Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| kapitan Pike:
Tento přehled Tvá slova potvrzuje, když ukazuje, že např. Pendolino IC 504 (v 18.35 z Prahy) za posledních 14 dnů vyjelo se zpožděním do 5 minut 12krát, ale do Plzně dojelo v tomto limitu 13krát. Zatímco z Prahy hl. n. bylo minimální zpoždění 0 minut, průměrné 3 a maximální 21 min., což byl možná právě Tvůj případ, pokud jsi jel timto vlakem (zpoždění 21-30 min. uváději jen u jednoho), v Plzni hl. n. bylo minimum -11 minut, průměr -5 a maximum pouhé 2 minuty. |
|
|
|
| kapitan Pike: Zajímavé. Rychlík Berounka na téže trati také docela stahuje zpoždění a někdy při cestě z Plzně včas nebo se spožděním do 10 minut staví na Smíchově i s předstihem, někdy i o více než 5 minut. Nicméně rychlík možná může trochu zkrátit zastávky v jiných stanicích. |
|
|
|
| Už jsem zažil, že Pendolino dokázalo na trati Praha-Plzeň stáhnout desetiminutové zpoždění. Dnes jsme ale z Prahy z hlavního nádraží vyjeli se zpožděním skoro 20 minut, přijeli jsme ale včas, možná s minutovým zpožděním. |
|
|
|
| Měl jsem tu čest zkusit nádraží v Poděbradech a Nymburce.
Obě mají renovované kolejiště a u obou je zajímavé, že při něm zůstalo několik kolejí přístupných přes přechody od budovy a pak teprve jedno nebo dvě nástupiště ostrůvková jen podchodem.
Nádraží v Nymburku je ale silné retro a ono celý Nymburk. Budova se sice nerozpadá, ale spíš vypadá jak udržovaná postaru...
Zato Poděbrady mají budovu pěkně obnovenou asi věrně funkcionalistickému stylu, kdy vzniklo (kdo neví, tak lázně se z Poděbrad staly až v 20. století, první pramen byl objeven 1904 a většina lázní se pak postavila za první republiky, včetně nového nádraží a parku k němu).
Ale jinak tu platí PID, takže za 20 Kč se svezete za 6-10 minut buď S linkou (staví jednu zastávku) nebo R linkou. Zajímavé tak je, že jsme jeli jednu cestu moderní černou soupravou Regiojetu, až na to, že jí zlobily dveře, nechtěly se otevírat, pípaly jako by se měly zavírat. Ale aspoň jsme viděli teplotu uvnitř, venku a aktuální rychlost (kolem 110-120). |
|
|
|
| Na poslední chvíli, dneska končí akce na Startovači na simulátor pražského metra: Back in Service
Má to mnohonásobně překonaný cíl, takže to buď bude úžasné, nebo to bude propadák:-). Každopádně já jsem přispěl a už si můžu stáhnout testovací verzi. |
|
|
|
| Alespoň ale Flixbus dojel do Liberce včas, takže jsem stihl vlak do Jablonce. -) |
|
|
|
| Zajímavé také bylo, že se po celou dobu vůbec neobjevovaly aktualizace aplikace Můj vlak, až v době, kdy Berounka, ve které jsem nejel, dorazila do Prahy, před jejím odjezdem z Plzně se neozvali, že jede včas, nebo naopak, že se do ní nemá nastupovat apod.
Cenová politika Flixbusu na trase Praha-Liberec na lince jedoucí dál až přes Vratislav, Lodž, Varšavu a Lublin do Zámośći, je také zajímavá. Účtují si více než dvojnásobek toho, co Jančura a téměř dvojnásobek toho, co Busline z Prahy do Jablonce... Ale možná záleží na době koupě, resp. obsazenosti autobusu, protože teď koukám, že trasu Praha-Varšava prodávají za cca 1200 až 2800 Kč... ČD s In50 mi nabízejí některé spoje do Varšavy i za 1058 Kč. -)
|
|
|
|
| Dnes jsem měl jet z Plzně do Prahy rychlíkem Berounka s odjezdem ve 20.21 z plzeňského hlavního nádraží. I když jsem dorazil k nádraží trolejbusem asi ve 20.17, před vstupem do hlavní vstupní chodby byla natažena policejní páska a za ní stáli policisté v baretech. Před páskou čekalo plno lidí včetně cizinců a někteří telefonovali blízkým a říkali, že je policie vyhodila i z nástupiště. Proto jsem zprvu nástup do vlaku vzdal.
Když jsem ale na obrazovce nad chodbou zahlédl, že vlaky mají normální časy odjezdu a dokonce snad odjezdy hlásil rozhlas, přičemž byl slyšet i příjezd velkého vlaku, zkusil jsem jít druhou chodbou od autobusové stanice, do které sestupoval jeden člověk přede mnou a uvnitř šla myslím i nějaká cizinka, možná uprchlice, s velkými taškami, jinak tam bylo prázdno. Dokonce jsem se dostal na nástupiště ke svému vlaku, ale ten právě odjížděl. Poté zaznělo z rozhlasu hlášení, že máme z bezpečnostních důvodů opustit stanici. Raději jsem tedy odešel. V chodbě už nikdo nebyl a před schody k autobusům leželo několik tašek, možná té cizinky. Měl jsem trochu obavy, že jestli byla příčinou opatření bomba, může být tady. Vstup do hlavní chodby byl stále uzavřen a někteří lidé mluvili o hlášení bomby snad až právě v době, kdy jsem přijel k nádraží. Na obrazovce se už začala u vlaků ukazovat zpoždění. V povzdáli byli v chodbě vidět i hasiči s helmami. Vlastně už při příjezdu trolejbusem byla vidět hasičská auta, ale jela po silnici Ukrajinské, kolmé k nádraží, aniž by zatáčela ke vchodu do chodby z Šumavské u soudu, kde jsem stál.
Nakonec vstup uvolnili asi ve 20.50. Jeden policista komusi říkal, že chvíli trvalo, než vše prošli, ale asi to tedy bylo docela rychlé. Každopádně měli hlídat i vedlejší vstupní chodbu a asi nebylo ideální, pokud zprvu nechávali do stanice normálně vjiždět vlaky.
U přepážek se pak vytvořily dvě fronty, ale nikdo ze zaměstnanců drah nebyl přítomen. Nakonec přišla zaměstnankyně a oznámila, že všichni budeme obslouženi bez přirážky ve vlaku. Kupodivu, i když jsem měl jízdenku s povinnou Berounkou, průvodčí v Bavorském expresu nechtěl ani žádný doplatek. |
|
|
|
| Pokud máte zkušenosti s přetíženým koridorem na Kolín (případně linkou S1/S7), tak nebojte, od prosince asi bude hůř...
Anebo nová linka S61 kvůli nepostaveným zastávkám nebude jezdit Vršovice - Zahradní Město - Malešice - Běchovice, ale Vršovice - Hlavní nádraží - Libeň - Běchovice a pravděpodobně Úvaly, protože se bojí, že by vozili vzduch.
Jako ano, ve špičce jsou linky S1+S7 přeplněné, jenže taky každou chvíli tam je mimořádnost, která vše rozhodí a znalejší se vyjadřují, že úzké hrdlo je dost v Libni (kvůli ještě nákladní dopravě).
Přitom tangenciála Vršovice - Z. M. - Běchovice, případně ty Úvaly (jo, v rodině bychom uvítali až Český Brod, ale chápu, že to může být výjimka) by mohla být zajímavá vyzkoušet i tak, zvláště, když stejně nemůžou tu linku zrušit, když je pro ni vysoutěžený RegioJet.
Zdopravy.cz - Linka S61 bude jezdit odklonem až do Úval |
|
|
|
| Kvůli automatu jsem odepsal auto:-). Sice určitě nejde srovnávat mnohatunovou sklápěčku s osobákem, ale stěžoval si na to ten řidič, co mi nedal přednost/neodhadl odbočování doleva, a já to nedobrzdil. (Odepsané to mělo teoreticky být asi proto, že nešlo o čistě kolmý náraz, ale mírnou rotaci, když to bylo do pneumatik sklápěčky, takže se přerazil několikrát nosník motoru, a to nechtěli původně spravovat, jinak ani nebyly použité airbagy, dveře šly otevírat a auto dokázalo odjet samo na odtahovku.)
Protože s automatem je větší prodleva, než se auto rozhýbe, protože si to usmyslí, že je třeba řadit. Asi čím těžší, tím horší. |
|
|
|
| TBBH, jsem rád, že jsem před dvěma roky přesedlal na automatickou převodovku... těsně před tím, než se D4 změnila na "neprůjezdnou"... teď by to bylo fakt "šaltovando grando". :-/ |
|
|
|
| AVip:
Jinak pokud někdo chtěl v Praze odlovit tramvaj typu T2
To je dobrý, počkám si na 52T ;)
AVip:
Dálnice D4 je v letošním roce ještě větší parodie
Většina našich dálnic je parodie. D6, 10 a 11 jsou světlé výjimky. |
|
|
|
| Dálnice D4 je v letošním roce ještě větší parodie, než v tom loňském... jako fajn, že se staví další úsek, s čímž jsou spojené jisté potíže, ale úseky před ním a za ním by nemusely být v permanentních uzavírkách!
***
Jinak pokud někdo chtěl v Praze odlovit tramvaj typu T2, tak už jezdí na lince 23 a dá se relativně často zachytit na konečné na Zvonařce (tam jsem ji nakonec loni na podzim po x letech úspěšně odlovil i já, mockrát jsem ji viděl, jak mi mizí v dáli její koncová světla). |
|
|
|
| Ale souhlas, že mi to posouzení EIA lanovky trochu smrdí. Ale jen trochu, některé argumenty byly řečeny a proces neznám. |
|
|
|
| Jasně, že neznám moc tu lokalitu, kromě toho, že jsme zvažovali novostavbu v Brnkách, ale mít 110kV vedle zahrady jsme fakt nechtěli.
Nicméně také vidím v mapě, že je to nyní to nejlepší místo. Jistě, že by bylo asi fajn ještě víc ekoduktů, nebo zahloubení, tam jsem pro, ať místní tlačí co nejvíc, když už je to tak důležitá stavba pro tolik tranzitní dopravy. A suchdolskou část teď nemám nastudovanou, tam taky nevím, jak přesně, něco mě myslím zarazilo, ale opět to bylo kvůli dílčím věcem.
Nicméně jinak by to muselo být fakt až u Kralup, a to sice by bylo fajn pro tranzit ze severu, ale co tranzit od Mělníku, nebo z D10, D11? Pochybuji, že by jeli až do Kralup, nebo jihem, takže pojedou stejně přes Prahu.
Nemluvě o tom, že když nebude ta lanovka, teoreticky by po tom okruhu mohl jezdit BUS, kdyby tedy bylo dost řidičů (i proto prý neplánuje Praha zatím další trasy po "dálnicích" jako třeba tunely v centru, další důvod byl, že prý ani nemůžou do Strahovského tunelu, dokud se nezrenovuje).
No a v tuhle chvíli je to nejhorší varianta, protože většina kamionů a tranzitu tedy pojede přes Prahu, třeba Holešovičkami. Jo, někdo možná jihem, což nyní je průser pro nás a Spořilov, ale to by se mělo vyřešit dřív než ten sever. |
|
|
|
| leena:
jde to primo tim nejvic cistym mistem na P8
Kromě jednoho jediného místa přes Zámeckou rokli to jde polem. V případě Vltavy nad Prahou se můžeme maximálně bavit o tom, který přírodní PP/PR je víc a proč.
Klidne at si automobilisti hodi lano
A přesně proto ta diskuze nefunguje :) Pokud někdo nechápe důležitost rychlého vybudování tranzitní cesty, tak se není moc o čem bavit. Alternativou stavby za 500 mld není stavba za bilion :-)
ale mit v prirodni pamatce obchvat je kravina
Podívej se na mapu ;) Přírodní památka se nepřerušovaně táhne od trojské ZOO po Chvatěruby, což jsou Kralupy nad Vltavou. Takže kde přesně v tomto 25 km úseku by měl ten obchvat vzniknout, aby žádnou plochou nebyl v přírodní památce? |
|
|
|
| Pozemstan 327220:
"Pokud vím, schémata celého metra jsou nalepená u každých dveří na jednom bočním skle, ale v rámci jednotlivých linek tam jsou označeny jen konečné a asi i přestupní stanice, jinak tam jsou pro orientaci významné pamětihodnosti (což, pravda, může některým turistům stačit)."
Tak ne, před chvílí jsem na lince B viděl na skle u dveří kompletní schéma, i když u některých dveří jsou jen reklamy, ale snad je to schéma umístěno střídavě vždy na jednom skle u dveří na jedné či druhé straně (tj. střídavě u protějších dveří). Zjednodušené schéma a popisem jen u konečných je napravo od jezevčíka (ačkoli i ten byl zde kompletní)...
Každopádně tedy neplatí, že by byl turista se znalostí pouhého názvu cílové stanice z jiné linky ve vagónu s jednolinkovými jezevčíky zcela ztracen. |
|
|
|
| leena: Nevím, zda je to i tento případ, ale někdy byly na podobné stavby vymezeny územní rezervy jíž třeba za první republiky, takže se tam pak nesmělo stavět, případně jen dočasné stavby typu zahrádkářských kolonií, a mohla se paradoxně více zachovat příroda. Na druhou stranu, i kdyby tomu tak bylo, máme dnes k životnímu prostředí odlišný přístup, takže zvážení možné změny původních záměrů může být na místě. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|