud ti lidi chtějí dělat svoji práci vážně, tak musí koupi všeho od Newagu prověřit a software musí být otevřeně přístupný všem zúčastněným.
Já vůbec nechápu, že lidem nedochází, jak neskutečný problém to je. To PLC se musí stát "pro bezpečnost kritický systém" - v současnosti není. Ti kdo si vzpomenou na zkratku MCAS, si uvědomí, jak kritické je počítačové řízení dopravního prostředku.
Taková zajímavost je, že 30 dodaných vlaků mělo 26 verzí softwaru, i když jsou hardwarově naprosto stejné.
|
|
|
|
| Marshall: Tuhle kauzu neznám a bohužel nemám čas na sledování hodinového videa, ale čtu dobře DRM? :-D |
|
|
|
| Pokud chcete vidět jak funguje megakurvítko, které výrobce (Newag) zabudoval do vlaků v Polsku doporučuji: 37C3 - Breaking "DRM" in Polish trains
Zajímalo by mě, co na to Čeští dopravci, kteří od nich vlaky kupují. |
|
|
|
| Jde totiž o to, že na výpisu banky (Revolutu) je ta "registrační" platba vedená jako Googlu, zatímco ta skutečná platba je Lítačce. Prostě mi to nedává smysl. Když mi takhle sežere (ale obvykle dolar, nebo euro, ne 30 Kč) AirBnB, Booking nebo podobné společnosti, na to zvyklý jsem. |
|
|
|
| AVip: Právě, to bych chápal. Tohle vypadá, že si tu registraci dělá Google při pouhém načtení údajů pro netové platby z GPay, které jsem asi někdy potvrdil, že si do účtu nechám uložit. Obecně tu kartu nemám snad v GPay ani pro NFC platby. A viděl jsem jediný efekt v tom, že to do brány ČSOB vyplnilo údaje té karty.
No, uvidíme při příštím nákupu jízdenek, budu mít dost příležitostí to pozorovat:-). |
|
|
|
| Mvek:
jestli je to normální,
Je to normální.
Vítej do světa online plateb.
Jedná se o zkušební transakci, kterou se ověřuje, je-li daná karta (či jiný platební prostředek atp.) funkční či nikoliv.
Ale mělo by se to stát jen jednou, resp. jen jednou při registraci nové karty. |
|
|
|
| Já teda nevím, jestli je to normální, a jestli je to nějaká chyba Google, PID Lítačky, nebo ČSOB platební brány, nicméně při nákupu lístků v aplikaci přes tuto bránu mi vyskočí nabídka Google Pay, jestli chci předvyplnit údaje o kartě. Po potvrzení a doplnění jen CVC mi tedy je vyplní, ale souběžně mi na té kartě udělá transakci 30 Kč (s informací, že to Google). Já pak potvrdím v bráně svoji platbu za lístky (třeba 40 Kč).
Google platba 30 Kč se po pár minutách stornuje a zůstane jen ta korektní platba. |
|
|
|
| Ad kontrola dokladu revizorem / průvodčím: v těch jejich bazmecích chybí šifrovací klíče, bez kterých neprojde platba.
Alespoň revizora určitě, u těch bazmeků, co mají průvodčí si tedy nejsem 100% jist (:-D), ale divil bych se, kdyby ano (pokud někdo někdy platil jízdenku ve vlaku kartou -pokud to vůbec jde- může doplnit).
***
A co se doručování čehokoli poštou týče - no to je přesně ono, co musí doručovat, je opruz, "plain and simple", abych tak řekl. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 326987: mam placeni mobilem, ale NFC mam permanetne vyple a zapinam jenom na platbu :) mam ho v horni sjizdeci liste takze je to otazka ani ne dvou sekund to aktivovat a po zaplaceni to zpatky deaktivuju v jednom kliku :)
AVip 326985: add litacka a inkarta do mobilu, helem mam inkartu v ramci cd appky, ale pouzivam primarne tu plastovou kartu protoze proste jak jsem psala, dost casto ve vlaku spim (a to samy v hmd po Praze) a proste je pro me milionkrat pohodlnejsi vytahnout kartu z obalu mobilu nez lizt do mobilu, spoustet data, hledat appku, spoustet appku. Vytahnu plastovou karticku revizor/pruvodci zkontroluje, zandam a spim dal :)
add vyrizeni litacky: karta mi pak prisla postou normalne do schranky asi za 14 dni tj zadny opruz :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|